Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Na E46 320i M54 mi začlo cvakat od setrvačníku. Z blízka je to jasné kovové klepání z prostoru "setrvačníku" a hydroměniče. Klepe to jednou za otáčku bez ohledu na to zda je tam neutrál nebo kvalt. Občas to přestane.
Zní to přesně jako by byl uvolněný jeden ze tří šroubů hydroměniče a do něčeho mlátil. Jenže není - zkusil jsem je všechny dotáhnout. Dírou zespod není vidět nikde známka něčeho omláceného, nikde žádné špony, pružný plech mezi setrvačníkem a měničem není prasklý, vše co je zespod tou dírou vidět, je v pořádku. Stejně jako vše co je vidět dírou za svodama pro montáž šroubů hydroměniče. Když pomalu otáčím motorem za šroub řemenice, nic neklepne ani citelně nebrání otáčení.
Co dalšího tam může klepat jako uvolněný šroub měniče a není to šroub měniče?
Nechce se mi vyndávat převodovku, abych viděl že tam nic špatného nevidím a zase jí tam montoval zpět. To by mě asi jeblo.
Zní to přesně jako by byl uvolněný jeden ze tří šroubů hydroměniče a do něčeho mlátil. Jenže není - zkusil jsem je všechny dotáhnout. Dírou zespod není vidět nikde známka něčeho omláceného, nikde žádné špony, pružný plech mezi setrvačníkem a měničem není prasklý, vše co je zespod tou dírou vidět, je v pořádku. Stejně jako vše co je vidět dírou za svodama pro montáž šroubů hydroměniče. Když pomalu otáčím motorem za šroub řemenice, nic neklepne ani citelně nebrání otáčení.
Co dalšího tam může klepat jako uvolněný šroub měniče a není to šroub měniče?
Nechce se mi vyndávat převodovku, abych viděl že tam nic špatného nevidím a zase jí tam montoval zpět. To by mě asi jeblo.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Pokud není prasklý unášet hydromenice, tak ten zvuku jde z hydromenice a čerpadla automatu. To znamená že převodovku tě vytáhnout z auta nemine. Další věc je ta že unášet hydromenice může být prasklý na motoru a z důvodu tohodle ti hydromenic cvaka v čerpadle. Doporučuji převodovku vytáhnout...
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
A myslím že už by to chtělo převodovku zrevidovat hlavně čerpadlo a dát druhý hydromenic.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Ten trojúhelníkový plech mezi setrvačníkem a měničem vypadá v pořádku, žádnou prasklinu jsem zespod neviděl. Leda by z toho úhlu nebyla vidět. Podle "barvy" zvuku to zní spíš jako klepání něčeho venku na vzduchu, než něčeho utopeného v oleji. Předpokládám, že ten měnič nijak jinak než přes ten plech spojený s motorem není. Převodovka jinak funguje normálně. Tedy stejně jako předtím než to začlo klepat. Je to můj první automat, mám ho chvíli, takže vlastně nevím, jak to má správně fungovat a co to dělá když je tam něco špatně.
Pokud by bylo něco s měničem, celá převodovka jde pryč a strčím tam manuál, co se mi i se setrvačníkem válí v kůlně. Je to obyč E46, takže téměř jakákoliv oprava automatu by stála víc než je hodnota auta.
Pokud by bylo něco s měničem, celá převodovka jde pryč a strčím tam manuál, co se mi i se setrvačníkem válí v kůlně. Je to obyč E46, takže téměř jakákoliv oprava automatu by stála víc než je hodnota auta.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
co třeba pastorek na startéru? kdyby se nevrátil celej zpět
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Odhaleno.
Začlo to klepat výrazně hlasitěji. Teď už je vidět prasklina, co dřív vidět nebyla. Ten pružný plech mezi setrvačníkem a měničem je prasklý u dvou šroubů ze tří.
Předpokládám, že ten poslední praskne brzy, pokud s tím budu ještě jezdit.
Co může být příčinou toho, že ten plech praskne?
Vyndávání převodovky není moje oblíbená zábava.
Začlo to klepat výrazně hlasitěji. Teď už je vidět prasklina, co dřív vidět nebyla. Ten pružný plech mezi setrvačníkem a měničem je prasklý u dvou šroubů ze tří.
Předpokládám, že ten poslední praskne brzy, pokud s tím budu ještě jezdit.
Co může být příčinou toho, že ten plech praskne?
Vyndávání převodovky není moje oblíbená zábava.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Opotřebení únava materiálu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Po 2 měsících od výměny plechu to začlo zase cvakat. Mě z toho jebne.
Zkusil jsem šroubovákem vaklat tím plechem (otvorem na spodku převodovky) u všech šroubů. Nikde se prasklina neukázala. Dotažení šroubů jsem zkontroloval.
Překvapilo mě, že tím měničem zde celkem hodně hejbat, asi o půl centimetru dozadu. Přičemž když s tím hejbu od jednoho konkrétního z těch šroubů, je slyšet kovové klepání z převodovky.
Co jsem pochopil z internetu, měnič je uložen v olejovém čerpadle. Našel jsem video, že by to mohla být tato závada:
https://www.youtube.com/watch?v=d4USTKPCuf0
Mě tedy olej skrz gufero čerpadla zatím neteče - v prostoru měniče je celkem sucho. Převodovka funguje, měnič funguje, ale v nízkých otáčkách se zamyká trochu náhodně a při jízdě z kopce někdy nerozepíná - drží 1500 otáček a tak "brzdí motorem". Nevím ale jestli to tak neřídí jednotka.
Pokud je to tenhle případ, vychází mi to v nejlepším případě domek čerpadla na soustruh, udělat a nalisovat bronzové pouzdro, naleštit výstup měniče. Uchytit měnič do brusky na kulato by ale asi byl oříšek.
V nejhorším případě nové čerpadlo za 6K, repase měniče za asi 10K, olej+filtr 4K, to je půlka ceny auta - asi začnu shánět díly na přestavbu na manuál.
Zkusil jsem šroubovákem vaklat tím plechem (otvorem na spodku převodovky) u všech šroubů. Nikde se prasklina neukázala. Dotažení šroubů jsem zkontroloval.
Překvapilo mě, že tím měničem zde celkem hodně hejbat, asi o půl centimetru dozadu. Přičemž když s tím hejbu od jednoho konkrétního z těch šroubů, je slyšet kovové klepání z převodovky.
Co jsem pochopil z internetu, měnič je uložen v olejovém čerpadle. Našel jsem video, že by to mohla být tato závada:
https://www.youtube.com/watch?v=d4USTKPCuf0
Mě tedy olej skrz gufero čerpadla zatím neteče - v prostoru měniče je celkem sucho. Převodovka funguje, měnič funguje, ale v nízkých otáčkách se zamyká trochu náhodně a při jízdě z kopce někdy nerozepíná - drží 1500 otáček a tak "brzdí motorem". Nevím ale jestli to tak neřídí jednotka.
Pokud je to tenhle případ, vychází mi to v nejlepším případě domek čerpadla na soustruh, udělat a nalisovat bronzové pouzdro, naleštit výstup měniče. Uchytit měnič do brusky na kulato by ale asi byl oříšek.
V nejhorším případě nové čerpadlo za 6K, repase měniče za asi 10K, olej+filtr 4K, to je půlka ceny auta - asi začnu shánět díly na přestavbu na manuál.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Máte někdo zkušenosti s druhovýrobními díly do automatů? Jako např tohle https://www.ebay.com/itm/232193700617
Originál ZF stojí nesmysl (asi 5x tolik), za tu cenu nemá ekonomický smysl to u 20 let starých aut vůbec opravovat.
Můžu sice složit jednu převodovku ze dvou, ale tyhle věci jsou značně opotřebené u všech, protože ty převodovky mají najeto 200+ všechny.
Alternativně to můžu předělat na manuál, což není tolik práce (až na dodrátování a překódování několika jednotek) ale netuším, zda je pak nesoulad nepodstatného údaje v TP důvodem k problému na STK.
Originál ZF stojí nesmysl (asi 5x tolik), za tu cenu nemá ekonomický smysl to u 20 let starých aut vůbec opravovat.
Můžu sice složit jednu převodovku ze dvou, ale tyhle věci jsou značně opotřebené u všech, protože ty převodovky mají najeto 200+ všechny.
Alternativně to můžu předělat na manuál, což není tolik práce (až na dodrátování a překódování několika jednotek) ale netuším, zda je pak nesoulad nepodstatného údaje v TP důvodem k problému na STK.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Problém to je, ale v novém velkém TP se neuvádí převodovka (takže udělat duplikát)
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Řekl bych, že když ten čas, který tomu všemu věnuješ, uděláš přesčas v práci a auto prodáš na díly,Michal-E39 píše:Máte někdo zkušenosti s druhovýrobními díly do automatů? Jako např tohle https://www.ebay.com/itm/232193700617
Originál ZF stojí nesmysl (asi 5x tolik), za tu cenu nemá ekonomický smysl to u 20 let starých aut vůbec opravovat.
Můžu sice složit jednu převodovku ze dvou, ale tyhle věci jsou značně opotřebené u všech, protože ty převodovky mají najeto 200+ všechny.
Alternativně to můžu předělat na manuál, což není tolik práce (až na dodrátování a překódování několika jednotek) ale netuším, zda je pak nesoulad nepodstatného údaje v TP důvodem k problému na STK.
Tak za ty peníze koupíš manuál v pěkném stavu, bez drbání se s přestavbou.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Přesně tak souhlasím s tebou.Robin píše:Řekl bych, že když ten čas, který tomu všemu věnuješ, uděláš přesčas v práci a auto prodáš na díly,Michal-E39 píše:Máte někdo zkušenosti s druhovýrobními díly do automatů? Jako např tohle https://www.ebay.com/itm/232193700617
Originál ZF stojí nesmysl (asi 5x tolik), za tu cenu nemá ekonomický smysl to u 20 let starých aut vůbec opravovat.
Můžu sice složit jednu převodovku ze dvou, ale tyhle věci jsou značně opotřebené u všech, protože ty převodovky mají najeto 200+ všechny.
Alternativně to můžu předělat na manuál, což není tolik práce (až na dodrátování a překódování několika jednotek) ale netuším, zda je pak nesoulad nepodstatného údaje v TP důvodem k problému na STK.
Tak za ty peníze koupíš manuál v pěkném stavu, bez drbání se s přestavbou.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Takové přestavby jsou k ničemu.Bud si to nech opravit pořádně tak ať to vydrží,nebo to prodej na díly,nebo to zhod do propasti.To jsou asi tak 3 věci co cloz může poradit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Vůbec jsem si nevšiml, že v TP už převodovka není. V TP tohohle auta ji nemám, což zjednodušuje situaci.Foldas píše:Problém to je, ale v novém velkém TP se neuvádí převodovka (takže udělat duplikát)
Když už ten automat musím vyndat, dát tam zpět místo něj manuál už není tolik práce navíc. Rozhodně méně, než z tama ještě někdy ten 80-kilovej automat tahat v budoucnu.Robin píše:Řekl bych, že když ten čas, který tomu všemu věnuješ, uděláš přesčas v práci a auto prodáš na díly,Michal-E39 píše:Máte někdo zkušenosti s druhovýrobními díly do automatů? Jako např tohle https://www.ebay.com/itm/232193700617
Originál ZF stojí nesmysl (asi 5x tolik), za tu cenu nemá ekonomický smysl to u 20 let starých aut vůbec opravovat.
Můžu sice složit jednu převodovku ze dvou, ale tyhle věci jsou značně opotřebené u všech, protože ty převodovky mají najeto 200+ všechny.
Alternativně to můžu předělat na manuál, což není tolik práce (až na dodrátování a překódování několika jednotek) ale netuším, zda je pak nesoulad nepodstatného údaje v TP důvodem k problému na STK.
Tak za ty peníze koupíš manuál v pěkném stavu, bez drbání se s přestavbou.
Situace na trhu je letos úplně jiná než dřív. Aut je málo, skoro všechny jsou ve špatném stavu nebo mají problém nepřiznaný v inzerátu. Dobré E46 R6 manuál jsou dnes od kila nahoru. Nesmysl. S automatem jsou o zhruba pade levnější ve stejném stavu, protože se počítá s tím, že starý automat může kdykoliv chcípnout. Ten automat jsem koupil kvůli tomu, že R6 manuál jsem v dobrém stavu za přijatelnou cenu prostě nesehnal. A to jsem se na několik dle inzerce dobrých jel podívat. S tím, že ta převodovka dřív nebo později chcípne, jsem počítal, jen ne tak brzo. V kůlně se mi válí manuál co mi zbyl z jiného auta.
Rozebrat E46 v dobrém stavu na díly jen kvůli převodovce je blbost.
Když si ten automat opravím sám, tak s origo dílama je to za 40? (čerpadlo s futrem, lamely, upgrade pístek do vyběhané díry tlakového regulátoru, všechna těsnění, filtr a olej) případně +10 pokud pošlu měnič na preventivní repasi. A to na tom strávím spoustu času tím si to nastudovat a udělat si přípravky. Ikdyž mě baví se takovýhle dovednosti naučit.
Pokud bych tu převodovku dal specialistům, tak to odhaduji na 60-90 protože práce profíka a firemní náklady jsou vysoké.
Nedává mi smysl nacpat tolik peněz do auta, kdy budu mít sice převodovku, co se pár let nevysype, ale furt je to jen obyč automat v E46, co mě svým projevem nijak nenadchnul. V městských rychlostech je takový jalový, řadí občas trochu zmateně. V 7-er by byl ok, ale do 3-er mi charakterem nesedí.
Pokud koupím jiný automat z vraku a jen vyměním olej, tak je to za desítku s tím, že se může kdykoliv vysypat. To není řešení.
Pokud koupím novou spojku a díly z vraku na přestavbu na manuál, tak je to řešení na furt a vejdu se do desítky. Dokonce budu mít hodnotnější auto, což mě nezajímá dokud ho nechci prodat.
Jako jediná rozumná alternativa mě napadlo složit jednu automatickou převodovku z lepších dílů ze dvou plus lamely a těsnění levná druhovýroba (plus pístek regulátoru tlaku za litr). To by se dalo vejít do ještě rozumných 15 za materiál. A doufat že ten lepší měnič ze dvou nějaký čas vydrží.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Tohle je myšleno jako dotaz, které druhovýrobní díly pro 5HP19 jsou rozumná kvalita (vydrží najezd 80 tis. víc u těhle starých aut není pořeba) a kterým se vyhnout.
Případně kde jsou díly ZF dostupné za lepší cenu, pokud je nutné někde použít origo ZF.
Případně kde jsou díly ZF dostupné za lepší cenu, pokud je nutné někde použít origo ZF.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
ZF díly mám skladem a něco za objednávku.Zalezi o které díly se jedná.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Tak v tom případě si protiřečíš. Napsal jsi: "je to obyč E46, takže téměř jakákoliv oprava automatu by stála víc než je hodnota auta.".Jinak v Německu koupíš za 50-60 pěknou v manuálu...Michal-E39 píše:Vůbec jsem si nevšiml, že v TP už převodovka není. V TP tohohle auta ji nemám, což zjednodušuje situaci.Foldas píše:Problém to je, ale v novém velkém TP se neuvádí převodovka (takže udělat duplikát)
Když už ten automat musím vyndat, dát tam zpět místo něj manuál už není tolik práce navíc. Rozhodně méně, než z tama ještě někdy ten 80-kilovej automat tahat v budoucnu.Robin píše:Řekl bych, že když ten čas, který tomu všemu věnuješ, uděláš přesčas v práci a auto prodáš na díly,Michal-E39 píše:Máte někdo zkušenosti s druhovýrobními díly do automatů? Jako např tohle https://www.ebay.com/itm/232193700617
Originál ZF stojí nesmysl (asi 5x tolik), za tu cenu nemá ekonomický smysl to u 20 let starých aut vůbec opravovat.
Můžu sice složit jednu převodovku ze dvou, ale tyhle věci jsou značně opotřebené u všech, protože ty převodovky mají najeto 200+ všechny.
Alternativně to můžu předělat na manuál, což není tolik práce (až na dodrátování a překódování několika jednotek) ale netuším, zda je pak nesoulad nepodstatného údaje v TP důvodem k problému na STK.
Tak za ty peníze koupíš manuál v pěkném stavu, bez drbání se s přestavbou.
Situace na trhu je letos úplně jiná než dřív. Aut je málo, skoro všechny jsou ve špatném stavu nebo mají problém nepřiznaný v inzerátu. Dobré E46 R6 manuál jsou dnes od kila nahoru. Nesmysl. S automatem jsou o zhruba pade levnější ve stejném stavu, protože se počítá s tím, že starý automat může kdykoliv chcípnout. Ten automat jsem koupil kvůli tomu, že R6 manuál jsem v dobrém stavu za přijatelnou cenu prostě nesehnal. A to jsem se na několik dle inzerce dobrých jel podívat. S tím, že ta převodovka dřív nebo později chcípne, jsem počítal, jen ne tak brzo. V kůlně se mi válí manuál co mi zbyl z jiného auta.
Rozebrat E46 v dobrém stavu na díly jen kvůli převodovce je blbost.
Když si ten automat opravím sám, tak s origo dílama je to za 40? (čerpadlo s futrem, lamely, upgrade pístek do vyběhané díry tlakového regulátoru, všechna těsnění, filtr a olej) případně +10 pokud pošlu měnič na preventivní repasi. A to na tom strávím spoustu času tím si to nastudovat a udělat si přípravky. Ikdyž mě baví se takovýhle dovednosti naučit.
Pokud bych tu převodovku dal specialistům, tak to odhaduji na 60-90 protože práce profíka a firemní náklady jsou vysoké.
Nedává mi smysl nacpat tolik peněz do auta, kdy budu mít sice převodovku, co se pár let nevysype, ale furt je to jen obyč automat v E46, co mě svým projevem nijak nenadchnul. V městských rychlostech je takový jalový, řadí občas trochu zmateně. V 7-er by byl ok, ale do 3-er mi charakterem nesedí.
Pokud koupím jiný automat z vraku a jen vyměním olej, tak je to za desítku s tím, že se může kdykoliv vysypat. To není řešení.
Pokud koupím novou spojku a díly z vraku na přestavbu na manuál, tak je to řešení na furt a vejdu se do desítky. Dokonce budu mít hodnotnější auto, což mě nezajímá dokud ho nechci prodat.
Jako jediná rozumná alternativa mě napadlo složit jednu automatickou převodovku z lepších dílů ze dvou plus lamely a těsnění levná druhovýroba (plus pístek regulátoru tlaku za litr). To by se dalo vejít do ještě rozumných 15 za materiál. A doufat že ten lepší měnič ze dvou nějaký čas vydrží.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Abych uzavřel tu příčinu klepání:
Prasklý trojúhelníkový plech - po výměně za nový (origo BMW) praskl znovu po asi 500km.
Pravděpodobná příčina byla zcela uvolněné futro v olejovém čerpadle, ve kterém je měnič kluzně uložen.
Pokud vám tedy také praskne ten plech, sundejte měnič a zkontrolujte to futro.
Protože to nebyl jediný problém - na dálnici začla prokluzovat nějaká spojka v převodovce (už nevím která, chybu jsem smazal a pak to chvíli lokálně jezdilo), převodovku jsem zahodil a přestavěl to na manuál. Převodovku buďto prodám na díly nebo hodím do šrotu.
Manuální převodovku, kardan, řazení s drobnostma okolo a pedály jsem koupil za cenu kvalitního oleje a filtru do automatu. Spojku jsem koupil novou.
Přestavba byla snadná, včetně drátování a kódování (budíky, EWS, DME jen smazání adaptací). Auto citelně ožilo, když zrychlení nemaří notorický prokluz měniče.
Pokud někdo chcete vědět podrobnosti k přestavbě, rád pomůžu.
Ten automat mě prostě nenadchnul. Ne v E46 a vůbec ne s tak slabým motorem. V 7er s V8 by to bylo jiné.
Prasklý trojúhelníkový plech - po výměně za nový (origo BMW) praskl znovu po asi 500km.
Pravděpodobná příčina byla zcela uvolněné futro v olejovém čerpadle, ve kterém je měnič kluzně uložen.
Pokud vám tedy také praskne ten plech, sundejte měnič a zkontrolujte to futro.
Protože to nebyl jediný problém - na dálnici začla prokluzovat nějaká spojka v převodovce (už nevím která, chybu jsem smazal a pak to chvíli lokálně jezdilo), převodovku jsem zahodil a přestavěl to na manuál. Převodovku buďto prodám na díly nebo hodím do šrotu.
Manuální převodovku, kardan, řazení s drobnostma okolo a pedály jsem koupil za cenu kvalitního oleje a filtru do automatu. Spojku jsem koupil novou.
Přestavba byla snadná, včetně drátování a kódování (budíky, EWS, DME jen smazání adaptací). Auto citelně ožilo, když zrychlení nemaří notorický prokluz měniče.
Pokud někdo chcete vědět podrobnosti k přestavbě, rád pomůžu.
Ten automat mě prostě nenadchnul. Ne v E46 a vůbec ne s tak slabým motorem. V 7er s V8 by to bylo jiné.
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Co za ten automat na díly chceš?Já bych o ní měl zájem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E46 320i M54 automat klepání od setrvačníku/měniče
Lukas> Za holou převodovku asi litr. Za měnič dva, ten fungoval a zamykal jak má.
Volič a řídící jednotka po pětikile. Držák převodovky, trubky a kabely za odvoz.
Je to ale ve Středních Čechách, kousek od Prahy.
Volič a řídící jednotka po pětikile. Držák převodovky, trubky a kabely za odvoz.
Je to ale ve Středních Čechách, kousek od Prahy.