Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Co jsem koukal endoskopem, tak možna vyskočil jen konektor.
Spíš si říkam na co se zaměřit po tom. Asi zkusim vytáhnout širokopásmovou sondu a strčit ji do vyfuku, ať mám jistotu jak na tom jsem se směsí.
Co projíždím zahraniční diskuze, tak většinou mění čidlo kliky a občas excentrické čidlo vačky. Ale zatím jsem nenašel jak ho otestovat.
Ještě se mi honí hlavou jestli nemám sací vačku poskočenou o zub, nebo moc vytahaný řetěz. Když jsem kontroloval pozice přípravkem, tak vše sedělo a plasty napínáku vypadali, že řetěz byl měněn celkem nedávno. Asi na to kouknu ještě jednou.
Spíš si říkam na co se zaměřit po tom. Asi zkusim vytáhnout širokopásmovou sondu a strčit ji do vyfuku, ať mám jistotu jak na tom jsem se směsí.
Co projíždím zahraniční diskuze, tak většinou mění čidlo kliky a občas excentrické čidlo vačky. Ale zatím jsem nenašel jak ho otestovat.
Ještě se mi honí hlavou jestli nemám sací vačku poskočenou o zub, nebo moc vytahaný řetěz. Když jsem kontroloval pozice přípravkem, tak vše sedělo a plasty napínáku vypadali, že řetěz byl měněn celkem nedávno. Asi na to kouknu ještě jednou.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Tak problém s čidlem kliky byl jen vyskočeněj kabel.
Mohl jsem si tedy pohrát širokopásmovou lambdou.
Když studený motor běží v open loop tak je směs tam kde má být.
Ale jak to začnou řídit lambdy, tak Inpa hlásí bohato ale wideband ukazuje 17.
Zajímavý. Svíčky byla vždy černý jak uhel.
No nic. Dvě řídící a jedna kontrolní lambda do nákupního košíku.
Mohl jsem si tedy pohrát širokopásmovou lambdou.
Když studený motor běží v open loop tak je směs tam kde má být.
Ale jak to začnou řídit lambdy, tak Inpa hlásí bohato ale wideband ukazuje 17.
Zajímavý. Svíčky byla vždy černý jak uhel.
No nic. Dvě řídící a jedna kontrolní lambda do nákupního košíku.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Kontroloval jsi ty lambdy na nějakém softu, co ti ukáže průběh hodnot? Jen podle toho poznáš, jak na tom lambdy opravdu jsou.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Koukal jsem na live data a wideband.
Lambi hlásili bohatou směs, korekce -17%.
14,7/0,83 = 17,7 Což je číslo které viděla wideband lambda strčená do výfuku.
Tak jsem je rovnou vyměnil. Podle barvy všech tří, bohatá směs ve výfuku opravdu nebyla.
Dneska jsem jsem najel 50km a zdá se to OK. Hodnoty lambd jsou v rozsahu kde maji být.
Lambi hlásili bohatou směs, korekce -17%.
14,7/0,83 = 17,7 Což je číslo které viděla wideband lambda strčená do výfuku.
Tak jsem je rovnou vyměnil. Podle barvy všech tří, bohatá směs ve výfuku opravdu nebyla.
Dneska jsem jsem najel 50km a zdá se to OK. Hodnoty lambd jsou v rozsahu kde maji být.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
No po výměně Lambd došlo k velkému zlepšení. Po zahřátí se motor na volnoběh neklepe jak osika a auto zdá se jezdí normálně.
Ovšek když auto nechám stát přes noc tak ráno trochu vynechává. podle jednotky na třetím válci.
Když auto stojí přes den, tak jen párkrát problikne kuře a jednotka má v dočasných chybách třetí válec.
Tak jsem přes výkend zkontroloval časování. To sedí perfektně.
Ještě jsem vyměnil levné svíčky co jsem měl na testování za NGK BKR6EQUP
Na třetí válci jsem sice našel svíčku s mezerou 0,6 místo 0,9mm ale výměna za NGK změnu nepřinesla.
Takže to jsem vypadá, že jsem v podobném jako na začátku, kdy to začalo blbnout.
Fora zmiňují možné problémy s napínákem řetězu. Na to se asi podívám v dalším kroku.
Ovšek když auto nechám stát přes noc tak ráno trochu vynechává. podle jednotky na třetím válci.
Když auto stojí přes den, tak jen párkrát problikne kuře a jednotka má v dočasných chybách třetí válec.
Tak jsem přes výkend zkontroloval časování. To sedí perfektně.
Ještě jsem vyměnil levné svíčky co jsem měl na testování za NGK BKR6EQUP
Na třetí válci jsem sice našel svíčku s mezerou 0,6 místo 0,9mm ale výměna za NGK změnu nepřinesla.
Takže to jsem vypadá, že jsem v podobném jako na začátku, kdy to začalo blbnout.
Fora zmiňují možné problémy s napínákem řetězu. Na to se asi podívám v dalším kroku.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Ještě si zkus přehodit zapalovací cívky mezi válcema, jestli ti třeba neskočí chyba na jiném válci. To by pak znamenalo vadnou cívku. (samozřejmě neprohazuj je i s kabelama
)

Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Prohazoval jsem cívky, svíčky, vstřiky. Žádný vliv to nemělo.
Svíčky a cívky tu mám od tří výrobců.
Svíčky a cívky tu mám od tří výrobců.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Na compactu jsem mel kdysi s timto motorem take problemy, u me se zakuckaval pri studenem startu, nekdy chcipnul. Zkousel jsem take kde co... moje postrehy, ale je to uz davno:
- pocitove se problem nevyskytoval na 100 octanovy benzin, nebo minimalne mene casto (uz si to presne nepamatuju)
- vstriky pohledove rozprasovaly dobre, ale mozna protekaly pri stani auta, protoze po vymene se situace zlepsila
- ventilek na railovy liste si vzdycky odfouknul, jakoby se zavzdusnoval palivovy system. Palivove cerpadlo bylo nove, palivovy filtr origo (pokud se nepletu reguluje tlak paliva)
- menen senzor vackove hridele (Hella a pak origo BMW) - v inpa chyba stale, protoze vytahanejsi rozvodovy retez. Rozvody jsem musel nechat vymenit, cuklo se mi auto ve velkym kopci, kdyz jsem nezatahnul rucku a preskocil o zoubek. Auto jelo, jen bylo hlucnejsi a vice kourilo. Po vymene rozvodu uz senzor chybu v inpa nehlasil.
- svicky jsem zkousel menit za nekolik typu - problem neresilo.
- vahu vzduchu jsem nejdrive cistil isopropylem, pak zkousel jinou origo jetou a uplne novou, i odpojenou.
- laboroval jsem se skrtici klapkou, uz si to presne nepamatuju, jak to je, ale mam pocit, ze reguluje beh motoru nez se zahrejou lambdy (nebo je to blbost? Uz je to dlouho...) Protoze pri startu, kdyz mel motor tendenci chcipnout, tak nebyla zadna reakce ani na seslapnuty plyn.
- nesouvisi s tim, ale na tomhle motoru me nejvice sr... vyveva (vakuova pumpa) vzadu na motoru, to se pretesnovalo asi 3x a furt to nebylo dokonaly. Jinak krome tech startu to jezdilo dobre. Asi jsem divnej, ale me se s paketem vnejsim i vnitrnim celkem i libilo
Spise takove tipy. Je to jiz radu let, takze si nejake veci nevybavuji presne.
- pocitove se problem nevyskytoval na 100 octanovy benzin, nebo minimalne mene casto (uz si to presne nepamatuju)
- vstriky pohledove rozprasovaly dobre, ale mozna protekaly pri stani auta, protoze po vymene se situace zlepsila
- ventilek na railovy liste si vzdycky odfouknul, jakoby se zavzdusnoval palivovy system. Palivove cerpadlo bylo nove, palivovy filtr origo (pokud se nepletu reguluje tlak paliva)
- menen senzor vackove hridele (Hella a pak origo BMW) - v inpa chyba stale, protoze vytahanejsi rozvodovy retez. Rozvody jsem musel nechat vymenit, cuklo se mi auto ve velkym kopci, kdyz jsem nezatahnul rucku a preskocil o zoubek. Auto jelo, jen bylo hlucnejsi a vice kourilo. Po vymene rozvodu uz senzor chybu v inpa nehlasil.
- svicky jsem zkousel menit za nekolik typu - problem neresilo.
- vahu vzduchu jsem nejdrive cistil isopropylem, pak zkousel jinou origo jetou a uplne novou, i odpojenou.
- laboroval jsem se skrtici klapkou, uz si to presne nepamatuju, jak to je, ale mam pocit, ze reguluje beh motoru nez se zahrejou lambdy (nebo je to blbost? Uz je to dlouho...) Protoze pri startu, kdyz mel motor tendenci chcipnout, tak nebyla zadna reakce ani na seslapnuty plyn.
- nesouvisi s tim, ale na tomhle motoru me nejvice sr... vyveva (vakuova pumpa) vzadu na motoru, to se pretesnovalo asi 3x a furt to nebylo dokonaly. Jinak krome tech startu to jezdilo dobre. Asi jsem divnej, ale me se s paketem vnejsim i vnitrnim celkem i libilo

Spise takove tipy. Je to jiz radu let, takze si nejake veci nevybavuji presne.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
U N42 jsem jednou zazil skriplou trubku/hadici na vstupu do airboxu (pred vzduchovyn filtrem). Pak se objevoval misfire jen a pouze na tretim valci, a to jen a pouze kdyz se jelo ustalene kolem 2000 otacek.
Zaroven na tom tretim valci jsi nasel spadlou tu rolnu, tak jestli tam neni nejaky vetsi mechanicky problem.
Zaroven na tom tretim valci jsi nasel spadlou tu rolnu, tak jestli tam neni nejaky vetsi mechanicky problem.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Bude to něco mechanického. Hádám, že něco se sacími ventily.
Komprese jsem měřil předtím, než jsem našel tu rolnu. Třetí válec byl lehce pomalejší oproti ostatním ale rozhodně nepředváděl to co jsem viděl dneska.
Čtvrtý pro porovnání:
https://photos.app.goo.gl/H1mpi7s6NHT5w1Mz6
Třetí:
https://photos.app.goo.gl/sWJQR48SGc3Uraum6
Co jsem se snažil dívat, tak jsem neviděl prasklou pružinu valvetronicu a rolny se zdály na místě.
Svíčky vypadaly dobře a uniky také nejsou špatné. Takže ventily a kroužky těsní.
Asi budu muset zase vytáhnout ven valvetronic a podívat se pod něj.
Teď mě napadá jen prasklá ventilová pružina a zatuhlý hydroštel.
Komprese jsem měřil předtím, než jsem našel tu rolnu. Třetí válec byl lehce pomalejší oproti ostatním ale rozhodně nepředváděl to co jsem viděl dneska.
Čtvrtý pro porovnání:
https://photos.app.goo.gl/H1mpi7s6NHT5w1Mz6
Třetí:
https://photos.app.goo.gl/sWJQR48SGc3Uraum6
Co jsem se snažil dívat, tak jsem neviděl prasklou pružinu valvetronicu a rolny se zdály na místě.
Svíčky vypadaly dobře a uniky také nejsou špatné. Takže ventily a kroužky těsní.
Asi budu muset zase vytáhnout ven valvetronic a podívat se pod něj.
Teď mě napadá jen prasklá ventilová pružina a zatuhlý hydroštel.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Ja bych v tomhle pripade radeji meril proudovymi klestemi relativni komprese (tj odber starteru). Klasicky kompresiometr totiz na nekolik zdvihu kumulativne dotlaci a ukaze tlak i tam, kde neni.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Valvetronic dole.
Nic zvláštního jsem neviděl. Jen je vidět otěr na vačce jak asi párkrát vzala rolnu. A na bloku je vidět, místo kde bydlela v odtoku.
Zatím každý hydroštel který jsem měl v ruce byl tohý bez jakéhokoliv náznaku pohybu. Protočit vrchní část je ale šlo.
Ale asi je vyměnim. Některé hlavičky mi přišli dost opotřebené a možná proto spadla rolna.
BTW jaký je rozdíl mezi rolnama 2A a 2B?

Nic zvláštního jsem neviděl. Jen je vidět otěr na vačce jak asi párkrát vzala rolnu. A na bloku je vidět, místo kde bydlela v odtoku.
Zatím každý hydroštel který jsem měl v ruce byl tohý bez jakéhokoliv náznaku pohybu. Protočit vrchní část je ale šlo.
Ale asi je vyměnim. Některé hlavičky mi přišli dost opotřebené a možná proto spadla rolna.
BTW jaký je rozdíl mezi rolnama 2A a 2B?




Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Hydroštely vyměněny. Za tepla motor běží tiše jako nový.
Nově nastavené časování dostalo crankshaft adaptation inlet bank 1 grad kw do limitu (117 ze 120). Řetěz vypadá, že byl měněn asi 10 let nazpět asi při 200k km.
Mezitím dorazil generátor kouře a tak jsem to zkusil vykouřit. Našel jsem dvě malé dirky ale ty na nic neměli vliv.
Ventil odvětrání nádrže funguje jak by měl a když jsem kouř pustil i do hadice do nádrže, tak pod autem nic nekouřilo.
Teď je v plánu podívat se na ventil v domku olejového filtru, přidat měření tlaku oleje a pak se asi podívám na katalyzátory.
Nově nastavené časování dostalo crankshaft adaptation inlet bank 1 grad kw do limitu (117 ze 120). Řetěz vypadá, že byl měněn asi 10 let nazpět asi při 200k km.
Mezitím dorazil generátor kouře a tak jsem to zkusil vykouřit. Našel jsem dvě malé dirky ale ty na nic neměli vliv.
Ventil odvětrání nádrže funguje jak by měl a když jsem kouř pustil i do hadice do nádrže, tak pod autem nic nekouřilo.
Teď je v plánu podívat se na ventil v domku olejového filtru, přidat měření tlaku oleje a pak se asi podívám na katalyzátory.
Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Jelikož je teď nějaký problém u NGK a rozptyl hodnot odporu je moc velký, tak jsem přeměřil moje a nahradil kousky od Bosh. Trochu to pomohlo ale ne moc.
Teď si hraju s novou diagnostikou (klon Delphi) a můžu se dívat na věci, které mi INPA nechce ukázat.
Mám takový pocit, že takhle by asi graf Valvetronicu vypadat neměl.

Teď si hraju s novou diagnostikou (klon Delphi) a můžu se dívat na věci, které mi INPA nechce ukázat.
Mám takový pocit, že takhle by asi graf Valvetronicu vypadat neměl.

Re: N42B18 vynechává za studena, bohatá směs.
Tak snad konečně vyřešeno. Po prověření všeho možného mi vycházelo, že motor neví kde má ventily. Takže má moc paliva a málo vzduchu.
Jelikož inpa ani Delphi mi nechtěli ukázat úhel natočení excentrické váčky, tak jsem to risknul a čidlo koupil od SKV Essen. Vypadalo, že vylezlo že stejné formy jako čidlo od Continental, které jsem vyndal. Jen logo chybělo. Dokonce byl stejný i i rok výroby 2018.
Po výměně zmizelo 70% problémů. Auto se při rozjezdu už nedusilo.Během 14 dní mi motor jen jednou vynechal, párkrát se pridusil a několikrát hlásil vynechávání i když motor běžel dobře. Zapnul jsem Delphi, zobrazil si čidla klepání a jel se projet.
Zadní čidlo chvílemi nepracovalo jak má a vykazovalo chybné hodnoty.
Čidlo excentrické váčky drželo ventily přivřené a směs tak byla bohatší. Čidlo klepání posunulo předstih což ukradlo výkon a nebo rovnou odpojilo válec. Jediné chyby co tahle kombinace v jednotce vyhazovala, bylo vynechávání.
Jelikož inpa ani Delphi mi nechtěli ukázat úhel natočení excentrické váčky, tak jsem to risknul a čidlo koupil od SKV Essen. Vypadalo, že vylezlo že stejné formy jako čidlo od Continental, které jsem vyndal. Jen logo chybělo. Dokonce byl stejný i i rok výroby 2018.
Po výměně zmizelo 70% problémů. Auto se při rozjezdu už nedusilo.Během 14 dní mi motor jen jednou vynechal, párkrát se pridusil a několikrát hlásil vynechávání i když motor běžel dobře. Zapnul jsem Delphi, zobrazil si čidla klepání a jel se projet.
Zadní čidlo chvílemi nepracovalo jak má a vykazovalo chybné hodnoty.
Čidlo excentrické váčky drželo ventily přivřené a směs tak byla bohatší. Čidlo klepání posunulo předstih což ukradlo výkon a nebo rovnou odpojilo válec. Jediné chyby co tahle kombinace v jednotce vyhazovala, bylo vynechávání.