Ahoj, přemýšlím nad vrácením vířivých klapek do 330d 306D1. A chtěl bych se zeptat jestli nevíte jak to bylo zapojené. Auto jsem koupil už kompletně bez nich. A co jsem tak hledal, tak původně asi na sání byl elektromagnetický ventil, který je ovládal podtlakem, je to tak?
A když je tehdy někdo vyhodil ven, tak musel upravit nějak software řídící jednotky? Protože když ji vyčítám, tak se mi neukazuje žádná chyba, která by odkazovala právě na odpojený elektromagnet vířivých klapek. Svítí mi tam jenom chyba: 7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator - Missing charge-air pressure tube Právě si myslím, že by tam mohla být kvůli těm klapkám.
Děkuji za vaše názory a odpovědi.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vířivé klapky
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Vířivé klapky
Proč přemýšlíš nad takovou blbostí?barny1 píše:Ahoj, přemýšlím nad vrácením vířivých klapek do 330d 306D1. A chtěl bych se zeptat jestli nevíte jak to bylo zapojené. Auto jsem koupil už kompletně bez nich. A co jsem tak hledal, tak původně asi na sání byl elektromagnetický ventil, který je ovládal podtlakem, je to tak?
A když je tehdy někdo vyhodil ven, tak musel upravit nějak software řídící jednotky? Protože když ji vyčítám, tak se mi neukazuje žádná chyba, která by odkazovala právě na odpojený elektromagnet vířivých klapek. Svítí mi tam jenom chyba: 7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator - Missing charge-air pressure tube Právě si myslím, že by tam mohla být kvůli těm klapkám.
Děkuji za vaše názory a odpovědi.

Re: Vířivé klapky
Predovsetkym treba napisat, ze uvazujes spravne. Klapky tam nie su ako kazitko, ale maju niekolko funkcii - zabezpecuju riadne spalovanie v istych rezimoch, co sa prejavuje aj lepsou pruznostou z nizkych otacok, castokrat to menej dymi, atd. Niekolko pripadov odpadnutych klapiek pred 20 rokmi sposobilo lavinu vyhadzovania klapiek, z ktorej garazovi servismani dodnes vytazili milony po celom svete. Este stale ten strach radi podporuju a bez ostychu kazu vyhadzovat klapky aj u novsich motorov Mx7xx, ktore to maju riesene zosilnenymi klapkami, a este novsimi motormi (Nxx, Bxx) ktore maju uplne ine sania s inymi problemami klapiek... Proste lacny splech s moznostou vydelku.
Na druhej strane , neviem co mas za poklad, ale u tak stareho auta asi nema velmi zmysel kupovat nove origo sanie + podtlakove ovladanie a riesit este nejake posahane kodovanie. DPF asi tiez nemas, tak zvysena dymivost az tak velky problem v tomto ohlade nepredstavuje. Predavaju sa polske nahrady celeho sania, ale niektore su nekvalitne a tecu okolo klapiek . No a este musis vyriesit to ovladanie a soft....
Na druhej strane , neviem co mas za poklad, ale u tak stareho auta asi nema velmi zmysel kupovat nove origo sanie + podtlakove ovladanie a riesit este nejake posahane kodovanie. DPF asi tiez nemas, tak zvysena dymivost az tak velky problem v tomto ohlade nepredstavuje. Predavaju sa polske nahrady celeho sania, ale niektore su nekvalitne a tecu okolo klapiek . No a este musis vyriesit to ovladanie a soft....