Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 530i Touring 2022 - rozdílné motorizace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Prologer
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 18.11.2019 11:34

BMW 530i Touring 2022 - rozdílné motorizace

#1 Příspěvek od Prologer »

Prosím o radu ohledně motorizací BMW 530i Touring. Mám zájem si dovézt cca rok staré z Německa a zarazilo mě, že v nabídkách (na webu BMW Gebrauchtwagen Premium Selection) se vyskytuje ve 3 motorizací resp. výkonech (a to i ve stejném měsíci, např. 9/2022):
- 185kw 12V
- 180kw 12V
- 185 kW + 8 kW Boost Power 48V
Aktuální verze v konfigurátoru BMW je pak pro 530i zase jiná a to 180kw + 8kw.

Zajímalo by mě tedy:
1) Opravdu se tento model vyráběl se 2 výkony motoru a se 2 typy baterií ve stejné době? Nebo je to spíše chyba v nabídkách?
2) Je lepší 180kw nebo 185kw motor (odpověď se zdá být jasná, že čím více tím lépe, ale zda v tom není nějaký jiný zádrhel, když aktuální model má 180kw)? Je v nich výrazný rozdíl nebo je to zbytečné řešit?
3) Opravdu se v roce 2022 stále prodávalo s 12V baterií? Nemůže to být chyba v nabídkách? Četl jsem, že 48V se zaváděla do všech modelů už v roce 2021. Zároveň i většina modelů s uvedeným 12V má ve výbavě uveden "Rekuperationssystem", který bych právě spíše chápal u mild-hybridů.
4) Je výrazně lepší verze s 8kw elektromotorem? Má to citelný vliv na akceleraci, spotřebu apod.? Nabídek s uvedeným 48V je velmi málo, tak jestli to stojí za to.
5) Předpokládám správně, že při mém typu jízdy (4* týdně 15km po městě, 1* týdně 100km okresky, 4* ročně třeba 1500km delší výlet) a stylu jízdy (rád si jízdu užiju, ale jezdím víceméně dle limitů) nedává smysl jít do 530d/540i i když mají vyšší výkon a je to V6? Zvažoval bych i 530e, ale potřebuji pro rodinu velký kufr.
Dělám upgrade ze svého 320d GT, které mi sice extrémně vyhovovalo, ale je jednak už dost staré a jednak se bude hodit i o trochu větší kufr.
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: BMW 530i Touring 2022 - rozdílné motorizace

#2 Příspěvek od blackwhit »

uplne ti asi nepomuzu, ale pobavila me ta podobna situace. Pred rokem jsem koupil 530i a prechazel jsem z 320d gt, ktere si nemuzu vynachvalit. Mozna aspon nekolik postrehu:

1) v gt je v podelnem smeru vic mista - tak aby to neprekvapilo
2) jizda v 5er je o level vys po vsech strankach
3) mam podobny rezim jizd - i kdyz o vikendu vetsinou spis dalnice a dal nez 100km a dlouhodoby prumer se mi ustalil na 8.4l
4) stale mi hloda v hlave, jestli jsem nemel jit do 540i, ale aspon mam pred sebou cil :-)

kdyby te neco zajimalo, klidne pis
Prologer
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 18.11.2019 11:34

Re: BMW 530i Touring 2022 - rozdílné motorizace

#3 Příspěvek od Prologer »

Paráda, díky moc za odpověď.
Nakonec jsem si tu 530i akorát včera koupil a příští týden si pro ni jedu do Německa.
Když jsem se více zajímal o ty motory, tak to bude asi tak, že benzin motor dává 180kw, elektrický motor těch asi 7kw, ale dohromady to sčítají na 185kw :) Alespoň tak to má to konkrétní co kupuju.
Co mě zaujalo je, že to co kupuju má uvedenou jen 12V baterku a zároveň je to ale mild-hybrid. Tak nevím, zda je to jen chyba v inzerátech a nebo zda je i tahle kombinace možná.

Té malé šířky auta se trochu obávám. Žena často sedí mezi 2 autosedačkami vzadu, tak to asi pro ni bude výzva. Ale zase, které auto je vzadu tak prostorné jako 3GT (tak leda Superb, ale ten nechci).
Jakou si měl spotřebu v 320d GT? Já tam při mé kombinaci mám 6,8l.

Nakonec jsem rád za 530i, přesně ze stejného důvodu - alespoň je kam dál pokračovat. Nerad bych za 10 let skončil u toho, že si budu muset koupit novou 9-series jen aby to byl upgrade :)

Máš ještě nějaké poznatky co si tam řešil, na co si dát pozor atd.?
Teď další výzva bude sehnat letní runflaty ve správné velikosti, protože na autě jsou zimáky. Na 3GT jsem třeba zimní runflaty nesehnal, tak jsem šel do ne-runflat.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: BMW 530i Touring 2022 - rozdílné motorizace

#4 Příspěvek od Jirke »

RF dnes BMW na nekterych modelech uz nepouziva, tak jimi auto nezatezkavej a kup letni nonRF.
Podle toho kolik najezdis, bych mozna uz leto dojezdil na zimakach...
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: BMW 530i Touring 2022 - rozdílné motorizace

#5 Příspěvek od blackwhit »

Prologer píše:Paráda, díky moc za odpověď.
Nakonec jsem si tu 530i akorát včera koupil a příští týden si pro ni jedu do Německa.
Když jsem se více zajímal o ty motory, tak to bude asi tak, že benzin motor dává 180kw, elektrický motor těch asi 7kw, ale dohromady to sčítají na 185kw :) Alespoň tak to má to konkrétní co kupuju.
Co mě zaujalo je, že to co kupuju má uvedenou jen 12V baterku a zároveň je to ale mild-hybrid. Tak nevím, zda je to jen chyba v inzerátech a nebo zda je i tahle kombinace možná.

Té malé šířky auta se trochu obávám. Žena často sedí mezi 2 autosedačkami vzadu, tak to asi pro ni bude výzva. Ale zase, které auto je vzadu tak prostorné jako 3GT (tak leda Superb, ale ten nechci).
Jakou si měl spotřebu v 320d GT? Já tam při mé kombinaci mám 6,8l.

Nakonec jsem rád za 530i, přesně ze stejného důvodu - alespoň je kam dál pokračovat. Nerad bych za 10 let skončil u toho, že si budu muset koupit novou 9-series jen aby to byl upgrade :)

Máš ještě nějaké poznatky co si tam řešil, na co si dát pozor atd.?
Teď další výzva bude sehnat letní runflaty ve správné velikosti, protože na autě jsou zimáky. Na 3GT jsem třeba zimní runflaty nesehnal, tak jsem šel do ne-runflat.

Sirka auta je vetsi nez GT, mel jsem namysli ten podelny smer - tzn. za prednima sedackama neni tolik prostoru jako v GT. Ja jsem jezdil GT v kombinaci myslim nejakych 6,1 - 6,2l.

Zatim mam najeto ca 30tis a nic jsem resit nemusel, akorat vcera na servisu mi rikali, ze bude treba udelat gufero u zadniho diferaku. Jinak jsem spis daval pozor na vybavu, protoze uz je to nekolikaty baworak, tak jsem se soustredil na lepsi sedacky a lepsi audio, protoze ty zakladni jsou des.

Runflaty urcite nebrat, auto je na normalnich pneu pohodlnejsi, takze s tim bych si hlavu nelamal.
Odpovědět