Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
G11/12 vs G70
G11/12 vs G70
Cca za 1-2 roky bude rozumna doba ke generacni vymene.
Divam se na novy model. Elektrika je dle meho nazoru jeste v plenkach a alespon jednu az dve generaci to necham na nadsence (nepotrebuji byt testerem automobilky). Zaujal me chvilu model 760e, ale pak jsem se zamyslel - naklady PHM vs elektrika jsou +/- stejne. Davat auto kvuli tem par km na nabijecku je zbytecne diskomfortni. Navic k tomu zbytecna zatez navic + dalsi veci k pokazeni. Tudiz zustava rozumni volba 740i/d a motorizace B57/B58 se ukazala jako relativne spolehliva.
Z technologickeho hlediska se BMW chlubi Executive Drive Pro, nicmene bylo i v predesle generaci (za priplatek). Pak z dalsich veci mi neprislo, ze by tam bylo neco navic, co by stalo za pozornost.
Interier je docela velka zmena. Novy typ presivani kuze (X) se mi uplne nelibi, ale to muze byt ciste otazka zvyku (v G11 se mi trebars presivani libi). Z noveho iDrive jsem mel nejdriv rozpacity dojem, ale pak se to trochu srovnalo a asi ok. Za mne asi lepsi nez iD7 - ta mi prisla takova nedotazena. iD6 mi vyhovovala vice.
Dat do zadu do dveri na ovladani display - no, nevim jestli je to dobry napad. Uklidnilo me, ze i nejake tlacitka zustali, ale vidim to tak, ze to bude caste "kurvitko". Panelum triskani dveri uplne nevyhovuje, ale tu 5 letou zaruku to da.
Docela velky posun je audio. Nekdo se konecne zamyslel a je snaha konecne resit par problemu akustiky vozidel. Dle lokalizace to vypada, ze pocitaji poslechovy stred nekde ke stredu zadni konzole. Jsem zvedav, jestli tam bude pak nejake DSP prepinatko ridic/zadni pasazer.
Exterier je kapitola sama o sobe. Celkovy design "plice" se mi nelibi. Zas na druhe strane bocni linie je trochu navrat ke korenum. Hodne bude delat vyber barvy.
Trochu me zarazilo, ze BMW hodne tlaci v G70 na R21 kola. V G11 mam vsechny sady R20 a uz parkrat jsem zvazoval R19. Kombinace RFT + velky prumer i na ten vzduchovy podvozek neni uplne ideal, hlavne v CR.
Takze k rekapitulaci - technologicky zadne prevratne novinky, motorizace spolehliva, nejvetsi skok interier => ve vysledku to muze byt docela dobre auto. Co si o tom myslite?
Divam se na novy model. Elektrika je dle meho nazoru jeste v plenkach a alespon jednu az dve generaci to necham na nadsence (nepotrebuji byt testerem automobilky). Zaujal me chvilu model 760e, ale pak jsem se zamyslel - naklady PHM vs elektrika jsou +/- stejne. Davat auto kvuli tem par km na nabijecku je zbytecne diskomfortni. Navic k tomu zbytecna zatez navic + dalsi veci k pokazeni. Tudiz zustava rozumni volba 740i/d a motorizace B57/B58 se ukazala jako relativne spolehliva.
Z technologickeho hlediska se BMW chlubi Executive Drive Pro, nicmene bylo i v predesle generaci (za priplatek). Pak z dalsich veci mi neprislo, ze by tam bylo neco navic, co by stalo za pozornost.
Interier je docela velka zmena. Novy typ presivani kuze (X) se mi uplne nelibi, ale to muze byt ciste otazka zvyku (v G11 se mi trebars presivani libi). Z noveho iDrive jsem mel nejdriv rozpacity dojem, ale pak se to trochu srovnalo a asi ok. Za mne asi lepsi nez iD7 - ta mi prisla takova nedotazena. iD6 mi vyhovovala vice.
Dat do zadu do dveri na ovladani display - no, nevim jestli je to dobry napad. Uklidnilo me, ze i nejake tlacitka zustali, ale vidim to tak, ze to bude caste "kurvitko". Panelum triskani dveri uplne nevyhovuje, ale tu 5 letou zaruku to da.
Docela velky posun je audio. Nekdo se konecne zamyslel a je snaha konecne resit par problemu akustiky vozidel. Dle lokalizace to vypada, ze pocitaji poslechovy stred nekde ke stredu zadni konzole. Jsem zvedav, jestli tam bude pak nejake DSP prepinatko ridic/zadni pasazer.
Exterier je kapitola sama o sobe. Celkovy design "plice" se mi nelibi. Zas na druhe strane bocni linie je trochu navrat ke korenum. Hodne bude delat vyber barvy.
Trochu me zarazilo, ze BMW hodne tlaci v G70 na R21 kola. V G11 mam vsechny sady R20 a uz parkrat jsem zvazoval R19. Kombinace RFT + velky prumer i na ten vzduchovy podvozek neni uplne ideal, hlavne v CR.
Takze k rekapitulaci - technologicky zadne prevratne novinky, motorizace spolehliva, nejvetsi skok interier => ve vysledku to muze byt docela dobre auto. Co si o tom myslite?
Re: G11/12 vs G70
Trochu se obávám, že se ptáš ve špatné komunitě
Tady jsi mezi bazarovými kovboji, lovci výhodných nabídek a spalovačí propan - butanu. To jsme my, milovnící luxusu za pár! ;D
Jinak jsem si na tu novou sedmu vcelku zvykl, naživo mě baví, je avantgardní, originální a najde si svou klientelu.
Co mě teda nebaví - na rozdíl od Tebe, tak je ten interiér. Asi jsem moc 90s kid a luxus si představuju jinak. Ale třeba na to taky přivyknu.

Jinak jsem si na tu novou sedmu vcelku zvykl, naživo mě baví, je avantgardní, originální a najde si svou klientelu.
Co mě teda nebaví - na rozdíl od Tebe, tak je ten interiér. Asi jsem moc 90s kid a luxus si představuju jinak. Ale třeba na to taky přivyknu.
Re: G11/12 vs G70
No, neboj, realni zakaznici, ktori na take auto maju a realne si ho aj mozu dovolit kupit nove, sa urcite nechodia radit na tento detsky klub kovbojov... a ver tomu, ze BMW velmi dobre vie, ako to ma urobit, aby sa to predavalo...
Re: G11/12 vs G70
já se zeptám znovu, minule jsem se reakce nedočkal.
Stepan1 píše: Hale jenom že sem tam smělej, jako kdyžtak mě oprav, jestli se pletu, ale já mám takovej pocit, že podle infa co sem dáváš, různý obstarožní krámy typu E65 nebo E70 sám provozuješ, ale zároveň je poflusáváš. Jak máš tuhle schýzu vymyšlenou?
Re: G11/12 vs G70
To se ptas koho?
Re: G11/12 vs G70
Našeho sk hosta
Re: G11/12 vs G70
A je ti 12 let, ze tu nějakým malicherným osobním ublizením musíš tapetovat?Stepan1 píše:Našeho sk hosta
Re: G11/12 vs G70
Ne, proč?
Pokud si vezmu PetoKovi příspěvky, prakticky každej druhej je na téma, jaký jsou český klubáci trapný socky. Nehodnotím, myslím si svoje, třeba je to i pravda. Nicméně vypisovat žvásty na téma jaký jsou ostatní sociálové a přitom v roce 2021 pořád jezdit naftovou E65, mi přijde takové, no, srandovní. Tak by mě zajímalo, odkud se to bere
Pokud si vezmu PetoKovi příspěvky, prakticky každej druhej je na téma, jaký jsou český klubáci trapný socky. Nehodnotím, myslím si svoje, třeba je to i pravda. Nicméně vypisovat žvásty na téma jaký jsou ostatní sociálové a přitom v roce 2021 pořád jezdit naftovou E65, mi přijde takové, no, srandovní. Tak by mě zajímalo, odkud se to bere

Re: G11/12 vs G70
Nikoho to kua nezajímá, proto je tenhle web tak degradovanej, protože místo vlákna o g11 v g70 se to zvrhne v nějaký žabomyší války…
Re: G11/12 vs G70
Já bych už šel do elektriky, čili i7. Kor za 1-2 roky. Pokud máš dům, což asi máš, když chceš novou/zánovní sedmu nebo aspoň garáž, kde je elektrika nebo práci, kde to do té zástuvky můžeš píchnout, tak je to už dnes no-brainer. Ale opět, ať si každý koupí, co chce. Na YT je docal dost kanálů, kde ty eV testujou, popisují reální zkušenosti, dělají různé testy, pokusy, jak je to s tím nabíjením a jde jen o to, jestli jedinec chce nebo nechce. Třeba ta i4 od BMW je hodně povedené EV, a to nemluvím i o Ioniq 5 nebo EV6 s 800V architeturou, kde to nabíjí tak, že než dopiješ kafe, brní ti kapsa s mobilem ať už sakra z té nabíječky vypadneš pryč 

Re: G11/12 vs G70
Zrovna novou i7 povazuji za masovy "prototyp". Vnimam to tak, ze v teto generaci se zjisti, co vsechno je blbe a teoreticky dalsi uz bude pouzitelnejsi.
Nejsem proti elektromobilum. Maji sve misto a uplatneni. Prvni elektromobil Peugeot jsme resili snad kolem 2005. Vadi mi vsak, ze v tom neni doprano dostatek casu na vyvoj atd. Nasilne snahy neco urychlit vedou vzdy k tomu, ze nekde je to nedotazeno. Pamatuji si, kdyz jsem si sednul do jedne z prnich Tesel v CR (tusim 2012 +/-), tak nejdriv obrovske nadseni z technologicke hracky. Pak doslo vystrizliveni - interier tragedie, pulka veci poradne nesedela, nedomyslena ergonomie pro ridice, atd. Pohrat, poblnout, to ano, ale jezdit dlouhodobe ne.
BMW ma vyhodu v tom, ze vyrobne (neresme design) interier umi delat. Stejne ma za tech x dekad vychytane veci. Muzeme polemizovat, jestli je to nekde lepe, jinde hur, ale ve vysledku v porovnani s napriklad Teslou je to jiny level. Ted kvuli EU dela hromadny prechod na elektromobilitu. Normalne by neco takoveho byla roadmapa na aspon jednu dekadu plneho vyvoje a ted za pulku casu se snazi jiz prodavat seriove produkty. Marketing, PR atd. jede na 110%, nicmene realne dlouhodbe teto generaci vozidel moc lidi neveri.
Abych vubec o elektroaute uvazoval, byl pro me zasadni udaj o dojezdu. Minimum 550km, idealne 1000+
Tech 550 uz soucasne auta umi a verim, ze do 10 let je mozne, ze se to dostane i k tem tisic.
Nejvetsi problem je vsak elektrosoustava a ta je zrovna v CR na velice dobre urovni. Az bude dostatek elekroaut na silnici, spousta veci se vyresi. Do te doby vsak zustanu verny klasickym motorum.
Nejsem proti elektromobilum. Maji sve misto a uplatneni. Prvni elektromobil Peugeot jsme resili snad kolem 2005. Vadi mi vsak, ze v tom neni doprano dostatek casu na vyvoj atd. Nasilne snahy neco urychlit vedou vzdy k tomu, ze nekde je to nedotazeno. Pamatuji si, kdyz jsem si sednul do jedne z prnich Tesel v CR (tusim 2012 +/-), tak nejdriv obrovske nadseni z technologicke hracky. Pak doslo vystrizliveni - interier tragedie, pulka veci poradne nesedela, nedomyslena ergonomie pro ridice, atd. Pohrat, poblnout, to ano, ale jezdit dlouhodobe ne.
BMW ma vyhodu v tom, ze vyrobne (neresme design) interier umi delat. Stejne ma za tech x dekad vychytane veci. Muzeme polemizovat, jestli je to nekde lepe, jinde hur, ale ve vysledku v porovnani s napriklad Teslou je to jiny level. Ted kvuli EU dela hromadny prechod na elektromobilitu. Normalne by neco takoveho byla roadmapa na aspon jednu dekadu plneho vyvoje a ted za pulku casu se snazi jiz prodavat seriove produkty. Marketing, PR atd. jede na 110%, nicmene realne dlouhodbe teto generaci vozidel moc lidi neveri.
Abych vubec o elektroaute uvazoval, byl pro me zasadni udaj o dojezdu. Minimum 550km, idealne 1000+

Nejvetsi problem je vsak elektrosoustava a ta je zrovna v CR na velice dobre urovni. Az bude dostatek elekroaut na silnici, spousta veci se vyresi. Do te doby vsak zustanu verny klasickym motorum.
Re: G11/12 vs G70
Do té elektriky(i7) bych teda asi nešel...vidím asi jedinou výhodu a to možná akcelerace auta s el. pohonem, prostě ten krouťák od nuly. Jinak provoz bude paradoxně dražší, hlavně rychlonabíjení, než nafta.
Mám sice jen základní 730xd, ale těch 195kW v kombinaci s ZF8hp je zcela dostačující. Hlavně pro mě zásadní je dojezd přes 1000km, což je nádhera.
Píšeš, že ti připadají na G11 R20 tvrdé. Já mám R20 RFT letní a oproti předchozí F01 na R19 RFT je to jako na peří. Samozřejmě, nemám srovnání se vzduchem MB,...
R19 mám na G11 zimní sadu a auto vypadá fakt strašně. Takže na zimu vůbec nepřezouvám a když není počasí, tak jezdím "zimním autem". Já teda vlastně nepřezouvám žádné auto, některá mám na zimu, některá na léto...
Jinak G70 je zase o šílenej kus jinde a určitě stojí za úvahu, mně se design líbí. Jako pohon pro mě by byl ideál 740xd, takže B57 + ten elektro doplněk 13kW
Nějak mi nejde do hlavy, proč G70 220kW/670Nm má horší zrychlení na stovku, než G11 195kW/620Nm... Jestli dobře koukám, tak tam narostla hmotnost cca o 350kg, to je asi nějaká mejlka
Mám sice jen základní 730xd, ale těch 195kW v kombinaci s ZF8hp je zcela dostačující. Hlavně pro mě zásadní je dojezd přes 1000km, což je nádhera.
Píšeš, že ti připadají na G11 R20 tvrdé. Já mám R20 RFT letní a oproti předchozí F01 na R19 RFT je to jako na peří. Samozřejmě, nemám srovnání se vzduchem MB,...
R19 mám na G11 zimní sadu a auto vypadá fakt strašně. Takže na zimu vůbec nepřezouvám a když není počasí, tak jezdím "zimním autem". Já teda vlastně nepřezouvám žádné auto, některá mám na zimu, některá na léto...

Jinak G70 je zase o šílenej kus jinde a určitě stojí za úvahu, mně se design líbí. Jako pohon pro mě by byl ideál 740xd, takže B57 + ten elektro doplněk 13kW
Nějak mi nejde do hlavy, proč G70 220kW/670Nm má horší zrychlení na stovku, než G11 195kW/620Nm... Jestli dobře koukám, tak tam narostla hmotnost cca o 350kg, to je asi nějaká mejlka

Re: G11/12 vs G70
To jako opravdu využiješ těch 1000km dojezd, že je to takové dogma? Jako, pokuid ujedeš 1000km na jeden zátah a ježdíš to běžně, tak EV je samozřejmě mimo a nafta je v tomhle super. JEstli náklady budou stejné nebo draží u EV vs nafta na rychlonabíječkách, je to možné a opet kdo jezdí fakt hodně a jezdí dálky tak ať bere naftu a neřeší.
jestli i7 je auto pro zkoušeče taky nevím. Já myslím, že to bude úplně v pohodě. Vždyť BMW s těmi EV skoro přišlo, s tou i3 a i8, baterky se od té doby taky posunuly, šmejd to nebude. Kromě toho teď je tu iX a malá iX1 (nebo co to je) a pak nová i4 (kterou bych teda za svou M340i vyměnil klusknutím prstem hned, a to nemám barák).
Ale pro někdoho, kdo jezdí do práce třeba denně 200km (i to je možná moc, průměr je někde jinde) tak proč je ten 1000km dojezd tak důležitý, když třeba v práci to píchneš do zásuvky a doma taky (předpoklad je, že majitel nové/zánovní i7 má barák nebo určitě garáž)
jestli i7 je auto pro zkoušeče taky nevím. Já myslím, že to bude úplně v pohodě. Vždyť BMW s těmi EV skoro přišlo, s tou i3 a i8, baterky se od té doby taky posunuly, šmejd to nebude. Kromě toho teď je tu iX a malá iX1 (nebo co to je) a pak nová i4 (kterou bych teda za svou M340i vyměnil klusknutím prstem hned, a to nemám barák).
Ale pro někdoho, kdo jezdí do práce třeba denně 200km (i to je možná moc, průměr je někde jinde) tak proč je ten 1000km dojezd tak důležitý, když třeba v práci to píchneš do zásuvky a doma taky (předpoklad je, že majitel nové/zánovní i7 má barák nebo určitě garáž)
Re: G11/12 vs G70
Marda - ten rozdil ve váze budou asi baterky
Já třeba nejsem tolik otevřený té elektro cestě jako m4zzy, ale umím si představit full elektro auto pro ženu na městský cukačky, za předpokladu stanice doma u baráku
Pro sebe bych to nějak nechtěl, aktuální spalováky mi přijdou super, jsou na vrcholu evoluce a je potřeba si je užít

Já třeba nejsem tolik otevřený té elektro cestě jako m4zzy, ale umím si představit full elektro auto pro ženu na městský cukačky, za předpokladu stanice doma u baráku

Pro sebe bych to nějak nechtěl, aktuální spalováky mi přijdou super, jsou na vrcholu evoluce a je potřeba si je užít

Re: G11/12 vs G70
2Marda:
Zvazoval jsem, ze tam dam R19 kvuli komfortu, ale vypada to blbe no
Jinak obe sady mam R20, RFT.
Ten narust 350kg je baterka + veci navic (elektromotor atd). To i souvisi se zrychlenim. Vetsi hmotnost, horsi cas... Jo a nezapominej, ze marketing jede, tzn soucet vykonu obou motoru.
V cem konkretne vnimas "G70 je zase o šílenej kus jinde"? Technicky je to G11 s priplatkovou vybavou a novy interier&design. Anebo mi neco uslo?
2m4zzy:
K tem 1000+ km. Realne mam cca 50% cest kolem 500+ a odhadem 20% 1000+. Je pravda, ze tech 1000+ bych si mohl rozlozit, ale proc zbytecne ztracet dalsi den? Auto je od toho, aby slouzilo a ne abych si komplikoval zivot a planoval po ceste vsechny nabijecky + pauzy. Proste ber to tak, ze nekteri to tak mame, protoze je to realne potreba a trebars pro me auto s dojezdem 350 nebo 500km ma nulovou hodnotu - je proste k nicemu. Zas na druhe strane nejsem uplne vzorka medianu
Do prace nejezdim.
Z Tveho vyjadreni citim fandeni elektro a na tom neni naprosto nic spatneho. Jenom se vsak zeptam - uz si v G70 sedel & ridil? Kdyz rikas, ze "to bude úplně v pohodě". A kolik si najel v i3, i8 a nove platforme EV? Zrovna i3 byla obrovska tragedie, kterou automobilka drzela jenom kvuli spravnym cislum. A to proti i3 zrovna nic nemam
Jako druhe, treti auto do rodiny naprosto ideal i vzhledem ke parkovani. Zas i8 byl projekt, ktery mel hodne podobneho s uvedenim Z1. Technologicky vsak z i8 nic "neprezilo" mimo laser svetla. Real EV platformu maji ted poprve v aktual produkci a to je, jak jsem jiz psal, uspechany produkt. Neber to ve zlem, ale z toho, cos napsal, vnimam vic bmw marketingu, nez skutecnych zkusenosti.
S narizenim EU budeme casem mit to elektroauto asi vsichni. Jenom je otazka, jestli to auto k necemu bude (cti bude rozumne odladeno) a kdy to na nas vyjde (odhaduji, ze relativne ok bude 3. generace, tzn cca +10 let). A to me prave motivuje, ze bych konecne objednal novou Z4M - bude ted po FL, vyroba bude koncit v 2025, tzn nejvyssi cas (uz o tom prubezne premyslim 10 let
).
Zvazoval jsem, ze tam dam R19 kvuli komfortu, ale vypada to blbe no

Ten narust 350kg je baterka + veci navic (elektromotor atd). To i souvisi se zrychlenim. Vetsi hmotnost, horsi cas... Jo a nezapominej, ze marketing jede, tzn soucet vykonu obou motoru.
V cem konkretne vnimas "G70 je zase o šílenej kus jinde"? Technicky je to G11 s priplatkovou vybavou a novy interier&design. Anebo mi neco uslo?
2m4zzy:
K tem 1000+ km. Realne mam cca 50% cest kolem 500+ a odhadem 20% 1000+. Je pravda, ze tech 1000+ bych si mohl rozlozit, ale proc zbytecne ztracet dalsi den? Auto je od toho, aby slouzilo a ne abych si komplikoval zivot a planoval po ceste vsechny nabijecky + pauzy. Proste ber to tak, ze nekteri to tak mame, protoze je to realne potreba a trebars pro me auto s dojezdem 350 nebo 500km ma nulovou hodnotu - je proste k nicemu. Zas na druhe strane nejsem uplne vzorka medianu

Z Tveho vyjadreni citim fandeni elektro a na tom neni naprosto nic spatneho. Jenom se vsak zeptam - uz si v G70 sedel & ridil? Kdyz rikas, ze "to bude úplně v pohodě". A kolik si najel v i3, i8 a nove platforme EV? Zrovna i3 byla obrovska tragedie, kterou automobilka drzela jenom kvuli spravnym cislum. A to proti i3 zrovna nic nemam

S narizenim EU budeme casem mit to elektroauto asi vsichni. Jenom je otazka, jestli to auto k necemu bude (cti bude rozumne odladeno) a kdy to na nas vyjde (odhaduji, ze relativne ok bude 3. generace, tzn cca +10 let). A to me prave motivuje, ze bych konecne objednal novou Z4M - bude ted po FL, vyroba bude koncit v 2025, tzn nejvyssi cas (uz o tom prubezne premyslim 10 let
