Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

katy ven ano či ne?

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#1 Příspěvek od tom28 »

Ahoj mám motor 2,8 vanos: je to trochu okuchaný, bez serva a klimatizace, teď dodělávám CAI a pak bych to chtěl poladit na brzdě. Mám tam katy a zajímá mě, jestli když je vyřežu jestli to bude mít nějaký přínos, nebo ne. Zajímá mě Ps nikoli optimální spotřeba. Díky
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#2 Příspěvek od 540david »

Samotný vykuchání je k ničemu. Jestli chceš, aby to mělo nějaký význam tak komplet výfuk. Tj-výfukové svody-rezonátor(+Nm) nebo trubka(+KW)-koncový tlumič. Nejlepší je komplet se spočítaným odporem(jedna firma). Po tom je nutné nastavit mapy Řj, pro optimalizaci vlastností motoru. Ale pokud už tohle podstoupíš je lepší dělat komplet motor...... přeji hodně štěstí :lol: obdivuji lidi co se do takových úprav pustí :respect:
bmwmaniac
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 06.06.2008 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od bmwmaniac »

Gdyž sem měl e30 320i plastáka tak povyoperování katu se středákem a nahrazení pruchozí trubkou to jelo o 20% líp a šel rychlej do otáček.Spotřebu sem neřešil. :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:
Pejta-7er
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 06.11.2007 01:00
Bydliště: Liberec

#4 Příspěvek od Pejta-7er »

Taky půjdou ven, jsou zapečený, a vypálený, jestli ti fungujou, nech je tam, jestli ne, dej je pryč. Měl jsem tds a kat byl v háji, vyndal se a pak sem se divil, jak to jelo, je to asi jako když máš rýmu, a máš dýchat nosem. :wink:
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od BMWPower »

Existují i sportovní katalyzátory. Nemám s tím žádnou zkušenost. Takže pokud někdo něco víte tak to hoďte do placu. Taky mě tohle téma docela zajímá. :wink:
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#6 Příspěvek od kamikaze5100 »

Daval jsem misto Katu rezonatory na e36 325 bez vanos a pomohlo to docela znatelně, takže na mem novem autě 323i vanos to chcu udělat taky, ale misto rezonatoru přemyšlim o dinomaxu.

http://cartuning.cz/zbozi/produkt-549/r ... 785mm.html

Je to vlastně podobne akurat by to nemuselo tak drnčet jako rezonator.
fixCZer
Registrovaný
Příspěvky: 290
Registrován: ned 25.05.2008 00:00
Bydliště: Poděbradovo království

#7 Příspěvek od fixCZer »

já ho nemám, při přestavbě nepasuje svod na pův. vejfuk (kdo by to byl řekl), tak místo katu kus trubky, jsem zvědavej
Starosta
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 08.08.2007 00:00

#8 Příspěvek od Starosta »

kamikaze5100 píše:http://cartuning.cz/zbozi/produkt-549/rezonator-dynomax-magnum-glasspack-muffler-50x785mm.html

Teda na tom odkazu je to jak kdyz to psal Němec :D Je tam asi tisic chyb na centimetr ctverecni :lol:
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od patras Čestný člen »

Pejta-7er píše:Taky půjdou ven, jsou zapečený, a vypálený, jestli ti fungujou, nech je tam, jestli ne, dej je pryč. Měl jsem tds a kat byl v háji, vyndal se a pak sem se divil, jak to jelo, je to asi jako když máš rýmu, a máš dýchat nosem. :wink:


tds s katem jo ? :D :D :D .. v tds ale neni kat ale zachytavac pevnych castic :D ...

tak se nediv ze to jelo lip kdyz to bylo asi uplne ucpany ...

jinak kat vyndas ale pak nepis ze ti houpe volnobeh a pri dobrzdovani obcas chcipne atd :)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Vikec
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 25.06.2007 00:00

#10 Příspěvek od Vikec »

Taky jsem vyhodil kat,středovej tlumič a nahradil rezonátorem Muffler a super. Mám taky ještě čip od Bmwpower a sání K.N ze stíněním a jezdí ted 320i jak 325i :D Ted tam ještě budu montovat svody od Supersprint tak jsem zvědavej 8)
sominek
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: úte 08.07.2008 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od sominek »

patras píše:
Pejta-7er píše:Taky půjdou ven, jsou zapečený, a vypálený, jestli ti fungujou, nech je tam, jestli ne, dej je pryč. Měl jsem tds a kat byl v háji, vyndal se a pak sem se divil, jak to jelo, je to asi jako když máš rýmu, a máš dýchat nosem. :wink:


tds s katem jo ? :D :D :D .. v tds ale neni kat ale zachytavac pevnych castic :D ...

tak se nediv ze to jelo lip kdyz to bylo asi uplne ucpany ...

jinak kat vyndas ale pak nepis ze ti houpe volnobeh a pri dobrzdovani obcas chcipne atd :)


dá se u toho tdsa ten zachytávač vyčistit nebo new? a co to přesně udělá když ho dáš do piče? nebude to hulit jak lokomotiva? právě se chystám na chip a zároven chci upravit výfuk - udělat si trubky z nerezu a koncovej díl chci zkrátit a schovat pod nárazník aby nebyl vidět...
poraď pls. dík
Bullitt
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00

#12 Příspěvek od Bullitt »

Když vyhodíš kat tak ti to pojede líp, důvod? Ten kat je nejspíš totálně zapečenej a funkčnost je mizivá, proto najednou začne jít do otáček. Pokud by si tam dal kat úplně nový tak to pojede nejspíš ještě líp. Měl jsem vyhozenej kat a hodně to ovlivňovalo lambdu za studena a celkově auto špatně reagovalo na plynový pedál (nebyl tam skoro žádný výplach), ale je to motor od motoru, chce to zkusit. A když vyhodit tak nechat odborníkem navrhnout non-kat potrubí.
sominek
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: úte 08.07.2008 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od sominek »

no jo ale když vyhodím kat ven tak to začne hulit a zvedne se spotřeba ne??? a navíc mě s tím vyhodí na emisích ne???
Bullitt
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00

#14 Příspěvek od Bullitt »

přesně tak, opět je to motor od motoru, s kat-out se mi auto chovalo za studena podivně a mělo špatnou reakci na plyn, dal jsem kat nový a stačí ťuknout v nízkých otáčkách a je to cítít, v dolních kat-out dost ztratí na pružnosti, navíc alespoň mě se ten kovový zvuk opravdu nelíbil, navíc jsem obtěžoval noční život na sídlišti protože koncák je průchozí takže to tlumil jen střední tlumič a to byl randál až jsem se styděl :)

samozřejmě je řeč jen o atmosférách

hodně slýchávám od lidí jak jim pomohlo, že kat dali pryč - auto táhne od spodu a podobně, ale v 90% je to jen tím že ten kat má po životnosti, ale jsou i auta kde to vážně pomůže, ale inženýrům z Mnichova bych do jejich počtů nehrabal :)
sominek
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: úte 08.07.2008 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od sominek »

njn. nebojím se co lidi atd... když jsem to koumal tak u mojí e34 tds je výfukový potrubí - svody, kat a pak už jen potrubí a tlumič jako poslední díl. když bych ten kat vyhodil tak si nemyslím že by to mělo odezvu na chování motoru při volnoběhu ani v nízkých otáčkách. neřeším ani tolik to, že bych ho vyhodil protože z orig zadního dílu si vyřežu jen tlumič a od prvního dílu si nechám udělat trubky z nerezu, který navařím s tlumičem protože chci zkrátit výfuk a na konci udělat koleno pod auto aby nešel vůbec vidět... jde mi jen o to o kolik to bude poznat na emisích a jestli to nebude hulit jak lokomotiva pak jdu v zimě aj na chip...
je mi jasný že to hulit bude ale nechtěl bych aby to nebylo fakt moc...
Bullitt
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00

#16 Příspěvek od Bullitt »

já jsem mluvil pouze o atmosférických motorech, u turba ti to jedině prospěje co se týče výkonu, ale hulit to bude neskutečně na to se připrav :(

možná i nějak takhle :)
http://www.youtube.com/watch?v=OerlZNWoDd0
sominek
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: úte 08.07.2008 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od sominek »

njn a to zas zrovna nechci... :?
jestli je kat po smrti tak jsem chtěl předejít i tomu, že bych musel kupovat novej pač příjde asi na 10tk
Bullitt
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00

#18 Příspěvek od Bullitt »

nevím jak je to u dieselů ale na benzín se dá pořídít klasický univerzál který příjde na zhruba 2 tisíce a pak jsou sportovní které mají lepší propustnost a tam je to od 4tis výše podle kvality ale ve spodní hranici se dá sehnat i magnaflow což alespoň co se týče klasických výfuků má v USA dobré jméno
sominek
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: úte 08.07.2008 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od sominek »

njn... u benzínu je to něco jinýho a možná bych aj řekl že jednoduššího... nevím prostě jedinná možnost bude holt to vyzkoušet bez katru jen tak a uvidí se... :lol:
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#20 Příspěvek od pesa84 »

Ahoj, asi se už nedozvíme jak jsi dopadl,vid?
Odpovědět