Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Opravy a úpravy světlometů, bixenony - Caknakis a Daudgen
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Musím se podělit s aktuální zkušeností.
Měl jsem klasický problém - špatně svítící xenony na face E39 (vypálené paraboly a povlak na čočce a plexi).
Caknakis světla kompletně rozebral, vyčistil, vyměnil polámané štelovací tyčky (má skladem) a hlavně- instaloval místo špatných parabol a čoček nové moduly bixenon Hella G4 (má i starší G3 a také skladem). Do světla nebylo nutné pro jejich instalaci téměř zasahovat a ovládání clony je zapojeno paralelně na dálkovou žárovku. Nyní mám tedy křišťálová světla která neuvěřitelně svítí, opravdu se ten rozdíl musí vidět! Bezpečnost a viditelnost je k nezaplacení a ten rozdíl stál za každou vloženou korunu..
Viděl jsem i jeho práci na E38 (tatáž úprava) a musím tohoto člověka plně doporučit. Je velmi ochotný, šikovný, má plno zajímavých nápadů.
Věřím že se najde více lidí s podobnou zkušeností.
Měl jsem klasický problém - špatně svítící xenony na face E39 (vypálené paraboly a povlak na čočce a plexi).
Caknakis světla kompletně rozebral, vyčistil, vyměnil polámané štelovací tyčky (má skladem) a hlavně- instaloval místo špatných parabol a čoček nové moduly bixenon Hella G4 (má i starší G3 a také skladem). Do světla nebylo nutné pro jejich instalaci téměř zasahovat a ovládání clony je zapojeno paralelně na dálkovou žárovku. Nyní mám tedy křišťálová světla která neuvěřitelně svítí, opravdu se ten rozdíl musí vidět! Bezpečnost a viditelnost je k nezaplacení a ten rozdíl stál za každou vloženou korunu..
Viděl jsem i jeho práci na E38 (tatáž úprava) a musím tohoto člověka plně doporučit. Je velmi ochotný, šikovný, má plno zajímavých nápadů.
Věřím že se najde více lidí s podobnou zkušeností.
Musím potvrdit, že výsledky jsou snad lepší než nové světla... Hlavně kvůli bixenonu... Pražáci mají možnost okoukat výsledky na skoro každém sraze v Praze...
Taky se chystám od léta svěřit svoje světla do jeho rukou, bohužel zatím tomu moje časové dispozice vůbec nehoví...
Repas světel je cca celý víkend...
O cenu si napiš přímo caknakisovi. Cena, co jsem zaslechl, nemůže pokrýt ani materiál, protože celý pajšl xenonů je nový...
PS: xdentist: předmět byl jen příliš dlouhý, proto to bylo zkomolené...
Taky se chystám od léta svěřit svoje světla do jeho rukou, bohužel zatím tomu moje časové dispozice vůbec nehoví...
Repas světel je cca celý víkend...
O cenu si napiš přímo caknakisovi. Cena, co jsem zaslechl, nemůže pokrýt ani materiál, protože celý pajšl xenonů je nový...
PS: xdentist: předmět byl jen příliš dlouhý, proto to bylo zkomolené...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Děkuji za pozitivní reakce pánové.
Co se týče ceny, je to opravdu hodně variabilní. U světel platí přímá úměra - čím více peněz investovaných, tím více lumenů na silnici. Zálěží na použitých komponentech a co vše se mění, případně upravuje.
Jurasis má naprostou pravdu, výsledek je lepší, než nová světla.
-Jako příklad si můžeme dát třeba E39. I když si koupíte fungl nové světla, tak nebudou mát zdaleka takový výkon a šířku světelného kužele, jako projektory poslední generace. Fungl nový xenonový projektor použitý v E39/X5 má tyhle vlastnosti.
- odrazová plocha není zrcadlová (vypadá jako, když roztáhnete alobal.)
- clonka (ten plech, díky kterému světla kreslí na zdi "fajfku") je naprosto rovný, díky tomu je světlo v rozích světelného kužele rozostřené
- použitá čočka není čirá.
- pouze single xenon, štít je pevný
Oproti tomu nejnovější bixenonový projektor Hella 4G
- odrazová plocha je zrcadlová, přenese podstatně více světla z výbojky na cestu
- clonka je zakřivená - díky tomu je "fajfka", kterou světla kreslí perfektně ostrá až do krajů
- použitá čočka je z čirého optického skla - propouští více světla, jako bonus je lom světla na vrcholu "fajfky" mírně modrý, ne žlutý...
- clonka je odklápěcí - dálkové i potkávací světla v jednom...
Další etapou jsou trafa
trafa, které používá E39 pofl se vyrábějí dodnes. Jsou kvalitní, nicméně běží na 35W. Stále.
Dají se namontovat trafa, která produkují 50, 75, ale i 100W. (prosím neplést s 55W trafy z aukra, které sice odebírají 55W, ale do výbojky to nepustí, slouží to pouze k eliminaci hlášení prasklé žárovky na BC)
Výbojka bez problémů unese 50W zátěž, nicméně je nutné počítat se zkrácením její životnosti i životnosti projektoru na zhruba 70% Ale zase potom dává téměř dvojnásobek světla.
Nová auta také používají 35w, nicméně při překročení cca 100km/h tam pustí až 42w.
Další kapitolou je vedení.... od použití kvalitních kabelů pro eliminaci jakýchkoliv ztrát ve vedení, až po obvody, které dovolí použití paralelně zapojeného bixenonu a DRL......
Je toho opravdu hodně, kdo mě zájem o nějákou úpravu, není problém.
Berte prosím na vědomí, že mě to neživí, je to jen moje záliba. Tudíž, časově je to někdy horší.
Nicméně tyto světla bezproblémů zvládám do druhého: E30, E32, E34,E38, E39, E46, E60, X5, X3.
Snad je to alespoň trošku srozumitelné, nejsem žádný spisovatel.
Kontakt: SZ
Co se týče ceny, je to opravdu hodně variabilní. U světel platí přímá úměra - čím více peněz investovaných, tím více lumenů na silnici. Zálěží na použitých komponentech a co vše se mění, případně upravuje.
Jurasis má naprostou pravdu, výsledek je lepší, než nová světla.
-Jako příklad si můžeme dát třeba E39. I když si koupíte fungl nové světla, tak nebudou mát zdaleka takový výkon a šířku světelného kužele, jako projektory poslední generace. Fungl nový xenonový projektor použitý v E39/X5 má tyhle vlastnosti.
- odrazová plocha není zrcadlová (vypadá jako, když roztáhnete alobal.)
- clonka (ten plech, díky kterému světla kreslí na zdi "fajfku") je naprosto rovný, díky tomu je světlo v rozích světelného kužele rozostřené
- použitá čočka není čirá.
- pouze single xenon, štít je pevný
Oproti tomu nejnovější bixenonový projektor Hella 4G
- odrazová plocha je zrcadlová, přenese podstatně více světla z výbojky na cestu
- clonka je zakřivená - díky tomu je "fajfka", kterou světla kreslí perfektně ostrá až do krajů
- použitá čočka je z čirého optického skla - propouští více světla, jako bonus je lom světla na vrcholu "fajfky" mírně modrý, ne žlutý...
- clonka je odklápěcí - dálkové i potkávací světla v jednom...
Další etapou jsou trafa
trafa, které používá E39 pofl se vyrábějí dodnes. Jsou kvalitní, nicméně běží na 35W. Stále.
Dají se namontovat trafa, která produkují 50, 75, ale i 100W. (prosím neplést s 55W trafy z aukra, které sice odebírají 55W, ale do výbojky to nepustí, slouží to pouze k eliminaci hlášení prasklé žárovky na BC)
Výbojka bez problémů unese 50W zátěž, nicméně je nutné počítat se zkrácením její životnosti i životnosti projektoru na zhruba 70% Ale zase potom dává téměř dvojnásobek světla.
Nová auta také používají 35w, nicméně při překročení cca 100km/h tam pustí až 42w.
Další kapitolou je vedení.... od použití kvalitních kabelů pro eliminaci jakýchkoliv ztrát ve vedení, až po obvody, které dovolí použití paralelně zapojeného bixenonu a DRL......
Je toho opravdu hodně, kdo mě zájem o nějákou úpravu, není problém.
Berte prosím na vědomí, že mě to neživí, je to jen moje záliba. Tudíž, časově je to někdy horší.
Nicméně tyto světla bezproblémů zvládám do druhého: E30, E32, E34,E38, E39, E46, E60, X5, X3.
Snad je to alespoň trošku srozumitelné, nejsem žádný spisovatel.
Kontakt: SZ
- Risa525
- Registrovaný
- Příspěvky: 1951
- Registrován: ned 07.11.2004 01:00
- Bydliště: D1 mezi Prahou a Humpolcem
Ahoj,
u kluků jsem si nechal vyměnit štelovací tyčky FL lamp E39 a nejde jinak než pochválit a smeknout!!!
Kluci to mají v ruce...všechno pěkně vysvětlí (i těm nejvězším volům jako jsem já), poradí a vše předvedou a ještě udělají kávu
!!! Vše pěkně v teple domova s Vaším autem v garáži!!!
Chystám se k nim na montáž Bi-Xenonů!!!
Kluci díky!!! TOMUHLE JÁ ŘÍKÁM KLUBOVÁ SPOLUPRÁCI!!!
u kluků jsem si nechal vyměnit štelovací tyčky FL lamp E39 a nejde jinak než pochválit a smeknout!!!
Kluci to mají v ruce...všechno pěkně vysvětlí (i těm nejvězším volům jako jsem já), poradí a vše předvedou a ještě udělají kávu

Chystám se k nim na montáž Bi-Xenonů!!!
Kluci díky!!! TOMUHLE JÁ ŘÍKÁM KLUBOVÁ SPOLUPRÁCI!!!

- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Já se taky musím připojit s referencí:)
Bi-xenony od caknakise mám na mé E39 už 4 měsíce a svítí pořád stejně nádherně.
Mezitím co mi světla repasoval mi zapůjčil jeho náhradní, abych mohl s autem i tak dál fungovat.
Investovaných peněz určitě nelituji, protože zejména v tomto začínajícím zimním období to oceňuji čím dál tím víc. Jde taky především o bezpečnost.
Konečně jsem vytáhl z E39 jeden veliký trn, který tam dlouhou dobu byl.
Takže caknakise jednoznačně doporučuji, jak co se týče domluvy, tak výsledku a ceny.
Bi-xenony od caknakise mám na mé E39 už 4 měsíce a svítí pořád stejně nádherně.
Mezitím co mi světla repasoval mi zapůjčil jeho náhradní, abych mohl s autem i tak dál fungovat.
Investovaných peněz určitě nelituji, protože zejména v tomto začínajícím zimním období to oceňuji čím dál tím víc. Jde taky především o bezpečnost.
Konečně jsem vytáhl z E39 jeden veliký trn, který tam dlouhou dobu byl.
Takže caknakise jednoznačně doporučuji, jak co se týče domluvy, tak výsledku a ceny.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
pridavam pozitivnu referenciu... vcera som bol na montaz bixenonov a robi to fakt skvelo...
tu su nejake fotky
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 07-15.html
idem tam buduci vikend este tak pridam aj finalnu verziu fotiek
tu su nejake fotky
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 07-15.html
idem tam buduci vikend este tak pridam aj finalnu verziu fotiek

Pokud se jedná o parabolové světla a zastavuje se do nich bixenon, tak na bixenon čočku nasadím krytku tzv. shroud, aby světlo neunikalo nikam bokem. Ve vnitřním skle vyříznu díru přesně na průměr bixenonové čočky. Když se pak na světla podíváš zvenku, vypadají jako klasické čočkové E36 světla.
- Přílohy
-
- E36 FX-R.jpg (60.03 KiB) Zobrazeno 6985 x
-
- E36 FX-R2.jpg (59.74 KiB) Zobrazeno 6985 x
-
- E36 FX-R3.jpg (62.31 KiB) Zobrazeno 6985 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Tak i já jsem využil služeb kluků na svojí 39. Světla jsem měl sice dost dobře svítící a tak jsem až takový rozdíl nečekal. O to větší bylo moje překvapení, když jsem v 1 ráno odjížděl. Rozdíl se nedá popsat. U mě proběhla výměna čoček za G4 bixenon + tyčky + nový kryty. Když sjem viděl s jakou odborností a péčí se tomu věnovali, tak nezbylo než smeknout a to to původně vypadalo, že to vůbec nepůjde mám totiž světla, která byla vyrobrna v letech 2005 - 2007 a ty jsou přilepené nikoli tmelem, ale gumou a takovej oprc s jejich rozebráním jsem nikdy neviděl. Kluci mě už od začátku přesvědčili o tom, že naprosto rozumí tomu, co dělají. Teď to svítí tak, že nová auta můžou jen tiše závidět. Btw oprava trvala díky zkurvenosti rozdělání světel cca 8 hodin a za celou dobu bych řekl, byla na místě fajn atmosféra. Kluci DĚKUJU VÁM.