"Všeobecně platí, že u atmosfericky plněných 6ti válcových motorů při snižování odporu výfuku roste výkon v maximálních otáčkách, ale prudce klesá korutící moment v nízkých. Pro omezení tohoto efektu je třeba umístit alespoň rezonátor cca 1metr od výfukového ventilu, aby byly zachovány impulsy ve výfukovém ventilu. Dále platí, že ke konci výfukového systému by se měly trubky nepatrně zužovat, aby se urychlil výplach splodin za rezonátorem."
Ta vzdálenost, co jsem pochopil se liší podle typu motoru, ale celkově se dá říci, že vydlabáním katu se to celý posere, protože tam vznikne komora, která začne plnit funkci výřivého rezonátoru s velkou teplotou z důvodu hoření paliva až v něm. Krom příšernýho zvuku to ztratí spodek a zvedne se spotřeba vlivem špatnýho výplachu. TAkže buď tam dát hotový rezonátor nebo sportovní kat, který sice má celkově menší odpor, ale odcházející plyny usměrňuje a urychluje.
To víše mám zase někde z nějaký chytrý knížky
