
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
m52 - Rady tipy co sní,co vydrží orig. převodovka atd...
Mám tady pár motorů a zbyla mi jedna M52 2.8 kterou jsem si ze začátků mého ježdění docela oblíbil... tenkrát mi to nestačilo tak jsem šel obsahově výš, ale i tak chci teď přes zimu si sní trošku pohrát a vyhnat na ní pár koníků nahoru. Máte něaké zkušenosti co sní jde vše udělat? popř. co vydrží orig. převodovka?
připomínám že do motoru nehodlám narvat 300tis,- ale jen si něak zpříjemnit dlouhé zimní večery v dílně

- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Obecně platí,že motor musíš nakrmit a dobře ho vypláchnout. Záleží kolik jsi ochoten do toho dát. Nechceš dát 300tis,, ale kolik 100? 50? 20?
Začal bych komplet výfukem - svody,střed a konec. Nejlépe od někoho,kdo to umí a bude to i lehké, tedy nerezové.Váha je nepřítel auta,když chceš být rychlejší. Ostřejší vačky ti pomůžou dobře vyplachovat motor a je to znát. Toto je sestava cca 15 výfuk a 25vačky + odladit soft na brzdě,to počítej,že bude taky tak 10tis,ale bude to stát za to. Tedy asi 50tis,ale motor bude mít cca 230-240ps a to už je slušné. Měl jsem možnost s takovým motorem jet a jak jsem byl napřed skeptický,tak jsem nakonec byl naprosto nadšený.
Cokoliv mín nemá smysl,zapomen na sestavy filtr a koncovka a iridiové svíčky,to je výsměch,tyhle věci samotné nefungují.
Další level by byla 6ti.klapka z M3 s odladěným softem můžeš dostat dalších přinejmenším 20koní.
Pokud bys chtěl sahat do motoru,tak nejlepší volba je výměna pístů a ojnic,což je další docela drahá investice,ale zase to má smysl. Zase pokud rozděláváš motor,tak zrovna G.O. kliky, nechat udělat hlavu,trochu ji snížit kvůli kompresy a na nové písty nechat vyhonovat válce. Samozřejmostí je komplet přetěsnit motor.
Sakumprdum bych řekl cca 100tis.kč. a máš nový motor a výkon M3 3,0i
Počítej s tankování 98 nebo 100 okt.benálu.
Ale 100 táců dávat do motoru je docela dost,tak můžeš jít cestou odlehčování auta,taky volba,ale to už je na tobě. Chování a zrychlení auta můžeš řešit i lepšími brzdami a nebo kvalitním podvozkem,bavíme se tedy tak o KW,HR,ale zase nevím do jakého to máš auta.
Začal bych komplet výfukem - svody,střed a konec. Nejlépe od někoho,kdo to umí a bude to i lehké, tedy nerezové.Váha je nepřítel auta,když chceš být rychlejší. Ostřejší vačky ti pomůžou dobře vyplachovat motor a je to znát. Toto je sestava cca 15 výfuk a 25vačky + odladit soft na brzdě,to počítej,že bude taky tak 10tis,ale bude to stát za to. Tedy asi 50tis,ale motor bude mít cca 230-240ps a to už je slušné. Měl jsem možnost s takovým motorem jet a jak jsem byl napřed skeptický,tak jsem nakonec byl naprosto nadšený.
Cokoliv mín nemá smysl,zapomen na sestavy filtr a koncovka a iridiové svíčky,to je výsměch,tyhle věci samotné nefungují.
Další level by byla 6ti.klapka z M3 s odladěným softem můžeš dostat dalších přinejmenším 20koní.
Pokud bys chtěl sahat do motoru,tak nejlepší volba je výměna pístů a ojnic,což je další docela drahá investice,ale zase to má smysl. Zase pokud rozděláváš motor,tak zrovna G.O. kliky, nechat udělat hlavu,trochu ji snížit kvůli kompresy a na nové písty nechat vyhonovat válce. Samozřejmostí je komplet přetěsnit motor.
Sakumprdum bych řekl cca 100tis.kč. a máš nový motor a výkon M3 3,0i
Počítej s tankování 98 nebo 100 okt.benálu.
Ale 100 táců dávat do motoru je docela dost,tak můžeš jít cestou odlehčování auta,taky volba,ale to už je na tobě. Chování a zrychlení auta můžeš řešit i lepšími brzdami a nebo kvalitním podvozkem,bavíme se tedy tak o KW,HR,ale zase nevím do jakého to máš auta.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Nad tím už jsem taky právě přemýšlel,pak mám ještě možnost to předělat na alpinu na tu jejich 2.8,funglovka vyjde taky na 100tis. + výfuk a mám tam cca 300koní...
Jde jen u to jestli tam mám hodit i jinou převodovku aby to vydržela
se silnějšíma poloosami už taky počítám (Připomínám že je to chci v manuálu)
A o kolik můžu schodit tu hlavu?
Každej žene do hroznejch výkonů e30 až e90,samá trojka... Tak jsem se rozhodl udělat e39
sice každej říká že to bude limuzína s výhřevem sedaček,ale jelikož to je momentálně v lakovně a krom dvou skořepin a rámu v autě nic nebude tak sem zvědav
Už ted se sériovím motorem se to auto chová úplně jinak,vzadu mám rozvodovku zavařenou a na trojec to pálí jak hovado,v sérii sem končil na dvojce... uvidíme mno.
Jde jen u to jestli tam mám hodit i jinou převodovku aby to vydržela

A o kolik můžu schodit tu hlavu?

Každej žene do hroznejch výkonů e30 až e90,samá trojka... Tak jsem se rozhodl udělat e39


- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Myslím,že Alpina M52 byla převrtaná na 3,0i,ale jestli je 2,8 je možný,nevím.
Převodovka ani poloosy nebudou nutný, jsou poddimenzovaný a vydrží určitě 350Nm. Pokud bys řešil na motor turbo,tak bys převodovku a poloosy měl řešit,ale určitě nedosáhneš takovýho výkonu,aby se trhaly,teda pokud je v dobrým stavu,tak vydrží. A pokud ne, dá se za pár korun řešit další.
Co se týče snížení hlavy,tak to je spíš otázka na strojaře ale je tam nějaká spodní hrana,pod kterou to stáhnout nemůžeš,aby se ti ventil nepotkal s pístem. Pokud bys řešil jiné písty,tak se dají koupit i se zvýšenou kompresí,tak si musíš napřed namyslet co chceš,pak se ta hlava ani stahovat nemusí a necháš ji jen srovnat a udělat ventily.
Ono to má opodstatnění,proč všichni konují 3er, protože jsou lehčí a dají se ještě odlehčit. Když chce někdo silnou limču,tak si koupí 540i a když na to má,tak M5.
Převodovka ani poloosy nebudou nutný, jsou poddimenzovaný a vydrží určitě 350Nm. Pokud bys řešil na motor turbo,tak bys převodovku a poloosy měl řešit,ale určitě nedosáhneš takovýho výkonu,aby se trhaly,teda pokud je v dobrým stavu,tak vydrží. A pokud ne, dá se za pár korun řešit další.
Co se týče snížení hlavy,tak to je spíš otázka na strojaře ale je tam nějaká spodní hrana,pod kterou to stáhnout nemůžeš,aby se ti ventil nepotkal s pístem. Pokud bys řešil jiné písty,tak se dají koupit i se zvýšenou kompresí,tak si musíš napřed namyslet co chceš,pak se ta hlava ani stahovat nemusí a necháš ji jen srovnat a udělat ventily.
Ono to má opodstatnění,proč všichni konují 3er, protože jsou lehčí a dají se ještě odlehčit. Když chce někdo silnou limču,tak si koupí 540i a když na to má,tak M5.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
...ano je převrtaná na 3.0, ale přeci jenom kilo se mi do toho naházet nechce,mám důležitější věci na zaplacení, počítám že do motoru chci zahučet max. 40-50tis. Kč (ale každý víme jak to nakonec končí... nasypeš do toho poslední korunu)
Nad turbem jsem taky přemýšlel... záleží ale na jakém,co tam koupit,a podle jeho síly udělat motor. Kratčí rozvodovku už tam mám, maximálka končí na 198km/h což na naše silnice a street podmínky bohatě stačí...
A jen tak mimochodem e39 v 4.4 mám současně jako primární vozidlo. Předtím jsem měl e34 540i,535i,e32 V12 (ten se bohužel rozletěl)
další nebudu jmenovat
bylo jich dost... Z téhle dvaosmy jsem chtěl udělat opravdu něco jiného,takovou ,,hračku"
Současně to auto má 1092kg s motorem + rám cca 30-40kg a ostatní píčoviny cca 50kg což je na 5er velice slušné skóre a také záleží na obutí (e46 330i jsem si na okruhu dával s lehkostí M3 a 540i e39 jsem byl nastejno,takže to není jen o motoru...
__________________________________________________________
Závěr : chci si sním zatím pohrát za min. náklady,dohnat tam z5 16koní co ztratil zubem času a zvednout to alespoň na 230koní.
Jenom zkrátka chci vědět co stím udělat doma na koleni abych se nenudil a né jak vykoupit tjůning shop...
Nad turbem jsem taky přemýšlel... záleží ale na jakém,co tam koupit,a podle jeho síly udělat motor. Kratčí rozvodovku už tam mám, maximálka končí na 198km/h což na naše silnice a street podmínky bohatě stačí...
A jen tak mimochodem e39 v 4.4 mám současně jako primární vozidlo. Předtím jsem měl e34 540i,535i,e32 V12 (ten se bohužel rozletěl)
další nebudu jmenovat

Současně to auto má 1092kg s motorem + rám cca 30-40kg a ostatní píčoviny cca 50kg což je na 5er velice slušné skóre a také záleží na obutí (e46 330i jsem si na okruhu dával s lehkostí M3 a 540i e39 jsem byl nastejno,takže to není jen o motoru...
__________________________________________________________
Závěr : chci si sním zatím pohrát za min. náklady,dohnat tam z5 16koní co ztratil zubem času a zvednout to alespoň na 230koní.
Jenom zkrátka chci vědět co stím udělat doma na koleni abych se nenudil a né jak vykoupit tjůning shop...
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Za tyto peníze se to dá dobře udělat, jel jsem s e30tourem s motorem M50 nebo M52 už nevím udělaným asi na 240ps a cca to vyšlo tyhle peníze a jelo to opravdu dobře, honil jsem se s ním s mou m3 a jeli jsme nastejno,ale víc by ti poradil Atimen,auto je jeho otce.
Co se týče tvé váhy,tak to musí bejt uplně oholený auto z původních asi 1600kg
Co se týče tvé váhy,tak to musí bejt uplně oholený auto z původních asi 1600kg

Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Mám,ale zapoměl jsem započítat okna. Vážil jsem jí když šla do laku bez oken. Sry že jsem tu klamal
ale i tak ty okna zas tak o moc nepřidávaj...
Tohle je kompletně zbavené izolace,a věřte tomu,jen ta silnější vrstva barvy na spodku auta vážila 20kg,izolace uvnitř další banánovka (10kg),elektrika komplet ven a udělány nově svazky,přepážka mezi kufrem a kabinou dalších 10kg a další serepetičky naprosto k ničemu... sice se to nezdá ale i takovéhle detaily přidají váhu,chce to ale trpělivost a hodně nudný večery se šmirglem a flexou
A když už je zase téma na trojky tak podle tabulek se váha 3er a 5er moc nemění
a spíš je to jen o přesvědčení že pětka je veliká neobratná těžká pixla

Tohle je kompletně zbavené izolace,a věřte tomu,jen ta silnější vrstva barvy na spodku auta vážila 20kg,izolace uvnitř další banánovka (10kg),elektrika komplet ven a udělány nově svazky,přepážka mezi kufrem a kabinou dalších 10kg a další serepetičky naprosto k ničemu... sice se to nezdá ale i takovéhle detaily přidají váhu,chce to ale trpělivost a hodně nudný večery se šmirglem a flexou
A když už je zase téma na trojky tak podle tabulek se váha 3er a 5er moc nemění

Danny píše:Wetech píše:
Současně to auto má 1092kg s motorem + rám cca 30-40kg a ostatní píčoviny cca 50kg což je na 5er velice slušné skóre
to máš zvážené? Moc tomu nevěřím. Moje závodní e36 m3 s laminátovou kapotou a př blatníkama váží 1140kg /to je bez elektriky, místo oken makrolon, s rámem a skořepinou/
to je 300kg dolu, tos vrtal i sroubky ne

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Wetech píše:A když už je zase téma na trojky tak podle tabulek se váha 3er a 5er moc neměnía spíš je to jen o přesvědčení že pětka je veliká neobratná těžká pixla
jo, váhově je to hodně podobné..... s e34 TDS jsem na plaťáku vezl Reného e36 M3 3,0 a obě auta měly v TP shodnou váhu 1595kg

na e39 pěkná váha


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tvl než tu někdo bude špekulovat o tom co jak to má nejprva se stačí podívat do ETK... tam zjistím že 3.2 ma vrtani 86.3 , coz je oproti 85.9 co ma 3.0 asi rozdíl ...tudíž , někdo trochu vaří z vody se shodným těsněním z m52 ktera ma 84
3.2 ma k tomu jeste kratsi ojnice samože ... klika ma stejny zvih jako M54B30...


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Obecně platí,že motor musíš nakrmit a dobře ho vypláchnout. Záleží kolik jsi ochoten do toho dát. Nechceš dát 300tis,, ale kolik 100? 50? 20?
__________________
Aion Kinah
__________________
Aion Kinah