Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jízda v zime
Tom_120i píše:Tak co "jedničkáři" jaký máte zážitky se sněhem? Hlavně vy co máte tuhle malou brambůrku první zimu? Už někdo máte nějakej nevyjetej kopec?
No s vyjizdenim je to obcas problem diky rozlozeni vahy, to, co je normalne vyhoda (~50:50), tak na snehu to takove terno neni.

Davej bacha kdyz predjizdis, nebo prejizdis z pruhu do pruhu a uprostred je ten snehovej pas.
Obecne je to ale na snehu super zabava, jen clovek neni vzdycky tak rychlej jako ostatni koncepce.

Jinak by ti mohla dost pomoct spera, quaife se pohybuje s praci kolem 35k, drexler tak 50.
My máme doma e46 a e87. S 1er jezdí paní už druhou zimu a nedá na ní dopustit. Bydlíme v jizerkách. Nesmí se tady solit takže sněhu máme až až. Když to srovnám s e46 tour tak mi to právě přijde svižnější a jistější i na sněhu. A po vypnutí všech elektro nesmyslů je to motokára na sněhu
. Nevím že by někdy něco nevyjela. Naopak když sousedi nevyjeli s ochcávkama tak je paní brala do práce. Sama to srovnává s corsou B, fabii a octavia II kterou měla před tím a říká že žádný auto se na sněhu neřídí tak dobře. Máme na obou autech Vraníky se vzorkem z Nokianů a naprostá spokojenost

Jenda46 píše:My máme doma e46 a e87. S 1er jezdí paní už druhou zimu a nedá na ní dopustit. Bydlíme v jizerkách. Nesmí se tady solit takže sněhu máme až až. Když to srovnám s e46 tour tak mi to právě přijde svižnější a jistější i na sněhu. A po vypnutí všech elektro nesmyslů je to motokára na sněhu. Nevím že by někdy něco nevyjela. Naopak když sousedi nevyjeli s ochcávkama tak je paní brala do práce. Sama to srovnává s corsou B, fabii a octavia II kterou měla před tím a říká že žádný auto se na sněhu neřídí tak dobře. Máme na obou autech Vraníky se vzorkem z Nokianů a naprostá spokojenost
Tak, tak zatiaľ žiadny problém zima. Vyšiel som úplne všetko, nepocítil som žiadny problém ani pri zaradzovaní sa keď predbieham, auto drží výborne stopu. Pneu Continentale WinterContact TS830, spokojnosť.
Pane jo, jak může někdo napsat takovou kravinu že vyjede BMW 1 víc jak oktávka. Tady něco pro pobavení.
http://www.stream.cz/video/541802-zena- ... e-do-konce
http://www.stream.cz/video/541802-zena- ... e-do-konce
mari píše:Pane jo, jak může někdo napsat takovou kravinu že vyjede BMW 1 víc jak oktávka. Tady něco pro pobavení.
http://www.stream.cz/video/541802-zena- ... e-do-konce
Tak to není žádná kravina, že vyjede zadokolka dál než předokolka, asi máš málo zkušeností. To že někdo jezdí na špatných gumách a pak se to neodlepí ani na rovině, je druhá věc.
rikin píše:Marda píše:Tak to není žádná kravina, že vyjede zadokolka dál než předokolka, asi máš málo zkušeností. To že někdo jezdí na špatných gumách a pak se to neodlepí ani na rovině, je druhá věc.
Rozhodně záleží jaká zadokolka (kolik váhy má na zadní nápravě).
To máš samozřejmě pravdu, o žigulech zde asi ale není řeč...i když, kdyby tehdy byly takové gumy jako dnes a hlavně kdyby se přezouvalo na zimní, pak by možná i žigul slušně zabral na sněhu
Nutno si uvědomit, že zadokolka tlačí celou váhu auta před sebou, předokolka táhne za sebou - trakce je zcela rozdílná. Samozřejmě couvání se zadokolkou je katastrofa...
Tom_120i píše:Tak co "jedničkáři" jaký máte zážitky se sněhem? Hlavně vy co máte tuhle malou brambůrku první zimu? Už někdo máte nějakej nevyjetej kopec?
Mně se letos nejvíc osvědčila zátěž do kufru (90 kilo kombinace písku a litonových profilů na dno kufru) a nově instalovaný samosvorný diferenciál. Hlavně tam, kde nemá jedno kolo vůbec trakci (ledová plotna), je samosvor znát.
Marda píše:mari píše:Pane jo, jak může někdo napsat takovou kravinu že vyjede BMW 1 víc jak oktávka. Tady něco pro pobavení.
http://www.stream.cz/video/541802-zena- ... e-do-konce
Tak to není žádná kravina, že vyjede zadokolka dál než předokolka, asi máš málo zkušeností. To že někdo jezdí na špatných gumách a pak se to neodlepí ani na rovině, je druhá věc.
Asi si tim zadnim náhonem myslel Škodu 120 nebo jiný auto s motorem vzadu a náhonem na zadek jinak snad nemá smysl zdůrazňovat že Bmw prostě neni žádný sněhový auto. Jezdim Bmw 8 let a bez závaží v kufru bych se nevyhrabal ani z parkoviště.
třeba zde: http://www.tipcar.cz/konstrukter--samos ... -3220.html
v serii mas kontrolku a nesmely pokus zabranit protaceni kol pribrzdovanim... v praxi to vypada tak, ze s tim zapadnes i na parkovisti v 3cm zmrzlem snehu (vlastni zkusenost s e61)
jinak ac mam Bmw rad, hlasky lidi o par prispevku vyse, jak se s tim vyborne zije v zime, jsou prinejmensim usmevne... staci modelova situace: projete koleje zmrzleho snehu a snaha z nich vyskocit, nedej boze sikmo ve svahu, o couvani nemusim mluvit, tam je to nerealne uplne... konec zasnezene cesty v kopci, potreba se otocit (ne kazdy je kouzelnik, aby v noci dokazal couvat treba 2km, kde se da otocit), kdyz to nejde na jeden zatah, proste pri pokusu couvnout okamzite jde zadek dolu po svahu a konec pribehu :-/
souhlas, nedeje se to kazdy den a zbytek roku za to stoji, ale rozhodne bych netvrdil, jaka je vyhra nahon zadku a vlecena/tlacena kola, ktera mohou a maji menit smer...
v serii mas kontrolku a nesmely pokus zabranit protaceni kol pribrzdovanim... v praxi to vypada tak, ze s tim zapadnes i na parkovisti v 3cm zmrzlem snehu (vlastni zkusenost s e61)
jinak ac mam Bmw rad, hlasky lidi o par prispevku vyse, jak se s tim vyborne zije v zime, jsou prinejmensim usmevne... staci modelova situace: projete koleje zmrzleho snehu a snaha z nich vyskocit, nedej boze sikmo ve svahu, o couvani nemusim mluvit, tam je to nerealne uplne... konec zasnezene cesty v kopci, potreba se otocit (ne kazdy je kouzelnik, aby v noci dokazal couvat treba 2km, kde se da otocit), kdyz to nejde na jeden zatah, proste pri pokusu couvnout okamzite jde zadek dolu po svahu a konec pribehu :-/
souhlas, nedeje se to kazdy den a zbytek roku za to stoji, ale rozhodne bych netvrdil, jaka je vyhra nahon zadku a vlecena/tlacena kola, ktera mohou a maji menit smer...
“Ability is what you're capable of doing.”
Co se snehu tyce, tak Mari ma pravdu.
Co ja mam zkusenosti s 1 er bez lsd, tak tam kde ja mam maximalni rychlost 60 km/h (mirny kopec, cerstvy snih 20 cm), tak octavia 1 me normalne predjede, tzn jel bezproblemu 80-90 km/h.
Ale to prece nevadi, predpokladam ze jednicky si kupujete kvuli zabave.
Lepsi trakce prakticky za vsech podminek. Lepsi kontrola smyku, pokud chces driftovat, tak must have zalezitost. Pak taky (v souvislosti s nastavenim pomeru) pravdepodobne i lepsi zrychleni, ale horsi maximalni rychlost.
V serii 1 er nema zadna mimo 1M, 135i ma jen elektronicky pseudo LSD.
Co ja mam zkusenosti s 1 er bez lsd, tak tam kde ja mam maximalni rychlost 60 km/h (mirny kopec, cerstvy snih 20 cm), tak octavia 1 me normalne predjede, tzn jel bezproblemu 80-90 km/h.
Ale to prece nevadi, predpokladam ze jednicky si kupujete kvuli zabave.
Tom_120i píše:Jaké mi to přinese výhody, kdybych si to rozhodl namontovat do auta? A v sérii tam má 1er co?
Lepsi trakce prakticky za vsech podminek. Lepsi kontrola smyku, pokud chces driftovat, tak must have zalezitost. Pak taky (v souvislosti s nastavenim pomeru) pravdepodobne i lepsi zrychleni, ale horsi maximalni rychlost.
V serii 1 er nema zadna mimo 1M, 135i ma jen elektronicky pseudo LSD.
Tom_120i píše:Jaké mi to přinese výhody, kdybych si to rozhodl namontovat do auta? A v sérii tam má 1er co?
V sérii má 1er normální otevřený diferenciál. A podle slov člověka, co mi ho vyměňoval, prý velmi obyčejný.
Co se změn chování týče, tak např. v běžném provozu je to hodně znát u rozjezdů na jedničku do zatáčky. Znáš to, taková ta situace, kdy potřebuješ odbočit z vedlejší doleva, dáváš všem přednost a potřebuješ vypálit, aby ses vešel do mezery mezi autama. I s širokýma letníma gumama bylo znát, jak vnitřní kolo při plným plynu proklouzne a na chvíli ztratíš trakci a nezrychluješ. Na letňákách jsem auto se samosvorem ještě neměl možnost vyzkoušet (samosvor mám 2 měsíce), ale na úzkých zimních gumách a mokru je to hodně poznat. Jak to podrží na širokých letních, teprve uvidím, ale soudě podle reakcí na úzkých zimákách to bude určitě paráda.

Na okruhu jsem s tím ještě nebyl, nejdřív na jaře, až přezuju na letní.