Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

545e - recenze

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
macher
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Brno

545e - recenze

#1 Příspěvek od macher »

7 byla v servisu a normalne si nahradne vozidlo neberu, ale ted byla k dispozici 545e, tak jsem to vyuzil na prakticke seznameni. Mel jsem ji cca tyden a +/- tisic km najeto. Hned uvodem treba rict, ze na 5 byla docela slusne vybavena (cena lehce pod 3 mega).

V marketingovych material vsude ohuruji hodnotami 290kW/394k. Sednu, zapnu motor, auto vyjede a prijde mi to o neco horsi nez 7 (235kW/315k). Hmm, divam se na rezim a prepinam sport/hybrid/electric. Stale je to pocitove linejsi. Neresim, podivam se na to pozdeji v tech. specifikaci. Akcelerace taha o fous lip, ale pri vyssi rychlosti to uz neni ono (4.6 vs 5.2 u 7 z 0 na 100). Zarizuji neco po Brne a baterka konci po cca 30km, pak uz benzin. Dojez na BA vsak tragedie taky - cca 350km.

Odpoledne potrebuji neco nalozit do kufru a naverim ocim. Na vysku to ma tak max 35cm. Ok, kufr to vlastne nema. Jenom odkladaci prostor na dve tasky.

Pri rizeni je vaha navic docela znat. Odhadem 200-300kg. Prazdna 545e se chova jak nalozena 7.

Vecer se pak divam na tech. specifikaci a vse se vysvetluje. Udaj "290kW/394k" je soucet obou motoru. Elektro 80kW/109 a benzin 210kW/286k. To i potvrzuje muj odhad, ze je to realne slabsi. Ma to mensi vykon a k tomu ta vaha navic taky nepomaha. Z 0-100 to vsak taha lip, protoze na zacatku tomu pomaha elektro motor, ale pak pozdeji to uz prebira slabsi benzin.

K elektro casti - vyrobce tvrdi, ze spotreba je 17.2-19.2kWh/100km. Moje realna hodnota byla cca 25kWh. Ted udelam prakticke porovnani s dieslem. Plna nadrz jsou cca 3 tisice a bezne davam cca 1200km (rekord mam necelych 1500, kdyz jsem zkousel co to da), tzn. cca 2,5Kc/km. Dival jsem se na ceny dobijecich stanic a hodnoty jsou cca 9-13 Kc za kWh. Pro zjednoduseni pocitejme 10 Kc za kWh. 25 kWh pri cene 10Kc mame 2,5Kc/km. Stejna hodnota jak u dieselu. Kde je ta "ekologie"? A to jeste neresim nabijeni, kolik to trva a cely ten diskomfort okolo toho.

Po tydnu jsem byl rad, ze se te 545e zbavim. To, ze je mensi, pocitove interier slabsi, atd. az tak moc neresim. Provnavame ruzne tridy (5 vs 7). Neskutecne me vsak vytacelo neustale nabijeni/tankovani. Pocitove jsem to porad musel resit. Dojezd na elektro 30km a 350km benzin je proste vysmech. K tomu vyrazne vetsi vaha vozidla, zadny kufr a x dalsich "kurvitek" k pokazeni navic jsou jiz jenom trestnicky na vrcholu. Nechapu, jak tento produkt, mohl ziskat oceneni vozdilo roku...
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: 545e - recenze

#2 Příspěvek od Jirke »

Hodne zajimavy, diky.

Add. dojezd: no ja mam M135i F20 a bezne po natankovani plne nadrze za cca 2200,- mam dojezd max 400km a spolujezdec casto neveri, ze kdyz palivomer ukazuje pulku nadrze, ze dojezd je treba jen 150km :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: 545e - recenze

#3 Příspěvek od Filozof »

to jsou strašní žebráci ... :lol:

I má stará popelka co má 25let na hrbu 728i e38 má dojezd přes 900km na benzín... ale nepočítám plyn kterej má dojezd dalších cca 500... takže 1400km...

Jinak má smysl 730d nebo 530d který má dostatečný výkon i dojezd cca 1600km, což je dle mě pecka u těchto aut kde to klesá pod 5l dálkovou jízdou ... G11 či G30

https://www.auto-tests.com/cs/fuel-consumption/Car/all/

Ty ekokraviny co vyrábějí a mají jen 30km na baterku mi přijde nesmysl když ve městě často potřebují alespon 60-80km...
Stát furt u nabíječky je prostě jen pro nadšence ale jinak to moc nemá smysl, s tak krátkým radiusem. Člověk potřebuje vyřídit xy věcí a ne furt čekat kam může dojet a kde bude dobíjet.
Prostě zelený nesmysl... dnes určuje směr do pekla po všech směrech ... :lol:
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: 545e - recenze

#4 Příspěvek od kabyr01 »

Chtel bych videt jednoho jediného člověka, který jezdí s 730d nebo 530d za 5l nafty, opravdu :roll:

Jinak diky za zajimave porovnani! Je smutné, ze spalovaky se dostaly na vrchol svoji evoluce, jsou to dneska fakt super efektní stroje a bude je zase nahrazovat něco, co zatím vůbec nefunguje… No čekají nás zajimave zítřky :(
macher
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Brno

Re: 545e - recenze

#5 Příspěvek od macher »

Filozof píše: Jinak má smysl 730d nebo 530d který má dostatečný výkon i dojezd cca 1600km, což je dle mě pecka u těchto aut kde to klesá pod 5l dálkovou jízdou ... G11 či G30
Tady je prave videt, jak mas nulove zkusenosti (nic ve zlem). 5l dalka je tak max “vlhky sen”. Vsechny 3 vozidla Ti realne mohu hned porovnat. G11 730 vs 740 je v nafte realne rozdil cca 0,2l na 100 km, tzn defacto zadny. G30 530 ma mensi nadrz, dava to cca 1000km na plnou. Vsechny vozy xdrive. Statistika z nasledujicich cisel- 530 ma najeto nejakych 130k km, 740 ted 100k km, 730 tusim 80k km, tzn zadna “teorie” po prvni nadrzi…

edit: dle manualu 740 mimo mesto 4,9l. Muj rekord byl 1500, tzn 5,2l, ALE 90, po dalnici, kontinualne… to se da tak jednou vyzkouset, ale realne jezdit jak blb se neda… Realne cisla jsou kolem 6,5-7l.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: 545e - recenze

#6 Příspěvek od horan »

Tak a teď se dozvíš, že máš v hajzlu termostaty a že možná vstřiky už nebudou nejlepší a že máš možná paletu cihel v kufru pod platem........ , protože to přece bylo na internetu, že to normálně jezdí pod pět litrů i když jedeš praha-brno za hodinu se zapnutým bufikem a vozíkem na kterým máš starou Avii furgona.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: 545e - recenze

#7 Příspěvek od Filozof »

Nemám tak dálkové jízdy zkušenost jen 520d co měl kolega asi rok a 530d co má kamarád zprostředkovaně, tak se poměřovala spotřeba a dá se za 5l ale opravdu lehkou nohou jet kolem 120km/h.
X-drive a pokud jezdíš svižně a hned si veme o 1,5- 2l víc jen díky čtyřkolce

Takže 530xd g30 prostě bude jezdit kolem 6,5-7l
a 530d zadokolka bez xdrive kolem 5-5,5l
Bavíme se o dálkové jízdě bez xdrive. :)


Chápu třeba Rex I3 kterej je koncipován spíše do města a okolí a má velkej rádius oproti tebou zminované 545e kde bych čekal managerskou limuzinu, která má radius dojezdu alespoň 800km...

Závěr : Větši spotřebu prostě přisuzuji x-drive a jinak nadhodnocené tabulky od BMW což souhlasím.

PS: 530dA e60 160kw dojelo do chorvatska borcovi vedle v aparmánu za 5,6L a to je 6ti kvalt ještě, který žere trochu víc jak moderní 8mi kvalt.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: 545e - recenze

#8 Příspěvek od PetoK »

Netaraj dokola sprostosti, žiadny 30d nikdy nepôjde pod 6.5-7l, presne ako píše macher... Ver tomu.
macher
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Brno

Re: 545e - recenze

#9 Příspěvek od macher »

Filozof píše:Nemám tak dálkové jízdy zkušenost jen 520d co měl kolega asi rok a 530d co má kamarád zprostředkovaně, tak se poměřovala spotřeba a dá se za 5l ale opravdu lehkou nohou jet kolem 120km/h.
X-drive a pokud jezdíš svižně a hned si veme o 1,5- 2l víc jen díky čtyřkolce

Takže 530xd g30 prostě bude jezdit kolem 6,5-7l
a 530d zadokolka bez xdrive kolem 5-5,5l
Bavíme se o dálkové jízdě bez xdrive. :)
Hele, cimkoliv “zarucenym” od pritelkyne tchana bratrance ze sesteho kolena (“kamarad zprostredkovane, kolega a pod”) jsi to uplne zabil. Muzes rict kolik desitek tisic kilometru si najel v G generaci pro realne zkusenosti? Kdyz uz to tady tak suverene prezentujes a jezdis na E38.

Lehkou nohou 5l ve 120kmh - to byl skrytej vtip prvni tridy;-) Primo bmw ve vysperkovanem testu uvadi 4.9l v daleko nizsi rychlosti… Ale jo, kratkodobe dolu kopcem se to za tech vysnenych 5l da udelat.

K tvemu “moudru” ohledne xdrive jenom suse konstatuji, ze skutecny rozdil je cca 0,3-0,4l s vs bez xdrive.

Xdrive mi spolecne s executive drive pro a integralnim rizenim vyhovuje. Za ten drobny rozdil ve spotrebe to neresim a udrzba navic jednou za 80-100k km mi nevadi.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: 545e - recenze

#10 Příspěvek od Jirke »

Jsem rad, ze se tu ta pravda prece jen dostava do popredi.
Lucidní, co uz parkrat ty filosoficky nepravdy cetli, prece vedi, jak to chodi.
Ja mam na F11 Euro6 530d zadokolce realnej prumer 9,5 na kratsich trasach a 7,6 kdyz jedu s rodinou na dovcu. Absolutni minimum je 6 kdyz jedes okresky do kila a v noci.
Na F11 Euro5 530d xdrive to bylo skoro stejny !
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: 545e - recenze

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

G30 540i má známej z baráku, pomáhal jsem mu měnit boční okno, když mu ji nějaký myslitel otevřel cihlou… při sundavání tapecáku jsem se pristihnul, ze chci fabriku omlouvat, ze je to 3er… papundekl, min. tlumení, zoufalství… a to má HK hudbu… na svezení cool, ale bytelnost a finesy třeba e39 tam chybí.

OT - Když jsem vybíral současné auto, chvíli tam bylo pár phev hybridů, ale kufr pak byl klidně poloviční nebo nesmyslně tvarovaný… koupená A8 4h 3.0tdi dává běžně 1200 km na 80 litrovou nádrž, AdBlue vystačí na 25tis, z výfuků jde jen “pára” (uvnitř tlumiče jsou vidět zcela čisté trubky)… po čipu to jede i nad 150 velmi svižně, dlouhodobá s podílem města je 7.3, přelety přes DE na tempomat 120-160 jsou pod 7… na 2t 4x4 (a většinou plně narvanou) mi to přijde fajn… jo a po 200tis z toho nikde nic neteče ;-)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: 545e - recenze

#12 Příspěvek od Filozof »

Dejte si tam 17" a jeďte dálku s 530d na klobouka a máte to tam dojedete jako něměcký kolega za 5,2L

FAKTA:
obyč zadokolka 2017 g31

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 43444.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 24036.html

Aspon tu není nuda. :lol:
Naposledy upravil(a) Filozof dne pát 29.07.2022 13:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: 545e - recenze

#13 Příspěvek od Don »

Ty voe jsem na Skoda foru nebo BMW foru... uz si ty spotreby a Phaetony strcte nekam.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: 545e - recenze

#14 Příspěvek od Jirke »

Filozof píše: Aspon tu není nuda. :lol:
Jestli tomuhle rikas zabava... Tak zijes nudnej zivot. Nema smysl ti ani radit, at se proberes. Je mi skoro az smutno, jak se dokaze mozna fajn chlapek verejne shazovat a ztrapnovat.
Naposledy upravil(a) Jirke dne ned 31.07.2022 17:30, celkem upraveno 1 x.
alexisis
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 29.09.2016 06:30

Re: 545e - recenze

#15 Příspěvek od alexisis »

Jirke píše:Hodne zajimavy, diky.

Add. dojezd: no ja mam M135i F20 a bezne po natankovani plne nadrze za cca 2200,- mam dojezd max 400km a spolujezdec casto neveri, ze kdyz palivomer ukazuje pulku nadrze, ze dojezd je treba jen 150km :lol:
Musíš spolujezdci říct, že máš 52l nádrž.
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: 545e - recenze

#16 Příspěvek od m4zzy »

Porovnávat hybrida s dieslovou sedmou je trochu mimo. Ty hybridy sou ideální do města a spíš pro někoho, kdo to echt chce a nic neřeší. Kdybys měl asi full elektro, třeba u novou i4 která vypadaá hodně hodně slušně, asi by to byl jiný zážitek. 1200klm s tím na jeden zátah snice neujedeš, a pro takové lidi je ten nafták ideální volba, pro filozofa ještě se spotřebou 4L/100 s dojezdem 2000km protože prostě víc proužků....

Ekologii v tom nikdo nehledejte. Každopádně to elektroauto v čase je ekologičtější. On i ten litr nafty se musí sakra dopravit na tu benzinku a ten celý proces má trochu větší dopad než výroba těch baterek. Za mě už v této době hybrid je pro člověka, co se neumí rozhodnou co chce, chce mít spalovací motor na "delší jízdy" aby měl pocit, že může do toho Chorvatska dojet na jeden zátah, což reálně dělá málokdo a zárověn chce vypadat že se zajímá. I kdyby ta 1kWh na rychlonabíječce stála nakonec stejně jako provoz toho nafťáka na dlouhé cesty, pořád ten servis bude asi levnější.

Však nikdo ty elektroauta a hybridy nikomu netlačí, v ČR je vozový park starý 17 let v průměru, tak ono to jen tak nebude že budeme tahat prodlužovačky z oken paneláků. Ať si každý koupí co chce a ana co má prostředky. Vše má své pro a proti.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

Re: 545e - recenze

#17 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Souhlasím s m4zzym , ty plug in hybridy jsou jen do města a aby automobilka v laboratorních testech dosáhla té spotřeby od 1,x L / 100 km.
Spousta lidí si to pořídí jako přechod do elektromobility ,protože tam mají pořád jistotu spalovacího motoru a relativně neomezeného dojezdu, ve finále to má jen nevýhody obého.
A dobíjení na veřejných stanicích je holý nesmysl, pak už to nedává smysl ani finančně . Jak není přístup k zásuvce,tak bych si nic na el. nekoupil. V opačném případě to je finančně zajímavé a ve spojení s vlastní FWE tuplem.
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

Re: 545e - recenze

#18 Příspěvek od RedBaron »

Tak vlastní FVE na nabíjení auta když přijedeš domů 3/4 roku za soumraku nebo po, z baterky už ti jede tepelko a TUV ohřev vody tak to fakt má smysl :D Nedejbože přemejšlet nad tím že hybrid kombinuje složitost, poruchovost a hmotnost obou pohonů a spolehlivý to snad umí udělat jen Toyota a Lexus.
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: 545e - recenze

#19 Příspěvek od m4zzy »

Není pravda, ale opět je to každého věc :)
macher
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Brno

Re: 545e - recenze

#20 Příspěvek od macher »

m4zzy píše:...u novou i4 která vypadaá hodně hodně slušně, asi by to byl jiný zážitek.
Nebyl, vyzkouseno.
m4zzy píše:...pořád ten servis bude asi levnější.
Jak se to vezme. Je pravda, ze nemusis resit olej a veci kolem motoru, nicmene zrovna tohle je pri cene vozidla to nejmensi. Bezne veci, jako stabilizacni tycky, rizeni, kabinove filtre atd ma i elektrovuz. A zas u bezneho auta nemusis resit problem jmenem baterie za nekolik set tisic. Nepocital jsem to, ale jsem presvedcen, ze ted servis, vzhledem k baterce, bude vychazet pro EV daleko hur. Az bude masovejsi nasazeni & pokroci technologie, tak verim, ze se to otoci.

Kazda nova technologie musi byt urcity cas dotovana k rozvoji a prekonani nahrazujici technologie. Bod zvratu vsak u tak komplikovane veci, jako je auto, neudelas za 5, ani 10 let.
m4zzy píše:Vše má své pro a proti.
Ano, presne tak. A az bude EV pouzitelne, tak bude po silnici v tom jezdit median obcanu ;-)
Odpovědět