Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Zdravím všechny,
poslední dobou se potýkám s problémem, že se mi přehřívá motor M52 (při venkovní teplotě 26°C a +, nebo při vyšší rychlosti 140 km/h a +)
Začátkem léta jsem vyměnil termostat, vodní pumpu, chladič + víčko chladiče a visco spojku na vrtuli + nemrznoucí směs (nyní naředěna na cca -30°C), od té doby, když jedu/stojím delší dobu v koloně teplota začne stoupat, pokud se rozjedu alespoň na 50km/h po chvíli klesne. Pokud jedu po dálnici 140km/h a více teplota začne po chvíli stoupat, pokud zvolním na cca 110Km/h teplota klesne a ustálí se. Nemrznoucí přitom nikde neteče, neztrácí se, nemám šlem na víčku od voleje, topí to jako blázen. Pokud při vyšší teplotě motoru zapnu topení na plno, během chvilky teplota klesne do normálu.
Máte někdo nějaký tip? (už mě napadá jen těsnění pod hlavou, ale zase je divné,že to dělá až po výměně "celé" chladící soustavy...)
díky.
poslední dobou se potýkám s problémem, že se mi přehřívá motor M52 (při venkovní teplotě 26°C a +, nebo při vyšší rychlosti 140 km/h a +)
Začátkem léta jsem vyměnil termostat, vodní pumpu, chladič + víčko chladiče a visco spojku na vrtuli + nemrznoucí směs (nyní naředěna na cca -30°C), od té doby, když jedu/stojím delší dobu v koloně teplota začne stoupat, pokud se rozjedu alespoň na 50km/h po chvíli klesne. Pokud jedu po dálnici 140km/h a více teplota začne po chvíli stoupat, pokud zvolním na cca 110Km/h teplota klesne a ustálí se. Nemrznoucí přitom nikde neteče, neztrácí se, nemám šlem na víčku od voleje, topí to jako blázen. Pokud při vyšší teplotě motoru zapnu topení na plno, během chvilky teplota klesne do normálu.
Máte někdo nějaký tip? (už mě napadá jen těsnění pod hlavou, ale zase je divné,že to dělá až po výměně "celé" chladící soustavy...)
díky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
rozeber chladiče a vyčistit
......... budeš to mít ucpaný všim možným.....ted koukám..ty si měnil i chadič ? tak pak termostat ...asi neotvírá nadoraz....vodní pumpa cajk ?

auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Máš to pořádně odvzdušnený?
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Chladič je naprosto novej - Maxgear, vodní pumpa (zesílená verze Schmiedmann s kovovými lopatkami), termostat jsem dal Stark, 88°, odvzdušňoval jsem (jestli je to dostatečně nevím) a topí to jako víno. Dneska jsem najezdil po Praze cca 96km s topením naplno a vypnutým větrákem topení (pač bych se upekl) a ručička stála pořád kolmo a ani se nehla. Nepřijde mi, že by bylo něco někde ucpané, kdyby bylo třeba topení ucpané tak nebude topit ne?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
no hřát vy se to v tom případě určitě nemělo...zbejvá ti ten termostat ...jestli otvírá do plna...a v kolika stupních ...a ještě vrtule máš klasika na řemen + saharu eletrickou ???? tam pokud nesepne klasika, měla by se rozfunět sahara....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Termostat je novej, takže jsem ho nijak nezkoušel, předpokládám že funguje jak má..
Vrtule je na nové viscospojce přes řemenici u vodní pumpy, klasika. Žádné jiné (elektrické) chlazení nemám. Zaráží mě ta spojitost s topením, trochu mi to připomíná Škodu 120 (tam taky kdo vařil zapnul topení a bylo
)


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Dej auto predkem do kopce a zkus to jeste odvzdusnit. Oni e36 bez pomocnyho cerpadla se blbe odvzdusnujou a viskozu testni taky pri ohratym aute. Koupil sem tenkrat novou ale nespinala, novinama nebo hadrem sem ji zastavil. Dal sem origo z druheho auta a bylo po problemu.
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Visco mám SACHS 2100 012 131, vyzkouším novinama jak je na tom se zastavením... otázkou je, kdy má být sepnuta, jestli už když je motor ohřátý na provozní teplotu nebo až když to začne lézt nahoru...
?

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Mě se kdysi podobně choval neorigo chladič, od jeho výměny se auto hřálo, vždy při rychlosti kolem 150kmh a víc začala stoupat teplota a snad i v delší koloně. Teď nevim značku chladiče co to bylo, ale byla to ta menší verze pro 6 válec bez klimatizace. Koupil jsem pak tu větší verzi od Nissens a byl klid.
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Blbý je, že je to vždycky pokus omyl, chladič stál necelý 2 tisíce, teď koupit jinej a zkusit...
ale tip dobrej, popřemýšlím. Díky

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
tu visko napřed zkus ....ta vrtule musí bejt slyšet až to poleze nahoru ....ale už je chladnějc tak to asi až příští leto.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Jestli jsi koupil ten malej nízkej verze bez klima, tak ten je s účinností dost na hraně ... maxgear je totální mrdka , to je jak starline
prostě funkčnost s velkým otazníkem. To co popisuješ je prostě špatně chlazení... bud to bude chladičem a nebo nesepne visco, nebo oboje.
Já sázím na chladič, protože ve vyšší rychlosti už visca nemá účinnost, protože proud větru je silnější než její výkon.
Visco po startu beží na tvrdo cca 30-60sekund než se odstředí kapaliny a pak vypne . Pak sepne až se motor začne dostávat mimo teplotu kde má být .
To poznáš sám jak začne hučet a sepne a ten tah co má je brutální

Já sázím na chladič, protože ve vyšší rychlosti už visca nemá účinnost, protože proud větru je silnější než její výkon.
Visco po startu beží na tvrdo cca 30-60sekund než se odstředí kapaliny a pak vypne . Pak sepne až se motor začne dostávat mimo teplotu kde má být .
To poznáš sám jak začne hučet a sepne a ten tah co má je brutální

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Chlapi asi máte recht a já kokos koupil blbej chladič, teď jsem ještě koukal na to co jsem koupil
Výrobce
MAXGEAR
EAN čísla
5901619547847
Materiál
hliník
Délka sítě [mm]
326 mm
Šířka sítě [mm]
440 mm
Hloubka sítě [mm]
34 mm
a co bylo řečeno, že výměnou za NISSENS bylo po problému, pac podle parametrů je dost větší:
Výrobce
NISSENS
EAN čísla
5707286193581
Délka sítě [mm]
550 mm
Šířka sítě [mm]
429 mm
Hloubka sítě [mm]
32 mm
to by mohlo být ono....
Výrobce
MAXGEAR
EAN čísla
5901619547847
Materiál
hliník
Délka sítě [mm]
326 mm
Šířka sítě [mm]
440 mm
Hloubka sítě [mm]
34 mm
a co bylo řečeno, že výměnou za NISSENS bylo po problému, pac podle parametrů je dost větší:
Výrobce
NISSENS
EAN čísla
5707286193581
Délka sítě [mm]
550 mm
Šířka sítě [mm]
429 mm
Hloubka sítě [mm]
32 mm
to by mohlo být ono....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Vetesinou kdyz ta visco je funkcni, tak uz pri ohratem motoru na provozni teplotu jde hur zastavit. Kazdopadne kdyz se to ohreje nad tak ti to ty noviny rozseka, pokud ji zastavis je poni. No a ten chladic urcite to chce vetsi. Pokud mas klimu tak tuplem. Jo a saharu at mas v poradku.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Ono to co píšeš je normální velikost chladiče, pro 6 válec bez klimatizace, jen moje zkušenost je, že u těch neorigo (aspoň některých) to nemusí stačit. Lepší než shánět jetý origo (nebo draze nový) bych šel do toho dlouhého jak máš níže a musí to fungovat, pokud je problém v chladiči.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Jen mi teda ještě uplně nesedí ten rozměr, 550mm mi přijde nějak moc, nevim jestli by se vešel a i co jsem dohledal, tak by měl mít na výšku 440mm - u té větší verze.
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Přesně tak jak píšeš, jedinej možnej rozměr pro moje auto je šíře 440mm. 550mm byl omyl (ikdyž dle PN z ETK to normálně chladič nabídne). Našel jsem dle PN dokonce i 600mm a to je max nesmysl.
Takže jsem nakonec dnes objednal tento:
MAHLE:
Délka sítě [mm] 440
Šířka sítě [mm] 329
Hloubka sítě [mm] 42
Provedení chladiče Žebra chladiče pájené
vybavení vozidla pro vozidla bez klimatizace
Typ převodovky manuální převodovka
jediná změna oproti Maxgearu je tam hloubka sítě. Maxgear 32mm VS MAHLE hloubka sítě 42mm, kdy podle informací prodejce by to mělo být hodně znát.
Chladič vyzvednu v pondělí, tak doufám, že se co nejdříve dostanu k výměně. Zatím pořád jezdím se zapnutým topením a vypnutým větrákem abych v autě neuhořel a zatím není problém.
Takže jsem nakonec dnes objednal tento:
MAHLE:
Délka sítě [mm] 440
Šířka sítě [mm] 329
Hloubka sítě [mm] 42
Provedení chladiče Žebra chladiče pájené
vybavení vozidla pro vozidla bez klimatizace
Typ převodovky manuální převodovka
jediná změna oproti Maxgearu je tam hloubka sítě. Maxgear 32mm VS MAHLE hloubka sítě 42mm, kdy podle informací prodejce by to mělo být hodně znát.
Chladič vyzvednu v pondělí, tak doufám, že se co nejdříve dostanu k výměně. Zatím pořád jezdím se zapnutým topením a vypnutým větrákem abych v autě neuhořel a zatím není problém.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
potřebuješ chladič 17111728907 tj. 440x438x32 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Už v tom mám fakt bordel...
dle ETK, auto mám bez klimatizace a s manuálem takže bych měl mít chladič: 17111712982
17111728907 - je dle ETK pro vozidla s klimatizací nebo automatickou klimatizací.

dle ETK, auto mám bez klimatizace a s manuálem takže bych měl mít chladič: 17111712982
17111728907 - je dle ETK pro vozidla s klimatizací nebo automatickou klimatizací.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Ano, to je prostě výkonnější vodní chladič, prostě ho tam dáš a nic neřešíš 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance