Zajimalo by me, jak to mate s realnou maximalni rychlosti u svych Jednicek. U sve (123d) jsem se dostal na tachometrovych 243 km/h, v technicaku 238 km/h. Jak jste na tom vy?
Hmm...to je docela rozdil Tak to mame napodobno, ikdyz kdyz jsem to zkousel jsme byli v aute dva a kufr nalozenej, ze by tam spendlik nepropadl, ale otazka je, jak moc to udela na maximalce, spis si myslm, ze moc ne.
Tak já mám 118D upravemé na 120D a nedávno mi nestačil tachometr, takže nevím kolik jsme jel ale musel pak hned brzdit a od té doby jsme to nezkoušel. Zapnul jsme si v řídící jednotce digitalní ukazatel rychlosti tak to zase zkusím.
130 bere zhruba kolik při rychlostech kolem 200? oproti 120d co tu někdo psal 8,4l, to se mi zdá nějak málo, to bude jen kecající bc
je to pro mě důležitej údaj kterej se ale skoro nikde nedozvim protože všichni píšou jen minimální spotřebu kterou dosáhli někde při kloboukojízdě. taky to bude zkreslený tim, že 200 se stejně udržet nedá kvůli provozu a stavu dálnic
abych rekl pravdu nejezdim s autem po Nemecku, takze pro me na delsi trasy prumerna rychlost 200 dosazitelna neni. Pocitej 11.5-12litru.
Resp. ceske dalnice 120-200, průměr 10.5l
Nic o klouboukojizde sem tu necetl, to auto zere skoro stejne at jedes normalne nebo inteligentně dynamicky na okreskach 8.5 x 10.5 . A to inteligentne vypichuju jako velmi dulezity:) (s klboukem to nema nic spolecnyho)
reálnou maximálku ovlivňují jen dvě věci. vlastně tři. omezovač, velikost kol, resp gum a převodovka. pak už jen rovnou dlouhou cestu takže na patnáctkách na omezovači bude maximálka níž, než na osmnáctkách...
jazzman píše:reálnou maximálku ovlivňují jen dvě věci. vlastně tři. omezovač, velikost kol, resp gum a převodovka. pak už jen rovnou dlouhou cestu takže na patnáctkách na omezovači bude maximálka níž, než na osmnáctkách...
proc by na 15 melo jet auto pomaleji? paklize bude zachován vnejsi obvod kola, tak naopak pojede pravdepodobne rychleji, protoze bude nizsi valivy odpor plaste, ne? ale bude to v jenotkach km/hod, myslim ze omezujici faktor je pak uz odpor vzduchu, takze spise zalezi na sklonu vozovky a vetru /protivetru/
No psal jsem velikost gum... Valivý odpor má vliv jen na výkon. Pokud se dostaneš na omezovač, platí menší gumy (rozuměj průměr) = menší rychlost. Jasně, že valivý odpor má vliv na to, jak rychle a jestli vůbec, se na maximálku/omezovač dostaneš.
jazzman píše:No psal jsem velikost gum... Valivý odpor má vliv jen na výkon. Pokud se dostaneš na omezovač, platí menší gumy (rozuměj průměr) = menší rychlost. Jasně, že valivý odpor má vliv na to, jak rychle a jestli vůbec, se na maximálku/omezovač dostaneš.
xhans píše:a jeste mala rada. Jestli chces jezdit po dalnici a ta spotreba te tak zajima, myslim ze diesel se nabízí ne?:)
diesel nechci, najezdim málo.. ale řekněme že občas chci ject třeba z prahy do ostravy a zajímá mě kolik mě ta cesta bude stát při určitý rychlosti která je daleko za limitem substitut je ject pendolínem
nebo když to řeknu jinak tak mám auto na radost ale jízdy spojuju s něčim užitečnym, takže to neznamená že nebudu řešit spotřebu
Chief píše:diesel nechci, najezdim málo.. ale řekněme že občas chci ject třeba z prahy do ostravy a zajímá mě kolik mě ta cesta bude stát při určitý rychlosti která je daleko za limitem substitut je ject pendolínem
nebo když to řeknu jinak tak mám auto na radost ale jízdy spojuju s něčim užitečnym, takže to neznamená že nebudu řešit spotřebu
ja si tedy nijak jizdu ve 130i po dálnici do Ostravy neužívám D
Ano, mnohem více si to užijete, když pojedete mimo dálnici rychlostí kterou by jste chtěli jet po dálnici - v zatáčkách přes Hradec, a pak z Olomouce do Ostravy ten kousek už zkusili jen tu maximálku