Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 - 3.0D - kompresni tlak
E61 - 3.0D - kompresni tlak
Zdravím všechny,
Odešla mi žhavící jednotka. Při té příležitosti jsem se rozhodl dát i nové žhaviče. Kdysi jsem potřeboval změřit kompresi na jednom motoru a tak jsem si pořídil sadu na měření. Z nudy jsem vyzkoušel kompresi i teď na mém motoru a ta je následující 1 válec - 24bar, 2 válec - 25 bar, 3 válec -25 bar, 4 válec - 25 bar, 5 - válec 25 bar, 6 - válec 26 bar. Hodnoty jsou v pohodě??? V esitronicu jsem se dočetl kompresního tlaku 10-18bar. Auto má najeto 38x xxx km.
Děkuji za postřehy a odpověď
Odešla mi žhavící jednotka. Při té příležitosti jsem se rozhodl dát i nové žhaviče. Kdysi jsem potřeboval změřit kompresi na jednom motoru a tak jsem si pořídil sadu na měření. Z nudy jsem vyzkoušel kompresi i teď na mém motoru a ta je následující 1 válec - 24bar, 2 válec - 25 bar, 3 válec -25 bar, 4 válec - 25 bar, 5 - válec 25 bar, 6 - válec 26 bar. Hodnoty jsou v pohodě??? V esitronicu jsem se dočetl kompresního tlaku 10-18bar. Auto má najeto 38x xxx km.
Děkuji za postřehy a odpověď
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Zdarec,....měřil jsi to za studena? Benzin za provozní teploty,diesel zastudena,......no já ti nevím,ale hodnoty esitronicu jak píšeš se mi zdají být hooodně nízké,...si vem,že stará multikára má kompresi 20 bar,tds cca 22 bar a pokud komprese klesne pod 18-19 je nastartování fakt problém,nicméně to není přímovstřik,ale komůrkáč,....ty hodnoty jak píšeš se zdají ok,rozdíl 1 bar by měl být v toleranci,pokud motor normálně startuje,jde "kulatě" bez vibrací,neřešil bych to,...no ten kompresní tlak dle esi je podle mě úplně mimo mísu,...protože 10 bar je komprese tak moderního benzinu a diesel při takovém tlaku je bez šance vůbec natočit,o zimě se nebavím vůbec,...když tak mě opravte
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Měřeno za tepla když jsem vyndaval žhavice
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Nafta se měří za studena,změř to při cca 20 stupních zastudena a podle mě by měl mít přímovstřik cca kolem 20,těch 18 atm bych viděl jako hraniční hodnotu,10 atm je nesmysl,to diesel ani nenatočíš,20 atm zastudena to by mohlo odpovídat 25-26 za tepla,...někde mám tabulkové hodnoty komprese,ale zákon schválnosti nemůžu je najít,....
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Měřil jsem teď za studena jenom první válec - 25 bar. Takže asi v pohodě ne?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
25 bar je hodnota OK,rozdíl u vznětového motoru mezi jednotlivými válci smí činit 1,5 bar ,....minimální hodnoty benzin za tepla 10 bar,diesel za studena 20 bar , podle mě je to v pohodě,....jo,data co píšu jsou z příručky na e 36 benziny a tds (vím,že tds má výrobní hodnotu 22 bar nebo postaru atm),...přímovstřik commonrail e 39 motor 3.0 D má psáno 20 bar
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
10-18 ma D25, u D30 je 16-18
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Inspi,...nechci Tě chytat za slovo nebo se hádat,..ale 10 bar u diesla je všeobecně nesmysl,okolo 10 bar mají vysokootáčkové benziny a mrdky předimenzované turbem a nahnané otáčkami,3 válce a pseudomotůrky do sekaček,u kterých už píst ani nevypadá jako píst,....diesel s 10 bary komprese je nesmysl vůbec natočit,však vznětovej motor musí zahřát vzduch před vstřikem paliva na cca 600 C,a to se děje především prudkým stlačením vzduchu,jenom např kdysi dávno jsem jezdil s liaz MTS a prvním liazem 110 s ještě nesklopnou kabinou,ten měl kompresní poměr cca kolem 20-21 :1,tyhle motory neměly žhavení a natočit to při cca - 10C bylo skoro nemožné,...dávaly se zapálený noviny namočený v naftě či benzínu do sání,to samý P V3S
,.....musím se opravit,....18 bar je hodnota u 3.0 D e 39,22 bar u tds /tds s hodnotou 18 bar v zimě natočit je opravdu problém/,....16 bych viděl na nějakou mezní hodnotu,..a pokud má kolega cca 25 bar s rozdílem 1 baru cca u 2 válců,tak to jsouvelice dobré hodnoty,....taky záleží na přesnosti měřidla,..ale fakt,pokud jsou studený starty ok a motor jede "kulatě",nevibruje při volnoběhu,nežere olej,neřešil bych to

Re: E61 - 3.0D - kompresni tlak
Nevim, diesel me nezajima, pisu co udava BMW