Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

B58 únik chladící kapaliny

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

B58 únik chladící kapaliny

#1 Příspěvek od paca »

Kape chladící kapalina asi z nějaké "hadice" na pravé straně motoru. Neví někdo náhodou, co tam nejčastěji odchází? Nějaké těsnění, nebo hadice...např. č.8 nebo č.4..nebo celý plastový termostat č.2

člověk musí rozdělat půlku motoru aby se tam podíval :)

Obrázek
Uživatelský avatar
Pilifo
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: ned 29.09.2013 00:00

Re: B58 únik chladící kapaliny

#2 Příspěvek od Pilifo »

Ja som pred pár mesiacmi riešil únik chladiacej kvapainy na M57 motore a problémom bol termostat s vodnou pumpou, resp. tesnenia na nich. Ale tiež som musel rozobrať značnú časť motora (sanie, podtlakové hadice, remene dolu), aby som sa k tomu dostal a vymenil to.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: B58 únik chladící kapaliny

#3 Příspěvek od paca »

Tak tady je vodní pumpa zvlášť vepředu motoru.

A ještě dotaz na nemrznoucí směs. Stačí G11 nebo už se tam leje něco novějšího?
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: B58 únik chladící kapaliny

#4 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Kde to může téct ti nepovím, ale dává se tam pořád G11. Vezmi radši originál ... míchá se 50/50 s destilkou.

Ale pozor na napouštění... dělá se to vakuovým přípravkem, kdy se nejdřív odsaje vzduch ze systému, tam si rovnou uděláš i kontrolu těsnosti, protože to máš nechát odsáté, zavřít vakuum a nechat to 2 minuty... po ty dvě minuty musí chladící systém to vakuum udržet. No a pak si tam přes ten vakuový systém pustíš kapalinu, která tam v podstatě vlítne sama... u manuálu dáváš 9,3 litrů kapaliny a u automatu 10,5 litrů ale vždycky musíš mít v tom kanystru o 1-2 litry více, aby ti náhodou ke konci plnění neskočil vzduch do soustavy.

Pak odpojíš ten přípravek, vyrovnáš hladinu v expanzce na MAX a jdeš si spustit funkci odvzdušnění... odvzdušnění trvá asi 11 minut od nastartování auta. Střídavě tam držíš otáčky motoru na 3,5k po tobu 10 sekund a volnoběh po dobu 30s.

Už to není úplně prdel tam něco dělat :D
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: B58 únik chladící kapaliny

#5 Příspěvek od paca »

No o tom napouštění jsem něco už četl, nechápu proč to dělají tak složitě :roll:
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: B58 únik chladící kapaliny

#6 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Teď jsem zkoumal ten princip a v podstatě to není složité. Prodávají se na to jednoduché sady už od asi 1000 kč... Výhoda u toho je, že se rovnou provede ten test těsnosti a pak tam dostaneš celou náplň téměř bez bublin. Vodní pumpa nedostane takový záhul, když přes ni přechází vzduchová vlna a pdobně no...

Ve finále si sice stejně musíš spustit tu funkci odvzdušnění, ale to tam asi mají jen pro úplnou jistotu.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: B58 únik chladící kapaliny

#7 Příspěvek od jirka330i »

Podivej se do ETK na Cooling System- Coolant hoses... kamarad s tim mel taky problem- jsou tam nekde pod sanim hadice u kterych praskaji plastove koncovky; nejsem si uplne jist ale mozna to byla jedna z tech co privadi kapalinu do chladice v sani...?
V kazdem pripade rikal ze to nakonec nasel nekde na youtube... asi je to casejsi problem
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: B58 únik chladící kapaliny

#8 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

No tam jde o to, ze které nádobky mu kapalina mizí (jestli už mizí)... chlazení sání a chlazení motoru jsou dva úplně oddělené systémy.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: B58 únik chladící kapaliny

#9 Příspěvek od paca »

Mizí z velké expanzky, takže klasika chladící okruh. A co jsem se díval jen tak z vrchu, tak je to orosené někde pod sáním, asi u toho termostatu.
Mechanik má čas za dva týdny, tak se asi zkusím po neděli na to podívat.

A co se tak dívám, tak je chlazený vodou i olejový domek? Tak to bude asi dobré vyměnit těsnění i tam když už to bude rozdělané :roll:
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: B58 únik chladící kapaliny

#10 Příspěvek od paca »

Tak nakonec to byl chladič a nechal jsem to radši vyměnit v servisu.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: B58 únik chladící kapaliny

#11 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Myslím, že jsi udělal dobře.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: B58 únik chladící kapaliny

#12 Příspěvek od paca »

Nojo, holt to nejsou ty starší auta, kde si člověk udělal skoro všechno sám.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: B58 únik chladící kapaliny

#13 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Hele věř tomu, že i u těch starších aut chvíli trvalo, než si na to lidi sami troufli... Tady to nebude jiné... Všechno vybavení se na to dá koupit za pár korun, jen se do toho člověk musí hecnout a něco si přečíst.
Odpovědět