Neska první dlouhá cesta (bohužel ale celá za sucha) na PS5 a jako jo, jsou to (na suchu) dobré gumy, v kolejích netahají za volant tolik jako tahaly PS4, takže spokojenost. Uvidím ještě až bude (pořádně) scát.pavproch píše:Brambor2 neska dostal nové papuče - Michelin Pilot Sport 5, doposud sem tam měl PS4 a byly vynikající na hlubové vodě (+ na suchu takové prostě normálně dobré, jen v kolejích tahaly za volant), uvidíme jak ty PS5, Až s tím najedu nějaké km, písnu sem pocity.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak jo, brambor2 už má termín (za 14 dnů) kdy semu Michal pořádně podívá pod sukně (servis 150kkm + preventivní výměna dílů na půlce auta + ty podezřelé katalyzátory). Počítám, že budu ca týden bez auta, práce na tom bude jak na kostele (zadání pro Michala má 5 hustě popsaných stránek s obrázkama, no).
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
To z tebe ten Michal, musí mít radost.
Baví mě číst tvé vlákno, tak v tom pokračuj. 


Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Prosím tě, jaký může mt vliv typ pneumatiky PS4 vs PS5 na tahání za volant v kolejích? Chápaly bch přechod třeba z R16 úzkých na R18 široký dvourozměr (například zimní vs letní sada pneu).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Rozdíl na tahání v kolejích dělá šířka pneu, ale podstatně taky poddajnost bočnice, která je jiná u každého typu pneu, ale i u každého rychlostního indexu a XL provedení.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dvojrozměr (225/40 R18+255/35 R18) je stejný (PS4 vs PS5), oboje nerunflaty, oboje XL, proto sem to sem spal, že mě to taky překvapilo, že PS5 prostě v kolejích tahají za volant (výrazně) méně. Zřejmě nějaký rozdíl v konstrukci/tuhosti bočnice mezi nima opravdu je, no.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
S Michalem telefénicky potvrzeno, v pondělí ráno brambora2 k němu vezu. Taxem nanosil veškerý nakoupený materiál z kanclu do auta (= plný kufr i vzadu na sedadlech = mám fčíl fkanclu nezvykle "prázdno".) Doufám, že ten servis proběhne bez překvapení (už sem to tu spal - doufám, že se nebude nic z toho, co budu na autě měnit muset přihlašovat skrz diag do řj) resp. že tam Michal nenajde nějakou "mrtvolu".
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Sem blb.... brambor2 je ještě pořád u Michala na zvedáku, fčíl sem tam byl si z auta vzít věci na zítra (služebka) a přitom mi to Michal vmetl do tváře = rozebírá se mj. "půlka" motoru (olejové čerpadlo), ale na rozvody sem zapomjééél (a to sem si myslél, že na rozpis "co udělat" sem dal všecko důležité). Ešče že se mě Michal optal, samozřejmě sem mu to odkýval - udělat. Chjo no.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Fčíl sem byl stavený na DBečvě u Michala, ešče furt se v bramborovi2 hrabe (nedaří se = už z dřívějška zalomené šrouby apod.), takže ani neska ani zítra ešče brmbrmbrm nebudu. Škoda no. Pozitivum je, že říkal, že po rozvodech a dalším hrabání se v motoru se motor točí a nic nesfítí.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jo, zapoměl sem (sa pochlubit, jaká sem asi "lopata") - volal mi fčera Michal, že (quli tomu zalomenému šroubu) musel sundat převodovku a přitom se podíval na dvouhmotu = je na odpis, vůle, vychechlaná. A to sem tam dával novou při 90tis km (fčíl má brambor2 150kkm). Takže buď sem strašná lopata s gramlavýma nohama nebo sem koupil šmejd (byla to ale dvouhmota koupená v autorizáku, no). Bude nová, to sem teda zvjedaff, esli aftermarket vydrží víc než OEM.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
To budou ty tvé redlajny
Ne, nemohla to způsobit špatná montáž?


Ne, nemohla to způsobit špatná montáž?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nemyslím si, montoval to taky Michal, mám s ním dobré vztahy, on by se mi k tomu (že zkurwil montáž) přiznal.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Origo diely urcite vydrzia viac, musel si tam mat, resp. stale mas nejaky problem.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Já si nemyslím, že by to posral úmyslně, ale jako třeba MattyX psal, co všechno se má měnit při výměně spojky a dvouhmoty a na 100% to tam skoro nikdo všechno nemění a ani neví, že by se mělo.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dávat spojce/dvouhmotě na prdel v největším krouťáku a točkách samozřejmě zvyšuje namáhání a zrychluje opotřebení, ale nemyslím si že je to nějakej outstanding problém.. Jiná sada má vůle brzo taky resp. setrvák částečně už od nova. V provozu se rachtání klepání pozná např. při vypínání/startování motoru až něgdy po 200k km se to projevuje, což v 90tis. nedělalo né? Chci říct, že po 100tis. nájezdu by se dal po rozebrání považovat na výměnu každej druhej setrvák.
Na svůj 6ti-qalt se dával SACHS někde od mechošova dodavatele (Elit, LKQ, apod.) a celkem spkojenost, cca 50tis.km zatím drží. ZF/SACHS nějak sám prohlašuje, že mezi OEM a aftermarket výrobou nedělá rozdíly.
Na svůj 6ti-qalt se dával SACHS někde od mechošova dodavatele (Elit, LKQ, apod.) a celkem spkojenost, cca 50tis.km zatím drží. ZF/SACHS nějak sám prohlašuje, že mezi OEM a aftermarket výrobou nedělá rozdíly.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak Michal mi tu spojku/dvouhmotu ukazoval a opravdu - neuvěřitelná axiální vůle v dvouhmotě - giglá se snad o centimetr. Zároveň mi ukázal novou sadu (aftermarket, ale LuK) a ta je úplně tuhá. Jinak spojka (obložení) vypadá téměř bez opotřebení (po 60 tis km), ale vymění se (samozřejmě) oboje.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Uffff. Konečně zase yezdim bramborem2, fčíl sem si pro něj byl u Michala, vše funguje, nic nesfítí. Takže vzhůru do dalších 150tis km, než zase bude třitýdenní rozborka/sborka.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Do řiti! Tak servis "půlky auta" nebyl úplně bez ztráty květinky.... ca 300 km po servisu mi zničehonic odešel posilovač řízení - prdla hadice/koleno a kapalina šla ven. Kura! Btw, jízda bez posilovače je dobrá posilovna na ruce, teda no. brambor2 je už zpátky u Michala.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak Michal se neska k bramborovi2 (a hledání kde/co prdlo + co mohlo být příčinou + jak opravit / co bude třeba koupit) nedostal, neměl čas (protože servisoval m4Zlika
)

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Michal i neska (vyjímečně - aspoň mi říkal, že "mu to nedalo, tak šel do prce") pracoval a brambor2 je (podle telefonické relace) už zase bojeschopen, byla jen vysmeklá hadice (prý není ničím kromě O-kroužku zajištěná) na servořízení, dal nový vitonový (o chlup tlustší) O kroužek a narvat tu hadici silou zpět na své místo, dolil kapalinu a servo prý normálně servuje. Uffff. V pondělí si pro brambora2 zajdu.