Ahoj, Prosím o názor proč ne, kritiku a urážky.
Mám E61 525d 145 kW po faceliftu (LCI) rok 2007, nyní najeto bezmála 400 tisíc. Čeká mě velký servis, vlastně taková GO celého auta - přední kosti, tlumiče, blatníky, elektrika 5. dveří atd. A samozřejmě motor - rozvody, šály, vstřiky, gufera, spojka atd. Předpokládám, že motor půjde ven už jen z důvodu pracovního místa okolo spojky, vany a tak mě napadlo, co by dalo za práci tam narvat druhý turbo ? Co jsem koukal na netu, vizuálně se jedná o změnu airboxu, horního krytu motoru a více nevím. K tomu samozřejmě nějaké ty kabely a úprava/výměna ŘJ.
Má s tímto někdo zkušenosti a dokázal by poradit, případně od tohoto nápadu odradit ? Chci důvody proč je to kravina.
Autu byl dělán pravidelný servis a má vše co potřebuje - olej po 10 tisících, dochlazování, žádné honění za studena atd (prostě se k tomu chován jako člověk). Převodovka je manuální.
Díky.
FB.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přestavba E61 525d na 535d
Re: Přestavba E61 525d na 535d
Že bys měl jakože biturbo v manuálu a na podvozku 25d, tak jsi to myslel ?
Re: Přestavba E61 525d na 535d
Zdar, prodej to a kup o čem sníš. Nestojí to podle mě za ty trable, a jak by jsi to zapsal do techničáku? Jak následně s STK a emisemi.....
Re: Přestavba E61 525d na 535d
Tak nějak. Co jsem hledal na netu, tak 535d je 530d akorát s dvěmi turby. No a 525d po faceliftu (3L motor) je 530d ořezaná na řídící jednotce (SW úprava vstřikování). Toto mi z hledání vyplynulo.Jirke píše:Že bys měl jakože biturbo v manuálu a na podvozku 25d, tak jsi to myslel ?
Spíše otázka, co tedy vše se musí vyměnit, aby se tam ty dvě turba vešly - předpokládám ten horní kryt motoru (nyní je tam vzduchový filtr), možná hadice k intercooleru, airbox, hadice k airboxu atd ... K tomu nějaký čidla, řídící jednotka, nějaký kabely ...
Noo, co jsem koukal, tak jsem dodneška nepotkal 535d s manuální převodovkou, tak asi proto mě tato myšlenka napadla.PearlJam píše:Zdar, prodej to a kup o čem sníš. Nestojí to podle mě za ty trable, a jak by jsi to zapsal do techničáku? Jak následně s STK a emisemi.....
Teoreticky vzato se změní jen výkon motoru. Obsah, označení motoru a vše ostatní zůstává a výkon na STK nekontrolují. Emise - nechci vykuchávat DPF (dodneška mi funguje a není nejmenší problém), takže emisema taky projdu. A že by na STK byl technik, který by nějak extrémně zkoumal, jestli je tam jedno nebo dvě turba, který jsou tam vlevo zapadlý, to se mi opravdu nezdá.
Díky
FB.
Re: Přestavba E61 525d na 535d
Asi tušíš, že 535d v manualu potkat nelze, neb se nevyráběla.antibalda píše: Noo, co jsem koukal, tak jsem dodneška nepotkal 535d s manuální převodovkou, tak asi proto mě tato myšlenka napadla.
FB.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba E61 525d na 535d
Továrna BMW neměla v té době žádnou manuální převodovku za kterou by strčili ruku do ohně že ji ten krouťák 35d nerozšlehá ještě v záruční době. A vy to chcete dělat na koleně s autama co mají 400 tisíc na hrbu, přitom na to ani nebudou ŘJ když tu variantu nevyráběli takže to odřídit nějakým bazmekem na zakázku. S mojí sestřenky pánem jsme jednu 535d kupovali, dneska má najeto 450 tisíc a i ten zesílený automat ZF šel na repas asi ve 250 tisících, turba kupodivu až ve 380. V převodovce se na doporučení mění častěji olej než normálně a druhá repasovaná převodovka je připravená v garáži na přehození kdyby se to stalo znovu. Já bych se na to fakt zvysoka vykašlal a sehnal bych pěknou 535d s automatem a turbama po repasi s dokladem, tohle nebude nic jednoduchýho a už vůbec ne levnýho pokud to celý nebude dělat majitel auta a nápadu sám.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Přestavba E61 525d na 535d
Upřímě nápad je to divokej, takovej výkon a manual zrovna do Touru? Myslim, že řadička nebyla možná ani k 335d což by plány ulehčilo, ale proč ne..
Jelikož je to technicky "individual" a pokus/omyl (=drahej špás), osobně bych šel cestou swapu motoru z 535d i s jednotkou. Stejně, aby to DME uřídila by se musela přehrát na příslušný SW, mapy atd. To by mohl na STK při čtení paměti závad, případně emisí zjistit, ne ? Imho je lepší si 210kW nachystat dopředu, jinak bude auto na zvedáku zase půl roku
Co poloosy, kardan popř. spojka, převodovka na ty Nm, brzdy stejný? Viděl bych to na pekopávku poloviny auta.
No a nejmíň náročný na čas/nervy/peníze je to chipnout někam k 530D. Tady ten ogar říká, že M57 145kW má jen menší vstřiky a turbo myslím:
Jelikož je to technicky "individual" a pokus/omyl (=drahej špás), osobně bych šel cestou swapu motoru z 535d i s jednotkou. Stejně, aby to DME uřídila by se musela přehrát na příslušný SW, mapy atd. To by mohl na STK při čtení paměti závad, případně emisí zjistit, ne ? Imho je lepší si 210kW nachystat dopředu, jinak bude auto na zvedáku zase půl roku

Co poloosy, kardan popř. spojka, převodovka na ty Nm, brzdy stejný? Viděl bych to na pekopávku poloviny auta.
No a nejmíň náročný na čas/nervy/peníze je to chipnout někam k 530D. Tady ten ogar říká, že M57 145kW má jen menší vstřiky a turbo myslím:
Naposledy upravil(a) Totic dne pon 05.02.2024 20:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Přestavba E61 525d na 535d
Kdyz se chipne 3.0d 145kW, tak je výsledek i lepší než série 530d protože turbo je skutečně menší a rychlejc se roztáčí a jde to líp ocpoda.
Kdo zná koncern, tak podobně se to chová i u 2.0TDi 110kW, kterej je po chipu mozna prijemnejsi a pocitove agilnejsi nez 2.0TDi 140kW...
Nedavno sem to tu nekde psal - mel sem E91 325d manual chiplou z nemecka na 195kW/598Nm (DPF off). Hodnoty uvadim z mereni na brzde. Uzasnej projev motoru, bez turboefektu a realny jizdni vykony lepsi nez 330i 190kW. Takze jsem byl defakto na hodnotach biturba
Kdo zná koncern, tak podobně se to chová i u 2.0TDi 110kW, kterej je po chipu mozna prijemnejsi a pocitove agilnejsi nez 2.0TDi 140kW...
Nedavno sem to tu nekde psal - mel sem E91 325d manual chiplou z nemecka na 195kW/598Nm (DPF off). Hodnoty uvadim z mereni na brzde. Uzasnej projev motoru, bez turboefektu a realny jizdni vykony lepsi nez 330i 190kW. Takze jsem byl defakto na hodnotach biturba
