Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Zdravím,
řeším problém na N62B44. Jakákoli zařazená rychlost nad cca 3500ot/min, auto začne škubat jako blázen a nereaguje na plyn. Emise jsou někde nad limity v kosmu. Odpojil jsem MAF a tadá, auto táhne plynule až do omezovače, ale jede divně. Počítám, že při odpojené váze jede v nějaké "nouzové" mapě.
Z INPY vyčteno:
váha vzduchu dává na volnoběh cca 28kg/h, teplota nasávaného vzduchu je o 1° vyšší než teplota venku.
Je hodnota váhy na volnoběh nesmysl? Nikde jsem nenašel konkrétní číslo pro N62.
Kalibrace poloh Valvetronicu jde v pohodě, hodnoty zdvihu jsem nezjišťoval.
Někdo nějaké tipy?
Díky Hagen
řeším problém na N62B44. Jakákoli zařazená rychlost nad cca 3500ot/min, auto začne škubat jako blázen a nereaguje na plyn. Emise jsou někde nad limity v kosmu. Odpojil jsem MAF a tadá, auto táhne plynule až do omezovače, ale jede divně. Počítám, že při odpojené váze jede v nějaké "nouzové" mapě.
Z INPY vyčteno:
váha vzduchu dává na volnoběh cca 28kg/h, teplota nasávaného vzduchu je o 1° vyšší než teplota venku.
Je hodnota váhy na volnoběh nesmysl? Nikde jsem nenašel konkrétní číslo pro N62.
Kalibrace poloh Valvetronicu jde v pohodě, hodnoty zdvihu jsem nezjišťoval.
Někdo nějaké tipy?
Díky Hagen
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Pozerám svoje staré logy, na rovnakom motore mám 14-23kg/h.
Kolíše to od toho, či je motor studený alebo zahriaty, akú má záťaž a aké sú otáčky.
Pri poriadnej akcelerácii to vyliezlo na 850kg/h.
Prečo riešiš hodnoty pre voľnobeh, keď auto štrajkuje v otáčkach?
Čo vraví diagnostika?
Boli ste to prevetrať dvaja - a pozerali live data?
P.
Kolíše to od toho, či je motor studený alebo zahriaty, akú má záťaž a aké sú otáčky.
Pri poriadnej akcelerácii to vyliezlo na 850kg/h.
Prečo riešiš hodnoty pre voľnobeh, keď auto štrajkuje v otáčkach?
Čo vraví diagnostika?
Boli ste to prevetrať dvaja - a pozerali live data?
P.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Dnes jsme byli v autě dva. Poznatky jsou takové, že jakmile dám plnej, v různé momenty vyskočí chyba 2783 (Váha) a auto začne škubat. Taky se stane to, že valvetronic se natvrdo nastaví na 9,6mm zdvih a tam ho nechá, dokud se nesmaže chyba. Počítám, že to znamená v podstatě "auto bez valvetronicu".
Zjistil jsem taky, že je v airboxu vzduchovej filtr lehce mokrej. Jak by se tam jako dostala voda?
Zjistil jsem taky, že je v airboxu vzduchovej filtr lehce mokrej. Jak by se tam jako dostala voda?
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
A ak pozeráte počas pridávanie plynu na hodnotu váhy vzduchu, čo sa s ňou deje?
Ťažko radiť na dialku, vzduchový filter nemá byť čo mokrý. Čo ak práve on škrtí motor?
Nepíšeš, ako dlho máš auto a odkedy to začalo robiť.
P.
Ťažko radiť na dialku, vzduchový filter nemá byť čo mokrý. Čo ak práve on škrtí motor?
Nepíšeš, ako dlho máš auto a odkedy to začalo robiť.
P.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Kdyz odpojis vahu vzduchu, tak jede motor bez VVT. Co membrany? Nekde ti to muze podsavat vzduch. Zdvich valvetronicu by mel byt na volnobeh kolem 0.26 - 0.28.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
tlak paliva- filtr???
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Dělá to jak na benzin tak LPG, takže palivem to nebude. Membrány zkouknu. Včera jsem tam dal novej vzduch. filtr a nastavil min. hodnotu valvetronicu na 0,299mm. Hodnota na volnoběh na váze spadla někam na 16Kg/h, takže to vypadá nadějně s tím, že byl přicpanej filtr.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Tak mnozstvi vzduchu klesklo, protoze jsi snizil valvetronic
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Nechci tu kecat nesmysly, ale pokud je motor zahraty. Nenastavuje si motor otacky volnobehu prave pomoci VVT?
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Motor vůbec nepožívá klapku sání pokud jede Valvetronic ne?
Právě jsem hodnotu min.zdvihu zvyšoval, bylo tam 0,099 mm.
Právě jsem hodnotu min.zdvihu zvyšoval, bylo tam 0,099 mm.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Update: Nevim proc, ale v do sani jde tou hadici z te eco sracko pumpy voda. Filtr nacucanej vodou, pri vyssich otackach voda strika na vahu…
Odkud mi chcije voda? :/ nebo jak se tam dostava? Protoze voda v motoru neubejva.
Odkud mi chcije voda? :/ nebo jak se tam dostava? Protoze voda v motoru neubejva.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Hadica na boku airboxu je sanie pre vzduchovú pumpu. Vzduch pumpa pri studenom štarte tlačí cez Y hadicu idúcu popod sanie do výfuku.
Netuším, čo tam robí voda. Vyber pumpu a uvidíš…
P.
Netuším, čo tam robí voda. Vyber pumpu a uvidíš…
P.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Našel jsem něco ve stylu: Voda co kondenzuje ve výfuku se dostává zkrz špatné jednosměrné ventily tohodle systému až do pumpy. Ovšem ta pumpa by měla tlačit směrem z airboxu a ne obráceně. Rozeberu to a uvidim.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
To znie ako samovzniknuté EGRko 
Pri vyššom nájazde sa tie vzduchové porty v hlavách časom aj tak zapchajú karbónom - vďaka stvrdnutým semeringom ventilov.
Pumpa beží max minútu, a to len po studenom štarte.
Ak to je tak, ako píšeš, po odpojení hadice od airboxu by si z nej mal cítiť výfukové plyny.
P.

Pri vyššom nájazde sa tie vzduchové porty v hlavách časom aj tak zapchajú karbónom - vďaka stvrdnutým semeringom ventilov.
Pumpa beží max minútu, a to len po studenom štarte.
Ak to je tak, ako píšeš, po odpojení hadice od airboxu by si z nej mal cítiť výfukové plyny.
P.
Re: E65 745i škubání nad 3,5tis ot.
Uvidíme
prej EGRko
Dobrá pointa, očuchám tu hadici dneska


Dobrá pointa, očuchám tu hadici dneska
