Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#1 Příspěvek od Hagen »

Zdravím,

řeším problém na N62B44. Jakákoli zařazená rychlost nad cca 3500ot/min, auto začne škubat jako blázen a nereaguje na plyn. Emise jsou někde nad limity v kosmu. Odpojil jsem MAF a tadá, auto táhne plynule až do omezovače, ale jede divně. Počítám, že při odpojené váze jede v nějaké "nouzové" mapě.

Z INPY vyčteno:
váha vzduchu dává na volnoběh cca 28kg/h, teplota nasávaného vzduchu je o 1° vyšší než teplota venku.

Je hodnota váhy na volnoběh nesmysl? Nikde jsem nenašel konkrétní číslo pro N62.

Kalibrace poloh Valvetronicu jde v pohodě, hodnoty zdvihu jsem nezjišťoval.

Někdo nějaké tipy?
Díky Hagen
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#2 Příspěvek od palciatko »

Pozerám svoje staré logy, na rovnakom motore mám 14-23kg/h.
Kolíše to od toho, či je motor studený alebo zahriaty, akú má záťaž a aké sú otáčky.

Pri poriadnej akcelerácii to vyliezlo na 850kg/h.

Prečo riešiš hodnoty pre voľnobeh, keď auto štrajkuje v otáčkach?

Čo vraví diagnostika?

Boli ste to prevetrať dvaja - a pozerali live data?

P.
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#3 Příspěvek od Hagen »

Dnes jsme byli v autě dva. Poznatky jsou takové, že jakmile dám plnej, v různé momenty vyskočí chyba 2783 (Váha) a auto začne škubat. Taky se stane to, že valvetronic se natvrdo nastaví na 9,6mm zdvih a tam ho nechá, dokud se nesmaže chyba. Počítám, že to znamená v podstatě "auto bez valvetronicu".

Zjistil jsem taky, že je v airboxu vzduchovej filtr lehce mokrej. Jak by se tam jako dostala voda?
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#4 Příspěvek od palciatko »

A ak pozeráte počas pridávanie plynu na hodnotu váhy vzduchu, čo sa s ňou deje?

Ťažko radiť na dialku, vzduchový filter nemá byť čo mokrý. Čo ak práve on škrtí motor?

Nepíšeš, ako dlho máš auto a odkedy to začalo robiť.

P.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#5 Příspěvek od Jaris330D »

Kdyz odpojis vahu vzduchu, tak jede motor bez VVT. Co membrany? Nekde ti to muze podsavat vzduch. Zdvich valvetronicu by mel byt na volnobeh kolem 0.26 - 0.28.
martin440 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1109
Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
Bydliště: irgendwo in Westböhmen

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#6 Příspěvek od martin440 Člen Klubu »

tlak paliva- filtr???
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#7 Příspěvek od Hagen »

Dělá to jak na benzin tak LPG, takže palivem to nebude. Membrány zkouknu. Včera jsem tam dal novej vzduch. filtr a nastavil min. hodnotu valvetronicu na 0,299mm. Hodnota na volnoběh na váze spadla někam na 16Kg/h, takže to vypadá nadějně s tím, že byl přicpanej filtr.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#8 Příspěvek od inspi1981 »

Tak mnozstvi vzduchu klesklo, protoze jsi snizil valvetronic
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#9 Příspěvek od Jaris330D »

Nechci tu kecat nesmysly, ale pokud je motor zahraty. Nenastavuje si motor otacky volnobehu prave pomoci VVT?
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#10 Příspěvek od Hagen »

Motor vůbec nepožívá klapku sání pokud jede Valvetronic ne?


Právě jsem hodnotu min.zdvihu zvyšoval, bylo tam 0,099 mm.
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#11 Příspěvek od Hagen »

Update: Nevim proc, ale v do sani jde tou hadici z te eco sracko pumpy voda. Filtr nacucanej vodou, pri vyssich otackach voda strika na vahu…

Odkud mi chcije voda? :/ nebo jak se tam dostava? Protoze voda v motoru neubejva.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#12 Příspěvek od palciatko »

Hadica na boku airboxu je sanie pre vzduchovú pumpu. Vzduch pumpa pri studenom štarte tlačí cez Y hadicu idúcu popod sanie do výfuku.

Netuším, čo tam robí voda. Vyber pumpu a uvidíš…

P.
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#13 Příspěvek od Hagen »

Našel jsem něco ve stylu: Voda co kondenzuje ve výfuku se dostává zkrz špatné jednosměrné ventily tohodle systému až do pumpy. Ovšem ta pumpa by měla tlačit směrem z airboxu a ne obráceně. Rozeberu to a uvidim.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#14 Příspěvek od palciatko »

To znie ako samovzniknuté EGRko :)

Pri vyššom nájazde sa tie vzduchové porty v hlavách časom aj tak zapchajú karbónom - vďaka stvrdnutým semeringom ventilov.

Pumpa beží max minútu, a to len po studenom štarte.

Ak to je tak, ako píšeš, po odpojení hadice od airboxu by si z nej mal cítiť výfukové plyny.

P.
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.

#15 Příspěvek od Hagen »

Uvidíme :D prej EGRko :D

Dobrá pointa, očuchám tu hadici dneska :D
Odpovědět