Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Servis Martin Böhm, Praha

Black/white list
OT bude moderovano
Zpráva
Autor
Black-Light
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 23.10.2007 00:00
Bydliště: Pyšely

#61 Příspěvek od Black-Light »

Nj, to víš. Má takové relativně profi stránky a já ho našel jako servisáka na netu pomalu dřív než klub a to jsem ještě nebyl tak v obraze, abych si tu o něm něco našel.. Navíc on tam v jednom kuse má nějaké návštěvy různých kumpánů kterejm opravuje jistě přednostně různy luxusnější BMW káry...
Navíc diagnostiku má super a hlavně s daleko menší čekačkou než v autorizovanym BMW a mě původně šlo vlastně jen o diag.. a pak když mu tam něco najdou, tak už to tam člověk v dobré víře nechá :D
Memory
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pon 13.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od Memory »

fafejta píše:Víte co je docela zajímavé,že i když jste mu tady prdel umyly statečně tak práce má pořád dost a dost.Divné že,čím to asi je?Ve značkových servisech dělaj kolikrát úplně stejně ,ale za jinou hodinovou sazbu.Tak pak na výběr už moc není,ještě,že jsou v Praze.


Tak hodně lidí tady s ním má nějakou zkušenost. Řekněme že využívá nevědomosti svých zákazníků a to enormně. Je jen málo věcí na kterých tě prostě nemůže ošmelit a i ty celkem úspěšně atakuje. Hodinová sazba je jedna věc, ale když ti má dát do auta nové díly a pak z hrůzou zjištuješ že ti tam nacpal vydechlý díly z vrakáče možná ještě v podobném stavu, nebo že součástku vůbec nevyměnil... a jen nějak "opravil"... no to si opravdu radši připlatím za autorizovaný servis nebo si běžnou údržbu udělám sám.
fafejta

#63 Příspěvek od fafejta »

Víš líbí se mi,že si radšiˇˇ připlatíš za autorizovaný servisˇˇ no víš nechci ti brát iluze,ale v Praze to za moc nestojí.Systém v znač. servise je nastavný tak,že jseš tzv. sběrač normohodin,veškerá činnost má svou danou normu času+možný opravný koeficient,který tam ovšem nemůžeš prát vždy a na všem.A ty klucí si chtěj taky vydělat,nechtěji si odnést 3 normohodiny za 8 hod. prac.směnu a dochází k situacím,že prostě.........Dobře vím o čem mluvím,samo,že se k tomu nikdo nepřizná (někde tě k tomu můžou i stimulovat),já jsem také s tím měl problém,ale když pak vidíš jaký mechanici(jelita) jsou pak vyzdvihovaný a protěžovaný jak všechno stíhaj a jaký maj výsledky a jaký nosej domů peníze,tak co....Situace je prostě taková,dneska přijde mladej kluk v Praze do servisu po vyučení a hned chce 20K a přito umí..... a argumentuje co to je na Prahu.Všechno je to v lidech a ty pražský no......,ale lékaři jsou tam výtečný.
Memory
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pon 13.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od Memory »

fafejta píše:Víš líbí se mi,že si radšiˇˇ připlatíš za autorizovaný servisˇˇ no víš nechci ti brát iluze,ale v Praze to za moc nestojí.Systém v znač. servise je nastavný tak,že jseš tzv. sběrač normohodin,veškerá činnost má svou danou normu času+možný opravný koeficient,který tam ovšem nemůžeš prát vždy a na všem.A ty klucí si chtěj taky vydělat,nechtěji si odnést 3 normohodiny za 8 hod. prac.směnu a dochází k situacím,že prostě.........Dobře vím o čem mluvím,samo,že se k tomu nikdo nepřizná (někde tě k tomu můžou i stimulovat),já jsem také s tím měl problém,ale když pak vidíš jaký mechanici(jelita) jsou pak vyzdvihovaný a protěžovaný jak všechno stíhaj a jaký maj výsledky a jaký nosej domů peníze,tak co....Situace je prostě taková,dneska přijde mladej kluk v Praze do servisu po vyučení a hned chce 20K a přito umí..... a argumentuje co to je na Prahu.Všechno je to v lidech a ty pražský no......,ale lékaři jsou tam výtečný.


Hm, takže pan Bohm je vlastně náš spasitel který nás osvobozuje od tyranie autorizovanejch servisů :lol: Jelikož jsem dělal pro firmu která se zabývá autorizovaným prodejem a servisem nejmenovaných koncernových značek (a že jich bylo hodně) tak trošku vím o podmínkách a to co tu říkáš není tak docela pravda. Ano, technici se to snaží šmelit všude, ale je jen na nich kolik si vydělaj. Mají nějaký základ celkem nízko a pak je na nich jak se otáčí a kolik si vydělaj. Ono opravit 5 aut denně a jedno to je rozdíl. Tekže jeden technik si taky vydělal 35k a druhej jen 16k. Prostě každej jak moc pracuje, tolik vydělá. Navíc na vše jsou normovaný maximání časy a zákazník nikdy nezaplatí víc, alespon takova je ma zkusenost. A i kdyby, nevim jak v bmw ale u nás jsi měl prosklenou kavárnu s výhledem na celý servis a mohl ses koukat jak ti technik na místě auto opravuje.

Ale co jsem tim chtěl říci, prostě v něčem s tebou souhlasim, ale myslim že to moc dramatizuješ.
fafejta

#65 Příspěvek od fafejta »

A myslíš si,že ten co opraví těch tvých pět aut ,je udělá stejně kvalitně jako ten jeden to jedno :wink:
Memory
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pon 13.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od Memory »

fafejta píše:A myslíš si,že ten co opraví těch tvých pět aut ,je udělá stejně kvalitně jako ten jeden to jedno :wink:


Určitě, běž se podívat, všechno je to jen o aktivitě nebo lenosti... tak je to všude.
fafejta

#67 Příspěvek od fafejta »

V BMW servisu v Praze jsem pět let dělal,tak se nemusím chodit nikam dívat,jinak bych jsem názor vůbec nepsal,nemyslíš.A sám jsi mi to potvrdil,jeden udělá pět aut a jeden jedno a já jsem přeci psal o systému sběráčů normohodin.Myslíš,že ty klucí maj za 8 hod.šichtu 8 normohodin(píšu to obrazně pro pochopení) samo,že to je v AW= 1hodina 12AW jestli to nezměnili,ale o to nejde.Píšeš,že to dramatizuji,ten systém je teda řeknu rovnou o vychcanosti ,když někdo za normální hodiny(bez přesčasů) nasbírá o 50% nomohodin více,tak pak........já vím dle tebe je to o šikovnosti.Ten systém neni nastavenej dělat pečlivě a precizně,ale o sbírání normohodin=rychle bez průseru na který by se mohlo přijít.Už vidím frajera jak si doma lehne pod sedmu a bude zkoušet jestli mu vyměnili brzdovku i ve třmenech i trubkách při inspekci.Povolí a utáhne odvzdušnovák a jde se dál.Servis ti to taky bude kvitovat ,každá naučtovaná hodina navíc=větší hospodářský výsledek za měsíc=premie.Bohmovi reklamu nedělám,osobně ho neznám ,ale čirou náhodou jsem tam byl pro ND se známym a na to jakou tady má antireklamu tak tam měl až moc práce.
guyver52
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 09.06.2005 00:00
Bydliště: Praha

#68 Příspěvek od guyver52 »

...kdyz ono je to take mozna o tom, ze lide, kteri sou tady na klubu se o sva auta celkem staraji, zajima je, jak treba funguje zavirani okna, nebo kde ze je senzor brzdovych desticek atd...

moje skusenost s Bohmem byla dvakrat vinikajici a potreti me chtel udelat....kdybych byl votroubek a jen jsem s bafem jezdil jako obycejny uzivatel a bohm upravu misto vymeny za jiny dil nesfusoval, dodnes bych se treba nezajimal, protoze by to fungovalo...o tom to je

me moje auto bavi, zajima me, jak v nem co funguje, pokud bych byl jen bezny uzivatel, problemu si nevsimnu, proto usuzuji, ze lide na klubu si ledasceho vsimnou, kdyz to ti co si tam davaji opravit sva auti sou pouhymi spotrebiteli, ktere zajima, jestli auto jede ci ne, a ruku na srdce, fachman neznalkovi vzdy vysvetli, proc se rozbil i novy dil, neni liz pravda...a ve finale kdyz je to dobrej fachman, jeste to hodi na panicka, ze treba setril na minule oprave ;) s usmevem ho rozkeca a neznalek jeste vsem rekne, jak je dotycny odbornik vyborny, jak se zakaznikum venuje a jake jeho sekretarka (manzelka) umi delat vyborne kafe ;)
Black-Light
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 23.10.2007 00:00
Bydliště: Pyšely

#69 Příspěvek od Black-Light »

celkem výstižné :) Hlavně druhá část...
Mno a co se týká toho, proč má bohm spousta práce, tak on tam taky nedělá jen báva, má tam svůj karavan, kterej si pořád jaksi přelešťuje a opravuje :D a taky mu tam jezdí spousta kámošů a známejch s nějakejma zřejmě podezdřelejma dovozama... Další věc, je poměrně dobře vidět na netu, přes seznam jsem ho měl hned a když někdo hledá levnej BMW servis, tak najde bohma mnohem dřív, než tento topic.. po tomhle topicu začne pátrat až tak po 2.-3. návětěvě, kdy začně mít pocit, že možná není vše úplně tak, jak by mělo být :)

MOD Killca: odstranena citace predchoziho prispevku
tomaskadlc1
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 25.06.2008 00:00

#70 Příspěvek od tomaskadlc1 »

v životě už k němu nepojedu,jezdil sem k němu 2 roky se svym autem nechal sem u něj spousta pěněz,potom mi opravoval rozvody...druhej den sem se rozjel a rozvody se potkaly a motor sem mohl kupovat novej,samozdřejmě že reklamaci nikdo neuznal...takže nikdy víc pan BOHM
meda321
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: ned 08.04.2007 00:00

#71 Příspěvek od meda321 »

Black-Light píše:No chtěl bych tě vidět, jak za 5 minut vyměníš všech 6 svíček :). Ke všemu na každé je přimontovaná cívka a ta 6. nejde téměř vytáhnout :), zavazí tam sání do kabiny.
A jestli zvládneš za hodinu vyměnit kotouče, to teda taky nevím... Navíc to je poměrně životně důležitá součástka, kterou bych nerad zfušoval a pak se někde zabil :). Destičky, to je něco jiného...
Navíc já k Bohmovi nikdy nejezdil třeba jen kvůli brzdám a svíčky jsem si pochopitelně měnil sám... Ale třeba volnoběžku si už nevyměním, nebo vadnou páčku BC, membránu sání atd...
Odteď už ale všude jinam :)


ty desky i s kotoucema kdyz je budu mit vedle sebe jdou vymenit za 30 min a to se stebou vsadim i predvedu a to to bude vsechno ocisteny a nastrikany dosedaci plochy ceramickem
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#72 Příspěvek od Maxiczech »

Memory píše:No jak je to bezpečný nevím, když mu řekneš ať auto nepučuje tý čudle Bohmovi tak asi v klidu. Jinak je to fakt machr, ale to ti řekne asi každej kdo s ním jednal...

Jo machr.. :twisted: Nešel mi větrák do interiéru. Pan František tam nepracuje, ale pouze občas dojíždí.
Tak mi mistr Bohm dal telefon na pana Františka a mezi tím, co mi pan František vysvětloval, že mám jet na vrakárnu pro nějaké odpory, tak mi sám pan Bohm trefil auto jiným autem zákazníka. Ale to už jsem tady psal.
Nakonec to byl ježek. To jen tak naokraj k profesionalitě pana Bohma a jeho extérních pracovníků.
Opakuji.., to není servis, ale vrakárna a ostuda značky BMW v Č.R. A vše co máte na autě dobré, jsou schopni vymontovat a nahradit něčím jiným.
Je na každém, jak se rozhodne. Já mám do smrti a dloho po smrti naprosto jasno.. :wink:
chechto
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: ned 26.10.2008 00:00
Bydliště: Praha

#73 Příspěvek od chechto »

Taky jsem narazil na p. Bohma na netu... Rikam si prezentace dobra, specializuje se na BMW, tak proc ne..

Mel jsem problem s brutalnim "zranim" oleje pri jizde na dalnici - tak od 2500 ot. zralo cca 1l/100km. Nechal jsem si u nej promerit tlaky, zda jsou OK, aby se zjistilo, zda je to turbo nebo motor.

Bylo mi receno, ze tlaky jsou naprosto v pohode a v podstate jsem dostal vynadano, ze ho vubec zdrzuji diagnostikou tlaku, ze i kdyz mam nestastny motor (318tds), ze se nekurvi...

Nove turbo + cca 200km po dalnici = 2L oleje v prdeli.
Turbo slo na reklamaci, pry se muze stat, ze byl vadny kus (ok beru, shit happens).
Kdyz se to same udelo s "nahradnim" turbem a pak take s vyreklamovanym, tak jsem uz byl mirne receno vytocen - dovezl jsem mu to tam, at to poresi...

Po dvou tydnech telefon:
Bohm: "Vite jak jsme tam delali tu diagnostiku tech tlaku? Jak jsem rikal, ze tam na prvnim valci to bylo spatny."
Coze?!!! Byly jsem tam tehdy 3, co nas serval jak psy, ze ho otravujem..
Bohm: "Je tam problem ... bude to tam, rozebereme a uvidime..."

Nakonec se to vyresilo prekrouzkovanim ... od te doby drzi a nezere - uvidime, az pujdeme na slovac...

Nicmene ted mne muze hrat dobry pocit z noveho (pokud vubec, jak to tady ctu), nicmene zcela zbytecne vymeneneho turba...

Nemluve o tom, ze napr. vymena oleje a vzduch. filtru (byl zpola cerny) neni jaksi samozrejmost - proc si taky nezasrat nove turbo zmeskou stareho oleje (kdyz to tak pocitam, protocil jsem tak 10 litru oleje urcite).. i po nekolika pripomenutich to nikdy meneno nebylo (je fakt, ze ani ne uctovano)..
baskeez
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: úte 07.03.2006 01:00

#74 Příspěvek od baskeez »

Sorry za oživování starýho tématu,ale máte někdo číslo na toho pana Františka?
Infe
Registrovaný
Příspěvky: 601
Registrován: úte 07.10.2008 00:00

#75 Příspěvek od Infe »

Tak skoda, ze jsem tenhle topix objevil az ted. Hned jak sem koupil moje auto, tak mi kleklo cerpadlo a kdo jiny mi ho vymenil nez pan Bohm. Pry 35k s papirem nebo 27k bez, takze jsem vzal 27k bez. Je to skoro dva roky a zatim je vse v poradku, ale po precteni tohohle topixu se muzu jen modlit, ze cerpadlo mam skutecne nove a ne nejake pouzite, ktere zatim slape jen se stestim. A stejne tak dalsi dily.

P.S. Jako perlicka na zaver po prevzeti auta od pana Bohma jsem zjistil, ze mam dost slusne odrenej pravej prah. Byl jsem trosku na vazkach, jestli to je skutecne od nej nebo jsem si toho jen nevsim (auto jsem mel tyden a celou dobu prselo), ale ted uz na vazkach moc nejsem.

MOD Killca: OT presunuto do kose (pozn. Kamile Kamile :-D nepise, ze ho hledal)
Safracz
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00

#76 Příspěvek od Safracz »

to baskeez : Jestli myslis na toho Frantiska Dvoraka autoelektrikare, tak zkus tohle ale moc to nezveda 603 446 423
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#77 Příspěvek od Maxiczech »

Opakuji. To není servis, ale vrakoviště a značce BMW dělá tenhle vychcánek a patlal jenom ostudu :!:
Přehazuje díly z jednoho auta na druhý.
Pak k němu jedete 10x pořád s něčím jiným.
Není to divné? :roll:

Za sebe. ROZHODNĚ NEDOPORUČUJI!!!
Uživatelský avatar
Risa525
Registrovaný
Příspěvky: 1951
Registrován: ned 07.11.2004 01:00
Bydliště: D1 mezi Prahou a Humpolcem

#78 Příspěvek od Risa525 »

Trošku opráším téma o tomhle Vořežprutovi....vzpomněl sem si na to po přečtení několika příspěvků a ještě jsem to konzultoval s otcem!!!

Když se otci podařilo slušně rozjet firmu koupil si své první BMW E34 2,5tds r.v. 94. Auto koupil v roce 95 za 600tis. a v roce 98nebo99(už si nepamatuje) mu rupla hlava(klasická bolest 2,5tds). Pan Zmrd mu sehnal "novou" a za celkovou cenu 50tis. ji namontoval!!pamatuju si to jako dneska když starýmu prdla cca po roce znova... :twisted: krásnej pocit!!!nikdy auta nehoníme za studena a když zastavíme po delší trase nebo je vedro tak i chcípáme motor po cca 1min....

prostě pan "servisman" namontoval starou palici a vydělal těžkou vatu...
už sem potkal pár čuramedánů ale tenhle je na prvním místě!Vůbec se nedivím že si udělal zbroják....spíš se divím že ještě chodí a mluví...
jokamxw
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: stř 21.04.2010 00:00

#79 Příspěvek od jokamxw »

taky mi vymenil, olej ktery vubec menit nebylo treba a jestli ho fakt vymenil tak to vubec nemam sajnu...
batoo
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 09.01.2011 01:00

#80 Příspěvek od batoo »

Minuly tyden jsem k nemu privezl BMW, ze je asi prdla hlava a ze chci zjistit jestli je prdla, po 3 dnech mi volal ze jo, tak jsem mu rekl ze privezu vlastni.
Privezl jsem ji, on ji namontoval a za praci si rekl 11 tisic:)) (2 tisice material) - ze pry 2 dny prace v kuse! No tak jsem mu to zaplatil a auto jelo na hovno a blbe chytalo, Tak jsem to dovezl zpatky a ze prej to nastavoval podle hodinek a ze to je autem jak je stary. Jsem mu rikal, ze pred "opravou" to jelo ok, tak on ze se na to teda podiva. Pak jsem si pro to prijel, ze uz je to ok. A najednou na me vybafnul, ze chce 1500 za to vyladeni:)).
Tak sme si to trochu vyrikali, nakonec mi dal klicky a jel jsem.
K panu BOHMOVI uz nikdy!!
Odpovědět