Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 525D volnobeh obcas chcipne

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

E39 525D volnobeh obcas chcipne

#1 Příspěvek od MadMaxII »

Zdravim,

na volnoběh to občas neudrží regulace a chcípne to. Nafta jen v power nebo verva diesel, diagnostika nic nehlásí, žádnej nízkej tlak na CR, nic... Vyšší otáčky OK. Filtr paliva, vysokotlaký i podávací čerpadlo bylo repaslý a měněný před pár lety. Do regulace otáček kecá i podtlakový okruh? Co bych mohl zkontrolovat ostatního než začnu podezřívat palivový okruh? Je tam i el. ventil regulace volnoběhu jako na benzínu?

Díky za tipy, MMII.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: E39 525D volnobeh obcas chcipne

#2 Příspěvek od PetoK »

Kukni podavaci tlak, musi byt stale >3.5bar. Ak nie je, je KO podavacie cerpadlo pod soferom, alebo KO niektory vstrek... casta vada
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 525D volnobeh obcas chcipne

#3 Příspěvek od MadMaxII »

Vstřiky byli venku a na testech minulý týden, repase byla nutná u 3 ze 6. Musí se pak přes SW něco někde nastavovat? To jsme nedělali... Na ten tlak podavacího mrknu v sobotu u kámoše, já diag nemám.
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 525D volnobeh obcas chcipne

#4 Příspěvek od MadMaxII »

Teď jsem přijel od známeho s diagnostikou, takže:

-1.tlak podávacího čerpadla pod řidičem je 3,72bar a až ve vysokých otáčkách jde k 3,5baru a vyjmečně i 3,45bar. Ovšem ve vysokých otáčkách to nechcípe, jen volnoběh. A ještě k tomu to začal dělat častěji když na volnoběh jedu do kopce a je pod 20L v nádrži...

-2. tlak na vysokém je 337.8 žádaná a skutečná 337.8


Ale jeden pokrok, už diagnostika TEXA píše chybu "Seřízení tlaku přeplňování P1E30"


Najde se někdo z Prahy a okolí, kdo zkusí pomoct?
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

Re: E39 525D volnobeh obcas chcipne

#5 Příspěvek od Jergus »

Než budeš řešit motor, nastuduj si problematiku fungování nádrže na E39 (někde to tu je) a třeba ve skrytém menu BC si odkontroluj, jestli ti funguje správně to podávací přečerpávací čerpadlo v nádrži. Přesně kolem 15-20 lt se láme chleba... Už si to přesně nepamatuji, ale kolem 15 litrů v nádrži už musí jeden plovák ukazovat nulu a všechno palivo být přečerpáno v té půlce nádrže, co to z ní saje...
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

Re: E39 525D volnobeh obcas chcipne

#6 Příspěvek od MadMaxII »

Díky, máš pravdu, je to přesně při 15L, už se mi to stalo že odešlo přečerpávací čerpadlo v nádrži. Ale to není můj případ, dělá to i při 50L, jen né tak často. Před hodinou mi to udělal po 40minutách jízdy a v nádrži 47L. Většinou to dělá ohřátý a pak to jde hůř nastartovat na poněkolikáté, ale taky to není pravidlo, někdy to jde hned a už to občas dělá i když to je studený. Začnu výměnou palivového filtru i když je to nejmenší podezřelý, ale stojí nejméně a mrkneme hodnoty na podávacím čerpadle jestli o pár desetin nepovylezou. Pak se asi pustíme do prověření regulace tlaku paliva, takže moje otázka zní:

1. Je na palivové trase krom regulačního ventilu u vysokotlakého čerpadla č. 13 51 7 787 537 ještě nějaký další regulační prvek co může způsobovat výpadky tlaku resp. únik tlaku do zpátečky?

a za 2. Jaký je správný postup po repasi 2 a více vstřiků? Musí se v ŘJ něco udělat? Smazat staré korekce, udělat nové, nebo je to jedno?
bmwwehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: stř 02.12.2020 16:28

Re: E39 525D volnobeh obcas chcipne

#7 Příspěvek od bmwwehrwolf »

Zdarec,
přečerpávací zařízení v nádrži funguje defacto na principu přisávání paliva vytvořením podtlaku elektrickou podávačkou v nádrži.
Propojovací trubla ,"čerpadlo" obsahuje membránové ventilky (nerozebíratelné),současně je to těsněno O kroužky z materiálu viton (fluor kaučuk),pokud O kroužky a membrána netěsní,je zmařen sací efekt.

Podávačku v nádrži jedině OEM,nebo funguje VDO-Siemens,levné sračky jsou vyhozené peníze,..to čerpadlo kolikrát nevyvine patřičný tlak,nutný vůbec k protlačení membránek,popř. tlak kolísá.

Kdysi jsem podobný problém řešil na e 39 tds,...auto bez zjevné příčiny i množství paliva chcíplo,vynechávalo nebo obtížně startovalo,rozdělej opatrně systém podávání v nádrži,O kroužky vyměnit atd., já tenkrát vyměnil i přečerpávačku (k dispozici jedině OEM,el. pumpa nová náhrada vemo vůbec neprotlačila systém,po zakoupení VDO-Siemens už od závady klid). Jukni k pochopení na rozkres realoem nebo bmwfans.com
Odpovědět