Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Ahoj bavoraci mám takový problém se svojí 46
320i M54
Problém tkví v tom že auto dělá divné klepave zvuky když pouštím spojku tak jsem byl a jsem stále u specialisty na BMW který řekl spojka a dvouhmota
Udělala se a furt divné zvuky, blbé rozdjezdy a najednou po výměně spojky zabírá až nahoře když jsem řekl že chci aby zabírala v půlce tak to nejde protože auto si to nastavi samo trošku tomu nevěřím přeci pohodlí řidiče je na prvním místě a spojka co zabírá nahoře není příjemná proto se dělá nová
Ale zpět k problemu.. auto šlo na zvedák a začal říkat převodovka kardan, kříž na kardanu,diff atd
Dobře koupil jsem převodovku z druhé ruky a je to lepší auto už se tolik neklepe při řazení a při rozjezdu ale furt je tam divný zvuk a spojka hore.
Tímto vás prosím. Pomozte mi nějak už si nevím rady a je to dost nekomfortní Stím jezdit video sem dávám je to točené ve tmě v noci aby to bylo opravdu krásně slyšet za pomoc děkuju
Případně servisy atd jsem z Liberce rád přijedu a auto dám do dobrých rukou na servis
https://youtube.com/shorts/di2YqctNLhI
320i M54
Problém tkví v tom že auto dělá divné klepave zvuky když pouštím spojku tak jsem byl a jsem stále u specialisty na BMW který řekl spojka a dvouhmota
Udělala se a furt divné zvuky, blbé rozdjezdy a najednou po výměně spojky zabírá až nahoře když jsem řekl že chci aby zabírala v půlce tak to nejde protože auto si to nastavi samo trošku tomu nevěřím přeci pohodlí řidiče je na prvním místě a spojka co zabírá nahoře není příjemná proto se dělá nová
Ale zpět k problemu.. auto šlo na zvedák a začal říkat převodovka kardan, kříž na kardanu,diff atd
Dobře koupil jsem převodovku z druhé ruky a je to lepší auto už se tolik neklepe při řazení a při rozjezdu ale furt je tam divný zvuk a spojka hore.
Tímto vás prosím. Pomozte mi nějak už si nevím rady a je to dost nekomfortní Stím jezdit video sem dávám je to točené ve tmě v noci aby to bylo opravdu krásně slyšet za pomoc děkuju
Případně servisy atd jsem z Liberce rád přijedu a auto dám do dobrých rukou na servis
https://youtube.com/shorts/di2YqctNLhI
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Ahoj, ten zvuk je velice zvláštní teda, nevím proč, ale připomíná mi to nějaké ložisko vadné...
Jinak spojka na E46 má samostav, takže se opravdu nastavuje sama... sám jsem měnil spojku a setrvák a těšil jsem se, jak bude spojka zabírat na půlce a stejně jak u tebe se táhne až nahoru. Ale ono je to takové zvláštní, ona začne zabírat už celkem nízko, ale zabírá až nahoru, takže se to jakoby táhne po celé dráze pedálu...
To divné chování spojky... no on to může dělat už například CDV na spojkovém vedení. Je to v podstatě takový restriktor, který zpožďuje pouštění spojky. Slouží to tam k ochraně zadní nápravy, aby nedostávala takové rány při buranském zacházení a nevytrhávala se a netrpěly tolik siláče. Bohužel se díky tomu stává ta spojka "divná" občas se sní blbě zachází...
Ten CDV se dá jednoduše vyndat a spojit vedení, pak spojka funguje úplně normálně...

Jinak spojka na E46 má samostav, takže se opravdu nastavuje sama... sám jsem měnil spojku a setrvák a těšil jsem se, jak bude spojka zabírat na půlce a stejně jak u tebe se táhne až nahoru. Ale ono je to takové zvláštní, ona začne zabírat už celkem nízko, ale zabírá až nahoru, takže se to jakoby táhne po celé dráze pedálu...
To divné chování spojky... no on to může dělat už například CDV na spojkovém vedení. Je to v podstatě takový restriktor, který zpožďuje pouštění spojky. Slouží to tam k ochraně zadní nápravy, aby nedostávala takové rány při buranském zacházení a nevytrhávala se a netrpěly tolik siláče. Bohužel se díky tomu stává ta spojka "divná" občas se sní blbě zachází...
Ten CDV se dá jednoduše vyndat a spojit vedení, pak spojka funguje úplně normálně...
- Přílohy
-
- CDV.png (174.97 KiB) Zobrazeno 3738 x
Re: Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Ahoj super uvidíme co další každopádně děkuji s tou spojkou
Napadl mě ten zvuk ze to dělá differencial a jeho pastorek ale právě nejsem mechanik
Napadl mě ten zvuk ze to dělá differencial a jeho pastorek ale právě nejsem mechanik
Re: Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Jsem na tom podobně. Spojka vrzala jak dveře od chlíva, zabírala v půlce a to mi přišlo hodně vysoko. Když jsem auto nastartoval po delší době studené a pustil na volnoběh spojku tak tam něco hučelo, ale po čase to vždy přestalo, říkal jsem si ložisko spojky. Když jsem sešlápl spojku a zařadil jedničku ozvala se zezadu rána a auto lehce cuklo, to stejné při přeřazování. Prej hardy spojka. Udělal jsem spojku, dvouhmota byla ok, hardy i uložení kardanu už bylo nejspíše nedávno měněno. První rozjezd s novou spojkou super, zabrala hezky od spodu, ale po pár jízdách zase v polovině. Ale jak píšete výše, když stojím zabírá ihned po krátkém sešlápnutí, ale za jízdy stejně až v půlce. V převodovce za studena taky stále hučí a rány při přeřazování zezadu jdou furt, ale čím déle jedu uklidní se to. Takže také nevím. Chtělo by to porovnat. E46 330ci
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Zdarec,...rozhodně není normální,že nová spojka zabírá úplně nahoře a je tvrdá!!! Tvrdá spojka podstatně zrychluje opotřebení axiálního ložiska klikové hřídele=motor jde pomalu ale jistě do hajzlu a jelikož to postupuje plíživě,je oprava potom velice nákladná,neli nemožná,...axiální síly tlačí kliku přes lágry ojnic=axiální síly na píst atd. .
V zásadě platí,že se MUSÍ při montáži v sestavě setrvačník-přítlačák použít vždy komponenty od stejného výrobce,např LUK na LUK,sachs na sachs,valeo na valeo /přítlačáky typu blueprint apod vůbec nemovtovat!!/
Nezáleží na tom,že podle OEM Kódů jsou díly např LUK setrvák + přítlačák sachs použitelné!!
dvouhmota LUK má o několik setin či desetinu větší vybrání než li např sachs,tudíž pokud namontuješ na dvouhmotu luk přítlačák sachs ,bude poloha talířové pružiny vlivem zahloubení činné plochy v setrvačníku v nevypnutém stavu tlačena do KUŽELU,tzn. při vypínání spojky přetláčíš prohnutí talířové pružiny(spojka v sestavě správných komponentů má po montáži přítlačnou talířovou pružinu v poloze téměř vodorovné/přímé/,tudíž k jejímu protlačení není nutná zvýšená ovládací síla,která je nutná k protlačení "kuželu",vzniklého drobnými odchylkami rozměrů oproti původní sestavě),spojka zabírá nahoře,klade odpor,je velmi tvrdá a nadměrně zatěžuje axiální uložení kliky!!! Přítlačák LUK a LUK SAC /samočinně seřizovatelná spojka/ mají i rozdílné talíře,které se z důvodu bezvadné funkce spojky NESMí zaměnit při montáži!
Pokud se to nedodrží,spojka sice funguje,ale tak nějak na piču!! A především k úhoně na životnosti motoru,radím Ti s tím za tohoto stavu nejezdit!
Pokud jsou dodrženy všechny aspekty montáže,kompatibilita ND od stejného výrobce musí spojka bezpodmínečně fungovat tak jak má!
Charakteristika spojky s klasickou talířovou pružinou je,že se s najetými kilometry vypínací síla postupně zvyšuje a pedál zabírá čím dál tím více nahoře úměrně ke zvyšování ovládací síly!
Pokud použiješ kompatibilní spojku LUK SAC,ovládací síla se po celou dobu provozu prakticky nemění,spojka je "měkká" po celou dobu životnosti a významě se nemění ani koncová poloha záběru spojky.
Když se to poskládá stylem "každý pes jiná ves" viz nejspíše tvůj problém.
Vzhledem k pozdní hodině jsem četl Tvůj problém přes řádky,nicméně si myslím,že tě mechanik viceméně vodí za nos.
V zásadě platí,že se MUSÍ při montáži v sestavě setrvačník-přítlačák použít vždy komponenty od stejného výrobce,např LUK na LUK,sachs na sachs,valeo na valeo /přítlačáky typu blueprint apod vůbec nemovtovat!!/
Nezáleží na tom,že podle OEM Kódů jsou díly např LUK setrvák + přítlačák sachs použitelné!!
dvouhmota LUK má o několik setin či desetinu větší vybrání než li např sachs,tudíž pokud namontuješ na dvouhmotu luk přítlačák sachs ,bude poloha talířové pružiny vlivem zahloubení činné plochy v setrvačníku v nevypnutém stavu tlačena do KUŽELU,tzn. při vypínání spojky přetláčíš prohnutí talířové pružiny(spojka v sestavě správných komponentů má po montáži přítlačnou talířovou pružinu v poloze téměř vodorovné/přímé/,tudíž k jejímu protlačení není nutná zvýšená ovládací síla,která je nutná k protlačení "kuželu",vzniklého drobnými odchylkami rozměrů oproti původní sestavě),spojka zabírá nahoře,klade odpor,je velmi tvrdá a nadměrně zatěžuje axiální uložení kliky!!! Přítlačák LUK a LUK SAC /samočinně seřizovatelná spojka/ mají i rozdílné talíře,které se z důvodu bezvadné funkce spojky NESMí zaměnit při montáži!
Pokud se to nedodrží,spojka sice funguje,ale tak nějak na piču!! A především k úhoně na životnosti motoru,radím Ti s tím za tohoto stavu nejezdit!
Pokud jsou dodrženy všechny aspekty montáže,kompatibilita ND od stejného výrobce musí spojka bezpodmínečně fungovat tak jak má!
Charakteristika spojky s klasickou talířovou pružinou je,že se s najetými kilometry vypínací síla postupně zvyšuje a pedál zabírá čím dál tím více nahoře úměrně ke zvyšování ovládací síly!
Pokud použiješ kompatibilní spojku LUK SAC,ovládací síla se po celou dobu provozu prakticky nemění,spojka je "měkká" po celou dobu životnosti a významě se nemění ani koncová poloha záběru spojky.
Když se to poskládá stylem "každý pes jiná ves" viz nejspíše tvůj problém.
Vzhledem k pozdní hodině jsem četl Tvůj problém přes řádky,nicméně si myslím,že tě mechanik viceméně vodí za nos.
Re: Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Já mám spojku novou, zabírá dole i v půlce za jízdy a jde z lehka. Jak píšeš tvrdá špatně, mě se zdá ta moje zase moc měkká. Sednu do Audi A4 2012 a tam ji málem nesešlápnu.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Já jsem třeba dělal komplet set spojky i dvouhmoty, samozřejmě se to bralo jako celý set od jednoho výrobce. Nicméně jak píšou kluci, spojka prostě zabírá tak zvláštně... za studena jak kdyby fakt od spodu na střed, ale jak se zahřeje, tak jde čím dál víc nahoru se mi zdá... nebo jakože ten její nejsilnější přítlak je fakt kousek od horní hranice sešlápnutí pedálu. Jak kdyby se ta dráha po kterou spojka zabírá prodlužovala. Ale nemám pocit, že by šla nějak ztuha ta spojka. Jako nejde tak lehce, jako třeba na nových Octaviích, ale že bych musel vynakládat nějakou velkou sílu nebo tak, to ne.
Někdo tu psal o tom vrzání spojky při sešlápnutí pedálu... to dělá opěrný trn na převodovce. Je to takovej malej blbinec, který stojí pár drobných.
Bouchnutí a škubnutí po zařazení rychlosti většinou bývá vůle v diferáku či jeho uložení.. taky se mi to občas stane, ale sehnat diferák bez vůlí je docela porod... já už jsem si nechal jeden seskládat, tvářil se, že vůle nemá, ale stejně tam něco bouchne... tahalo se za všechny siláče, uložení a nikde by to prostě bouchnout nemělo... už mě snad napadá jen nový poloosy a nebo hodit nápravu do PU siláčů...
Někdo tu psal o tom vrzání spojky při sešlápnutí pedálu... to dělá opěrný trn na převodovce. Je to takovej malej blbinec, který stojí pár drobných.
Bouchnutí a škubnutí po zařazení rychlosti většinou bývá vůle v diferáku či jeho uložení.. taky se mi to občas stane, ale sehnat diferák bez vůlí je docela porod... já už jsem si nechal jeden seskládat, tvářil se, že vůle nemá, ale stejně tam něco bouchne... tahalo se za všechny siláče, uložení a nikde by to prostě bouchnout nemělo... už mě snad napadá jen nový poloosy a nebo hodit nápravu do PU siláčů...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bmw E46 už si opravdu nevím rady pomoc
Když se mění spojka ... jak už zde bylo zmíněno, vždy volit ideálne stejného výrobce.
1. při montáži SAC spojky vždy použít středový kolík pro správnou pozici přitlačáku vůči lamele
2. vždy vyměnit plastový opěrný kolík za nový
3. vždy koupit novou vypínací páku - středem bývá od ložiska vymletá a potom chodí ložisko křivě proti přítlačáku.
4. zkontroluji spojkový válec, jestli nemá vymačkanou už gumovou ochranu vypínací tyčinky
při špatném záběru spojky, je vždycky krpa v některém z těchto bodů
1. při montáži SAC spojky vždy použít středový kolík pro správnou pozici přitlačáku vůči lamele
2. vždy vyměnit plastový opěrný kolík za nový
3. vždy koupit novou vypínací páku - středem bývá od ložiska vymletá a potom chodí ložisko křivě proti přítlačáku.
4. zkontroluji spojkový válec, jestli nemá vymačkanou už gumovou ochranu vypínací tyčinky
při špatném záběru spojky, je vždycky krpa v některém z těchto bodů

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance