Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupil jsem e90 325i (n52b25)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#1 Příspěvek od dave520 »

Zdravím, kdyby jsem o tom točil video, mělo by název - Koupil jsem nejlevnější e90 325i v Mpaketu! . Vůbec to auto nepotřebuju, ale nějak mi chyběla R6 atmosféra po třech letech s 2.0TSI.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Má najeto krásných 360 000km.
Zrovna je auto servise, chci nechat vyměnit kapaliny. Při přezouvání na letní jsem zjistil, že zadní tlumiče jsou origo a jeden je orosený, přední tlumiče jsou vyměněné, ale také je jeden orosený. Budou se dělat i zadní brzdy.
Máte tip na co by se nemělo zapomenout udělat po koupi tohoto auta (motoru)?
Bylo mi řečeno, že se nic zásadního na autě nedělalo. Takže si vše vyžeru já :D
Pod víčkem na olej, to nevypadá zrovna hezky- viz.foto, doporučujete udělat výplach nějakou chemií?
Navzdory optickému stavu pod víčkem, kromě volnoběhu se studeným motorem se zdá vše v pořádku.
Inpa nehlásí žádné chyby.
Olej se měnil do 300 000km v BMW bohužel v rozmění 21-25tkm a jetě k tomu 5w30 :cry:

Motor zepředu od oleje, zdá se mi že to půjde přes těsnění olejového domku. Těsnění kolem víka ventilů vypadá suché.
Olej i zespod, dle dokumentace z STK, to bude asi těsnění olejové vany, takže co jsem koukal bude muset dolů náprava. Když už bude dole, je něco co by se na spodku mělo preventivně udělat?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tlumiče Sachs včetně horních uložení + zadní včetně spodního ;)
Brzdy tam asi není o čem ...
Olej udělej 5w50 , vyčisti si filtry před vanosem, které můžou být trochu zanesené od toho bordelu co je v motoru :)
Zblitej domeček je klasika co posere celý prsa motoru a vanu na výfukové straně - tím začni a očisti si to . Když to poteče dál a budeš dávat dolů vanu nezapomeň na sadu šroubů a rovnou si tam mlaskni nové siláče pod motor ;) Při těsnění domečku rovnou těsnění výměníku + podmáznout trochu tmelem, protože bývá už často vyžraný hliník v oblasti dosedacích ploch gumiček ;)
Pak taková ta N52 klasika - DISa klapky, separátor + hadice, u té příležitosti výměna startéru co se posere vždycky za chvilku po tom co jsi měl sání dole :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#3 Příspěvek od dave520 »

Určitě tam nechám dát sachs tlumiče. Brzdy jsem nechával většinou dávat ATE.
Díky za info, předám mechanikovi, ale mám takový tušení že udělá ty podvozkový věci a zbytek bude udělej si sám.
Hrozně se mi mlží levé světlo a hned druhý den po koupi to odnesla jednotka natáčení světel, ale nikde jsem neviděl že by tam teklo, prostě se to příšerně orosí. Světla jsou původní a nemají ulámané držáky.
Baterka se mi vybíjí hrozně rychle když jsem na diagnostice. Měřil jsem zamčené auto a po uspání (30minut) byl odběr jen 20mA.
Ale všiml jsem si v inpě, že baterie má kapacitu 70Ah a 170tkm a přitom je tam baterka z roku 2020 a 85Ah, takže asi nenakódovaná a zničená? Měl bych iděláně dát 70,80, Ah? Někde jsem viděl, že je udajně problém tam zapsat třeba 74Ah
Něco mi taky cinkne při rozjezdu, když zastavím a rozjíždím se zvonu tak to někdy neudělá, musím dát zpátečku aby to cinklo a pak znovu jedničku a zase to cinkne.
Setrvák to nebude, pravděpodobně ani diferencál. Kříž kardanu byl prý dělaný, tak snad jen hardyna nebo to vodící ložisko možná?
Taky dofuk bočnic u řidiče šel na levé straně a na pravé jen minimálně, pak to nešlo ani vyfouknout, někdo už se koukal do toho ventilu co je mezi měchy a pumpou.
Sehnal jsem to celé za 1000,-Kč tak to zkusím přehodit.
Šel mi spárovat telefon přes bluetooth, ale volání nefungovalo, to bude ta jednotka v kufru KO ne?
Není 5w-50 špatný na kratší trasy?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tu baterku přeregistruj hned a nechal bych jí třeba chytrou nabíječkou s funkcí refresh trochu omladit a nabít do formy, třeba ještě poslouží pár let jak tomu bylo u mě.
Cinkutí může dělat povolená nápravnice ke kastli. Tady bych už udělal silentbloky komplet předek zadek, nějaký vylepšený díly či polyuretan a bude to jezdit zase jako Báwo. Bude toho hodně takže trpělivej mechanik a bude to pracný a časově náročný, takže darda ale budeš to platit jen jednou.
Robin
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: úte 24.05.2022 16:27

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#5 Příspěvek od Robin »

dave520 píše:Určitě tam nechám dát sachs tlumiče. Brzdy jsem nechával většinou dávat ATE.
Díky za info, předám mechanikovi, ale mám takový tušení že udělá ty podvozkový věci a zbytek bude udělej si sám.
Hrozně se mi mlží levé světlo a hned druhý den po koupi to odnesla jednotka natáčení světel, ale nikde jsem neviděl že by tam teklo, prostě se to příšerně orosí. Světla jsou původní a nemají ulámané držáky.
Baterka se mi vybíjí hrozně rychle když jsem na diagnostice. Měřil jsem zamčené auto a po uspání (30minut) byl odběr jen 20mA.
Ale všiml jsem si v inpě, že baterie má kapacitu 70Ah a 170tkm a přitom je tam baterka z roku 2020 a 85Ah, takže asi nenakódovaná a zničená? Měl bych iděláně dát 70,80, Ah? Někde jsem viděl, že je udajně problém tam zapsat třeba 74Ah
Něco mi taky cinkne při rozjezdu, když zastavím a rozjíždím se zvonu tak to někdy neudělá, musím dát zpátečku aby to cinklo a pak znovu jedničku a zase to cinkne.
Setrvák to nebude, pravděpodobně ani diferencál. Kříž kardanu byl prý dělaný, tak snad jen hardyna nebo to vodící ložisko možná?
Taky dofuk bočnic u řidiče šel na levé straně a na pravé jen minimálně, pak to nešlo ani vyfouknout, někdo už se koukal do toho ventilu co je mezi měchy a pumpou.
Sehnal jsem to celé za 1000,-Kč tak to zkusím přehodit.
Šel mi spárovat telefon přes bluetooth, ale volání nefungovalo, to bude ta jednotka v kufru KO ne?
Není 5w-50 špatný na kratší trasy?
Chlape, podle toho co píšeš a jak vypadá motor, bych to nazval, "že sis koupil nejdražší auto'. A podle otázek se v tom zrovna moc nevyznáš, tak to vypadá, že to bude ještě dražší. Když motor vypadá, jak vypadá, tak tak bylo zacházení s celým autem. To budeš postupně měnit, až všechno vyměníš.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#6 Příspěvek od dave520 »

Tak se mi auto konečně vrátilo auto ze servisu s účtem 44 000,-Kč bez dph. Hned druhý den mi vytekla chladící kapalina, vypadla zátka na vypouštění chladící kapaliny z chladiče, obě packy ulomené. Asi únava materiálu a když to zacvakli tak to prasklo. Opravil jsem si sám protože jsem s tím stejně nemohl jet do servisu.
Mám teda různé nové těsnění, přetěsněnou olejovou vanu, vyměněné kapaliny, filtry komplet zadní brzdy včetně lanovodů na ruční brzdu, prostě vše. Komplet tlumiče sachs, uložení, atd. Teď je to naprostá paráda s autem jezdit.
Jo a po sundání vany vše v pořádku, žádný bordel.
Ceny dílů teda strašný, nemyslel jsem si že si k práci 400kč/h bez dph nechají ještě třeba 25% na dílech nebo to je normální?
Ale koukám na tu fakturu a tam olej 0w30 castrol edge 1L - 520kč bez dph. Tak příšte si olej koupím a udělám sám, dvakrát jsem říkal, že tam chci 5w40.
Co teď s tím? Je to velký problém? Když jsem za to dal 3120kč, tak se mi to nechce vypouštět.

Jak čistíte motory od oleje s prachem? Předek motoru má na sobě pár mm vrstvu "olejového bláta", ale když to něčím pošplíchám vydrhnu a spláchnu tak bude pod autem tuna bordelu a už to z kostek před barákem nedostanu :D . Navíc mám strach že to vše půjde na řemen a kladky. Je tam toho opravdu moc.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#7 Příspěvek od paca »

Do N52 olej 0w30? Tak to bych jim omlátil o hlavu a ještě za takovou cenovku. Po letitých zkušenostech zdejších členů jsem dával do N52 5w50.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#8 Příspěvek od dave520 »

Je normální že po vypnutí zapalování běží ventilator asi ccc a ventilator zesilovače v kufru? Hlavně když jsem nějakou dobu připojený na diag tak se hrozně vybije baterka. 10 minut po zamceni stále běží
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

U klimy je to běžná věc, že dobíhá aby se vysušila. A aby se baterka kvůli tomu úplně nevyštavila má hlídat IBS pokud tam je. Podobně si myslím, že se dochlazuje zes.resp. než se auto uspí vždycky chvilku trvá. Něco může naměrně odebírat a neuspávat, to chce diag energy test, měřit proudy, osciloskop atp.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#10 Příspěvek od dave520 »

Klima to nedělá. Auto jsem odemkl a měřil odber po 30minutach usne na minimální odběr. Zamkle úplně stejně za 30 minut klid. Je když mám zaple zapalování nějakou dobu tak se to jakoby chladí hodně dlouho, ale to bylo v 10 večer kdy ani není takové teplo. Přesto baterie rychle ztrácí napeti ikdyz jsem nenarazil nic zvláštního.
Může být v háji baterka která je tam údajně jen dva roky? Jeje to exide 85ah ale v inpe v ibs jsem našel zakódovanou ještě předchozí 70ah. Mám ji prostě vyměnit za novou? Měl bych dávat kapacity pouze 70,80,90?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Asi jo 80Ah musí do E90 stačit a uvidí se. Ta "2roky nová" bude po oživení šlapat ještě roky tak bych ji nabídnul na bazaru.
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#12 Příspěvek od dave520 »

Tak jsem najel 319km od výměny oleje a auto hlásí že mám dolít 1L. Vůbec nekouří z výfuku, vana přetěsněná. Když otevírám víčko oleje je tam lehký podtlak, to je v pořádku a znamená to, že separátor funguje jak má? Po čem bych měl jít? Je to problém kvůli tomu 0w30 nebo to může být něco jiného?
Uživatelský avatar
HyndaDan
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: sob 25.03.2017 20:20
Bydliště: Písek

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#13 Příspěvek od HyndaDan »

Taky to může být jen tím, že v servisu dali toho oleje jen minimum :)

Každopádně pokud s tím jezdíš dál než 2km tak bych dal ten olej okamžitě pryč, než to zakarbonuje motor.
e66 750Li
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#14 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

A to ti přetěsnili vanu a pak nalili olej nebo byla vana přetěsněná už dřív a teď se jen měnil olej? Já jsem totiž zjistil, že pokud měním olej prostým vypuštěním a nalitím nového, tak naliju přesně předepsané množství oleje a je to na střed měrky, ale když jsem si naposled nechal přetěsnit vanu, tak bylo potřeba oleje více. Ono asi zůstává ve vaně i po vypuštění nějaké množství oleje, co nevyteče....
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#15 Příspěvek od dave520 »

Proplach motoru od TEC do starého oleje, vypuštění, sundání vany, přetěsnění, nalití nového oleje s aditivem TEC. Zbyla mi cca 0,5L lahev oleje takže tam dali 6,5L. Digitální měrka hlásila plno. Po cca 200 půlku a za další cca 120 že mám dolejt.
Dneska se půjdu podívat na separátor, nemám žádné příznaky, že by byl špatný, ale horní hadice k separátoru má rok výroby 2011.
Mělo by být sání a disa klapky od oleje? Vetšinou lidi píšou, že to mají od oleje, ale taky už jsem viděl že to mají prý suché.
Asi se podívám i na svíčky, něco by mohli napovědět ne?
Je mi jasné, že něco půjde přes gufera a kvůli kroužkům, ale nemělo by to trochu víc hulit z výfuku?
dave520
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 21.02.2013 01:00

Re: Koupil jsem e90 325i (n52b25)

#16 Příspěvek od dave520 »

Tak za dalších 400km od dolití zatím pořád stejný stav hladiny oleje. A to jsem jsem motor nešetřil. Rozčiluje mě takový hučivý zvuk, který se mění podle otáček. Vzhledem k tomu, že když zapnu klimu tak kompresor začne dost klepat, tak to asi bude řemenice na klimakompresoru že?
Odpovědět