Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E87 Výběr motoru
Tom_120i píše:Dobrý den dámy a pánové, chtěl jsem se zeptat jaký motor byste si vybrali do svého BMW 1er, kdybyste kupovali znovu/teď? A hlavně komentář PROČ zrovna tento motor? Děkuji.
Nájezd cca 18.000km/rok, z toho 50% město, 35% dálnice, 15% okresky.
Já se rozhoduju mezi novou 116i a mírně jetou 118d/120d.
Jezdim v 130i a nejsem si jistej, jestli bych měnil. V úvahu připadá jen 135i coupé nebo připravovaná M1 - na tu měnší prodlevu zátahu bych si asi zvyk - do nedávna jsem jezdil v chiplé 330d. Ale na blbnutí je 130i asi ideální, dálky moc nejezdim.
Mám bmw 120d 130kw/177k a obrovská spokojnosť, ťah motora je výborný a málokedy od kedy som kúpil túto káru sa mi stane aby som niekde meškal
Zvuk nafťáka vo vnútri nepočujem, trocha ho ale zvonka počuť viac. V ostatných jedničkách s inými motormi som nejazdil, takže poradiť veľmi neviem, ale hodnotím tu len svoje auto...

killa píše:Tom_120i píše:Dobrý den dámy a pánové, chtěl jsem se zeptat jaký motor byste si vybrali do svého BMW 1er, kdybyste kupovali znovu/teď? A hlavně komentář PROČ zrovna tento motor? Děkuji.
Nájezd cca 18.000km/rok, z toho 50% město, 35% dálnice, 15% okresky.
Já se rozhoduju mezi novou 116i a mírně jetou 118d/120d.
Jezdim v 130i a nejsem si jistej, jestli bych měnil. V úvahu připadá jen 135i coupé nebo připravovaná M1 - na tu měnší prodlevu zátahu bych si asi zvyk - do nedávna jsem jezdil v chiplé 330d. Ale na blbnutí je 130i asi ideální, dálky moc nejezdim.
Super motor, jeden z nejlepších co znám, ale vzhledem k tomu že mám 50% město, tak není vhodný pro mě. To auto si veme v městským provozu min 12l.
killa píše:Město mám 80%, ale tuhle hračku jsem si nekoupil kvůli tomu, abych koukal na spotřebu.
A kolik si to hltne ve městě? Prosím o údaj z "běžně" ucpanýho města, žádnou nejmenší spotřebu atd. Jestli jsi teda z Prahy nebo Brna, jinak neberu údaj za městskou dopravu jako relevantní.
Já to auto nebudu mít firemní

Tom_120i píše:Toho jsem se bál..Díky za info
Zalezi jak jezdis Tome, ja mam 130i taky. Ve meste se da jet teoreticky i kolem 10, ale to uz se musis dost hlidat. Tech 12 uz je realnejsich jak pises, kdyz neblbnes. Moje mestske hodnoty (Brno) jsou stejne jako pise killa, vicemene 13,5 az 18.
Kazdopadne jezdil jsem i se 120d a 118d a muzu ti rict, ze kdyz davam 120d sadu ve meste, tak pod 10 prumer nemam. A kdybych si mel vybrat, jestli jezdit brutalne s dieselem, nebo benzinem opatrne za podobnou spotrebu (ve meste), beru benzin. Pokud benzin, tak jedine 130i. Pritel od me sestry jezdil 5 let s 118i a mel uplne stejne spotreby jako ja se 130i.
Nikdy jsem nejel se 123d, ale co mam info, tak pod 15l to nejede.

Spis napis jak jezdis a na co to auto mas, pokud to mas na zabavu, tak jedine 130i. Pokud jezdis normalne (myslim jako 99% cechu), tak si myslim, ze ani diesel ti vadit nebude.
Kazdopadne nezavisle na motoru ti radim v zadnem pripade nekupuj model po-FL, ve srovnani s pred-FL je to uplna sracka po vsech stranach.
http://pjanda.blog.autorevue.cz/bmw-130 ... t-legendu/
Pokud mas nekdy cestu do Brna a okoli, tak ti klidne 130ku predvedu.
Tom_120i píše:Dobrý den dámy a pánové, chtěl jsem se zeptat jaký motor byste si vybrali do svého BMW 1er, kdybyste kupovali znovu/teď?
Vybral bych si znovu 130i (pred-FL).
Tom_120i píše:A hlavně komentář PROČ zrovna tento motor
- dostatecny vykon
- nadherny zvuk
- tocivost (omezovac 7500 ot)
- linearni pruberh vykonu
- vyborna reakce na plyn
- bezvadne zprevodovani (v pripade 1er)
- na dane parametry a typ motoru velice dobra spotreba
Mám 120d a mým potřebám (cca 18t km ročně, 50% Praha, 50% dálnice) vyhovuje úplně ideálně. Spotřeba se dá dost ovlivnit, dokážu s tím jezdit i za 6l/100 km, ale je to nuda, obvykle se pohybuju kolem 7 - 7,5 kombinovaně. Je to automat, manuál by si možná vzal o něco míň.
Pokud ti nevadí chrochták, rozhodně tenhle motor doporučuju.
Pokud ti nevadí chrochták, rozhodně tenhle motor doporučuju.
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
ex E36 316iCompact
Tak to vyzerá, že každý tu bude hájiť tu svoju káru. Dôležité je fakt aby si porozmýšľal aký štýl jazdy ti vyhovuje a čo je pre teba dostačujúci výkon.
Ináč nechce sa mi veľmi veriť, že medzi 130i a 123d je až taký priepastný rozdiel v dynamike auta ako tu opisuje rikin. Ja som bral diesel, pretože jazdím veľa a nechce sa mi to auto predávať po piatich rokoch a mimochodom bmw dízle sú jedny z najlepších naftových motorov!
Ináč nechce sa mi veľmi veriť, že medzi 130i a 123d je až taký priepastný rozdiel v dynamike auta ako tu opisuje rikin. Ja som bral diesel, pretože jazdím veľa a nechce sa mi to auto predávať po piatich rokoch a mimochodom bmw dízle sú jedny z najlepších naftových motorov!
Mimas píše:Ináč nechce sa mi veľmi veriť, že medzi 130i a 123d je až taký priepastný rozdiel v dynamike auta ako tu opisuje rikin.
Taky bych tomu nikdy neveril kdybych to nezkusil. Sam jsem o 123d uvazoval kdyz jsem vybiral svoje auto, ale to jsem samozrejme nevedel o te spotrebe. Z toho co vim, tak 123d ma srovnatelnou spotrebu se 130i.
Tech 20kW, ktere ma 123d navic oproti 120d asi nebudou tak dramaticke.
rikin píše:Mimas píše:Ináč nechce sa mi veľmi veriť, že medzi 130i a 123d je až taký priepastný rozdiel v dynamike auta ako tu opisuje rikin.
Taky bych tomu nikdy neveril kdybych to nezkusil. Sam jsem o 123d uvazoval kdyz jsem vybiral svoje auto, ale to jsem samozrejme nevedel o te spotrebe. Z toho co vim, tak 123d ma srovnatelnou spotrebu se 130i.
Tech 20kW, ktere ma 123d navic oproti 120d asi nebudou tak dramaticke.
To tvoje auto musí byť teda neskutočná kára, ja mám 120d 130kW/177k a berem jedno auto za druhým len tak fičí, keď stlačím plyn tak tá ručička ide plynulo a rozhodne pri 120 nespomaľuje tempo (a to nemám 123d). Mne tie auta čo idú cca 100-120 sa doslova zdajú v späťáku že stoja, keď ich berem

Mimas píše:To tvoje auto musí byť teda neskutočná kára, ja mám 120d 130kW/177k a berem jedno auto za druhým len tak fičí, keď stlačím plyn tak tá ručička ide plynulo a rozhodne pri 120 nespomaľuje tempo (a to nemám 123d). Mne tie auta čo idú cca 100-120 sa doslova zdajú v späťáku že stoja, keď ich beremJe to moje štvrté auto, ale s ničím lepším som zatiaľ nejazdil a s výkonom toho auta som nadmieru spokojný.
Tak 130i je podle me rozhodne jedno z nejlepsich aut kdyz vezmu do uvahy schopnosti a nenapadnost. Pokud bych mel neomezene financni moznosti, tak jedine auto ktere bych uvazil jako nahradu by byla E46 M3, jinak asi nic a mozna i tak bych do toho nesel. Co vim, tak 130i je co do schopnosti minimalne na stejne urovni v nizkych rychlostech (do 160 km/h). Jsem naprosto spokojeny, jedina vec ktera me totalne stve je velikost nadrze, chtelo by to minimalne 70l. A pak samozrejme LSDcko, ale to neni nic, co by se nedalo za par kc dodelat.
Zavidim ti, ze te 120d uspokojuje, ja kdyz jsem do toho sedl z meho predchoziho auta (golf IV 130kW) byl jsem naprosto sklamany z toho jak to nejelo. Od te doby uz ze 120d sklamany nejsem, protoze nic necekam.

Stav se nekdy do Brna, svezu te 130kou. Jeste ten den 120d prodas.

rikin píše:Mimas píše:To tvoje auto musí byť teda neskutočná kára, ja mám 120d 130kW/177k a berem jedno auto za druhým len tak fičí, keď stlačím plyn tak tá ručička ide plynulo a rozhodne pri 120 nespomaľuje tempo (a to nemám 123d). Mne tie auta čo idú cca 100-120 sa doslova zdajú v späťáku že stoja, keď ich beremJe to moje štvrté auto, ale s ničím lepším som zatiaľ nejazdil a s výkonom toho auta som nadmieru spokojný.
Tak 130i je podle me rozhodne jedno z nejlepsich aut kdyz vezmu do uvahy schopnosti a nenapadnost. Pokud bych mel neomezene financni moznosti, tak jedine auto ktere bych uvazil jako nahradu by byla E46 M3, jinak asi nic a mozna i tak bych do toho nesel. Co vim, tak 130i je co do schopnosti minimalne na stejne urovni v nizkych rychlostech (do 160 km/h). Jsem naprosto spokojeny, jedina vec ktera me totalne stve je velikost nadrze, chtelo by to minimalne 70l. A pak samozrejme LSDcko, ale to neni nic, co by se nedalo za par kc dodelat.
Zavidim ti, ze te 120d uspokojuje, ja kdyz jsem do toho sedl z meho predchoziho auta (golf IV 130kW) byl jsem naprosto sklamany z toho jak to nejelo. Od te doby uz ze 120d sklamany nejsem, protoze nic necekam.
Stav se nekdy do Brna, svezu te 130kou. Jeste ten den 120d prodas.
Dík za ponúkanú predvádzaciu jazdu, ale za prvé som z SK, za druhé auto ktoré má zrýchlenie 7,5s/100 mi úplne stačí (nemyslím si žeby som mal niekedy pocit že to auto nejde

Mimas píše:Dík za ponúkanú predvádzaciu jazdu, ale za prvé som z SK, za druhé auto ktoré má zrýchlenie 7,5s/100 mi úplne stačí (nemyslím si žeby som mal niekedy pocit že to auto nejde) Na diaľnici z ZA do BA mi nameralo GPS rýchlosť 242, tak s týmto údajom som tiež spokojný a už vôbec si nemyslím že ta 1,5s dole zrýchlenia na stovku by so mnou zrobilo to žeby som predal nové auto. Želám tu každému na fóre aby sa mal možnosť tešiť sa z toho čo má tak ako sa teším ja.
0-100 je udaj prakticky irelevantni, z 0 na 100 stejne v realu temer nikdy nezrychlujes. Podstatny je vicemene hlavne 80-160.
Ale 130i neni jen o zrychleni, predevsim mas diametralne lepsi reakci na plyn, coz ti umoznuje daleko lepe ovladat smyk. Dalsi veci je samozrejme to, ze se 120d mas tezko dost vykonu na to abys auto mohl utrhnout ve vyssich rychlostech. Potom vyuzitelny rozsah otacek - se 130kou muzes jet na 3 naprosto bez problemu od 60 do 150 bez razeni (coz v zatackach nepotrebujes). Se 120d davas zatacky na dvojku, ale jak preradis na 3 (nemluve o tom ze preradit musis narozdil od 130i, coz je otrava), tak trojka uz nema odspodu vykon v tech rychlostech co potrebujes.
Zalezi taky co mas za auto, jestli post-fl, nebo pred-fl, ale rozdil mezi 130i (pred-fl) a 120d je tak propastny po strance prozitku pro ridice, ze si to vubec nedokazes predstavit. To neni 1,5 sekundy zrychleni, to je rozdil na urovni oktavka 2 2.0 tdi vs cayman.
rikin píše:Mimas píše:Dík za ponúkanú predvádzaciu jazdu, ale za prvé som z SK, za druhé auto ktoré má zrýchlenie 7,5s/100 mi úplne stačí (nemyslím si žeby som mal niekedy pocit že to auto nejde) Na diaľnici z ZA do BA mi nameralo GPS rýchlosť 242, tak s týmto údajom som tiež spokojný a už vôbec si nemyslím že ta 1,5s dole zrýchlenia na stovku by so mnou zrobilo to žeby som predal nové auto. Želám tu každému na fóre aby sa mal možnosť tešiť sa z toho čo má tak ako sa teším ja.
0-100 je udaj prakticky irelevantni, z 0 na 100 stejne v realu temer nikdy nezrychlujes. Podstatny je vicemene hlavne 80-160.
Ale 130i neni jen o zrychleni, predevsim mas diametralne lepsi reakci na plyn, coz ti umoznuje daleko lepe ovladat smyk. Dalsi veci je samozrejme to, ze se 120d mas tezko dost vykonu na to abys auto mohl utrhnout ve vyssich rychlostech. Potom vyuzitelny rozsah otacek - se 130kou muzes jet na 3 naprosto bez problemu od 60 do 150 bez razeni (coz v zatackach nepotrebujes). Se 120d davas zatacky na dvojku, ale jak preradis na 3 (nemluve o tom ze preradit musis narozdil od 130i, coz je otrava), tak trojka uz nema odspodu vykon v tech rychlostech co potrebujes.
Zalezi taky co mas za auto, jestli post-fl, nebo pred-fl, ale rozdil mezi 130i (pred-fl) a 120d je tak propastny po strance prozitku pro ridice, ze si to vubec nedokazes predstavit. To neni 1,5 sekundy zrychleni, to je rozdil na urovni oktavka 2 2.0 tdi vs cayman.
Ja keď som kupoval auto, ako prvá požiadavka bola len nie benzín (podotýkam to je môj individuálny prípad, keďže nekúpil som auto na chodenie po meste) Peniaze nehrali až takú rolu pri rozhodovaní (auto mám FULL výbavu), chcel som dynamického a úsporného ropáka a moje predstavy to 120d spĺňa nadmieru!. To auto mi proste vyhovuje po každej stránke a ako som tu už spomínal dizle bmw sú ospevované vo svete. Ináč radenie zatáčiek z trojky na dvojku ma nemrzí, automat si s tým radí sám.
rikin píše:Nikdy jsem nejel se 123d, ale co mam info, tak pod 15l to nejede.Se 123d jsem jednou zkousel zavodit a od nejakych 120ti tomu se 130kou uletim jak kdyz vystreli z praku, ten rozdil v dynamice je uplne brutalni.
člověče 15 a víc litrů litrů se 123d? To jako kde, na okruhu v Sosnové a s plným karavanem na závěsu? Naprosto v pohodě se vejdeš do spotřeby kolem 7,5 litru, teda pokud jezdíš po silnicích a ne někde po měsíci...