Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Úprava map pro BMW F10 335i N55

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Úprava map pro BMW F10 335i N55

#1 Příspěvek od jirka330i »

Hledám pro kamaráda někoho kdo dobře rozumí remapu N55 a upraví mu mapy zpět co nejblíže originálnímu stavu

U auta, které před časem koupil byla později díky nové fíčuře v ISTA zjištěna chyba S-0777 (engine tuning detected), zároveň se občas při podmínkách kdy se tomu dá trošku víc za uši v malé rychlosti/z nízkých otáček objeví i chyba na váze vzduchu, která hlásí příliš velký průtok (60kg/h), a zároveň má auto při rozumném "civilním" provozu dost vysokou spotřebu (13,5/100) i přesto, že plynulý dálniční tempomat 140kmh zvládá za 9/100
Moje je interpretace je taková, že tam nějaký garážový streetracer osolil mapy (podle nějakého šuplíkového modelu) už odspoda a úplně rozbil původní originální mapu v oblasti ochuzeného režimu/ partloadu (nevím jak u N55 ale třeba u N53 je to rozmezí cca 2000-3500rpm), která právě při civilním používání umí zachovat velmi rozumnou úroveň spotřeby; a samozřejmě v autě nenechal flashku na které by byly uloženy originální mapy což by umožnilo zdaleka nejrychlejší a nejjednodušší řešení - reflash přes Kess a uvedení do původního stavu
Naposledy upravil(a) jirka330i dne ned 05.11.2023 21:48, celkem upraveno 1 x.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55

#2 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Ta mapa se smaže po obyčejným flashu ne?
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55

#3 Příspěvek od jirka330i »

Pajk85 píše:Ta mapa se smaže po obyčejným flashu ne?
Dík....ale vůbec nerozumím jak to myslíš...mapa se smaže? obyčejným flashu??
Zkus to trošku rozvést prosím...možná jsem jen naladěn na jinou frekvenci a vůbec nechápu podstatu sdělení
Co by pak podle Tebe v EEPROM po tom obyčejným flashu (provedeným jak?) zůstalo nahráno?
Zrovna tak tam nejde flashnout/nahrát origo mapa z jiného auta stejného typu se stejným motorem, kleknulo by to protože nebudou sedět checksum (zjednodušeně řečeno je do každé origo mapy zašifrován VIN atd); proto všichni solidní negarážoví úpravci map dají po svém zásahu na flashce kopii původní originální mapy (kterou z jednotky vytáhnuli třebe přes ten KESS, následně ji třeba na winols upravili, překontrolovali že sedí checksum atd a přes kess tu upravbenou flashnuli zpět do jednotky)
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55

#4 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Když jsem aktualizoval jednotky v mým autě přes ISTU P, cíleně se vynechala jednotka motoru, aby nedošlo k možné ztrátě map. Jestli to je blbost netuším, proto jsem odpověď položil jako dotaz.
Co se týče doporučení, tak bych zkusil Brana, máš ho přes kopec. Mám s ním velmi dobrou zkušenost, ovšem mimo BMW.
http://bh-motorsport.sk/index.php?optio ... e&Itemid=1
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55

#5 Příspěvek od jirka330i »

Pajk85 píše:Když jsem aktualizoval jednotky v mým autě přes ISTU P, cíleně se vynechala jednotka motoru, aby nedošlo k možné ztrátě map. Jestli to je blbost netuším, proto jsem odpověď položil jako dotaz.
Co se týče doporučení, tak bych zkusil Brana, máš ho přes kopec. Mám s ním velmi dobrou zkušenost, ovšem mimo BMW.
http://bh-motorsport.sk/index.php?optio ... e&Itemid=1

ok, dík...kontakt předám kamarádovi, ale když vidím tu audinu na titulní stránce webu tak se obávám, že tohle nebude týpek který má mapy N55 úplně v malíčku, ale tipuju, že spíš používá jako 80% dalších šuplíková řešení...

jinak tu aktualizaci celé integrace včetně jednotky motoru jsem přes ista-p dělal mnohokrát a nikdy nebyl problém; tohle podle mě s mapama nemá nic společného, ista-p mapy neumí a neslyšel jsem o jediném případu, že by při práci s ista-p lehly mapy které jsou v jiné EEPROM než SW; jediné co se při aktualizaci tohoto software může příhodit je , že nemáš dostatečně silný napajecí zdroj (který spolehlivě dává aspoň 30A při 13V...a během té aktualizaci kolísá napětí a spadne to... pak to nedokončené programování často znamená rozbitý bootloader a musí se to celé pracně nahazovat.

celý ten problém způsobil autor té úpravy, která tam teď je (resp tehdejší majitel který si to neohlídal); kdyby udělali na flashku zálohu těch původních origo map předtím než do toho začali hrabat, nebyl by pro mne problém mu to tam přes KESS nahrát zpátky
Naposledy upravil(a) jirka330i dne ned 22.10.2023 06:11, celkem upraveno 1 x.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55

#6 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Díky za vysvětlení, aspoň jsem chytřejší. Jinak netuším, jestli má N55 v malíčku, ale vím, že tomu obecně rozumí fakt hodně. Šuplík styl to fakt není, dělal mi 2x mapu a 2x individuálně na brzdě. Dokázal zhodnotit kdejakou věc v autě, jaký jsou maxima hardwaru nebo co je potřeba vyměnit atd. Už je to teda dlouho, ale tehdy v ČR nebyl nikdo schopen takový věci dělat a že jsem těch firem oslovil. Koukám na ten jeho web a podle mě není ani aktualizovaný. Nejspíš to nemá ani za potřebí. Už tehdy byla čekačka x týdnů. Na co ať se kamarád připraví je komunikace. Má takovej svéráznej styl, někomu to může vadit. :D
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55

#7 Příspěvek od jirka330i »

Pajk85 píše:Díky za vysvětlení, aspoň jsem chytřejší. Jinak netuším, jestli má N55 v malíčku, ale vím, že tomu obecně rozumí fakt hodně. Šuplík styl to fakt není, dělal mi 2x mapu a 2x individuálně na brzdě. Dokázal zhodnotit kdejakou věc v autě, jaký jsou maxima hardwaru nebo co je potřeba vyměnit atd. Už je to teda dlouho, ale tehdy v ČR nebyl nikdo schopen takový věci dělat a že jsem těch firem oslovil. Koukám na ten jeho web a podle mě není ani aktualizovaný. Nejspíš to nemá ani za potřebí. Už tehdy byla čekačka x týdnů. Na co ať se kamarád připraví je komunikace. Má takovej svéráznej styl, někomu to může vadit. :D
Taky děkuji... i já jsem teď chytřejší
Ještě jsem včera zjišťoval jak je to s tím přehráním I-level přes ista-p (původně jsem měl informaci, že se to upravených map nedotkne protože jsou "zamčené" jinde, ale protože se nijak zvlášť tjůningem nezabývám s ohledem na to, že mám rád originální stav, jsem to nijak neověřoval) a mám teď potvrzeno, že pokud se přehraje aktuální I-level včetně řídící jednotky motoru, budou tam zpět i origo mapy. Tím by tedy byla vyřešena ta část mé otázky ohledně návratu původní mapy; samozřejmě by to bylo mnohem rychlejší přess kess pokud by byla k dispozici origo mapa, ale těch pár desítek minut přehrání celé integrace přes ista-p není zas takové drama
Já si kess původně pořizoval hlavně proto abych si ze své n53 mohl vytáhnout mapy a ve winols studovat jak tam vlastně funguje to přepínání režimů (homogenní/vrstvený), jaký vliv na to celé má nox systém atd; nedávno jsem si zase vytáhnul mapy jedné n54 a snažím se pochopit jak funguje valve overlap timing (tzv interní egr), který má u přímovstřiků velký vliv na karbonizaci sání a sacích ventilů
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Nic nestuduj a zbav se té N53 dokud jede :-) jinak s minimální investicí do MHD posune tu N55 úplně jinam a vyhne se těmhle pokusům rádoby tunerů z CZ scény…
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Úprava map pro BMW F10 335i N55

#9 Příspěvek od jirka330i »

Hanz píše:Nic nestuduj a zbav se té N53 dokud jede :-) jinak s minimální investicí do MHD posune tu N55 úplně jinam a vyhne se těmhle pokusům rádoby tunerů z CZ scény…
hele...fakt moc dik za moudre rady zkuseneho multi-experta, ale bohuzel je nevyuziju... ja ted mam svoji e91 n53 330i rv 2009 uz osmy rok; jsem s ni maximalne spokojen(za ty roky jsem krom bezne udrzby v podstate trosku resil jen nox senzor, hpfp si umim zrepasovat a vstriky se daji poslat na reverzni vysokotlake cisteni pokud si je totalne neodvaris vyplachovanim nadrze nejakou smakuladou typu vif a zaroven kasles na vymenu lpfp filtru/regulatoru ktery se pak rad okolo 150tkm protrhne) a ani nemam potrebu to nejak softwarove tunit; dokonce jsem tak spokojeny ze jsem do rodiny pred 4 lety prikoupil dalsi e90 n53 325i rv 2010 se kterou jsem taky moc spokojen; navic ke me jezdi par dalsich kamaradu s podobnymi auty (nekteri uz maji 350-400tkm) a ani oni si nijak nestezuji a nemaji potrebu si na n53 vylevat zlost na ruznych fejkbukovych forech. Nekdy tak u piva soucitne premyslim o tech pacientech co jim n53 ukazala zada...asi k tomu byl nejaky duvod.
N54 a N55 jsou taky fajn motory ale nemam potrebu je vlastnit protoze auta s nimi jsou podle mne cenove dost prepalene na to jak jsou vylitane (vetsinou to kdejaky blbecek par let tuni v garazi doplnkama z aliexpresu a levne druhosky, pak to v inzerci nazve "projekt a auto dostavalo vse co potrebovalo", napali cenu o 200tis nad realnou hodnotu) ....a kdyz chci tak mi je nekdo z kamosu na vikend pujci
A to studovani map me taky celkem bavi... mj jsem diky tomu samostudiu zacal chapat jak vlastne u n53/n54/n55 funguje "valve overlap timing" (nekdy se tomu rika "internal egr")... treba to nastaveni u n54 je podle mne jeden z duvodu zvysene karbonizace na sacich ventilech.... walnutblastu zdar! :lol:
Odpovědět