Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 116i 2005 po zahřátí chrastí skoro jako diesel.

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hauzik2
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#1 Příspěvek od Hauzik2 »

BMW 116i 5i kvalt 12m/2005 po zahřátí chrastí skoro jako diesel. Asi ne tak hlasitě, ale trošku mi to tak připadá.
Auto po nastartování je krásně tiché jako vždy dřív. Po cca 15 km nebo 10 - 20 km začne chrastit v nižších otáčkách. Nad cca 2500 - 2700ot. je zase zvuk čistý. V takovémto stavu zůstane do dalšího vystydnutí a následného startu.
Vše jinak funguje úplně v pohodě.
Mám trošku na podezření zdvihátek ventilů.

Neznáte někdo něco podobného?

Předem děkuji za rady.

Doplněno:
Tak v servisu řekli, že je to asi napínák řetězu rozvodů. Když to nebude ono, tak prý celé rozvody.

Řešil tady někdo napínák rozvodů?
muunky
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: sob 24.01.2009 01:00

#2 Příspěvek od muunky »

Čus. Napínáky odcházejí dost na těhle motorech. Má to přesně takový projev co popisuješ. Zjistil jsi z jaké strany motoru to jde nejvíc slyšet ? Napínák řetězu je na levé straně pokud si stoupneš naproti motoru. Ještě jsem viděl i špatnou vodící lištu řetězu, ale to se pak projevovalo i za studena.
Hauzik2
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#3 Příspěvek od Hauzik2 »

...byl to napínák řetězu rozvodů. Po výměně (plus oleje...filtry atp) jede auto o něco hůř :-/ a navíc při rozjíždění v otáčkách do 1 500 jako zachrastí. Tak jsem objednal 3 napínáky každý od jiné značky a postupně je tam vyzkouším. Bůh ví co tam v tom servise dal :-/ OMG
benson0729
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 11.05.2012 00:00

#4 Příspěvek od benson0729 »

Hi Everyone,
It's great to see the forums back online! Since the establishment of the Forum since I have been its members really
looking forward to sharing and learning some more about my favorite things.
The site looks great and let me know if you need my help at all with forum moderation.
__________________________________
Cheap WOW Gold
honza__
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pát 10.12.2010 01:00

#5 Příspěvek od honza__ »

pokud ti měnili napinák a jede ti to to výměně húř ,tak jim to nejspíš skočilo o zub
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#6 Příspěvek od Tom_120i »

Kde ti to dělali? Ať víme jakému servisu se vyhnout...
Capogata
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18.04.2013 00:00

#7 Příspěvek od Capogata »

Mam stejny problem
, mam bmw 116i 2005. Po ujeti cca 20km pri zastaveni a vyrazeni zacnou kolisat otacky motoru,nekdy se rosviti kontrola oleje, nekdy i motor zhasne, pri zahratem motoru jde nekdy i spatne nastartovat. Zvuk to ma stejny jak popisujete.Na diagnostice hlasi spatny ventil vacky,to mechanik zkontroloval a tim to neni. Byl to ve vasem pripade ten napinak?

Tak napinak je vymeneny, ale ventil vacky hlasi nadale,jestli ten napinak odejde znovu,bude se muset vymenit olejove cerpadlo a dalsi 4 veci :(

Tak auto po vymene napinaku a rozvodu zase zhaslo a to rovnou za jizdy po vyrazeni rychlosti, tak uvidime co to bude dal
Stepper
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 05.03.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Stepper »

Ahoj, taky jsem prave resil:
Po zahrati chrastivy zvuk jako diesel..za studena pri rozjizdeni lehke pocukavani. Auto jsem tedy dal do Inveltu na revizi rozvodu, byly v pohode jen ten napinak byl spatnej tak ho vymenili + vahu vzduchu. Ted je to zas tichy jako driv a za studena to pri rozjezdu ani jednou necukne..
BTW co tam lejete za benzin, muze mit to pocukavani za studena vliv??? Radeji tam uz leju 98oktanu a vyssi. Mam 2006 / 116i
Capogata
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18.04.2013 00:00

#9 Příspěvek od Capogata »

Benzinem to opravdu neni :-)
creck
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: úte 05.03.2013 01:00

#10 Příspěvek od creck »

Vyresili jste neco ? Resim ted uplne to same, napinak vymeneny dneska a chrasti to dal, zitra jedu na kontrolu rozvodu jestli nepreskocil o zub.
Hauzik2
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 12.03.2012 01:00

#11 Příspěvek od Hauzik2 »

No já udělal trochu drastickou úpravu...napínák jsem vyndal a zkrátil o pár mm...auto nechrastí a jede jak dřív.
Ten napínák co se tam dával z výroby už není...je jen náhrada...vypadá skoro stejně, jen je trošku delší...tlačí víc na lištu a tím trošku ubírá výkon.

U mě problém vyřešen.

BTW jestli chrastí dál, může být ostatní v prde*** ...vytahanej řetěz....lišty....


Dej vědět, docela mě to zajímá.
creck
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: úte 05.03.2013 01:00

#12 Příspěvek od creck »

No docela lapalie, praskla vodici lista retezu a ta umela hmota napadala do oleje, rozemlelo se to a ucpalo mazaci kanalky, motor po smrti.

Nastesti najeto jen 45 000 km a pravidelne servisovano, takze jsem dostal novy motor + prace ,,jen,, za 70 000 kc. Takze mam znova zaruku.

Bez kulance 190 000 kc jen novy motor bez prace
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#13 Příspěvek od Tom_120i »

creck: Co máš přesně za motor a jaky rok vyroby?
creck
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: úte 05.03.2013 01:00

#14 Příspěvek od creck »

Tom_120i píše:creck: Co máš přesně za motor a jaky rok vyroby?


116i 90kw 2009, N43B16A
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#15 Příspěvek od Tom_120i »

A sakra, tak to jsem myslel, že už je "vychytaná" verze motoru.
Odpovědět