Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání plynu
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Dneska se dá doporučit leda zmíněná B58 nebo Mercedes…
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
K tem vstrikovacum, no... pokud tam jsou stary indexy, tak co s tim? Shanet jeden novy se starym? Indexy pod 10 a nad 10 se minimalne na jedny vetvi nemaji michat. Pak je na zvazeni, jestli tri nebo sest.jirka330i píše:V podstatě souhlasím...jen si osobně nemyslím, že zrovna u n53 je potřeba vždy při výměně vstřiků násobit šesti (i když to mnozí mechoši z různých důvodů doporučují...a někteří pak dalším pacientům nebo na bazoši nabízejí použité vstřiky...asi optimalizace výnosů či co...). Co sleduju německé autorizáky tak tam dnes u n53/54 běžně mění pouze vstřik, který je vadný. Navíc jsem poslední dobou zaznamenal, že několik německých (bavorsko) autorizáků nabízí kromě možnosti nového vstřiku za cca 450éček taky "repasované" vstřiky za 250 éček...protože mne zajímalo o co se jedná, chvíli jsem si s nimi psal a dozvěděl se, že jde o originální repasované vstřiky s 2letou záruku od BMW (v případě, že si je dám měnit u nich a starý vstřik si ponechají); žádné bližší info jsem ale zatím nevypátral tak se ještě chystám napsat dotaz na zákaznický servis BMW AG...
Jinak jsem neměl až takový problém pár n53 doporučit, zejména pokud byla na pozicích "obvyklých podezřelých" zjevně servisovaná originálními díly...jen jsem po předkupní prohlídce doporučil jednat o ceně (třeba s ohledem na to, že hpfp byla ve voze původní a s největší pravděpodobností problematická první generace i když se zatím na chodu nijak neprojevovala, a 3 vstřiky už též byly postarší...). Srdce, nervy a peněženky se svým kamarádům snažím šetřit- proto doporučuju chladný pragmatický přístup s dobře připraveným finančním plánem.
Na závěr dám filozofickou otázku- jaký motor se dneska doporučit dá? Sám se už 2 roky poohlížím po nějaké n55 v řadě 3 a zatím jsem si žádnou nedoporučil...a už rok se snažím kamarádovi pomoct s výběrem B58 a taky jsem mu s čistým svědomím zatím doporučil jen jednu 340i českého původu a s relativně snesitelnými intervaly výměn oleje, ta se ale zas nehodila jemu kvůli spartánštější výbavě
Z myho pohledu jde spis o to, ze clovek zvyklej na napr. E46 a jeji mechanickou odolnost ve vsem (byt dnes uz jsou ve velke vetsine na pokraji smrti a drzi pohromade jen silou vule) by proste mel dostat varovani, ze to muze byt a velice pravdepodobne bude hladovy dite. Kdo si pro to jde cilene a je si vedom rizik at ma pozehnani, ty motory vubec nejsou spatne. Jen maji drazsi a narocnejsi udrzbu, nez by si mnozi prali, a pro nektere to pak muze znamenat velmi horkou pilulku ke spolknuti.
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
A to "pravidlo", že se vstřiky různých generací nemají míchat pochází odkud? Má to nějaký konkrétní technické vysvětlení nebo je to jen součást finančního/business plánu servisu??? A platí to jen pro bmw n53? (u mnoha ostatních značek kde se vstřiky ať už benzínové nebo ropné kódují se běžně mění po jednom pokud vím...). Svého času jsem se toho snažil dopátrat ale nepovedlo se...snad jen s vyjímkou toho, že když byly v Německu, UK, USA apod svolávačky na vstřiky 5. a 7. generace, měnili to celkem logicky všechno najednou. BMW TIS nic takového neříká, německé autorizáky vymění a nakódují jeden vadný a zbytek neřeší; když jsem diskutoval s nejmenovaným českým autorizákem tak nejprve taky tlačili výměnu všech šesti vstřiků najednou ale po opakovaném položení otázky PROČ? řekli, že samozřejmě není problém s výměnou pouze jednoho vstřiku s diagnostikovanou chybou. Taky vím o pár n53 co mají namíchaný koktejl tří generací, v pohodě jezdí a diagnostika vstřiků nevykazje žádné zvláštní úkazy.Fx píše:K tem vstrikovacum, no... pokud tam jsou stary indexy, tak co s tim? Shanet jeden novy se starym? Indexy pod 10 a nad 10 se minimalne na jedny vetvi nemaji michat. Pak je na zvazeni, jestli tri nebo sest.jirka330i píše:V podstatě souhlasím...jen si osobně nemyslím, že zrovna u n53 je potřeba vždy při výměně vstřiků násobit šesti (i když to mnozí mechoši z různých důvodů doporučují...a někteří pak dalším pacientům nebo na bazoši nabízejí použité vstřiky...asi optimalizace výnosů či co...). Co sleduju německé autorizáky tak tam dnes u n53/54 běžně mění pouze vstřik, který je vadný. Navíc jsem poslední dobou zaznamenal, že několik německých (bavorsko) autorizáků nabízí kromě možnosti nového vstřiku za cca 450éček taky "repasované" vstřiky za 250 éček...protože mne zajímalo o co se jedná, chvíli jsem si s nimi psal a dozvěděl se, že jde o originální repasované vstřiky s 2letou záruku od BMW (v případě, že si je dám měnit u nich a starý vstřik si ponechají); žádné bližší info jsem ale zatím nevypátral tak se ještě chystám napsat dotaz na zákaznický servis BMW AG...
Jinak jsem neměl až takový problém pár n53 doporučit, zejména pokud byla na pozicích "obvyklých podezřelých" zjevně servisovaná originálními díly...jen jsem po předkupní prohlídce doporučil jednat o ceně (třeba s ohledem na to, že hpfp byla ve voze původní a s největší pravděpodobností problematická první generace i když se zatím na chodu nijak neprojevovala, a 3 vstřiky už též byly postarší...). Srdce, nervy a peněženky se svým kamarádům snažím šetřit- proto doporučuju chladný pragmatický přístup s dobře připraveným finančním plánem.
Na závěr dám filozofickou otázku- jaký motor se dneska doporučit dá? Sám se už 2 roky poohlížím po nějaké n55 v řadě 3 a zatím jsem si žádnou nedoporučil...a už rok se snažím kamarádovi pomoct s výběrem B58 a taky jsem mu s čistým svědomím zatím doporučil jen jednu 340i českého původu a s relativně snesitelnými intervaly výměn oleje, ta se ale zas nehodila jemu kvůli spartánštější výbavě
Z myho pohledu jde spis o to, ze clovek zvyklej na napr. E46 a jeji mechanickou odolnost ve vsem (byt dnes uz jsou ve velke vetsine na pokraji smrti a drzi pohromade jen silou vule) by proste mel dostat varovani, ze to muze byt a velice pravdepodobne bude hladovy dite. Kdo si pro to jde cilene a je si vedom rizik at ma pozehnani, ty motory vubec nejsou spatne. Jen maji drazsi a narocnejsi udrzbu, nez by si mnozi prali, a pro nektere to pak muze znamenat velmi horkou pilulku ke spolknuti.
Z mého pohledu je u vstřiku podstatné správné nakódování korekce (a pří osazování zejména správně osazené a nové těsnění vstřiku) a se zbytkem si poradí msd80 které je jedno s jakou generací má tu čest. Ale pokud je to celé jinak, nechám se poučit...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Nekde bych vyhrabal servisni bulletin, sice se tykal N54, ale princip a i rizeni motoru je stejny. Urcite jsem to videl i v ISTA jako soucast testovaciho modulu, minimalne si vybavim F01 750i, kde jsem tu informaci videl poprve.
Udajne (ale tohle uz neni z ISTA, ale info cerpane z ruznych zdroju) jsou rozdilne prutoky indexu do 10 a 11 (u N54 pak i 12). Proto byt jsou spravne nakodovane, muzou byt odchylky ve vstrikovanem mnozstvi prilis velke a protoze jediny kontrolni mechanismus bohatosti smesi je lambda sonda, muze to vest k mateni jednotky.
Ale ano, taky jsem videl namichane indexy a bez problemu. Nicmene se to nedoporucuje.
Kazdopadne u BMW by to melo byt tak, ze pokud jsou vstrikovace s indexem do 10, vzdy navrhnou vymenu vsech za nove (platne od roku 2013 s prichodem indexu 11) a pokud pak odejde jednotlivy vstrik, meni se uz jen ten samostatne.
Udajne (ale tohle uz neni z ISTA, ale info cerpane z ruznych zdroju) jsou rozdilne prutoky indexu do 10 a 11 (u N54 pak i 12). Proto byt jsou spravne nakodovane, muzou byt odchylky ve vstrikovanem mnozstvi prilis velke a protoze jediny kontrolni mechanismus bohatosti smesi je lambda sonda, muze to vest k mateni jednotky.
Ale ano, taky jsem videl namichane indexy a bez problemu. Nicmene se to nedoporucuje.
Kazdopadne u BMW by to melo byt tak, ze pokud jsou vstrikovace s indexem do 10, vzdy navrhnou vymenu vsech za nove (platne od roku 2013 s prichodem indexu 11) a pokud pak odejde jednotlivy vstrik, meni se uz jen ten samostatne.
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
JJ...o nějakém bulletinu jsem taky slyšel, ale nikdy se mi nedostal do ruky; a fakt by mne to technické zdůvodnění zajímalo.
To že mají vstřiky pro n53 a n54 jiné oem čísla a jiné parametry "průtoku" resp "kubatury" i přesto, že jsou jinak vizuálně a konstrukčně stejné je mi jasné a dává to smysl...n54 potřebuje kvůli výkonům vyšší hodnoty
To, že by měly být v rámci vstřiků pro n53 nějaké výraznější rozdíly průtoku mezi jednotlivými generacemi jsem si zatím nevšimnul (rozdíly v časech na který se vstřik otevírá nejsou tak velké aby si s nimi msd80 neporadila...neviděl jsem ale v akci vstřiky generace 5 a 7, při diagnostice n53 za poslední rok jsem ale viděl generace 1,4,9,10,11...), ale možná mi něco uniká? Zatím jsem to chápal tak, že princip fungování vstřiků je dostat v konkrétním cyklu do spalovací komory co nejpřesněji množství paliva při daných podmínkách (tlak 200bar, resp 150bar při nazahřátém motoru) což jednotka řídí individuálně pro každý válec časem otevření vstřiku protože "zná"(=má nakódováno) průtokový parametr vstřiku. Takže když to zjednoduším, potřebuje jednotka na to aby do každého válce dostala stejný 1gram paliva trošku jiný čas (odlišnosti jsou milisekundové). A pokud jde o rozdíly v průtoku vstřiků tak ty jsou různé i v rámci jedné generace a jsou vyjádřeny hodnotou korekce, která se vyčísluje při nějakém finálním parametrickém testování/kalibrování ve výrobě.
Samozřejmě, že mezi jednotlivými generacemi mohly být nějaké větší rozdíly v parametru průtoku tím, že nějak upravili fyzické parametry vnitřního průměru vstřiku (třeba ho mohli mírně zvětšit aby se snížilo riziko zadírání mechanickými částicemi), ale dost těžko se mi představuje natolik výrazná změna aby to jednotka nepokryla (zejména pro rozsah výkonů n53). Vždyť msd80 si, pokud jde o přenastavení otevíracích časů vstřiků, celkem v pohodě poradí i s extrémní situací (osobně jsem s tímhle několik týdnů jezdil a "testoval") kdy odejde hpfp a místo 200bar je na vstřiku 5-120bar (těch 5bar by tam bylo pokud by hpfp odešlo celé najednou což jsem zatím neviděl, mně odcházely ty jeho vnitřní pístky postupně takže se tlaky pohybovaly nejprve okolo 100bar, pak 50bar...) sice oznámí nouzák, ale upraví si/prodlouží si vstřikovací časy až na možné maximum (v rámci jednoho cyklu) tak, aby se při daném tlaku dostalo do válce potřebné množství paliva...jakékoli výraznější akcelerace jsou samozřejmě nemožné, ale auto je schopno jet vcelku plynule až do cca 150kmh, a n53 jede jen v homogenním režimu (přepínání do vrstveného je v nouzáku pozastaveno)
Ale ať už je to jakkoli s parametry těch starších generací vstřiků, řekl bych, že dnes 80-90% n53 jezdí se vstřikama generace 10 nebo 11 (popř v mixu s pár staršími) a tímpádem by majitelé nemuseli být tak vynervováni sugerovanou potřebou měnit celé sady...to ale neznamená, že servis bmw s n53 bude levný; on ale ve srovnání s ostatními prémiovými značkami a motory u aut starých 10-15let není podle mne ani výrazně dražší (osobně mám přímé srovnání s náklady na servis a díly xc90 D5 2007 a n53 z toho nevychází vůbec špatně)
To že mají vstřiky pro n53 a n54 jiné oem čísla a jiné parametry "průtoku" resp "kubatury" i přesto, že jsou jinak vizuálně a konstrukčně stejné je mi jasné a dává to smysl...n54 potřebuje kvůli výkonům vyšší hodnoty
To, že by měly být v rámci vstřiků pro n53 nějaké výraznější rozdíly průtoku mezi jednotlivými generacemi jsem si zatím nevšimnul (rozdíly v časech na který se vstřik otevírá nejsou tak velké aby si s nimi msd80 neporadila...neviděl jsem ale v akci vstřiky generace 5 a 7, při diagnostice n53 za poslední rok jsem ale viděl generace 1,4,9,10,11...), ale možná mi něco uniká? Zatím jsem to chápal tak, že princip fungování vstřiků je dostat v konkrétním cyklu do spalovací komory co nejpřesněji množství paliva při daných podmínkách (tlak 200bar, resp 150bar při nazahřátém motoru) což jednotka řídí individuálně pro každý válec časem otevření vstřiku protože "zná"(=má nakódováno) průtokový parametr vstřiku. Takže když to zjednoduším, potřebuje jednotka na to aby do každého válce dostala stejný 1gram paliva trošku jiný čas (odlišnosti jsou milisekundové). A pokud jde o rozdíly v průtoku vstřiků tak ty jsou různé i v rámci jedné generace a jsou vyjádřeny hodnotou korekce, která se vyčísluje při nějakém finálním parametrickém testování/kalibrování ve výrobě.
Samozřejmě, že mezi jednotlivými generacemi mohly být nějaké větší rozdíly v parametru průtoku tím, že nějak upravili fyzické parametry vnitřního průměru vstřiku (třeba ho mohli mírně zvětšit aby se snížilo riziko zadírání mechanickými částicemi), ale dost těžko se mi představuje natolik výrazná změna aby to jednotka nepokryla (zejména pro rozsah výkonů n53). Vždyť msd80 si, pokud jde o přenastavení otevíracích časů vstřiků, celkem v pohodě poradí i s extrémní situací (osobně jsem s tímhle několik týdnů jezdil a "testoval") kdy odejde hpfp a místo 200bar je na vstřiku 5-120bar (těch 5bar by tam bylo pokud by hpfp odešlo celé najednou což jsem zatím neviděl, mně odcházely ty jeho vnitřní pístky postupně takže se tlaky pohybovaly nejprve okolo 100bar, pak 50bar...) sice oznámí nouzák, ale upraví si/prodlouží si vstřikovací časy až na možné maximum (v rámci jednoho cyklu) tak, aby se při daném tlaku dostalo do válce potřebné množství paliva...jakékoli výraznější akcelerace jsou samozřejmě nemožné, ale auto je schopno jet vcelku plynule až do cca 150kmh, a n53 jede jen v homogenním režimu (přepínání do vrstveného je v nouzáku pozastaveno)
Ale ať už je to jakkoli s parametry těch starších generací vstřiků, řekl bych, že dnes 80-90% n53 jezdí se vstřikama generace 10 nebo 11 (popř v mixu s pár staršími) a tímpádem by majitelé nemuseli být tak vynervováni sugerovanou potřebou měnit celé sady...to ale neznamená, že servis bmw s n53 bude levný; on ale ve srovnání s ostatními prémiovými značkami a motory u aut starých 10-15let není podle mne ani výrazně dražší (osobně mám přímé srovnání s náklady na servis a díly xc90 D5 2007 a n53 z toho nevychází vůbec špatně)
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Zrovna teď tu mám na servisu jednu N53 se sedmou generací komplet všude, takže bych to opravdu nepaušalizoval.
Moje vnímání je, že velké odchylky vykrývají fuel trimy na základě výpočtu bohatosti směsi z předkatových (širokopásmových) lambda sond. Až ty jemnější jsou dolaďovány korekční hodnotou danou kódováním vstřikovače.
Přesný formát kalibrace dat není k dispozici – je to tajemství výrobce.
Podle pokynů můžeme předpokládat, že:
2XX: měření reakční doby (údaje korekce offsetu vstřikovače);
5XX: korekce průtoku (multiplikativní korekce).
Podle popisů chybových hlášení pro řídící jednotku MSD80/81/87 by kódování dat produktivity vstřikovače mělo být v následujících omezeních:
52,9...70,8 mJ
1,55...2,86 mg/str
Přikládám aspoň bulletiny, ke kterým jsem se teď v rychlosti dostal na disku, protože tu máme nějaký problém s internetem a nedokážu se připojit na některé servery. Jeden je starší, tam se dokonce tvrdí, že starší a novější indexy nesmějí být pohromadě na jednom motoru, pak to zjemnili na jednu bank. Přijde mi tedy logicky odvoditelné, že může být jiný průtok a tím pádem pak motorová jednotka nemá z čeho vycházet - měření bohatosti je následně pro 3 válce (u N53) současně jednou lambdou.
Moje vnímání je, že velké odchylky vykrývají fuel trimy na základě výpočtu bohatosti směsi z předkatových (širokopásmových) lambda sond. Až ty jemnější jsou dolaďovány korekční hodnotou danou kódováním vstřikovače.
Přesný formát kalibrace dat není k dispozici – je to tajemství výrobce.
Podle pokynů můžeme předpokládat, že:
2XX: měření reakční doby (údaje korekce offsetu vstřikovače);
5XX: korekce průtoku (multiplikativní korekce).
Podle popisů chybových hlášení pro řídící jednotku MSD80/81/87 by kódování dat produktivity vstřikovače mělo být v následujících omezeních:
52,9...70,8 mJ
1,55...2,86 mg/str
Přikládám aspoň bulletiny, ke kterým jsem se teď v rychlosti dostal na disku, protože tu máme nějaký problém s internetem a nedokážu se připojit na některé servery. Jeden je starší, tam se dokonce tvrdí, že starší a novější indexy nesmějí být pohromadě na jednom motoru, pak to zjemnili na jednu bank. Přijde mi tedy logicky odvoditelné, že může být jiný průtok a tím pádem pak motorová jednotka nemá z čeho vycházet - měření bohatosti je následně pro 3 válce (u N53) současně jednou lambdou.
- Přílohy
-
- SB-10029104-4598.pdf
- (49.79 KiB) Staženo 146 x
-
- MC-10150100-9999.pdf
- (34.6 KiB) Staženo 158 x
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Hele, dík moc...budu o tom dál přemýšlet a studovat pokud bude čas...zajímalo by mne jestli vyšel úplně stejný bulletin i pro vstřiky n53 s ohledem na to, že jsou to jiná oem čísla a i vývoj/uvádění generací měly odlišné. N54 komunitu až tolik nesleduju takže nevím jak moc někdo zkoušel experimentovat s mícháním více generací vstřiků na banku. U n53 jsem ale viděl diagnosticky bezproblémvé fungování generací 4 a 11, 9 a 11, 10 a 11 na jednom banku (plus různé varianty mixu generací 1 až 9 na jednom banku)
V každém případě jsem zatím chápal ty parametry kódování a korekcí/trimů trošku jinak (měl jsem přístup k manuálu msd80 který má asi 9000 stránek a ty algoritmy jsou tam popsány, v případě vstřiků atd je to určitě přes 100stránek, které jsem spíš projel očima, protože jsem hlavně řešil mapy, nox algoritmy a komunikační protokoly atd...nevybavju si, že by tam ale bylo nějak podrobněji rozebrána výrobní kalibrace vstřiků- ta nejspíš bude v podobném výrobním manuálu vstřiků samotných)- měl jsem za to, že to co se ke vstřiku do jednotky kóduje je primárně zejména ten parametr související s výrobní kalibrací průtoku tak, aby si jednotka hned od startu nastavila správný rozsah časů otevření vstřiku pro dosažení přesného množství paliva na cyklus; a sekundárně si pak jednotka na základě vyhodnocení běhu motoru "dolaďuje" a ukládá jemnější korekce (krátkodobé a dlouhodobé), které jsou pak součástí "adaptací" (které se dají mazat a znovu vytvářet...)
Jinak teda musím říct, že vidět v roce 2022 n53 se všemi šesti vstřiky generace 7 (která se navíc v civilizovaných zemích měnila na svolávačkách) mi přijde jako rarita...ale určitě je za tím nějaký příběh; nicméně aktuální majitel asi bude jdn z těch co budou muset časem rozbít prasátko. Já rozhodně nemám tak široký záběr, těch n53 znám tak dvě desítky, ale generaci 5 jsem zatím nepotkal a z generace 7 viděl asi dva vstřiky...
V každém případě jsem zatím chápal ty parametry kódování a korekcí/trimů trošku jinak (měl jsem přístup k manuálu msd80 který má asi 9000 stránek a ty algoritmy jsou tam popsány, v případě vstřiků atd je to určitě přes 100stránek, které jsem spíš projel očima, protože jsem hlavně řešil mapy, nox algoritmy a komunikační protokoly atd...nevybavju si, že by tam ale bylo nějak podrobněji rozebrána výrobní kalibrace vstřiků- ta nejspíš bude v podobném výrobním manuálu vstřiků samotných)- měl jsem za to, že to co se ke vstřiku do jednotky kóduje je primárně zejména ten parametr související s výrobní kalibrací průtoku tak, aby si jednotka hned od startu nastavila správný rozsah časů otevření vstřiku pro dosažení přesného množství paliva na cyklus; a sekundárně si pak jednotka na základě vyhodnocení běhu motoru "dolaďuje" a ukládá jemnější korekce (krátkodobé a dlouhodobé), které jsou pak součástí "adaptací" (které se dají mazat a znovu vytvářet...)
Jinak teda musím říct, že vidět v roce 2022 n53 se všemi šesti vstřiky generace 7 (která se navíc v civilizovaných zemích měnila na svolávačkách) mi přijde jako rarita...ale určitě je za tím nějaký příběh; nicméně aktuální majitel asi bude jdn z těch co budou muset časem rozbít prasátko. Já rozhodně nemám tak široký záběr, těch n53 znám tak dvě desítky, ale generaci 5 jsem zatím nepotkal a z generace 7 viděl asi dva vstřiky...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Taky to zkusím prozkoumat trochu víc, až bude chvíle. Jsem přesvědčen o tom, že jsem to v ISTA viděl, ale bylo to někde v součásti test planu pro vstřikovače/misfire. Nerad bych teda mystifikoval. Ověřovat to budu "co nejdříve" na té N53, co tu mám. Akorát teď nemám dostatek času, chybí mi dva kolegové v práci a já sedím na třech židlích zároveň.
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Jirka 330i, to je zajimave s temi tovarne repasovanymi vstrikovaci se zarukou, pri posledni objednavce mi nic takoveho v BMW clovek, od ktereho tam beru dily nenabidl, ale uz to nejaky cas je, pravda. Diky za tip, proverim to.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Petr55: No, nedokážu si úplně představit, co kromě vyčištění znamená "repase piezo vstřikovačů".
Taky pozor na to, co se prodává třeba na ebay jako repasované vstřikovače s indexy 11 - když to člověku přijde, jsou tam vyjiskřené jiné značky na kovové části než na indexu 11 a plastové tělo vršku je černé místo šedého, jak to je u origo indexů 11. Už jsem zažil i to, že mi zákazník přinesl takovéto černé vstřikovače s indexem 11 a měly černý vršek a HLAVNĚ čísla pro nakódování byla na všech naprosto shodná. To už je krajně podezřelé.
Jirka: Zmiňovaný manuál k MSD80 by mě docela zajímal... Kde se to dá sehnat?
Ad indexy 7 v roce 2022 - to je právě ono, každý máme nějakou svou zkušenost, z toho vzniká potom hromada polemik k ničemu. Spousta těch aut prostě nedostávala servis takový, jaký by měla mít, pak se to v "top stavu" koupí a do roka je v tom člověk znova za ty peníze, za co to koupil, když to přeženu. A detailní kontrola připadá v úvahu z pohledu servisu pouze pokud je normálně zaplacená, ono to pak taky vleze do peněz, když ani pátý auto není ve stavu, jaký deklaruje prodejce. To je pak pro zákazníka značně demotivující a někteří můžou mít pocit, že z nich servis chce jen ždímat peníze. Každá mince má dvě strany a úhel pohledu je u každého z nás prostě omezený do šířky právě těmi prodělanými zkušenostmi. A to jsme se zatím bavili jen o motoru a ne o zbytku auta (bouračky, koroze, stav podvozkových skupin, interiéru, drobná poškození...).
Taky pozor na to, co se prodává třeba na ebay jako repasované vstřikovače s indexy 11 - když to člověku přijde, jsou tam vyjiskřené jiné značky na kovové části než na indexu 11 a plastové tělo vršku je černé místo šedého, jak to je u origo indexů 11. Už jsem zažil i to, že mi zákazník přinesl takovéto černé vstřikovače s indexem 11 a měly černý vršek a HLAVNĚ čísla pro nakódování byla na všech naprosto shodná. To už je krajně podezřelé.
Jirka: Zmiňovaný manuál k MSD80 by mě docela zajímal... Kde se to dá sehnat?
Ad indexy 7 v roce 2022 - to je právě ono, každý máme nějakou svou zkušenost, z toho vzniká potom hromada polemik k ničemu. Spousta těch aut prostě nedostávala servis takový, jaký by měla mít, pak se to v "top stavu" koupí a do roka je v tom člověk znova za ty peníze, za co to koupil, když to přeženu. A detailní kontrola připadá v úvahu z pohledu servisu pouze pokud je normálně zaplacená, ono to pak taky vleze do peněz, když ani pátý auto není ve stavu, jaký deklaruje prodejce. To je pak pro zákazníka značně demotivující a někteří můžou mít pocit, že z nich servis chce jen ždímat peníze. Každá mince má dvě strany a úhel pohledu je u každého z nás prostě omezený do šířky právě těmi prodělanými zkušenostmi. A to jsme se zatím bavili jen o motoru a ne o zbytku auta (bouračky, koroze, stav podvozkových skupin, interiéru, drobná poškození...).
Tesat do kamene a přesně to je to, o čem tu je řeč. Majitelů s tímhle přístupem nebo těch, co důvěřovali servisu, který je ať už vědomě nebo nevědomě jen připravil o peníze a auto neodservisoval tak, jak měl, je mraky. Z toho plyne množství polovraků na prodej deklarovaných jako top stav, protože se to přece leskne a má to na sobě keramiku. Tohle je až ten poslední krok, ale většinová populace to ne zcela chápe.jirka330i píše:Někdy mám takový pocit, že si ti majitelé sice pořídili z různých důvodů bmw, ale s představou, že ho uservisují za cenu felicie...takže z něj pak časem (často na základě nezištných rad přátel z fejkbůku) udělají druhoškový vrak (a znám i pár opěvovaných n52, které byly v necelých 200tkm zralé na nákladnou resuscitaci)
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Ty z eBay jsou fake, někde jsem měl fotky real/fake, jak píše Fx, čísla stejná, QR kód stejný apod…
Jinak mě hpfp jela na volnoběh/mírnou zátěž ok, ale jakmile to padlo do nouzáku (při prvním větším přidání), byla Vmax sotva kilo…
Jinak mě hpfp jela na volnoběh/mírnou zátěž ok, ale jakmile to padlo do nouzáku (při prvním větším přidání), byla Vmax sotva kilo…
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Osobně mne ta informace taky zaujala...ale nechystám se ty repase pořizovat, i když pro šetřivého německého zákazníka to asi řešení je- zejména v situaci kdy jsou nové vstřiky každou chvíli nedostupné...teda pokud si to tam nechá namontovat a dostane záruku 2roky.Petr55 píše:Jirka 330i, to je zajimave s temi tovarne repasovanymi vstrikovaci se zarukou, pri posledni objednavce mi nic takoveho v BMW clovek, od ktereho tam beru dily nenabidl, ale uz to nejaky cas je, pravda. Diky za tip, proverim to.
Mně by spíš zajímal technický detail té repase, ale v tomhle nebyli vůbec sdílní (krom toho, že napsali něco o vykuchání vnitřností a čištění ultrazvukem)- odvolali se na to, že to je produkt s plnou zárukou BMW AG a Tečka...proto ještě asi pro zajímavost pošlu dotaz na jejich zákaznický servis (i když si od toho moc neslibuju...jsou sice rádoby příjemní a ochotní ale na dotaz ohledně parametrů a specifikací řeknou "je to dle standardů bmw" a končí- řešil jsem s nimi takhle už víc věcí- třeba proč mi v origo krabici bmw přišel místo obvyklého BMW Performance sportovního filtru Made in UK "obyčejný" sportovní K&N filtr (Made in USA) který už vizuálně vykazoval výrazné odlišnosti- odpověď byla, že to je podle BMW specifikací ale že mi ho klidně vezmou zpět a vše refundují.)
Zatím jsem se setkával jen s čínskými fejky vstřiků na ebay a aliX, ale nevím o nikom kdo by na nich reálně jezdil; plus jsem zachytil několik negativních komentářů na německých a UK fórech.
Když mi loni na podzim bavorský autorizák poprvé zmiňoval ty repase myslel jsem, že si dělaj srandu a ověřoval to ještě u druhého autorizáku...napsali mi totéž. Jsem zvědavý co se z toho vyklube...kdybych chtěl být hodně podezřívavý, řek bych že se kluci z autorizáků a německé BMW AG během doby kdy vypadly dodávky nových vstřiky dohodli na nějakém "survival-deal" který AG přikrylo tou zárukou a nechali u někoho jako jetservis otestovat a propláchnout hromady starých vstřiků...a nebo ještě hůř- vytáhli všechny vstřiky 5. a 7. generace stažené ve svolávačkách a přerazili jim značení...

Dávám do odkazu screeny z jedné komunikace....tomu repasu tam říkají "Erstausruster(OEM)"
https://uloz.to/tam/633e3b38-56d4-4ace- ... 7bb9b46179
Naposledy upravil(a) jirka330i dne pát 25.03.2022 12:51, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
K těm vstřikům se taky hodí doplnit následující vlákno: forum/viewtopic.php?f=24&t=99551&hilit=N53b30
Případně podobná problematika skrz N53: forum/viewtopic.php?f=24&t=98999&hilit=N53B30&start=10
Ps. tohoto motoru bych se taky nabál, jen už to není nákladově jako za dob M52, že!
(tam dávám nový NGK cívky spíš preventivně a pročištění vstřiků v Jetservis i pomohlo a motor zklidnilo). Ale od toho je BMW klub kterej nám minimalizuje riziko díky zkušenostem uživatelů a technical talk od fištronů. 
Případně podobná problematika skrz N53: forum/viewtopic.php?f=24&t=98999&hilit=N53B30&start=10
Ps. tohoto motoru bych se taky nabál, jen už to není nákladově jako za dob M52, že!


Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
jirka330i: K tomu performance sání - já tam mám jako OEM KN, ale "made in UK"...
Samozřejmě hodnotit jakýkoliv výrobek jen podle své zkušenosti (myšleno z hlediska spolehlivosti) je hodně ošemetné. Ale za mě N53 a jeho problémy se u našeho auta s přehledem ztrácí v dalších servisních nákladech E90 (a to si nemyslím, že bychom měli smůlu na auto - spíš naopak). Moje teorie je taková, že ten motor získal svou pověst když byl relativně nový a opravdu bylo třeba vychytat některé výrobní nedostatky (viz problémy se staršími vstřiky atd.). I naše auto má poměrně bohatou servisní historii, kdy bylo měněno spoustu drahých dílů (něco v záruce, něco i po ní). Ale to už není téma pro většinu dnešních majitelů, kteří kupují zpravidla auta už "vychytané" a jen stačí dodržovat nějaké základní pravidla co se údržby týče. Když se k tomu přidají přednosti N53, tak mi to nedává zase tak špatný smysl.
Samozřejmě hodnotit jakýkoliv výrobek jen podle své zkušenosti (myšleno z hlediska spolehlivosti) je hodně ošemetné. Ale za mě N53 a jeho problémy se u našeho auta s přehledem ztrácí v dalších servisních nákladech E90 (a to si nemyslím, že bychom měli smůlu na auto - spíš naopak). Moje teorie je taková, že ten motor získal svou pověst když byl relativně nový a opravdu bylo třeba vychytat některé výrobní nedostatky (viz problémy se staršími vstřiky atd.). I naše auto má poměrně bohatou servisní historii, kdy bylo měněno spoustu drahých dílů (něco v záruce, něco i po ní). Ale to už není téma pro většinu dnešních majitelů, kteří kupují zpravidla auta už "vychytané" a jen stačí dodržovat nějaké základní pravidla co se údržby týče. Když se k tomu přidají přednosti N53, tak mi to nedává zase tak špatný smysl.
Re: E93 330i N53 - škubání motoru při deceleraci / ubrání pl
Hele, s tím filtrem je to maličkost, ale asi to tak nějak vyjadřuje "nový" přístup BMW k originálním náhradním dílům. Já jsem jich od 2014 do 2018 koupil tak desítku a vždy to bylo Made in UK a bylo na nich logo a číslo dílu BMW; jestli tam někde bylo i malé logo KN jsem si nikdy nevšimnul, ale někdo mi říkal, že je pro BMW group vyráběla anglická fabrika KN. No a pak v roce 2019 ve stejné BMW krabici přišel běžný generický sportovní filtr KN, který je na trhu za polovinu ceny. Už když jsem ho tahal z krabice (byl zavařený ve folii) všimnul jsem si, že je výrazně lehčí...což se po vybalení potvrdilo při přímém srovnání s originálem; krom toho že ten americkej byl podstatně méně robustní=výrazně ošizená celá plastová kostra a čela filtru, měl zejména cca o 20% menší filtrační plochu (místo asi 65 žeber na origo jich cca 52 jestli si dobře vzpomínám), a ani filtrační materiál ve mně nebudil důvěru. Prostě taková klasická supermarketová druhoška.Henry_E90 píše:jirka330i: K tomu performance sání - já tam mám jako OEM KN, ale "made in UK"...
Samozřejmě hodnotit jakýkoliv výrobek jen podle své zkušenosti (myšleno z hlediska spolehlivosti) je hodně ošemetné. Ale za mě N53 a jeho problémy se u našeho auta s přehledem ztrácí v dalších servisních nákladech E90 (a to si nemyslím, že bychom měli smůlu na auto - spíš naopak). Moje teorie je taková, že ten motor získal svou pověst když byl relativně nový a opravdu bylo třeba vychytat některé výrobní nedostatky (viz problémy se staršími vstřiky atd.). I naše auto má poměrně bohatou servisní historii, kdy bylo měněno spoustu drahých dílů (něco v záruce, něco i po ní). Ale to už není téma pro většinu dnešních majitelů, kteří kupují zpravidla auta už "vychytané" a jen stačí dodržovat nějaké základní pravidla co se údržby týče. Když se k tomu přidají přednosti N53, tak mi to nedává zase tak špatný smysl.
No a pokud jde o n53...mně za těch posledních pár let prostě tak nějak přirostl k srdci; částečně díky tomu, že jsem si nenaběhnul do černé díry (u prvního jsem měl obrovské štěstí na pečlivého prvního majitele, a u těch dalších už jsem pak byl velice vybíravý). A celou tu dobu jsem pošilhával i po n54/55, ale u žádného z té asi desítky aut co jsem si proklepával bylo něco co mne odradilo i přesto, že to byly tzv. "opečovávané" vozy s jasným původem atd....za které majitelé chtěli ceny o 100-150tis vyšší než stejně/lépe vybavené udržované n53....a dostali je.Tak se prostě učím žít s n53 a občas když na fórech čtu jednostrannou kritiku na n53 tak se ozvu a vyjádřím svůj názor a zkušenost i když bych to celé mohl mít na háku....jen mi je někdy líto těch pacientů, kteří mají z n53 deprese a komplexy