Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Příprava motoru na turbodmychadlo...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Zdar lidi, nejsem žádný automág a docela by mě zajímalo co je vše potřeba upravit v motoru aby se mohlo implantovat turbo. Slyšel jsem něco o kovaných válcích a ventilech-ale může to být hovadina. viděl jsem pár videí na youtube.com a turbo dodá docela páru... prosím o vyjádření všech co o tom něco ví...Díky všem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
No přemýšlím nad tím, že bych do toho šel. investice tak 150 000kč. Mám 525i 24V ale přemýšlím nad tím, že bych vyměnil motor za 4,0 V8 + převodovku. 150t. by bylo čistě na turbo a věe kolem toho. Nebo bych nechal motor původní ale potřebuju někoho kdo se v tom trošku vyzná zda by to mělo cenu atd... Proto uvažuju nad tím V8.
Tak nejprve si ujasni co chceš, pokud chceš měnit motor za 4.0, tak to radši prodej a kup auto už s 4.0, je to jednodušší a levnější než přestavba.
Co se týče přestavby na turbomotor ať už 2.5 nebo 4.0 tak se poohlídni po kompletním kitu na daný motor ,to by ses potom mohl do 150tis vejít. A nebo další možnost je koupit motor z e23 model 745i je to přeplňovaný 6 válec, a nemusíš nic řešit. Přestavba "doma" není legrace když nic o motorech nevíš a není to ani nic levného.
Co se týče přestavby na turbomotor ať už 2.5 nebo 4.0 tak se poohlídni po kompletním kitu na daný motor ,to by ses potom mohl do 150tis vejít. A nebo další možnost je koupit motor z e23 model 745i je to přeplňovaný 6 válec, a nemusíš nic řešit. Přestavba "doma" není legrace když nic o motorech nevíš a není to ani nic levného.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Dobrá,
K mojí 525 mám takové to "citové pouto". takže nechám si celý auto i s motorem 2,5. je u nás konkrétní člověk na turbo nebo nějaká firma??? Nemáš nějakej přehled kolik by bylo kW navíc??? A co úprava motoru-nějaké vylepšíní válců,ventilů apod...(jestli je něco potřeba nebo tak).
Nechci být otravnej ale chci se dozvědět vše co je třeba. A nechci abyste mě brali jako nějakýho trotla co ví prd. (Myslím, že tohle téma zajímá víc lidí)
K mojí 525 mám takové to "citové pouto". takže nechám si celý auto i s motorem 2,5. je u nás konkrétní člověk na turbo nebo nějaká firma??? Nemáš nějakej přehled kolik by bylo kW navíc??? A co úprava motoru-nějaké vylepšíní válců,ventilů apod...(jestli je něco potřeba nebo tak).
Nechci být otravnej ale chci se dozvědět vše co je třeba. A nechci abyste mě brali jako nějakýho trotla co ví prd. (Myslím, že tohle téma zajímá víc lidí)
Rendis píše:turbo kit se na 2.5 pohybuje přes 1.000.-euro v Německu.
otázkou je co je v tom kitu, 1000E je +/- cena turba. jinak na tuto adresu jsem zrovna dnes ráno dával pár odkazů na BMW s turbomotorama.
http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?t=64881
Fugo píše:Rendis píše:turbo kit se na 2.5 pohybuje přes 1.000.-euro v Německu.
otázkou je co je v tom kitu, 1000E je +/- cena turba. jinak na tuto adresu jsem zrovna dnes ráno dával pár odkazů na BMW s turbomotorama.
http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?t=64881
Koukal jsem.Škoda,že to nemá angličtinu.
Only e34 
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40

e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Rendis píše:http://cgi.ebay.de/TURBO-KIT-6-ZYLINDER-BMW-E36-E34-E39_W0QQitemZ150187293630QQihZ005QQcategoryZ40183QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Tak cena krásná ale postrádá to kompletní elektroniku, tj. ECU, vstřiky atd... a otázkou je co tam je za TD, aby to ve finále nebylo nějaký čínský viz diskuze na jiných forech, ale i tak za 30 tis kč je to dobrý, protože člověk má vyřešený hadice, trubky, IC a hlavně svody.
No a největší ojeb bude s elektronikou, ale zase záleží na jaký výkon se bude ladit.
A na těch převážně švédskejch stránkách nejde o to počíst si ale dle fotek případně zjistit jak co udělat a jaké použít komponenty a ty případně dohledat v angličtině.
Jistě turbomotory mají většinou nižší kompresní poměr proti N/A motorům, ale není také nic neobvyklého turbomotor s kompresním poměrem 10.5:1, a každý si musí rozmyslet jak velký výkon z toho chce dostat a dle toho případně dimenzovat součástky motoru, a většina turbo kitů je firmou navržena buďto na stávající motor bez úprav a nebo se dělají komplet kity včetně motoru nebo na upravený motor.
Takže spíš měla znít otázka takto:¨
Mám 525i 24V a chci z toho dostat 500PS co mám dělat? Potom se jedná o kompletní přestavbu motoru.
a nebo
Mám 525i 24V a chtěl bych o 30PS víc, potom neřešim kompresní poměr,písty atd a jdu do kitu co psal Rendis a k doladění použiju Apexi SAFCII
Takže spíš měla znít otázka takto:¨
Mám 525i 24V a chci z toho dostat 500PS co mám dělat? Potom se jedná o kompletní přestavbu motoru.
a nebo
Mám 525i 24V a chtěl bych o 30PS víc, potom neřešim kompresní poměr,písty atd a jdu do kitu co psal Rendis a k doladění použiju Apexi SAFCII
BMWPower píše:proto se ptám na nějakou úpravu. Taky si osobně myslím, že koupit turbo kit, lupnout ho na motor a jezdit je blbost. Na tohle moc nejsem a proto se ptám, zda s tím má někdo zkušenosti a tak...
Přesně tak.asi bude záležet kolik budeš chtít aby tě to tam foukalo(jakej tlak)jesli chceš plnohodnotný turbo motor který něco vydrží tak si myslim že minimum budou ty písty a kovaný ojnice!a také vyřešit tu kompresi.Mimo jiné také výfuk má atmosféra trochu jinak řešený!Problémů bude asi dost!
Pokud nejde o extremní výkon je celkem plítvání financí kovaný ojnice a písty. Písty jiný jen pro snížení kompresního poměru. Kupříkladu můj M70 je co se týče vnitřností seriový, a ten člověk co to má v americe má změřený výkon na ZADNÍCH kolech 444PS a 709Nm při plnícím tlaku 0.32bar, výkon na motoru bude ještě vyšší. Mimochodem většina produkčních turbomotorů používá stejné ojnice jako jejich N/A verze a kompresní poměr je řešen jiným pístem. Samozřejmě se nebavíme a dalších věcech jako např. výfuk kde u turbomotoru je nejlepší pokud možno bez tlumičů, a také vačky turbomotoru jsou otevřenější, ale to jsou věci které by měl člověk znát než začne přemýšlet o přeplňování.