Při poslední výměně oleje jsem si všiml, že při otevření víčka pro dolívání oleje z motoru stoupá kouř. Nejvíc mi připomíná vodní páru, nedokázal jsem cítit ani nějakou zásadní vůni, ale chladící kapalina se ztrácí jen minimálně (cca 0,5 l/30 000 km). Nevíte, co by to mohlo být a jestli je třeba to nějak řešit?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
F10/F11 530d 180 kW – kouř z motoru
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10/F11 530d 180 kW – kouř z motoru
Jestli se ti neztrácí voda, tak se ti ředí olej palivem, nejvíc při krátkých cestách nastudeno. Buď přes pístní kroužky nebo přes čerpadlo. Kdysi se mi tak naplnila vana že to nasoslo turbo podtlakem a musel jsem to chcípnout přes kvalt na dvojku, jinak by byl motor KO. U mě to bylo čerpadlem nafty. Předpokládám že máš automat, tak tam bys to asi moc nechcíp.
Re: F10/F11 530d 180 kW – kouř z motoru
Poznámka pomimo - pri Runaway diesel probléme (najčastejšie nasatie oleja to spaľovacieho priestoru) na aute s automatickou prevodovkou sa dá motor zhasnúť zapchatím sania nejakou handrou, takže dá sa to vyriešiť aj vtedy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10/F11 530d 180 kW – kouř z motoru
To jo, akorát to rozhodně není tak přímočará činnost jako když nejde vypnout klíčkem, tak pokrčit rameny, zařadit dvojku zabrzdit a pustit spojku. Takže s automatem by to už teď chtělo nacvičovat aspoň 10x nanečisto - zabrzdit ručku, odjistit zámek kapoty, vystoupit hned se správným hadrem aby to opravdu ucpal a nejen prorazil filtr a dostal se do motoru, pak vyběhnout, nadzvednout kapotu, podržet bezpečnostní zámek, otevřít, opřít, najít sání a dobře ucpat. Protože do minuty je většinou hotovo, olej co měl mazat motor spálenej a motor za ryku v nejvyšších konstrukčních otáčkách buď řachne a lítaj ojnice blokem nebo je vnitřek motoru "pouze" nenávratně poškozen.
Re: F10/F11 530d 180 kW – kouř z motoru
Jestli by se ředil olej palivem, tak by měly ty výpary po naftě smrdět, ne? Druhak všiml jsem si toho až PO výměně oleje, kdy byl olej naprosto čistý. Video je natočené druhý den po výměně oleje po cca 25 km jízdy. Jezdí se s tím v drtivé většině dálkové trasy. Jinak jo, je to automat.
Chladící kapalinu občas dolívám, ale jak jsem již psal nejsou to žádná velká množství. Podle množství těch výparů bych to musel dolívat snad při každém tankování.
Chladící kapalinu občas dolívám, ale jak jsem již psal nejsou to žádná velká množství. Podle množství těch výparů bych to musel dolívat snad při každém tankování.
Re: F10/F11 530d 180 kW – kouř z motoru
Chladící kapalina se nikdy nedolévá; pokud ano, je někde únik a je třeba to řešit… tohle by měl každý chápat…
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: F10/F11 530d 180 kW – kouř z motoru
Zkontroluj zespodu jestli ti voda netece kolem vodní pumpy n
ae68e8 píše:Jestli by se ředil olej palivem, tak by měly ty výpary po naftě smrdět, ne? Druhak všiml jsem si toho až PO výměně oleje, kdy byl olej naprosto čistý. Video je natočené druhý den po výměně oleje po cca 25 km jízdy. Jezdí se s tím v drtivé většině dálkové trasy. Jinak jo, je to automat.
Chladící kapalinu občas dolívám, ale jak jsem již psal nejsou to žádná velká množství. Podle množství těch výparů bych to musel dolívat snad při každém tankování.