Před dvěma měsíci jsem koupil krásnou jedničku v automatu z roku 2006, najeto 105tis km.
Přítelkyně má BMW 320d (2006, 150tis najeto), tedy se stejným motorem, ale hluk od motoru je v kabině podstatně menší než u 120d. Je to menším kvalitou zvukové izolace? Nebo je chyba někde v motoru? Zdá se mi, že se to zhoršuje.
Když je motor studený, je slyšet dost velké klapání, jak u starších dieselů. U 320d to neslyším.
Diagnostika neodhalila žádné chyby vstřiků, tlaku ve válcích, emise ani nic jiného. Vím, že mám v háji turbo (začalo pískat a musel jsem dolít olej), to už řeším, ale straší mě co by s autem mohlo být dalšího. Vše vypadá dost zachovale a udržovaně.
Má někdo nějakou radu co prověřit?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E87 120d (120kW)-nadměrný hluk od motoru
Tak pro informaci všem bmwákům uvedu problém na pravou míru.
problémy:
- nadměrný hluk (cvrlikání a drnčení)
- nižší výkon v nízkých otáčkách
- nadměrná spotřeba oleje (1l na 2tis km)
- pomalé řazení automatické převodovky
příčina:
- vadné elektronické řízení turba
- omezený průtok olejovýcm vedením
Mechanicky je turbo v pořádku, diagnostika neodhalila žádný problém. Problém vidí technik v průběhu výkonové křivky, v nízkých otáčkách dává malý výkon a ve vysokých otáčkách příliš vysoký výkon. Důsledek je ten, že do 3tis otáček moc netáhne a pak nastane silný tah, což znamená vyšší spotřebu. Omezený průtok oleje z turba ma za následek to, že olej teče do palivového okruhu, protože se tak děje jen ve vysokých otáčkách nedochází k tomu typickému obláčku z výfuku při sešlápnutí plynu. Prostě to není vidět. Co se týče převodovky, problém je v tom, že automat čeká při přeřazení na dostatečný výkon motoru, ale ten se dostavuje později, takže převodovka pomalu řadí.
cena:
celkem 46tis
turbodmychadlo, olejové potrubí, včetně všech srandiček kolem, ventilační jednotka, olej, práce, diagnostika
A pak si kup ojeté auto. Ať žije Impexcar Praha.
problémy:
- nadměrný hluk (cvrlikání a drnčení)
- nižší výkon v nízkých otáčkách
- nadměrná spotřeba oleje (1l na 2tis km)
- pomalé řazení automatické převodovky
příčina:
- vadné elektronické řízení turba
- omezený průtok olejovýcm vedením
Mechanicky je turbo v pořádku, diagnostika neodhalila žádný problém. Problém vidí technik v průběhu výkonové křivky, v nízkých otáčkách dává malý výkon a ve vysokých otáčkách příliš vysoký výkon. Důsledek je ten, že do 3tis otáček moc netáhne a pak nastane silný tah, což znamená vyšší spotřebu. Omezený průtok oleje z turba ma za následek to, že olej teče do palivového okruhu, protože se tak děje jen ve vysokých otáčkách nedochází k tomu typickému obláčku z výfuku při sešlápnutí plynu. Prostě to není vidět. Co se týče převodovky, problém je v tom, že automat čeká při přeřazení na dostatečný výkon motoru, ale ten se dostavuje později, takže převodovka pomalu řadí.
cena:
celkem 46tis
turbodmychadlo, olejové potrubí, včetně všech srandiček kolem, ventilační jednotka, olej, práce, diagnostika
A pak si kup ojeté auto. Ať žije Impexcar Praha.