Prosím o radu s adaptivními světly na E60 předFL:
Po důkladném umytí wapkou se objevilo blikání zelené LED diody u přepínače světel (tedy závada v systému adaptivních světel), po delší jízdě zmizelo a pak se zase objevilo a tak několikrát dokola.
Zdálo se, že to souvisí s vlhkostí (kvůli wapce možná někam zatekla voda, po delších jízdách se to vysušilo a začalo fungovat, pak déšť, vlhko, zase závada a pak opět zmizela…), takže jsem šel skoro najisto po SMC modulu pod světlem.
Ista píše: (zatím se s diag jen seznamuju)
- V chybové paměti: 932E -> LM: vadný systém AHL
- Ve svazku řídících jednotek je systém AHL bez chyby (zelený) a chyba je uložena v LM (modulu světel)
- Po rozkliknutí a funkční zkoušce chybový kod 931D: Vadný motor světla do zatáčky, je uložen v ovladači krokového motoru (SMC) pravého světlometu ( s poznámkou, že výjimečně může být vadná řídící jednotka SMC, ale obvykle je chyba ve světlometu).
Co jsem vyčetl tak často kvůli zatečení odchází ty SMC jednotky pod světlem a nebo AHL modul v palubce.
Takže jsem vyhodil pravé světlo, ale SMC modul bez známek vniknutí vlhkosti, po rozdělání naprosto netknutý.
Smontoval jsem to tedy zpět a zkusil přes ISTU manuálně test nejdřív levého světla (bez problémů) a pak pravého, které nechodilo, s hláškou: Při nastavení se vyskytla chyba komunikace ; ERROR_ECU_GENERAL_REJECT
Takže hledám dál, tipuju to na špatný motorek přímo ve světle, ale mohl by to být i ten AHL modul? Nebo kdyby byl špatný AHL tak by to nekomunikovalo ani s levým světlem? Pokud to bude motorek, dá se to repasovat nebo rovnou nové světlo?
Chci ještě zkusit jestli se světla nastavují alespoň výškově dle zatížení, vydedukuji z toho něco?
Děkuji za případné postřehy.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.