Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Náporové sání vs otevřene sání

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
daaarek
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.10.2011 00:00

#1 Příspěvek od daaarek »

Zdar,

co myslíte je nějaký rozdíl mězi tím když človek udělá nový přívod vzduchu přímo z předního blatniku nasměřovaný přímo do fíltru otevřeného sání, nebo je to jedno když použije přivod vzduchu který je tam od výroby?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

když jsem si myslel, že 318iS e36 je malá M3jka, udělal jsem do kapoty tzv. Naca průduch, na váhu dal trubku se sport filtrem, udělal odstínění z alu plechu, utěsnil mirelonem, výfuk střed s 325i a konec z 328i se stále otevřenou klapkou... ve finále to celkem jelo, když to člověk točil do bezvědomí, na dálnici z kopce se to opřelo o omezovač při 235km/h dle tacho (ten kopec je dost prudkej) :-)))
jinak stačí origo vstup za světlem :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
daaarek
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.10.2011 00:00

#3 Příspěvek od daaarek »

Hanz píše:když jsem si myslel, že 318iS e36 je malá M3jka, udělal jsem do kapoty tzv. NASA průduch, na váhu dal trubku se sport filtrem, udělal odstínění z alu plechu, utěsnil mirelonem, výfuk střed s 325i a konec z 328i se stále otevřenou klapkou... ve finále to celkem jelo, když to člověk točil do bezvědomí, na dálnici z kopce se to opřelo o omezovač při 235km/h dle tacho (ten kopec je dost prudkej) :-)))
jinak stačí origo vstup za světlem :-)


Hezky :D Ma teda naporove sani prinos oproti klasickemu otevrenemu sani?
Kdyz se podivas jak je u e46 reseny origo privod vzduchu tim umelohmotnym vedenim ... ono to je reseno aby ten plastovy dil byl primontovany k origo air boxu a pracuje to na principu podtlaku protoze je to cele uzavrene...ale kdyz pouzije ten stavajici origo plasticky privod vzduchu ktery je vyvedeny do prostoru otevreneho sani tak tam zadny podtlak nevznika diky tomu ze to nani s filtrem vzduchove utesneno... tim padem mi neprijde ze by sani dostavalo tolik cerstveho vanku jako zaslouzi... ted jsem byl v garazi a dival se na ten origo plasticky dil... privod vzduchu tam je reseny v mrizhak uprostred kapoty ve predu ale pocatecni cast je zahnuta smerem dolu ... tim padem nechapu jak to treba KN muze resit tim jejich odstinenim a pouzitim origo privodu vzduchu... nemuze dostatecne fungovat kdyz si sani samo nerika podtlakem o vzduch ( ale to musi byt vzduchotesne uzavrene ). Kdyz jedu s tim origo dilem privodu zduchu zadny vzduch to tam prece vhanem nemuze protoze vzduch proudi vodorovne do kapoty a privod je natoceny smerem dolu :twisted:
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od Danny Moderátor »

chtěl tím říct, že ten nárůst je minimální - v podstatě jde spíš o placebo efekt
možná to má smysl u závodního auta, kde se řeší desetina vteřiny na čase
daaarek
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.10.2011 00:00

#5 Příspěvek od daaarek »

souhlas...momentalne jsem vyndal komplet odstineni a privod vzduchu protoze to budu resit jinak...ale je to kurva rozdil kdyz to saje jenom teply vzduch od motoru !!!!
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#6 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

neni to jen o sani tepleho vzduchu, ale i o objemu saciho traktu az po jeho usti (ale vetsi vliv ma objem komory mezi sacim ventilem a skrtici klapkou)... s teplotou je to tak, ze cim vys na silnici je usti, tim vic molekul kysliku dostanes do valce, Bmw to ma uz standardne spravne (za svetlem), takze pak uz jen vyuzit toho efektu Naca otvoru v tlakovem miste kapoty (nekde jsem videl srovnani sani 20cm nad vozovkou v. 60cm v kapote a rozdil byl necelych 10%) nebo udelat nejakej hnusnej scoop (tam muze byt az negativni efekt, kdyz se prezene velikost) :-)
Přílohy
naca.jpg
naca.jpg (26.76 KiB) Zobrazeno 3824 x
“Ability is what you're capable of doing.”
daaarek
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 24.10.2011 00:00

#7 Příspěvek od daaarek »

Dalsi uzitecna fakta...dobre panove :) Nejefektivnejsi reseni se mi jevi udelat otevrenemu sani vzduchove neprodysny provizorni air box spojeny s origo nasavacim vedenim ... poradne potazeny izolacnim materialem... vsechny spary utesnit silikonem. Proste jako by tam byl originalni airbox ale misto nej bude trochu vetsi krabice v filtrem otevreneho sani napevno a vzduchotesne spojena s nasavani vnejsiho vzduchu jak to melo puvodne byt.
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Oldman »

daaarek píše:Dalsi uzitecna fakta...dobre panove :) Nejefektivnejsi reseni se mi jevi udelat otevrenemu sani vzduchove neprodysny provizorni air box spojeny s origo nasavacim vedenim ... poradne potazeny izolacnim materialem... vsechny spary utesnit silikonem. Proste jako by tam byl originalni airbox ale misto nej bude trochu vetsi krabice v filtrem otevreneho sani napevno a vzduchotesne spojena s nasavani vnejsiho vzduchu jak to melo puvodne byt.
Kdyz to chces delat takto,je zbytecne neco tesnit na airboxu tmelem,vezmi puvodni filtr a vyrizni papirovou vlozku a mas udelane tesneni,kdykoli muzes rozdelat a vratit do puvodniho stavu :idea:
Odpovědět