Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
G30 - vybírám k motorizaci
G30 - vybírám k motorizaci
Ahoj,
přemýšlím o svém prvním BMW a vybírám motorizaci. Zvažuji ročník auta 2018-2019 s nájezdem 50-60 tis. Pár recenzí jsem už načetl, ale chtěl bych se zeptat někoho zkušenějšího, tak využívám toto fórum.
Zamýšlené využití:
- každodenní jízda město a okolí ... cca 20-30 km
- párkrát do měsíce delší nájezd okresky, dálnice
Co jsem načetl, tak 530i by mohla být ideální. Nicméně pokud se podívám na nabídku, tak jich je třeba na mobile.de v nabídce poměrně málo. Naopak je tam spousta hybridů 530e. Je to tím, že čistý benzín si každý nechává a "éček" se lidé zbavují? Nebo že "íček" je málo a tak se tolik neprodávají?
Nafta asi v mém případě smysl nedává.
Jinak pokukuji ještě po 430 Grand Coupé ... ale trochu mě odrazují ta bezrámová okna... ohledně zvýšené hlučnosti. Navíc je jich skoro ještě méně než 5 řady. Na druhou stranu se mi líbí kufr i když je menší 480L vs 530L v sedanu 5 řady, zdá se mi na první dojem praktičtější.
Předem díky za názory.
přemýšlím o svém prvním BMW a vybírám motorizaci. Zvažuji ročník auta 2018-2019 s nájezdem 50-60 tis. Pár recenzí jsem už načetl, ale chtěl bych se zeptat někoho zkušenějšího, tak využívám toto fórum.
Zamýšlené využití:
- každodenní jízda město a okolí ... cca 20-30 km
- párkrát do měsíce delší nájezd okresky, dálnice
Co jsem načetl, tak 530i by mohla být ideální. Nicméně pokud se podívám na nabídku, tak jich je třeba na mobile.de v nabídce poměrně málo. Naopak je tam spousta hybridů 530e. Je to tím, že čistý benzín si každý nechává a "éček" se lidé zbavují? Nebo že "íček" je málo a tak se tolik neprodávají?
Nafta asi v mém případě smysl nedává.
Jinak pokukuji ještě po 430 Grand Coupé ... ale trochu mě odrazují ta bezrámová okna... ohledně zvýšené hlučnosti. Navíc je jich skoro ještě méně než 5 řady. Na druhou stranu se mi líbí kufr i když je menší 480L vs 530L v sedanu 5 řady, zdá se mi na první dojem praktičtější.
Předem díky za názory.
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Ahoj.
Zakladni otazka - jsi dynamickej ridic nebo dodrzujes predpis ?
1) G30 ve ctyrvalci ze zasady ne
2) G30 na jezdeni po meste neni moc fajn (podvozkove jo, ale je to loď)
3) GranCoupe je podle me super auto a dobrej kompromis mezi vsim - mam ho taky v hledacku az me prestane bavit M135i (nebo zacne byt mala ci nepohodlna)
Když už G30, tak s aktivnim rizenim (protoze jinak fakt pripomina rizeni lode).
Ovsem G30 na dalnici bude zase uplne jiny kafe.
A taky zalezi jak jsi velkej...
Vse o cem uvazujes si bez vyzkouset jak ti to sedne na telo...za me je 4er GC nebo 3er fakt super kompromis na daily/fun/travelling.
A pokud mas rodinu, tak zauvazuj jeste o 3er GT...
Zakladni otazka - jsi dynamickej ridic nebo dodrzujes predpis ?
1) G30 ve ctyrvalci ze zasady ne
2) G30 na jezdeni po meste neni moc fajn (podvozkove jo, ale je to loď)
3) GranCoupe je podle me super auto a dobrej kompromis mezi vsim - mam ho taky v hledacku az me prestane bavit M135i (nebo zacne byt mala ci nepohodlna)
Když už G30, tak s aktivnim rizenim (protoze jinak fakt pripomina rizeni lode).
Ovsem G30 na dalnici bude zase uplne jiny kafe.
A taky zalezi jak jsi velkej...
Vse o cem uvazujes si bez vyzkouset jak ti to sedne na telo...za me je 4er GC nebo 3er fakt super kompromis na daily/fun/travelling.
A pokud mas rodinu, tak zauvazuj jeste o 3er GT...
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Ahoj,
tvá odpověď mě navedla se na výběr podívat trochu z jiného úhlu a za to moc díky!
Jsem spíše klidný řidič... takže klasika, dálnice tacháčových 140 okresky kolem 100. Z toho mě vyplynulo, že se nemá cenu hrnout do vyšších motorizací, ale že se mám podívat třeba na 420d se 140kW. Bral bych určitě verzi Grand Coupe mám rodinu, ale jsme jenom ve třech.
U 420d se trochu bojím té slabší dynamiky pro předjízdění oproti 430 se 190 kW. Když už občas člověk potřebuje předjet, aby byl z té situace co nejrychleji pryč. To ale asi poznám při vyzkoušení si. Nevím zda jsem to načetl správně, ale vypadá to, že právě 420d má lepší dynamiku než to samé v benzinu, snad ty kratší cesty pro diesel nebudou problém.
Než to všechno půjdu vyzkoušet, rád se na něco ještě zeptal:
1. v recenzích se mluví o adaptivním podvozku, který zvyšuje jízdní komfort. V nabídkách se ale píše o sportovním M podvozku (M Sportfahrwerk). Je to to samé? Mate mě tam to slovo "sport".
2. dívám se po autech z německa, vzal bych pouze od oficiálního dealera, nikoliv z bazaru nebo soukromníka. Samozřejmě s historií... Je lepší si objednat svoz sem do ČR přes nějakou firmu nebo s autem rovnou odjet? Výhodu přes nějakou dovozovou firmu vidím v dalším prověření, ale pokud je od dealera jasná historie ... možná by to nebylo potřeba?
tvá odpověď mě navedla se na výběr podívat trochu z jiného úhlu a za to moc díky!
Jsem spíše klidný řidič... takže klasika, dálnice tacháčových 140 okresky kolem 100. Z toho mě vyplynulo, že se nemá cenu hrnout do vyšších motorizací, ale že se mám podívat třeba na 420d se 140kW. Bral bych určitě verzi Grand Coupe mám rodinu, ale jsme jenom ve třech.
U 420d se trochu bojím té slabší dynamiky pro předjízdění oproti 430 se 190 kW. Když už občas člověk potřebuje předjet, aby byl z té situace co nejrychleji pryč. To ale asi poznám při vyzkoušení si. Nevím zda jsem to načetl správně, ale vypadá to, že právě 420d má lepší dynamiku než to samé v benzinu, snad ty kratší cesty pro diesel nebudou problém.
Než to všechno půjdu vyzkoušet, rád se na něco ještě zeptal:
1. v recenzích se mluví o adaptivním podvozku, který zvyšuje jízdní komfort. V nabídkách se ale píše o sportovním M podvozku (M Sportfahrwerk). Je to to samé? Mate mě tam to slovo "sport".
2. dívám se po autech z německa, vzal bych pouze od oficiálního dealera, nikoliv z bazaru nebo soukromníka. Samozřejmě s historií... Je lepší si objednat svoz sem do ČR přes nějakou firmu nebo s autem rovnou odjet? Výhodu přes nějakou dovozovou firmu vidím v dalším prověření, ale pokud je od dealera jasná historie ... možná by to nebylo potřeba?
Re: G30 - vybírám k motorizaci
k podvozkum - totez to rozhodne neni
Adaptivni podvozek znamena jen 2 urovne tuhosti tlumicu, ale pruziny to ma standardni...
Kdezto Msport podvozek je od vyroby na tvrdsich pruzinach, mozna ma i tvrdsi silentbloky naprav, nevim...ale je znatelne pevnejsi a treba mne to prijde u generace F jako "must have".
Ja bych se nafty moc nebal...ony i benziny maj svoje mouchy pri provozu na kratkych tratich.
A pokud by byla moznost 30d, tak rozhodne i v 4er GranCoupe to bude prijemnejsi spolecnik.
Proc...tak to nikdy nelze moc verbalne popsat, to ti dojde az to budes mit a reknes si "hergot, to je jizda, kultivovanost"... a spotreba nebude o moc vyssi.
Muj tata ma X3 F25 20d 140kW...motor v pohode...tata uz nikam nespecha...ale kdyz pak ridi moje 530d F11, tak najednou cumi jak jinak taky BMW dokaze nejen jet, ale byt tichy a jinak se rozjizdet atd...
Jenze pri nakupu bude pochopitelne 30d oproti 20d drazsi (pri stejnym najezdu a cca vybave). Proto vetsina nezasvecenych nakonec sahne po 20d a kouzlo sestivalcu treba nidky nepozna.
S dovozem pres zprostredkovatele nemam zkusenost, ale nebal bych se treba oslovit Kubrt Auto
Adaptivni podvozek znamena jen 2 urovne tuhosti tlumicu, ale pruziny to ma standardni...
Kdezto Msport podvozek je od vyroby na tvrdsich pruzinach, mozna ma i tvrdsi silentbloky naprav, nevim...ale je znatelne pevnejsi a treba mne to prijde u generace F jako "must have".
Ja bych se nafty moc nebal...ony i benziny maj svoje mouchy pri provozu na kratkych tratich.
A pokud by byla moznost 30d, tak rozhodne i v 4er GranCoupe to bude prijemnejsi spolecnik.
Proc...tak to nikdy nelze moc verbalne popsat, to ti dojde az to budes mit a reknes si "hergot, to je jizda, kultivovanost"... a spotreba nebude o moc vyssi.
Muj tata ma X3 F25 20d 140kW...motor v pohode...tata uz nikam nespecha...ale kdyz pak ridi moje 530d F11, tak najednou cumi jak jinak taky BMW dokaze nejen jet, ale byt tichy a jinak se rozjizdet atd...
Jenze pri nakupu bude pochopitelne 30d oproti 20d drazsi (pri stejnym najezdu a cca vybave). Proto vetsina nezasvecenych nakonec sahne po 20d a kouzlo sestivalcu treba nidky nepozna.
S dovozem pres zprostredkovatele nemam zkusenost, ale nebal bych se treba oslovit Kubrt Auto

Re: G30 - vybírám k motorizaci
Čau, pokud máš rozpočet na 530i 2018/2019 s 50k najeto, tak už bych začal přemýšlet o 540i klidně se 100k najeto. Jestli najedeš ročně 10k km tak tohle nemusíš řešit. Cena je prakticky stejná + tam bude asi lepší výbava. 5er s R6 si bude taky určitě lépe držet hodnotu než 530i
Spotřeba bude bych u tohohle auta řekl prakticky stejná +-1L a B58 pojede uplně jinak...o spolehlivosti tady asi můžem vést nekonečnou debatu.
4válec v BMW nevidím jako dobrou volbu, ale sto lidí / sto chutí.
Zrovna u pětice jsou ty kg znát, takže už jen z tohoto důvodu za mě určitě ne.
530d bude asi dobrý v momentu kdy budeš jezdit denně 250km, ale za srdce mě nebere. Výběr bude veliký asi i tady v ČR.
Spolehlivost asi od kusu, ale proč ne...
Jinak u 5er prostě chceš mít DD, bez toho o tom ani nepřemýšlej, pokud chceš mít z řízení aspoň trochu radost.
Adaptivní podvozek může být benefit, ale počítej 10-15k za tlumič, takže určitě i sport suspension bude OK.
Jinak mě se 4er GranCoupe líbí hodně a tak bych se toho určitě nebál
Za volantem bude zábavnější než 5er, spotřeba bude taky asi trochu lepší a praktičností to bude super, pokud to nesrovnáváš s 5er Touringem
) Navíc tam neřešíš tolik kravin, který se můžou posrat.
Spotřeba bude bych u tohohle auta řekl prakticky stejná +-1L a B58 pojede uplně jinak...o spolehlivosti tady asi můžem vést nekonečnou debatu.
4válec v BMW nevidím jako dobrou volbu, ale sto lidí / sto chutí.
Zrovna u pětice jsou ty kg znát, takže už jen z tohoto důvodu za mě určitě ne.
530d bude asi dobrý v momentu kdy budeš jezdit denně 250km, ale za srdce mě nebere. Výběr bude veliký asi i tady v ČR.
Spolehlivost asi od kusu, ale proč ne...
Jinak u 5er prostě chceš mít DD, bez toho o tom ani nepřemýšlej, pokud chceš mít z řízení aspoň trochu radost.
Adaptivní podvozek může být benefit, ale počítej 10-15k za tlumič, takže určitě i sport suspension bude OK.
Jinak mě se 4er GranCoupe líbí hodně a tak bych se toho určitě nebál


Re: G30 - vybírám k motorizaci
M4we - díky za tvojí odpověď.
Re: G30 - vybírám k motorizaci
B58 na kratke trasy po meste a este k tomu denne pocitis na spotrebe uplne zasadne. Tam sa to u nezohriateho motora pohybuje aj okolo 15L. Inak je to motor krasne fungujuci po vsetkych strankach. Ale potrebujes to na svoj jazdny profil?
B48 sa javi z pohladu spotreby, spolahlivosti velmi dobry motor. Vykonovo je hlavne 30i podla mna postacujuci. Prejav motora na pomery 4valcov velmi dobry. Treba si to vyskusat (aj v G30).
Diesel do mesta nechces, ani 20d ani 30d. Agresivne naladene EGR, DPF, SCR a tak dalej ta z toho poruchami dokaze rychle vyliecit. Nez sa to zahreje, si v cieli - to je cele zle.
S tym Kubrtautom to bol snad vtip. Ale pokud chces hlavne "hezky auto"...
Papierove overenie vozidla si vies spravit aj sam a odbornost ohladom bmw radsej snad hladat niekde inde.
B48 sa javi z pohladu spotreby, spolahlivosti velmi dobry motor. Vykonovo je hlavne 30i podla mna postacujuci. Prejav motora na pomery 4valcov velmi dobry. Treba si to vyskusat (aj v G30).
Diesel do mesta nechces, ani 20d ani 30d. Agresivne naladene EGR, DPF, SCR a tak dalej ta z toho poruchami dokaze rychle vyliecit. Nez sa to zahreje, si v cieli - to je cele zle.
S tym Kubrtautom to bol snad vtip. Ale pokud chces hlavne "hezky auto"...

Naposledy upravil(a) mitocross dne sob 08.04.2023 12:40, celkem upraveno 1 x.
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Spotřeba je dost subjektivní záležitost. Nic ale nemění fakt, že s tím dvoulitrem budeš muset na tu pětku prostě dost šlápnout, aby jela....
Pořád je to ten stejný problém - když budeš jezdit studenou 540i krátký trasy (což mi 20-30km tak nepřijde) za 15L, tak s 530i stejným stylem pojedeš za 13-14.
Jen můj příklad pro zajímavost:
Jezdím každý den ráno a odpoledne do práce/z práce dohromady 30km z okraje Prahy do centra. Octou III 1.4 TSI 110kw dlouhodobě za 5,8. Když jedu "dynamicky" a spěchám, mám tu cestu za 6-7L. Olej má normální teplotu (80-90C) někde v polovině cesty teď v zimě.
Když výjimečně jedu 545i, tak stejnou cestu jedu za 11. Olej se zahřeje zhruba po stejný vzdálenosti. Ale i s tou E60 jsem schopný tu cestu odjet pod 10L na klobouka. Neumím si představit, že s B58 pojedu za 15..ale každý jezdí jinak
Jinak s tím Kubrtem naprostej souhlas. No a dát 40k za tu službu mi přijde taky jako docela nesmysl..
Pořád je to ten stejný problém - když budeš jezdit studenou 540i krátký trasy (což mi 20-30km tak nepřijde) za 15L, tak s 530i stejným stylem pojedeš za 13-14.
Jen můj příklad pro zajímavost:
Jezdím každý den ráno a odpoledne do práce/z práce dohromady 30km z okraje Prahy do centra. Octou III 1.4 TSI 110kw dlouhodobě za 5,8. Když jedu "dynamicky" a spěchám, mám tu cestu za 6-7L. Olej má normální teplotu (80-90C) někde v polovině cesty teď v zimě.
Když výjimečně jedu 545i, tak stejnou cestu jedu za 11. Olej se zahřeje zhruba po stejný vzdálenosti. Ale i s tou E60 jsem schopný tu cestu odjet pod 10L na klobouka. Neumím si představit, že s B58 pojedu za 15..ale každý jezdí jinak
Jinak s tím Kubrtem naprostej souhlas. No a dát 40k za tu službu mi přijde taky jako docela nesmysl..
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Z mojej skusenosti aj s B48/B58 sa v meste noznice medzi spotrebami 4valca a 6valca rozovieraju o dost viac, a mimo mesto je to zasa naopak - su si blizsie. Podla mna na prdkanie po meste 200m medzi semaformi nie je situacia, kde by niekomu chybal B58, natoz takemu ako je OP, ktory zda sa nema od zaciatku "ultimatne" rozmyslanie, ze "bmw=6 valec a nikdy inak". A pozor, turbo 4 valec s 252k nie je vobec slabe auto. Na druhej strane B58 je naozaj super motor. Samozrejme je to na vkuse kazdeho, ze ci bude v danom rozpocte chciet B58 s viac km a menej vybavy, alebo B48 s menej km a viac vybavy.
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Jestli je Kubrt za 40.000,- tak to samozrejme smysl nema. Ja ho nijak nezeru, ale pro nekoho to reseni byt muze...myslel sem ze je to tak za 15.000-20.000,-
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Trávit někde po Německu bezesný noci s kdovíjakou cháskou, za tyhle peníze o kterých mluvíte, tam M3Maniac nejel ani v roce 2008.
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Jak travit noci ? Dyt zakaznik s nima prece nejezdi...
Je to offtopic, pojdme of toho pryc.
Je to offtopic, pojdme of toho pryc.
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Aby to nikdo nemusel hledat... je to 25 - 35 tis.
6 tis když si auto nevezmeš
viz ceník na jejich webu.
6 tis když si auto nevezmeš
viz ceník na jejich webu.
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Ja ve svem F31 motor B58 mel a musim rict, ze pri prazskem popijizdeni v kolonach to bralo neco mezi 16 a 20 (podle toho, jak moc to stalo).
EDIT: Mozna mezi 15 a 19, moc si to uz nepamatuji, ale zralo to jak prokopnute. Na kratke trasy do mesta (kde to v principu jen stoji) to asi neni idealni agregat. Ale takova jizda neprospiva zadnemu motoru.
EDIT: Mozna mezi 15 a 19, moc si to uz nepamatuji, ale zralo to jak prokopnute. Na kratke trasy do mesta (kde to v principu jen stoji) to asi neni idealni agregat. Ale takova jizda neprospiva zadnemu motoru.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Na krátké trasy po městě je naopak "e" ideální, pokud to doma můžeš nabíjet. 30 km to ujede na elektriku i v zimě. Takové to rodinné popojíždění 5-15km s dětma a po nákupech každý dnešní motor zabíjí. Mezi přímovstřikovým benzíňákem a nafťákem už není zásadní rozdíl.Jiirax píše:Ahoj,
Zamýšlené využití:
- každodenní jízda město a okolí ... cca 20-30 km
- párkrát do měsíce delší nájezd okresky, dálnice
Naopak je tam spousta hybridů 530e. Je to tím, že čistý benzín si každý nechává a "éček" se lidé zbavují? Nebo že "íček" je málo a tak se tolik neprodávají?
Nafta asi v mém případě smysl nedává.
...
"éček" je v nabídce spousta, protože na PHEV bylo nějaké daňové zvýhodnění. Zbavují se toho hlavně protože bez každodenního nabíjení ze zásuvky je to na hovno.
-
matal
- Moderátor
- Příspěvky: 12993
- Registrován: pon 23.08.2004 00:00
- Bydliště: Tišnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Pokud jsi ještě nekoupil..
Nedávno jsem pořídil G31 540iX, tedy motor B58. 2019 se 118.000km
Samozřejmě kvůli motoru R6, je to jeden z posledních v ne Mkových autech.
Má dva režimy podvozku, jak tu už kluci psali Comfort a Sport, ale je tam režim Eco plus,
kdy to omezuje výkon klimy, a elektrických spotřebičů kvůli alternátoru (asi)
Tupá odezva na plyn atd.. Na ten moc nejezdím..
Dlouhodobá spotřeba 10,5L jezdím trasu 25km 2x denně..
Je asi o litr menší než s 335iX e92
Spotřebu ve městě neměřím,to je hloupost, jinak se jezdí v Brně a jinak v Praze
V klidu se se spotřebou u Gčka dostaneš pod 9L, když pojedeš po dálnici 110-120
S e92 jsem se takovou nudnou jízdou dostal podle BC na 7,1. s Gčkem jsem to nezkoušel
Nicméně Gčko bude mít lepší výbavu než 4er, když budeš hledat
A pak hledej auto které je nabízené jako Premium Selection, může Ti to ušetřit spoustu peněz na servise.
Podle mě R6 bude mít následně větší cenu než 4 válce.
Dobré pořízení..
Nedávno jsem pořídil G31 540iX, tedy motor B58. 2019 se 118.000km
Samozřejmě kvůli motoru R6, je to jeden z posledních v ne Mkových autech.
Má dva režimy podvozku, jak tu už kluci psali Comfort a Sport, ale je tam režim Eco plus,
kdy to omezuje výkon klimy, a elektrických spotřebičů kvůli alternátoru (asi)
Tupá odezva na plyn atd.. Na ten moc nejezdím..
Dlouhodobá spotřeba 10,5L jezdím trasu 25km 2x denně..
Je asi o litr menší než s 335iX e92

Spotřebu ve městě neměřím,to je hloupost, jinak se jezdí v Brně a jinak v Praze
V klidu se se spotřebou u Gčka dostaneš pod 9L, když pojedeš po dálnici 110-120
S e92 jsem se takovou nudnou jízdou dostal podle BC na 7,1. s Gčkem jsem to nezkoušel
Nicméně Gčko bude mít lepší výbavu než 4er, když budeš hledat
A pak hledej auto které je nabízené jako Premium Selection, může Ti to ušetřit spoustu peněz na servise.
Podle mě R6 bude mít následně větší cenu než 4 válce.
Dobré pořízení..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Díky za tvůj příspěvek, zkušenosti a podrobnosti o spotřebě.
Ještě jsem nevybral ale stále hledám... nicméně určitě hledám 4er Gran Coupe.
Motor stále váhám, rozum a logika velí vzít benzín 430i 185kW (2.0 B48). Kamarád co je u servisu BMW by nekoupil nic jiného je naftu, ale přiznal, že mezi motory co se týče spolehlivosti rozdíl až tak velký není. Ta nafta 430d ve třílitru by se mi líbila pocitově, ale při denním dojíždění většinou po městě bych to asi jen trápil. To že 5x, 7x vyjedu za město nebo na dálnici to asi nezachrání a spotřebu to asi nevykompenzuje (rozdíl podle spritmonitor.de mezi 430i a 430d je v průměru nějakých 1,8L/100km).
Můj problém je, že bych potřeboval tažné a nechtěl bych xDrive, a také vybírám auta s Premium Selection. Když tomu přidám nějakou barvu a další drobnou výbavu, rapidně mi to snižuje množství aut, takže stále hledám
Ještě jsem nevybral ale stále hledám... nicméně určitě hledám 4er Gran Coupe.
Motor stále váhám, rozum a logika velí vzít benzín 430i 185kW (2.0 B48). Kamarád co je u servisu BMW by nekoupil nic jiného je naftu, ale přiznal, že mezi motory co se týče spolehlivosti rozdíl až tak velký není. Ta nafta 430d ve třílitru by se mi líbila pocitově, ale při denním dojíždění většinou po městě bych to asi jen trápil. To že 5x, 7x vyjedu za město nebo na dálnici to asi nezachrání a spotřebu to asi nevykompenzuje (rozdíl podle spritmonitor.de mezi 430i a 430d je v průměru nějakých 1,8L/100km).
Můj problém je, že bych potřeboval tažné a nechtěl bych xDrive, a také vybírám auta s Premium Selection. Když tomu přidám nějakou barvu a další drobnou výbavu, rapidně mi to snižuje množství aut, takže stále hledám

Re: G30 - vybírám k motorizaci
Fakt je to hodně individuální podle toho, kdy a jak jezdíš. Praha se dá jezdit "za málo" i ve špičce, když jen nehopsáš v kolonách.Jiirax píše:Díky za tvůj příspěvek, zkušenosti a podrobnosti o spotřebě.
Ještě jsem nevybral ale stále hledám... nicméně určitě hledám 4er Gran Coupe.
Motor stále váhám, rozum a logika velí vzít benzín 430i 185kW (2.0 B48). Kamarád co je u servisu BMW by nekoupil nic jiného je naftu, ale přiznal, že mezi motory co se týče spolehlivosti rozdíl až tak velký není. Ta nafta 430d ve třílitru by se mi líbila pocitově, ale při denním dojíždění většinou po městě bych to asi jen trápil. To že 5x, 7x vyjedu za město nebo na dálnici to asi nezachrání a spotřebu to asi nevykompenzuje (rozdíl podle spritmonitor.de mezi 430i a 430d je v průměru nějakých 1,8L/100km).
Můj problém je, že bych potřeboval tažné a nechtěl bych xDrive, a také vybírám auta s Premium Selection. Když tomu přidám nějakou barvu a další drobnou výbavu, rapidně mi to snižuje množství aut, takže stále hledám
Ohledně 30d nafty vs B58 bych si myslel, že ta spotřeba bude o 2-3L nižší při stejných rychlostech třeba na dálnici. Na hopsání po městě bych asi naftu nechtěl. Nicméně moderní benzíny taky zrovna krátké trasy uplně nemají rádi, ale určitě se rychlejc zahřejou hlavně v zimě.
Pokud jde o B48, sám jsem na ní koukal, jelikož s mým rozpočtem můžu mít 330i G21 za cenu F31 340i. Ale jelikož si chci ještě než se to zesere trochu zajezdit, zůstavam u Inline6. Spíš mě překvapuje, že právě B48 a B58 jsou na tom se spotřebou dost podobný....U G30/31 si myslím, že už je to výkonově hodně na hraně....a vzhledem ke hmotnosti auta ta 540i nebude žrát o moc víc....
PS: Jestli chceš pár důvodů, proč nechtít naftu, zajeď si ke Snejkovi a popovídejte si o tom, co a s jakým nájezdem tam s těma dieslama řeší....
Re: G30 - vybírám k motorizaci
S dovolením se přidám, neboť řeším to samé. Jelikož se na každý motor tady něco najde a ideální asi neexistuje, lze opačně říci, že některý motor určitě ne? Rozhodně bych chtěl 6 válců, xDrive, a hodně se mi líbí 530d/530i. 540d/i se nebráním, ale asi tam bude o hodně dražší případná oprava turba a už ten výkon ani nevyužiji. Je to jen domněnka, nějaký typový ceník běžných oprav jsem nikde nenašel.
Mohu tedy poprosit případné majitele o zkušenost? Jinak koukám po nějakém roce 2020+, M paket, a nějakou tu výbavu navíc jako head-up display apod. pár to chci mít na delší dobu.
Mohu tedy poprosit případné majitele o zkušenost? Jinak koukám po nějakém roce 2020+, M paket, a nějakou tu výbavu navíc jako head-up display apod. pár to chci mít na delší dobu.
Re: G30 - vybírám k motorizaci
Přispěju svým názorem, majitel Fx/Gx nejsem, auta neopravuju, je to čistě pozorování. Kdyžtak to přeskočte
Jezdím ke Snejkovi už víc jak 5 let a krom opravy svého auta koukám i na to, co tam aktuálně zachraňuje. Jakmile na dílně léčí diesel, jsou to potkané motory, zlomené klikovky, písty skrz blok, zadřeno. Pokud motor nespáchal sebevraždu, tak jsou to vytahané rozvody, špatné vstřiky, mrtvá turba, ucpaná DPFka, tekoucí močovina, prasklé EGR, ... Je to určitě částečně zkreslené, protože tyhle průsery se do autorizáku moc nevozí, neboť se to nevyplatí finančně a končí u kouzelníků jako je Snejk, kteří to poskládají za zlomek ceny. Krom toho od dob řady F mám pocit, že ty ceny oprav narostly skoro o řád a smutný je pozorovat, že vzhledem k nekvalitě i origo dílů to rozhodně není oprava na dalších 5-10 let.
=> Pokud bych kupoval novější auto v záruce s malým nájezdem a plánoval ho v horizontu 2-3 let prodat, pak bych asi řešil víc výbavu a výkon tak, abych byl spokojený i se spotřebou. Nicméně u vyšších nájezdů, nebo pokud bych si chtěl auto nechat, bych už byl výrazně opatrnější. Z toho, co jsem za poslední roky vyčetl a vytahal moudra po servisech (když jsem zvažoval druhé auto), tak jednoznačně vítězila B58. Diesel sice může mít menší spotřebu, ale jedna oprava může s přehledem zaplatit rozdíl v palivu na rok až dva.

Jezdím ke Snejkovi už víc jak 5 let a krom opravy svého auta koukám i na to, co tam aktuálně zachraňuje. Jakmile na dílně léčí diesel, jsou to potkané motory, zlomené klikovky, písty skrz blok, zadřeno. Pokud motor nespáchal sebevraždu, tak jsou to vytahané rozvody, špatné vstřiky, mrtvá turba, ucpaná DPFka, tekoucí močovina, prasklé EGR, ... Je to určitě částečně zkreslené, protože tyhle průsery se do autorizáku moc nevozí, neboť se to nevyplatí finančně a končí u kouzelníků jako je Snejk, kteří to poskládají za zlomek ceny. Krom toho od dob řady F mám pocit, že ty ceny oprav narostly skoro o řád a smutný je pozorovat, že vzhledem k nekvalitě i origo dílů to rozhodně není oprava na dalších 5-10 let.
=> Pokud bych kupoval novější auto v záruce s malým nájezdem a plánoval ho v horizontu 2-3 let prodat, pak bych asi řešil víc výbavu a výkon tak, abych byl spokojený i se spotřebou. Nicméně u vyšších nájezdů, nebo pokud bych si chtěl auto nechat, bych už byl výrazně opatrnější. Z toho, co jsem za poslední roky vyčetl a vytahal moudra po servisech (když jsem zvažoval druhé auto), tak jednoznačně vítězila B58. Diesel sice může mít menší spotřebu, ale jedna oprava může s přehledem zaplatit rozdíl v palivu na rok až dva.