Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přestavba E61 525d na 535d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
antibalda
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 17.05.2017 12:09

Přestavba E61 525d na 535d

#1 Příspěvek od antibalda »

Ahoj, Prosím o názor proč ne, kritiku a urážky.
Mám E61 525d 145 kW po faceliftu (LCI) rok 2007, nyní najeto bezmála 400 tisíc. Čeká mě velký servis, vlastně taková GO celého auta - přední kosti, tlumiče, blatníky, elektrika 5. dveří atd. A samozřejmě motor - rozvody, šály, vstřiky, gufera, spojka atd. Předpokládám, že motor půjde ven už jen z důvodu pracovního místa okolo spojky, vany a tak mě napadlo, co by dalo za práci tam narvat druhý turbo ? Co jsem koukal na netu, vizuálně se jedná o změnu airboxu, horního krytu motoru a více nevím. K tomu samozřejmě nějaké ty kabely a úprava/výměna ŘJ.
Má s tímto někdo zkušenosti a dokázal by poradit, případně od tohoto nápadu odradit ? Chci důvody proč je to kravina.

Autu byl dělán pravidelný servis a má vše co potřebuje - olej po 10 tisících, dochlazování, žádné honění za studena atd (prostě se k tomu chován jako člověk). Převodovka je manuální.

Díky.
FB.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Přestavba E61 525d na 535d

#2 Příspěvek od Jirke »

Že bys měl jakože biturbo v manuálu a na podvozku 25d, tak jsi to myslel ?
PearlJam
Registrovaný
Příspěvky: 192
Registrován: stř 16.01.2008 01:00

Re: Přestavba E61 525d na 535d

#3 Příspěvek od PearlJam »

Zdar, prodej to a kup o čem sníš. Nestojí to podle mě za ty trable, a jak by jsi to zapsal do techničáku? Jak následně s STK a emisemi.....
antibalda
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 17.05.2017 12:09

Re: Přestavba E61 525d na 535d

#4 Příspěvek od antibalda »

Jirke píše:Že bys měl jakože biturbo v manuálu a na podvozku 25d, tak jsi to myslel ?
Tak nějak. Co jsem hledal na netu, tak 535d je 530d akorát s dvěmi turby. No a 525d po faceliftu (3L motor) je 530d ořezaná na řídící jednotce (SW úprava vstřikování). Toto mi z hledání vyplynulo.

Spíše otázka, co tedy vše se musí vyměnit, aby se tam ty dvě turba vešly - předpokládám ten horní kryt motoru (nyní je tam vzduchový filtr), možná hadice k intercooleru, airbox, hadice k airboxu atd ... K tomu nějaký čidla, řídící jednotka, nějaký kabely ...

PearlJam píše:Zdar, prodej to a kup o čem sníš. Nestojí to podle mě za ty trable, a jak by jsi to zapsal do techničáku? Jak následně s STK a emisemi.....
Noo, co jsem koukal, tak jsem dodneška nepotkal 535d s manuální převodovkou, tak asi proto mě tato myšlenka napadla.
Teoreticky vzato se změní jen výkon motoru. Obsah, označení motoru a vše ostatní zůstává a výkon na STK nekontrolují. Emise - nechci vykuchávat DPF (dodneška mi funguje a není nejmenší problém), takže emisema taky projdu. A že by na STK byl technik, který by nějak extrémně zkoumal, jestli je tam jedno nebo dvě turba, který jsou tam vlevo zapadlý, to se mi opravdu nezdá.

Díky
FB.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Přestavba E61 525d na 535d

#5 Příspěvek od Jirke »

antibalda píše: Noo, co jsem koukal, tak jsem dodneška nepotkal 535d s manuální převodovkou, tak asi proto mě tato myšlenka napadla.
FB.
Asi tušíš, že 535d v manualu potkat nelze, neb se nevyráběla.
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba E61 525d na 535d

#6 Příspěvek od RedBaron »

Továrna BMW neměla v té době žádnou manuální převodovku za kterou by strčili ruku do ohně že ji ten krouťák 35d nerozšlehá ještě v záruční době. A vy to chcete dělat na koleně s autama co mají 400 tisíc na hrbu, přitom na to ani nebudou ŘJ když tu variantu nevyráběli takže to odřídit nějakým bazmekem na zakázku. S mojí sestřenky pánem jsme jednu 535d kupovali, dneska má najeto 450 tisíc a i ten zesílený automat ZF šel na repas asi ve 250 tisících, turba kupodivu až ve 380. V převodovce se na doporučení mění častěji olej než normálně a druhá repasovaná převodovka je připravená v garáži na přehození kdyby se to stalo znovu. Já bych se na to fakt zvysoka vykašlal a sehnal bych pěknou 535d s automatem a turbama po repasi s dokladem, tohle nebude nic jednoduchýho a už vůbec ne levnýho pokud to celý nebude dělat majitel auta a nápadu sám.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Přestavba E61 525d na 535d

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Upřímě nápad je to divokej, takovej výkon a manual zrovna do Touru? Myslim, že řadička nebyla možná ani k 335d což by plány ulehčilo, ale proč ne..
Jelikož je to technicky "individual" a pokus/omyl (=drahej špás), osobně bych šel cestou swapu motoru z 535d i s jednotkou. Stejně, aby to DME uřídila by se musela přehrát na příslušný SW, mapy atd. To by mohl na STK při čtení paměti závad, případně emisí zjistit, ne ? Imho je lepší si 210kW nachystat dopředu, jinak bude auto na zvedáku zase půl roku :P
Co poloosy, kardan popř. spojka, převodovka na ty Nm, brzdy stejný? Viděl bych to na pekopávku poloviny auta.

No a nejmíň náročný na čas/nervy/peníze je to chipnout někam k 530D. Tady ten ogar říká, že M57 145kW má jen menší vstřiky a turbo myslím:
Naposledy upravil(a) Totic dne pon 05.02.2024 20:57, celkem upraveno 1 x.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Přestavba E61 525d na 535d

#8 Příspěvek od Jirke »

Kdyz se chipne 3.0d 145kW, tak je výsledek i lepší než série 530d protože turbo je skutečně menší a rychlejc se roztáčí a jde to líp ocpoda.

Kdo zná koncern, tak podobně se to chová i u 2.0TDi 110kW, kterej je po chipu mozna prijemnejsi a pocitove agilnejsi nez 2.0TDi 140kW...

Nedavno sem to tu nekde psal - mel sem E91 325d manual chiplou z nemecka na 195kW/598Nm (DPF off). Hodnoty uvadim z mereni na brzde. Uzasnej projev motoru, bez turboefektu a realny jizdni vykony lepsi nez 330i 190kW. Takze jsem byl defakto na hodnotach biturba :!:
Odpovědět