Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E87 Výběr motoru

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#21 Příspěvek od rikin »

mario42 píše:člověče 15 a víc litrů litrů se 123d? To jako kde, na okruhu v Sosnové a s plným karavanem na závěsu? Naprosto v pohodě se vejdeš do spotřeby kolem 7,5 litru, teda pokud jezdíš po silnicích a ne někde po měsíci...


Asi to bude stylem jizdy... :) se 130kou se taky da jet za 6, dokonce jsem videl slysel i o spotrebe kolem 5,5l, ale muj rekord je tech 6. :)

Na Sosnove? :) 118d ma na Grossglockneru prumer kolem 20l, 123d na Sosnove bude podle me pres 20l.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#22 Příspěvek od mario42 »

Heleď, Rikine, na rovinu... Argumenty tohoto typu budou mít svou váhu tak možná pro někoho, kdo si zatím ještě honí pindíka pod plakátem em trojky. Člověka s nohama na zemi zas tak moc nezajímá, jakou může mít taková naftová jednička maximání možnou spotřebu, spíš se soustředí na to, za kolik bude zhruba jezdit průměrně. Chápu že jsi výkonem 130i nadšen a že třeba spotřeba není v poměru k výkonu vůbec špatná, ale ta neskrývaná zaujatost proti naftě v jedničce není namístě. V běžném provozu nerozhoduje sprint z klidu na sto, ale jednoduše pružnost motoru, to ti potvrdí každý, kdo jezdí hodně a především mimo okruh... Taková 123d má ve skutečnosti lepší pružné zrychlení než ta tvoje 130i- což přeneseno do čísel (které evidentně stoprocentně uznáváš) znamená následující hodnoty, opsané z originálních materiálů výrobce:

130i: 80-120 km/h na 4/5: 5,7/7,0 s
123d: 80-120 km/h na 4/5: 5,5/ 6,6 s

Pružné zrychlení dnes a denně rozhoduje o normálních „soubojích“ na silnicích a to je také důvod, proč má z naftových motorů velká část národa takové mindráky. Proto bych tu tvoji poznámku o brutální rozdílu v dynamice mezi 123d a 130i bral s určitým nadhledem...
:wink:
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#23 Příspěvek od rikin »

mario42 píše:Heleď, Rikine, na rovinu... Argumenty tohoto typu budou mít svou váhu tak možná pro někoho, kdo si zatím ještě honí pindíka pod plakátem em trojky. Člověka s nohama na zemi zas tak moc nezajímá, jakou může mít taková naftová jednička maximání možnou spotřebu, spíš se soustředí na to, za kolik bude zhruba jezdit průměrně.


Tak treba ja se se 120d prumerne pod 10l nedostal a to jsem zdaleka nevyuzival moznosti auta.

mario42 píše:V běžném provozu nerozhoduje sprint z klidu na sto, ale jednoduše pružnost motoru, to ti potvrdí každý, kdo jezdí hodně a především mimo okruh...


Podle me sprint z klidu na sto je naprosto k nicemu vsude s vyjimkou zavodu na svetlech nebo sprintu. Takova cisla jsou mi ukradena.

Je potreba si uvedomit jednu vec, rychlost a zabava muzou byt (a vetsinou jsou) naprosto odlisne veci. Muzeme se tady stovky hodin dohadovat o nejakych cislech co a jak zrychluje, ale diesel nikdy zabavny nebude.

mario42 píše:Pružné zrychlení dnes a denně rozhoduje o normálních „soubojích“ na silnicích a to je také důvod, proč má z naftových motorů velká část národa takové mindráky. Proto bych tu tvoji poznámku o brutální rozdílu v dynamice mezi 123d a 130i bral s určitým nadhledem...
:wink:


K tomu brutalnimu rozdilu v dynamice, kdyz uz tak ujizdis na tech cislech:

130i: 0-200 km/h: 22,8 s
123d: 0-200 km/h: 35.9 s
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#24 Příspěvek od mario42 »

rikin píše:Tak treba ja se se 120d prumerne pod 10l nedostal a to jsem zdaleka nevyuzival moznosti auta.
Aha. Takže se 120d ses pod 10 nedostal, ale se 130i to kupodivu někdy dokážeš i za 6? Tak to ti teda gratuluju, jsi machr každým coulem...
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#25 Příspěvek od rikin »

mario42 píše:
rikin píše:Tak treba ja se se 120d prumerne pod 10l nedostal a to jsem zdaleka nevyuzival moznosti auta.
Aha. Takže se 120d ses pod 10 nedostal, ale se 130i to kupodivu někdy dokážeš i za 6? Tak to ti teda gratuluju, jsi machr každým coulem...


Nevis za jakych podminek jsem toho dosahoval. 10l+ se 120d bylo ve meste pri dynamicke jizde, 6l se 130i mimo mesto pri jizde na spotrebu. To bylo v reakci na tvych 7,5l, ktere muzou znamenat klidne vetsi spotrebu nez 130i.

Nevim o co se tady s tou tvoji demagogii snazis, viz tvoje uzasne pruzne zrychleni na 4. a 5. stupen atd.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#26 Příspěvek od mario42 »

rikin píše:Nevim o co se tady s tou tvoji demagogii snazis, viz tvoje uzasne pruzne zrychleni na 4. a 5. stupen atd.

Prosímtě už toho nech, nebo mě fakt rozpláčeš. Všichni pochopili že jsi neskutečný borec, tak proč se v tom ještě dál rýpat
killa
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: úte 03.06.2008 00:00

#27 Příspěvek od killa »

No asi takhle - 2.0d 177 koní je super diesel motor pro středně náročného řidiče a můžu ho jen doporučit. Určitě bych to nechtěl kupovat třeba s 200k na tachometru, ale to žádnej moderní nafťák. Ale spotřeba/výkon/cena je bomba a nic lepšího bmw teď v nemá.

3.0i je pro "závodníka", slušnej výkon, vysoká spotřeba, legendární motor. Ale žádný turbo, žádný piezo vstřiky, prostě hrozí méně závad i na starším autě.

No a 2.3d - pokud auto po záruce tak s velkou pravděpodobností i sem tam problémy. Je jich málo a není to zrovna chlouba inženýringu bmw - co se spolehlivosti týče.

Potom je tu 3.5i v kupé. Chtěl jsem ho, ale problémy s vysokotlakým palivovým čepradlem mě odradily. Ale i turbo lag a je tam víc drobných problémků okolo motoru. Pokud 3.5i, tak vyrobené až druhá polovina 2009. Potom to překopali a teď má 3.5i jen jedno turbo, takže i to napovídá, že něco nebylo dobře...

Ale ani 2.0i, 1.8i nebo 1.8d nejsou špatný motory.

Já bych pro trochu rychlejší přesun volil mezi 120d po FL a 130i před FL podle finančních možností.
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Marty_ »

Ja kazdopadne souhlasim ze po dynamicke strance absolutne nelze srovnavat naftak s benzinem, mel jsem pujcenou vyse uvedenou 123d a jak jsem se na to tesil a na papire to vypada jako super raketka tak jsem z toho byl tezce zklamanej:( spotreba taky sla tezce pres 10 za ten den, ale je fakt ze dostavala dost za usi:)

Jinak ad killa, nevim tedy co na N54 35i nebylo dobre, ale podle me je to jeden z nejlepsich motoru kdy vubec clovekem vyrobenych.. Mam 335i upravenou na 400HP dva roky a - musim zatukat - absolutne bezproblemove auto, "brutalni" sila od volnobehu az do omezovace, nesmyslna spotreba (bezne jezdim dalky za 9-10l se strachem o papiry, v rychlostnich limitech kolem 7l!), skvely zvuk - imho motor bez chyby. Ale s N55 jsem jezdil taky a taky dobry:) jen to sammo nejelo no oproti moji upravene..

Tvou uvedene problemy s cerpadly (HPFP) se tykaly pouze US trhu kde to amici krmi jejich uzasnym 91 benzinem, znatelny turbo lag se pohybuje pouze u jedne verze softwaru motoru, kazdopadne prakticky uplne eliminovat se necha upravou RJ.. O zadnych dalsich "drobnych problemech" opravdu nevim:) snad jen ze se par prvnich 335ek prehrivalo po hodinove brutal klade na okruhu - odstraneno "minifaceliftem" v 03/07..
killa
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: úte 03.06.2008 00:00

#29 Příspěvek od killa »

Jezdil jsem 2 měsíce s 335i, a při pátém resetu auta na dálnici, kvůli čerpadlu, jsem tenhle motor začal proklínat. Dvakrát ho na tomto vozu měnili, protože auto přestalo zcela startovat. Ten problém nemají jen amíci, ale i němci a všichni ostatní, včetně kolegy. To první vyměněné čerpadlo odešlo po 6 tisících s evropským benzínem. Ty zřejmě buď rád, že máš ok kousek :)
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Marty_ »

killa píše:Jezdil jsem 2 měsíce s 335i, a při pátém resetu auta na dálnici, kvůli čerpadlu, jsem tenhle motor začal proklínat. Dvakrát ho na tomto vozu měnili, protože auto přestalo zcela startovat. Ten problém nemají jen amíci, ale i němci a všichni ostatní, včetně kolegy. To první vyměněné čerpadlo odešlo po 6 tisících s evropským benzínem. Ty zřejmě buď rád, že máš ok kousek :)

Zajimave, znam dalsi tri lidi s 335i a nikdo nemel tenhle problem.
I na e90post, kde se HPFP problemy vyskytuji - vzhledem k obrovskemu poctu uzivatelu s 135/335i - velmi casto tak taky valna vetsina je z US.. V Inveltech udajne resili zatim jeden vadny kus..
Myslim ze to nebude tak horke, buhvi na jaky benzin "tvoje" 335i jezdila..
loyd-krismas
Registrovaný
Příspěvky: 697
Registrován: ned 24.10.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#31 Příspěvek od loyd-krismas »

Každej si bude chránit to svoje ... 8)
Jenda46
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: stř 28.07.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#32 Příspěvek od Jenda46 »

Mám 118D 6-ti kvalt před FL. Provoz každý den 50% město 30% 20% dálnice. Spotřeba v průměru kolem sedmi, po státovkách pod 6. Dinamika je slušná i na dálnici na 6. Ve verzi s 5-ti kvaltem bych raději volil 120D. Ale ten 6-ti kvalt je s 90 KW velmi příjemný. 116i bych nekupoval. Jednou jsem se s tím projel a není to ono. Pokud chceš naftu tak buď 118D s 6-tikvaltem, nebo lépe 120D. 130i je o prožitku z jízdy a bezesporu je to nejlepší motorizace pro 1er. Ale pokud si jízdu rád vychutnáš a najedeš do 20 tis KM tak bych opravdu kouknul po 130i. Toď můj názor a má zkušenost.

PS: Těch spotřeb se neboj. S naftou budeš jezdit do 8 a s 3litrem do 13.
Martas99
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Praha

#33 Příspěvek od Martas99 »

to rikin- Kazdopadne nezavisle na motoru ti radim v zadnem pripade nekupuj model po-FL, ve srovnani s pred-FL je to uplna sracka po vsech stranach.
http://pjanda.blog.autorevue.cz/bmw-130 ... t-legendu/

Ja jsem honza a žeru buchty, aneb co to tady šíříš za blbosti,ten článek je hlavně o 130i . Autor se tam už nezminuje o tom že jednička po faceliftu konečne dostala nové materiály interiéru které odpovídají cenovce toho auta a když to srovnáš tak je tam rozdíl asi jako mezi felícií a octávií. A i přes všechny ty nové systémy které ůdajně omezují radost z jízdy stejně natrhneš prdel jakékoli předokolce v první zatáčce i s obyčejnou 116i.

K otázce co koupit za motor, jestli naftu nebo benzín bych se rozhodoval podle Km, pokud bych měl možnost koupit př 116i s 50tiskm a 118d 100tis km za stejný prachy tak jdu do benzínu protože ta nafta je dražší na údržbu, stačí aby tam někdo nalil blbou naftu a jen vstřiky,čerpadlo budou stát pěknej ranec
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#34 Příspěvek od rikin »

Martas99 píše:Ja jsem honza a žeru buchty, aneb co to tady šíříš za blbosti,ten článek je hlavně o 130i . Autor se tam už nezminuje o tom že jednička po faceliftu konečne dostala nové materiály interiéru které odpovídají cenovce toho auta a když to srovnáš tak je tam rozdíl asi jako mezi felícií a octávií.


Co z toho co jsem psal je podle tebe blbost? Jinak ja psal "ve srovnani" tzn., ze po-FL je sracka relativne, ne absolutne. Klidne bychom se mohli pobavit i o tom jaka je po-FL obecne, ale to je na delsi povidani.

Priznam se, ze i pres velkou radu jednicek ktere jsem projel, tak materialu jsem si tolik nevsiml, sam mam pravdepodobne ten lepsi, coz je mozna i tim. Tzn. to, co pises ty tak klidne muze byt pokud je v te pred-FL nejaka zakladni vybava. Ja jsem s materialem v mem pred-FL autem maximalne spokojeny.

Martas99 píše:A i přes všechny ty nové systémy které ůdajně omezují radost z jízdy stejně natrhneš prdel jakékoli předokolce v první zatáčce i s obyčejnou 116i.


Vetsine ano, ale vsem ne, minimalne by si te dal Focus RS. Nicmene stejne je to vzdycky o ridici.

Jinak nevim jestli si uvedomujes rozdil mezi pojmy rychlost a zabava. Jakkoliv je pred-FL jednicka 10x zabavnejsi, tak rychlejsi neni.

To je pomerne obtizna vec na uvedomeni si pro vetsinu lidi, viz ten Focus RS, ten je rychlejsi nez 130ka za jakychkoliv podminek, ale zabavnejsi neni ani nahodou. Vubec neznamena, ze rychlejsi auto je taky zabavnejsi jak si vetsina lidi mysli, dokonce tomu tak ani vetsinou neni (ted nemyslim zabavnejsi vs 130ka nebo jednicka, ale obecne pri porovnavani nejakych aut).
Martas99
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Praha

#35 Příspěvek od Martas99 »

...........Co z toho co jsem psal je podle tebe blbost? Jinak ja psal "ve srovnani" tzn., ze po-FL je sracka relativne, ne absolutne. Klidne bychom se mohli pobavit i o tom jaka je po-FL obecne, ale to je na delsi povidani......


blbost je to že je to sračka. samozřejmě že před fl. to bylo trochu jinak udělané, ale je otázka z jakého pohledu to hodnotíš. Pokud to budu brát tak že si koupím 130i pro zábavu abych se stím vyblbnul na letišti nebo na okruhu a najedu 10tis km ročně, tak asi bude před fl. o něco lepší. Když to vezmeš z pohledu běžného řidiče který se rád sveze svižně ale přitom pohodlněji ale najede za rok třeba 50tis km tak si myslím že je lepší po fl.
A toto samozejmě souvisí s rozdílem rychlost/zábava

trochu mě naštvalo jak tady i jinde spousty lidí jedničku zatracuje a přitom je to jediné bmw které si udrželo styl který měla třeba E 46 nebo E 39, jak co se týká interiéru tak i ostatních věcí, má to prostě to charizma které nové modely už tolik nemají.

focus RS je asi dobré auto ale je to ford se vším co k tomu patří a navíc jak tady již někdo psal -přední náhon je proti přírodě javascript:emoticon(':lol:')

co se týká interiéru tak pokud máš auto v plný kládě tak to takový rozdíl není ale u obyč verzí je to fakt hodně velký rozdíl, ostatně psali to i v nějakém tom článku tady zmíněném.
málokdo si třeba uvědomuje že 1 má třeba celé výplně všech dveří dělané z měkčeného plastu a i bočnice vzadu u 3dv. modelu . a srovnej to třeba s tolik opěvovaným golfem nebo audi A3, tam jsou měkčené jen kousky u skel.

jediná věc u jedničky je ta prostornost i když i to je dost relativní. v předu je hodně místa a usadí se tam pohodlně i řidič s 2m výšky ,podle mě je lepší poloha za volantem než v řadě 3, vzadu je to trošku horší díky zkosené střeše a podběhům, ale i tak se tam posadí v pohodě člověk se 180cm.
podle vlastní skušenosti je tam místo asi jako v jedničkové octavii s tím že ta je vzadu o 5cm širší.



:lol:
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#36 Příspěvek od rikin »

Martas99 píše:blbost je to že je to sračka. samozřejmě že před fl. to bylo trochu jinak udělané, ale je otázka z jakého pohledu to hodnotíš. Pokud to budu brát tak že si koupím 130i pro zábavu abych se stím vyblbnul na letišti nebo na okruhu a najedu 10tis km ročně, tak asi bude před fl. o něco lepší. Když to vezmeš z pohledu běžného řidiče který se rád sveze svižně ale přitom pohodlněji ale najede za rok třeba 50tis km tak si myslím že je lepší po fl...


Podivej, to co jsem psal jsem psal bylo mineno jako srovnani jednicky pred-fl a po-fl, ne jako hodnoceni po-fl jako takove. Po-fl jednicka neni spatne auto, to rozhodne ne, ALE ve srovnani s pred-fl je to po strance ridicskych zazitku odpad.

Ten rozdil mezi pred-fl a post-fl temer ve vsem je tak dramaticky, ze lidi vlastnici post-fl jednicku pokud si vyzkousi pred-fl, tak chteji to svoje auto prodat a koupit si pred-fl. Tak obrovsky rozdil to je a jedna se prakticky o uplne jine auto.

Abych to trochu ilustroval - radeji bych vlastnil pred-fl 116i nez 130i po-fl. Jakkoliv napr. ta 130i po-fl neni spatne auto jako takove, tak uz i po strance zabavy je lepsi ten focus RS i presto, ze je predokolka.

To co ja pisu o post-fl a pred-fl autech, specialne 130i, tak mam zkusenosti z realu. Sam jsem najel 80tis km pomerne extremnim zpusobem na sve pred-fl 130ce. Mam dva kamarady, kteri vlastni 130i po-fl, toto auto jsem ridil, oni ridili moje auto atd. Pavla, ktery psal onen clanek (jak jsem daval odkaz) znam, mockrat jsme se o tomto bavili, on zna moje auto, jejich auta atd. Jak tyto 130ky, tak Focus RS jsem ridil v extremu na vode i na suchu a byl jsem s nim i vezen jednim z nejlepsich ridicu v CR. Z toho co jsem kdy napsal jsem nic nevycetl a neteoretizoval, ale vsecho jsou to moje zkusenosti a zkusenosti lidi, ktere dobre znam.

Vsechno co pisu at uz o tomto srovnani, nebo treba i o tom Focusu RS, to se bohuzel neda pochopit a ani ja sam jsem to nechapal/neveril tomu dokud jsem nezkusil. Jsou veci v zivote, ktere se daji jen zazit.

Mam kamarada, ktery je vlastnikem 130i po-fl. Prakticky nekolik let byl masirovan Pavlem ohledne odpadovosti po-fl 130i vs pred-fl a neveril. Ale jak zkusil moje auto, vubec nechapal v cem sedi. To stejne plati i o tom druhem, ten z toho byl chudak uplne hotovy jakou udelal spatnou koupi a 130ky uz se zbavil.
Martas99
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: úte 17.03.2009 01:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od Martas99 »

souhlasím s tím že hodně věcí se musí zažít, já jsem bohužel před FC 130i neřídil, ale i tak mi to přijde co se týká řidičských zážitku po FC úplně o něčem jiném než jiná auta. i s těmi novými technologiemi je to pořád motokára která řidiče baví a dají se sní dělat neskutečný věci, ale jak už jsem psal- záleží na úhlu pohledu, pokud budeš přistupovat nekompromisně tak asi původní provedení bylo lepší ale pro normálního uživatele to zas takový rozdíl nebude
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#38 Příspěvek od rikin »

Martas99 píše:souhlasím s tím že hodně věcí se musí zažít, já jsem bohužel před FC 130i neřídil, ale i tak mi to přijde co se týká řidičských zážitku po FC úplně o něčem jiném než jiná auta. i s těmi novými technologiemi je to pořád motokára která řidiče baví a dají se sní dělat neskutečný věci, ale jak už jsem psal- záleží na úhlu pohledu, pokud budeš přistupovat nekompromisně tak asi původní provedení bylo lepší ale pro normálního uživatele to zas takový rozdíl nebude


Je to tak jak pises a to je presne to jadro "problemu" pro ridice hledajiciho zabavne auto. - Pred-fl jednicka, pokud ted budu mluvit konkretne o 130i, je pomerne nekompromisni sportovni auto/motokara, specialne s performance podvozkem a dobrym alu/pneu. Coz po-fl verze NENI v zadnem pripade, to uz je pouze rychle auto delane pro masy.

Ja samozrejme vsechny moje posty formuloval tak, aby byly smerovany na fandy sportovniho svezeni. Tzn necekam, ze na klubu bmw budou maminky jezdici s autem jen na nakupy (pro ktere je po-fl jednicka daleko lepsi volba z duvodu elektrickeho posilovace atd.).
Odpovědět