Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Poslední dobou mě zlobí N42 v E46 Compactu.
Začalo to vynecháváním třetího válce.
Cívky měněné loni. Prohazování mezi válci, či se starými změnu nepřineslo.
Svíčky jsou nové NGK BKR6EQUP. Na zlobivém válci jsem zkoušel prohazovat a dávat i novou.
Vstřiky čištěné loni. Prohození také bez vlivu.
Pak jsme měřil komprese. S baterkou na 12v jsem naměřil 9,5-9,4-9,5-10.
Dále jsem zkusil změřit uniky. Všechny válce do 5%.
Net mě směřoval na diferenciální čidlo tlaku. To změnu nepřineslo.
Tak jsem sundal víko ventilů a našel spadlou rolnu na třetím válci.
Vrátil jsem ji zpět na místo a jedinou změnou bylo, že začali vynechávat další válce.
Tak jsme to projeli s inpou, za studena a tepla a hodnoty lambd ukazují bohatou směs. Rok stará váha vzduchu ukazuje občas velmi vysoké hodnoty.
Zkusila se jina váha vzduchu a stále je to bohaté a motor v nízkých vynechává, protože to nedokáže zapálit. Svíčky černé jak uhel.
OBD diagnostika mi ukazuje korekce paliva -20%.
Tlak paliva skoro 4 bar. (čerpadlo, filtr měněné loni)
Nějak mi dochází nápady co by mohlo tak rozhodit směs.
Začalo to vynecháváním třetího válce.
Cívky měněné loni. Prohazování mezi válci, či se starými změnu nepřineslo.
Svíčky jsou nové NGK BKR6EQUP. Na zlobivém válci jsem zkoušel prohazovat a dávat i novou.
Vstřiky čištěné loni. Prohození také bez vlivu.
Pak jsme měřil komprese. S baterkou na 12v jsem naměřil 9,5-9,4-9,5-10.
Dále jsem zkusil změřit uniky. Všechny válce do 5%.
Net mě směřoval na diferenciální čidlo tlaku. To změnu nepřineslo.
Tak jsem sundal víko ventilů a našel spadlou rolnu na třetím válci.
Vrátil jsem ji zpět na místo a jedinou změnou bylo, že začali vynechávat další válce.
Tak jsme to projeli s inpou, za studena a tepla a hodnoty lambd ukazují bohatou směs. Rok stará váha vzduchu ukazuje občas velmi vysoké hodnoty.
Zkusila se jina váha vzduchu a stále je to bohaté a motor v nízkých vynechává, protože to nedokáže zapálit. Svíčky černé jak uhel.
OBD diagnostika mi ukazuje korekce paliva -20%.
Tlak paliva skoro 4 bar. (čerpadlo, filtr měněné loni)
Nějak mi dochází nápady co by mohlo tak rozhodit směs.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Ty čtyřválce jsou průser, beztak to bude něco s valvetronikem.
Začal bych smazáním adaptací motoru, jestli to hned poběží dobře a rozadaptuje se do špatna, nebo bude špatny rovnou.
Váhu odpojit a podívat se bez ní, pokud bude špatná, je to dobrý test.
Stejně tak odpojit řidící (přední) lambdy a zkusit to bez nich, nejspíš to něma není, ale je to taková věc, co se prostě zkouší.
Ovšem největší problém vidím ve vstřikách, komu se kdy čistili vstřiky, tak to vždy bylo s nějakym ale. Pokud je to mrť, koupil bych
sadu starších vstřiků, pokud pekné auto, tak mu prostě nadělit fungl nové vstřikovače.
Moc si nepamatuju jak má tento compact regulaci tlaku paliva, ale jestli tam je někde podtlaková hadička na filtr, tak se podívat
jestli ju někdo neprohodil a nedal místo do okruhu sání do okruhu vakuovky, což u je jiných BMW vídáný velmi často a nejen na BMW.
Začal bych smazáním adaptací motoru, jestli to hned poběží dobře a rozadaptuje se do špatna, nebo bude špatny rovnou.
Váhu odpojit a podívat se bez ní, pokud bude špatná, je to dobrý test.
Stejně tak odpojit řidící (přední) lambdy a zkusit to bez nich, nejspíš to něma není, ale je to taková věc, co se prostě zkouší.
Ovšem největší problém vidím ve vstřikách, komu se kdy čistili vstřiky, tak to vždy bylo s nějakym ale. Pokud je to mrť, koupil bych
sadu starších vstřiků, pokud pekné auto, tak mu prostě nadělit fungl nové vstřikovače.
Moc si nepamatuju jak má tento compact regulaci tlaku paliva, ale jestli tam je někde podtlaková hadička na filtr, tak se podívat
jestli ju někdo neprohodil a nedal místo do okruhu sání do okruhu vakuovky, což u je jiných BMW vídáný velmi často a nejen na BMW.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Valvetronic první minuty motor neřídí.
Adaptace mažu pořád.
Váhy mám dvě. Rok stara a nová.
Vstřiky se čistili preventivně. Když mám přístup k přístroji, tak proč je nezkontrolovat. Dva dávali zcela identické hodnoty, jeden trochu méně, poslední trochu více. Ale v ramci tolerací.
Tlak paliva konstantní 4b v celém spektru. Regulátor je na filtru a z něj vede hadička za filtr mezi váhu a klapku. Jinam zapojit nejde.
Teď se chystám zkontrolovat vanos solenoidy a pozice vaček.
Adaptace mažu pořád.
Váhy mám dvě. Rok stara a nová.
Vstřiky se čistili preventivně. Když mám přístup k přístroji, tak proč je nezkontrolovat. Dva dávali zcela identické hodnoty, jeden trochu méně, poslední trochu více. Ale v ramci tolerací.
Tlak paliva konstantní 4b v celém spektru. Regulátor je na filtru a z něj vede hadička za filtr mezi váhu a klapku. Jinam zapojit nejde.
Teď se chystám zkontrolovat vanos solenoidy a pozice vaček.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Vačky ve správné pozici. Solenoidy vypadají čisté a funkční.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Neměl by být tlak paliva nižší?
V několika zdrojích jsem četl 3,5 baru, 50 psi.
Ale nevím, jestli se tomu dá věřit.
V několika zdrojích jsem četl 3,5 baru, 50 psi.
Ale nevím, jestli se tomu dá věřit.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Na M54 jsem řešil problém s vysokým tlakem na liště... Také 4 bary. Měly tam být 3,5. Také jsem dával jiný filtr s regulátorem a po výměně pořád stejné. Projel jsem YouTube a zjistil, ze aftermarket regulátory to nedodržují a klidně tam pustí 4 bary s tím, že si to jednotka pořeší na korekcich. Takže filtr asi origo. Pak pozor na palivovou pumpu.. Také se prodávají dvě verze na 4 bary a 3,5 baru a přitom jsou pod stejným číslem dílu. Nejlépe brát VDO s 3,5 baru.
To že je váha nová ještě neznamená, že je v pořádku, kor jestli se jedná o druhosku. Jestli ti litá nesmyslně objem nasavaneho vzduchu, tak je to buď špatná váha a nebo uhnile kabely k ní... I to jsem už viděl. Nemusí to být uhnile u konektoru k váze, ale až na druhé straně...
To že je váha nová ještě neznamená, že je v pořádku, kor jestli se jedná o druhosku. Jestli ti litá nesmyslně objem nasavaneho vzduchu, tak je to buď špatná váha a nebo uhnile kabely k ní... I to jsem už viděl. Nemusí to být uhnile u konektoru k váze, ale až na druhé straně...
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Na ty tlaky jsem taky narazil. Od koho jsem dával filtr nevím. Čerpadlo s plovákem od Magneti Mareli.
Vahu od NGK, filtr a čerpadlo jsem dával 2 roky nazpět a korekce paliva byli minimální. Problémy začali až listopadu.
Druhou váhu mám od Meat a Doria. Ti prodávájí přebalené OEM díly. V tomhle případě byla asi od Hitachi.
Obě meří stejné hodnoty. Ty vysoké hodnoty co se občas objevily, byly pod plynem. Inpa obnovuje data pomalu.
Co se mi v inpě nelíbilo, byla adaptace sací vačky. (viz analog value 4) Tak jsem zkusil vyndat čidla a změřit je na stole. Ani jedno nereagovalo na přítomnost kovu.
Tak jsem dnes namontoval dvě nová. Nastartoval a motor běží klidně.
Akorát je to v nízkých pořád bohatý.
Adaptace sací vačky pořád mimo rozsah.
A v jednotce se mi objevili dvě chyby.
285A CDKDVSTE - VVT-Stellgliedueberwachung
2865 CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf
Takže senzor excentrické vačky.
Snad to bude olej na kontaktech a ne v čidlu.
//Zapomněl jsem připojit motor valvetronicu jak pes otravoval.
Takže asi zbejvá zkusit ten filtr. Filtr od VDO nikde nevidím takže asi Mahle KL 149. u něj uvádí 3,5b.
Vahu od NGK, filtr a čerpadlo jsem dával 2 roky nazpět a korekce paliva byli minimální. Problémy začali až listopadu.
Druhou váhu mám od Meat a Doria. Ti prodávájí přebalené OEM díly. V tomhle případě byla asi od Hitachi.
Obě meří stejné hodnoty. Ty vysoké hodnoty co se občas objevily, byly pod plynem. Inpa obnovuje data pomalu.
Co se mi v inpě nelíbilo, byla adaptace sací vačky. (viz analog value 4) Tak jsem zkusil vyndat čidla a změřit je na stole. Ani jedno nereagovalo na přítomnost kovu.
Tak jsem dnes namontoval dvě nová. Nastartoval a motor běží klidně.
Akorát je to v nízkých pořád bohatý.
Adaptace sací vačky pořád mimo rozsah.
A v jednotce se mi objevili dvě chyby.
285A CDKDVSTE - VVT-Stellgliedueberwachung
2865 CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf
Takže senzor excentrické vačky.
Snad to bude olej na kontaktech a ne v čidlu.
//Zapomněl jsem připojit motor valvetronicu jak pes otravoval.
Takže asi zbejvá zkusit ten filtr. Filtr od VDO nikde nevidím takže asi Mahle KL 149. u něj uvádí 3,5b.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Ty Analog Value 4 jsou z prosince 2023, takže nezapojení motorku VVT kvůli psovi v lednu 2024 na to mít vliv nebude.Woyta píše:Co se mi v inpě nelíbilo, byla adaptace sací vačky. (viz analog value 4).
Adaptace sací vačky pořád mimo rozsah. A v jednotce se mi objevili dvě chyby.
285A CDKDVSTE - VVT-Stellgliedueberwachung
2865 CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf
//Zapomněl jsem připojit motor valvetronicu jak pes otravoval.
Takže asi zbejvá zkusit ten filtr. Filtr od VDO nikde nevidím takže asi Mahle KL 149. u něj uvádí 3,5b.
Stejné chyby vidím na jednom německém fóru:
https://www.motor-talk.de/forum/e46-n42 ... 44545.html
překlad
https://www-motor--talk-de.translate.go ... _hist=true
Tak zkus prohlédnout ten motorek VVT, ložiska, uhlíky atp., nový motorek stojí dost, asi 120 Euro.
https://www-e46--forum-de.translate.goo ... _tr_pto=sc
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Dneska jsem vyndal filtr. Dával jsem tenkrát bosh a podle označení. 3,5b
Filtr od Mahle nic nezměnil.
https://photos.app.goo.gl/wHqEudwvR9jAFRnT7
Takže víko ventilů pujde zase dolu. Od konce listopadu už asi po šesté?
Zkusim tu kalibraci jestli proběhne. A proměřit motor, jestli není zanesený uhlíkem. Asi si vážně budu muset pořídít druhý motor na díly.
Filtr od Mahle nic nezměnil.
https://photos.app.goo.gl/wHqEudwvR9jAFRnT7
Takže víko ventilů pujde zase dolu. Od konce listopadu už asi po šesté?

Zkusim tu kalibraci jestli proběhne. A proměřit motor, jestli není zanesený uhlíkem. Asi si vážně budu muset pořídít druhý motor na díly.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Nemyslel jsem, že by ten motorek VVT byl zanesený uhlíkem, ale že by jeho uhlíky mohly být úplně ohoblované. Podle toho grafu Analog Value 4 to je úplně na dorazu. Takže ten motorek bude kvůli ložiskům, nebo uhlíkům zablokovaný v krajní poloze. A nebo dostává špatný elektrický signál.Woyta píše:....A proměřit motor, jestli není zanesený uhlíkem.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Včera jsem zkoušel kalibraci s vypnutým motorem a nejspíše jsem ho slyšel v činnosti (pokud to nebyla klapka).
Každopádně asi sundám dekl a motor vyzkouším.
Ale spíše to na mě působí jako vadné čidlo. V tomto případě asi čidlo excentrické váčky.
/Motor valvetronicku se hýbe. Jen si budu muset na pořádne prozkoušení připravit lepší kabely.
Každopádně asi sundám dekl a motor vyzkouším.
Ale spíše to na mě působí jako vadné čidlo. V tomto případě asi čidlo excentrické váčky.
/Motor valvetronicku se hýbe. Jen si budu muset na pořádne prozkoušení připravit lepší kabely.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Nemel bys to chovani lambd na videu po delsi dobu? Uprimne mi nejde do hlavy, jak muze byt bank2 pred katem bohata a za katem chuda. Ale vychazim jen z fotky. Ta hodnota cca 0.45V za katem se drzi, osciluje v nejakem rozsahu, nebo...? Predkatove lambdy jsou original, nebo nejaka druhovyroba? Urcite tam patri?
A jeste by bylo zajimave vedet, jestli problem nastal "znicehonic", nebo mu neco predchazelo, a treba i VIN auta a cislo softwaru v motorove jednotce.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
2001 Compact 316ti Euro 3 WBAAT510X0FW00901

Auto mám dva roky, s lambdama jsem zatím nic nedělal. Kat pro přední válce občas hlásil nižší učinnost. Vetšinou při jízdě do kopce za deště na nízké otáčky. Zadní kat ukraden a nahrazen trubkou. Zadní dvě lambdy hádám jednotka ignoruje. Nikdy jsem neviděl, že by se u nich měnily hodnoty.
Když jsem auto koupil, tak byla vadná váha vzduchu a při rozjezdu hrozně hulilo jak pálilo olej. Váha vzduchu, čerpadlo, filtr, gufera ventilů, separátor oleje, vičko oleje. Krátce po tom umřela jedna cívka. Ale pak jsem s tím najezdil 20k km bez problémů.
Co si pamatuju tak nástup chyby vypadal asi takhle. Moje trasa do práce vede po startu do celkem kopce a 2x se rozjíždim. Při těch rozjezdech mi to kucklo. Musel jsem vyšlápnout spojku a vyhnat motor trochu do otáček. V jednotce se neobjevila žádná chyba. Později se objevovala chyba vynechávání na třetím válci. No a to jsem to začal řešit. Kromě té spadlé rolny na třetím válci a asi mrtvých čidel vaček jsem nic nenašel.
Lambdy bych mohl zkusit natočit o víkendu a za jizdy. Snad ten starej book co mam na diagnostiku utáhne i nahrávací SW.
Co hledám na netu, tak jsem narazil na tohle téma.
Popisují podobné příznaky a v jejich případě byl problém zlobivé čidlo klikového hřídele.
Čidlo tu jedno nové mám, tak to asi o výkendu zkusím vyměnit spodem. (Nechce se mi potřetí sundávat sání
)
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/ ... tby=oldest

Auto mám dva roky, s lambdama jsem zatím nic nedělal. Kat pro přední válce občas hlásil nižší učinnost. Vetšinou při jízdě do kopce za deště na nízké otáčky. Zadní kat ukraden a nahrazen trubkou. Zadní dvě lambdy hádám jednotka ignoruje. Nikdy jsem neviděl, že by se u nich měnily hodnoty.
Když jsem auto koupil, tak byla vadná váha vzduchu a při rozjezdu hrozně hulilo jak pálilo olej. Váha vzduchu, čerpadlo, filtr, gufera ventilů, separátor oleje, vičko oleje. Krátce po tom umřela jedna cívka. Ale pak jsem s tím najezdil 20k km bez problémů.
Co si pamatuju tak nástup chyby vypadal asi takhle. Moje trasa do práce vede po startu do celkem kopce a 2x se rozjíždim. Při těch rozjezdech mi to kucklo. Musel jsem vyšlápnout spojku a vyhnat motor trochu do otáček. V jednotce se neobjevila žádná chyba. Později se objevovala chyba vynechávání na třetím válci. No a to jsem to začal řešit. Kromě té spadlé rolny na třetím válci a asi mrtvých čidel vaček jsem nic nenašel.
Lambdy bych mohl zkusit natočit o víkendu a za jizdy. Snad ten starej book co mam na diagnostiku utáhne i nahrávací SW.
Co hledám na netu, tak jsem narazil na tohle téma.
Popisují podobné příznaky a v jejich případě byl problém zlobivé čidlo klikového hřídele.
Čidlo tu jedno nové mám, tak to asi o výkendu zkusím vyměnit spodem. (Nechce se mi potřetí sundávat sání

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/ ... tby=oldest
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Tak jsem se zase dostal do garáže. Schodil jsem sání. Vymontoval čidlo kliky, rozpojil jeho konektor a začal vytékat olej.
Až dorazí nové tak uvidíme jestli jsem našel příčinu.
Až dorazí nové tak uvidíme jestli jsem našel příčinu.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Po neplánované přestávce jsem se zase dostal do garáže a dokončil výměnu čidla + novou ochranu kabeláže, protože stará se rozpadala v ruce.
Nějaká změna v chování byla ale vysoká hodnota crankshaft adaptation inlet bank 1 grad kw pořád zůstává.
Zdá se, že válce nevynechávají ale směs pořád bohatá. Po ubrání plynu motor klesne na volnoběh. Lambdy hlásí optimální směs a motor se klepe. Po chvíli asi čidlo klepání zasáhne, směs se stane bohatou a motor přestane klepat.
https://photos.app.goo.gl/bTir4ZZsEn1pbnzAA
Nějaká změna v chování byla ale vysoká hodnota crankshaft adaptation inlet bank 1 grad kw pořád zůstává.
Zdá se, že válce nevynechávají ale směs pořád bohatá. Po ubrání plynu motor klesne na volnoběh. Lambdy hlásí optimální směs a motor se klepe. Po chvíli asi čidlo klepání zasáhne, směs se stane bohatou a motor přestane klepat.
https://photos.app.goo.gl/bTir4ZZsEn1pbnzAA
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Tak jsem se zkusil projet jestli nedostanu z jednotky nějaká zajímavá data.
Za studena se to na volnoběh dusilo. Za jízdy se to chovalo dobře.
Akorát krátkodobé trimy paliva bli okolo -20%.
No víc jsem zjistit nestačil. Po 5ti kolometrech na mě 2x bliklo dobíjení a o pár metrů dál motor zdechl.
Takže domu jsem dojel na tyči s chybou P0370. Takže nové čidlo od Febi moc dlouho nevydrželo.
Za studena se to na volnoběh dusilo. Za jízdy se to chovalo dobře.
Akorát krátkodobé trimy paliva bli okolo -20%.
No víc jsem zjistit nestačil. Po 5ti kolometrech na mě 2x bliklo dobíjení a o pár metrů dál motor zdechl.
Takže domu jsem dojel na tyči s chybou P0370. Takže nové čidlo od Febi moc dlouho nevydrželo.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Což není nic novýho. Bohužel, spousta dílů se musí kupovat OEM.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Tohle čidlo od Febi by mělo být OEM.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Takhle to bohužel nefunguje. Čidlo klidně mohl do OEM dodávat Febi, jenže pro OEM musel splňovat přísnější parametry a do druhošky se to dodávalo s trošku volnějšíma parametrama. Tyhle čidla (klika, vačky) se musí kupovat originál v BMW, jinak jsou s tím jen problémy. Sice máš nějakou šanci, že to bude fungovat, ale nebude moc velká.