Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E87 120d (120kW)-nadměrný hluk od motoru

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
RadekL35
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 30.11.2011 01:00

#1 Příspěvek od RadekL35 »

Před dvěma měsíci jsem koupil krásnou jedničku v automatu z roku 2006, najeto 105tis km.

Přítelkyně má BMW 320d (2006, 150tis najeto), tedy se stejným motorem, ale hluk od motoru je v kabině podstatně menší než u 120d. Je to menším kvalitou zvukové izolace? Nebo je chyba někde v motoru? Zdá se mi, že se to zhoršuje.
Když je motor studený, je slyšet dost velké klapání, jak u starších dieselů. U 320d to neslyším.

Diagnostika neodhalila žádné chyby vstřiků, tlaku ve válcích, emise ani nic jiného. Vím, že mám v háji turbo (začalo pískat a musel jsem dolít olej), to už řeším, ale straší mě co by s autem mohlo být dalšího. Vše vypadá dost zachovale a udržovaně.

Má někdo nějakou radu co prověřit?
RadekL35
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 30.11.2011 01:00

#2 Příspěvek od RadekL35 »

Tak pro informaci všem bmwákům uvedu problém na pravou míru.

problémy:
- nadměrný hluk (cvrlikání a drnčení)
- nižší výkon v nízkých otáčkách
- nadměrná spotřeba oleje (1l na 2tis km)
- pomalé řazení automatické převodovky

příčina:
- vadné elektronické řízení turba
- omezený průtok olejovýcm vedením

Mechanicky je turbo v pořádku, diagnostika neodhalila žádný problém. Problém vidí technik v průběhu výkonové křivky, v nízkých otáčkách dává malý výkon a ve vysokých otáčkách příliš vysoký výkon. Důsledek je ten, že do 3tis otáček moc netáhne a pak nastane silný tah, což znamená vyšší spotřebu. Omezený průtok oleje z turba ma za následek to, že olej teče do palivového okruhu, protože se tak děje jen ve vysokých otáčkách nedochází k tomu typickému obláčku z výfuku při sešlápnutí plynu. Prostě to není vidět. Co se týče převodovky, problém je v tom, že automat čeká při přeřazení na dostatečný výkon motoru, ale ten se dostavuje později, takže převodovka pomalu řadí.

cena:
celkem 46tis
turbodmychadlo, olejové potrubí, včetně všech srandiček kolem, ventilační jednotka, olej, práce, diagnostika

A pak si kup ojeté auto. Ať žije Impexcar Praha.
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#3 Příspěvek od Tom_120i »

Přímo i tady na fóru je hromada textu o tom, co čeká lidi po koupi ojetého nafťáku. Já se teda vůbec nedivím (ale závada je to zajímavá :-) ).
Počkej až příjde na řadu setrvačník, filtr částic, vstřiky apod. a to si piš že dříve nebo později příjdou. Hlavněže nízká spotřeba...
RadekL35
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 30.11.2011 01:00

#4 Příspěvek od RadekL35 »

Ajéé.
Jinými slovy bys doporučil raději benziňák co?
Nejde mi ani tak o nižší spotřebu, jako o pohodlí na středně dlouhý cesty a zároveň sportovní ražení vozu. Tohle auto jsem koupil pro sebe jako firemní vůz. Před tím jsem měl Octavii Scout 2.0tdi a to je hroznej traktor.
rikin
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 26.03.2009 01:00

#5 Příspěvek od rikin »

RadekL35 píše:Nejde mi ani tak o nižší spotřebu, jako o pohodlí na středně dlouhý cesty a zároveň sportovní ražení vozu.


Z toho mi nijak nevychazi nafta. :)
Odpovědět