Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 540i fl alternator vodou chlazeny
e39 540i fl alternator vodou chlazeny
Zdravim,zeptam se jestli nema nekdo zkusenost s vodnim alternatorem.Menil jsem behem roku dva a pokazdy z niceho nic jde do kopru.Je to valeo.Jinak se jedna o e39 540i fl.Tak se chci zeptat,jesli nekdo zkusenejsi nevi,jestli by bylo hodne prace prekopat to na normalni alternator a jesli by to vubec slo predelat.
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
Těžko. Není místo. Na jednom stroji asi 600kkm, nevím kolikrát měněn. Na druhém bawu koupen nějaký neznačkový (starý vadná dioda), nefungovala kontrolka, po výměně OK. On je debilně navržen, je pěkné že vinutí se chladí vodou ale diody se pečou, protože se nechladí jako u otevřeného. Jinak u nás je běžně opravují, vždy jsou to diody.
Jedině že ho nějak extrémě zatěžuješ, což asi ne. Původně jsem chtěl dát dohřev vody, ale 90A mně právě odradilo u toho krámu.
Ale zas nemá uhlíky.
Jedině že ho nějak extrémě zatěžuješ, což asi ne. Původně jsem chtěl dát dohřev vody, ale 90A mně právě odradilo u toho krámu.
Ale zas nemá uhlíky.
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
no zkusim jeste vymenit vymenik s termostatem,dam termostat u 740d,koupim hold original bosch a uvidim.Jak rikas za rok najedu 7000km a vubec ho nezatezuju,tak fakt uz nevim
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
Sníženou teplou považuju za naprostou samozřejmost, ani mně nenapadlo, že ji nemáš.
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
No jako,ze primo z vyroby je dan termostat,ktery otvira pri vyssich teplotach,tak mi jako samozrejmost neprijde davat termostat z jine rady auta,ktery otvira pri nizsi teplote.Proc to jako samozrejmost nebral vyrobce
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
Protože šlo o začátek boje o každé promile tření a účinnosti. To, že při těch vyšších teplotách jdou mílovými kroky do hoven všechna těsnění na celém motoru, ten často teče jak cedník a také všechny plastové díly motoru i na chladící soustavě, to vše ukázal až čas. Později přišly ještě urputnější snahy, olej řídký jako voda, jeho výměny až po několika desítkách tisíc km, volnější pístní kroužky, odlehčování rozvodů které začaly padat, všemožná elektrická příslušenství, start-stopy atd. To vše při testech v 0 najetých km vykazuje skvělé hodnoty při homologačních testech, to vše ale u ojetiny s 200 kkm+ na hrbu opravdu nechceš.
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
Jo diky,udělám vše jak už jsem psal a snad už bude klid.Ještě jednou dík za radu
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
Naštěstí má 540i poface už jen dvě kurvítka pro nízkou spotřebu. Sekundární vzduchové čerpadlo, to je v klidu, ale stejně ho mám odpojené. A pak VANOS, to už je velké kurvítko, ale s tím nelze nic dělat, než čekat a pak oprava.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
Blbý je že u V8 jsou dva, jinak přínosy Vanosu jako lepší průběh v nízkých otáčkách za dva tři repasy během několika set tisíc km je jedna z mála věcí, která za to stojí.
Re: e39 540i fl alternator vodou chlazeny
Jenže nevanos krásně reaguje na plyn, není to tak zpomalený. Těch pár deci úspory to nikdy nevyrovná. Život je příliš krátký na sledování spotřeby auta..