Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Katalyzátor-rezonátor-Koncovka na obou sranách

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od shade120l »

Mám dotaz přemýšlím že bych sundal katalyzátor nahradil ho rezonátorem od wm sport do 1,6ccm (bmw e36 316i). Originální koncový tlumič bych odřízl udělal bych přemostění do dvou koncovek na obě dvě strany. Myslíte že by to ten motor zvládl popřípadě jestli by to přidalo nějaký výkon. A kolik to asi přidá na spotřebě 1-2litry neřeším ale 3a více už je moc
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#2 Příspěvek od JIP »

Nahradit katalyzátor rezonátorem je vcelku běžný a vyzkoušený způsob, jak snížit odpor výfukových plynů ve výfuku, takže nějaký ten koník možná naskočí, zvuk bude lepší, ikdyž na Emisích tě nepochválí.
S rozdvojkou na výfukové potrubí už bych byl trochu opatrnější...pokud totiž budeš mít na výfuku ostré úhly, nebo nestejně dlouhé trubky k zadním tlumičům, můžeš si být 100% jistý že ovlivníš chod motoru k horšímu a tím pádem postrádam smysl takové úpravy.
S mírným navýšením spotřeby musíš počítat v obou případech...
Rozdvojení výfuku má podle mě smysl až od 6-ti válců, páč tam jsou svody rozdělené na 3+3 a dozadu vedou 2 trubky (myslím kromě 320i)...bavíme se o E36...
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od shade120l »

JIP píše:Nahradit katalyzátor rezonátorem je vcelku běžný a vyzkoušený způsob, jak snížit odpor výfukových plynů ve výfuku, takže nějaký ten koník možná naskočí, zvuk bude lepší, ikdyž na Emisích tě nepochválí.
S rozdvojkou na výfukové potrubí už bych byl trochu opatrnější...pokud totiž budeš mít na výfuku ostré úhly, nebo nestejně dlouhé trubky k zadním tlumičům, můžeš si být 100% jistý že ovlivníš chod motoru k horšímu a tím pádem postrádam smysl takové úpravy.
S mírným navýšením spotřeby musíš počítat v obou případech...
Rozdvojení výfuku má podle mě smysl až od 6-ti válců, páč tam jsou svody rozdělené na 3+3 a dozadu vedou 2 trubky (myslím kromě 320i)...bavíme se o E36...


Nejsem si jistej ale mám pocit že trubky by musely být jinak dlouhé protože svody nevedou přímo v prostřed auta. Pochybuji že by mělo pár mm vliv ale radši vyměním jen ten katalyzátor za rezonátor a dozadu strčím laděný tlumič s koncovkou. Díky za informaci
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RuDoSh »

ja bych neladil 1,6 a koupil bych minimalne ISo... ;-) ale to asi slyset nechces...
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#5 Příspěvek od JIP »

shade120l píše:
Nejsem si jistej ale mám pocit že trubky by musely být jinak dlouhé protože svody nevedou přímo v prostřed auta. Pochybuji že by mělo pár mm vliv ale radši vyměním jen ten katalyzátor za rezonátor a dozadu strčím laděný tlumič s koncovkou. Díky za informaci


Právě na to narážím, že když bude jiná délka, bude s tím pak problém...pár milimetrů hrát roli ale nebude...spíš centimetry...
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od shade120l »

JIP píše:[

Právě na to narážím, že když bude jiná délka, bude s tím pak problém...pár milimetrů hrát roli ale nebude...spíš centimetry...


Ted jsem na nějakym fóru čet že je lepší je sundat středovej tlumič a dát tam zeronátor popřípadě ještě vyměnit katalyzátor za sportovní. Mno ale jak udělat koncovky na obou stranách aniž by to motoru neublížilo nepíšou nikde
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pazdi »

Ono opravdu, jak píše RuSoS, ladit 1.6 jsou "vyhozené" peníze, bo stejně jednou budeš chtít šestivál...no a všecky peníze, který do toho teď nacpeš jsou nevratnou investicí...bo těch koní Ti to moc nepřidá...
jinak ono to rozdvojení výfuku se dokonce i někde prodává...viděl jsem to v nějakým shopu...ale nevím, jestli to bylo jen "dekorativní" bo funkční:)
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od shade120l »

Pazdi píše:Ono opravdu, jak píše RuSoS, ladit 1.6 jsou "vyhozené" peníze, bo stejně jednou budeš chtít šestivál...no a všecky peníze, který do toho teď nacpeš jsou nevratnou investicí...bo těch koní Ti to moc nepřidá...
jinak ono to rozdvojení výfuku se dokonce i někde prodává...viděl jsem to v nějakým shopu...ale nevím, jestli to bylo jen "dekorativní" bo funkční:)


6tival jsem chtěl už když jsem kupoval 1,6 stály vedle sebe 2 e36tky jedna 1,6 druhá 2,5tds jenže problém byl v tom že bych to neutáhnul spotřebově asi jo ale na to poviný bych prostě už neměl. Nefunkční si udělám bez problémů ale když vidim ty rádoby tunery co maj jednu koncovku opálenou a druhá naprosto lesklá chce se mi brečet natož abych to dával na svoje auto
Kugy
Registrovaný
Příspěvky: 384
Registrován: čtv 11.01.2007 01:00

#9 Příspěvek od Kugy »

když vidim ty rádoby tunery co maj jednu koncovku opálenou a druhá naprosto lesklá chce se mi brečet natož abych to dával na svoje auto[/quote]

To by člověk neznalý věci jako jsem já ani neřek,že mezi tunerem k pláči a kvalitním tunerem může být jedna očouzená koncovka 8O
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od shade120l »

Kugy píše:když vidim ty rádoby tunery co maj jednu koncovku opálenou a druhá naprosto lesklá chce se mi brečet natož abych to dával na svoje auto


To by člověk neznalý věci jako jsem já ani neřek,že mezi tunerem k pláči a kvalitním tunerem může být jedna očouzená koncovka 8O[/quote]

Mno zrovna před chvílý jsem za jednim takovým jel na fledě 2 obrovský roury zvuk příšernej nejsopíš měl utrhlý svody či co. snažil se se mnou honit ale nějak mu tro nejelo navíc se mu kouřilo jen z jedný strany mno nevím když už dělám kocovku na obou stranách tak by asi měly obě fukgovat protože pak je to bud k smíchu nebo k pláči alespon podle mého mínění
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od shade120l »

ted mě tak napadlo co koupit ladák s 2ma koncovkama a jednu seříznout a udělat na druhý straně... Zvuk yb to mělo a motoru už by to taky asi vadit nemělo když to půjde rychleji tou první stranou ne?
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od BMWPower »

To bude stát hromádku času a pár peněz... Já bych se na to u 1,6 asi vybobkoval. Rovnou kup min. ISo nebo 2,5... Já kupoval svoje první BMW 525i 24V z peněz co jsem měl našpórované z brigády... :wink:
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od shade120l »

BMWPower píše:myslím, že s tím povinným to nebude tak zlý...
Když plánuješ překopat výfuk a tak. Rezonátor něco stojí, trubky taky,... no hoď někde brigošu a myslím si, že to bude v poho... :wink:


Brigošku? proboha to už bych asi nezvlád... Rezonátor koupím to mi problém nedělá Trubky vyfasuju v práci (dělám frézaře a na obrobně se toho válí). Tudíž brigáda odpadla po 8 hodinách v práci nemám zrovna moc chuti jít ještě někam dělat...
Odpovědět