Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jak předělat podtlakové ovládání turba za přetlakové?

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#1 Příspěvek od mev1 »

chtěl sem se zeptat jestli někdo nevíte jestli jde jednoduše předětlat podtlakové ovládání turba z 3.0d na přetlakové aby funkovalo na motoru 2.5TDS? jdou jednoduše vyměnit ty banky? podtlakova za přetlakovou?
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#2 Příspěvek od pesa84 »

Ahoj, mrkni sem http://dieselpower.cz/forum/index.php je tam toho mrak. Mam to taky v plánu, ale né z 3litra..
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#3 Příspěvek od mev1 »

a ty to turbo plánuješ z čeho? nějaké lepší než z 3litra? a taky na TDS za to obtokové? ja ho chci dát kvůli tomu, že z 3litra ma už regulaci tlaku pomocí naklápění lopatek co sem četl o tom články tak by mělo být lepší, je to defakto stejný rozdíl jako u octavie TDI 66 a 81kw taky se liší jen že 66 ma obtokové turbo a 81 s naklápěním lopatek..
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#4 Příspěvek od pesa84 »

mrkni konkrétně sem.. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15 tam sem to řešil s jedním borcem, co to už má a myslím, že budeš překvapenej.. :wink: Ale nejdřív než do toho pudeš, co tam máš už za upravy??
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#5 Příspěvek od mev1 »

no mám viscu pryč, erg odpojeny a zaslepeny, zvedlý tlak na turbu cca o 0,3bar, KaN bavlněnou vložku filtru, a chip na 170hp a plánuju ještě výfuk udělat, zatím sem se na něj nedostal, nemám doma COčko, ale jak sem se díval tak při montáži toho turba z 3.0d budu muset dát otevřené sání a konusovým filtrem, protože myslím že airbox tam nevleze, vývod s turba je nahoru... jinak turbo už mám doma a vypadá celkem dobře, vůle tam asi není, ale když jsem se díval na vývod s turba smerem k intercoleru tak je to od oleje, je to normální aby to bylo od oleje a prosakuje to vždycky trošku, nebo když je turbo ok mělo by to být suché?
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#6 Příspěvek od pesa84 »

Ahoj, jak jsi pokročil? Jinak s tím katem a celkově s tím výfukem si taky dost pomůžeš, hlavně v nižších otáčkách..až to uděláš.. máš stejné úpravy jako já, ale nemam přidaný tlak na turbu.. eště jsem to nezkoušel.. ty to máš o 3otáčky na závitě? Asi to skusím taky než pudu do výměny turba.. A k tomu turbu, pokud to není nijak víc zajebaný tak by to mělo být z odvětrání motoru či ventilového víka, ale nevím jak to maj řešený u 3litra.. jinak právě se mi nechce řešit turbo z 3l protože to musíš předělávat sání. když dáš turbo z 525d tak ho jen vyměníš..a vyměníš čidlo tlaku turba.. ale to už máš nejspíš nastudovaný.. :lol:
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#7 Příspěvek od mev1 »

ahoj, s tím turbem sem ještě nijak nepokročil, zatím se do toho nepouštím, protože nevím jestli nebudu dávat komplet motor i s převodovkou s toho 3litra, ale kdo ví jak to dopadne, už se mi do toho moc nechce je to moc práce s elektrikou a navíc bych časem chtěl koupit 330d e46 150kw... jinak ten tlak na turbu pomůže fakt hodně, mě to pak přišlo, že to jede asi ještě o jednou tak líp jak po chipu... a hlavně po chipu mi to občas dýmilo a po přidání tlaku na turbu to přestalo, jen mam ještě po tom chipu problém, že mi auto v určitých otáčkách hlavně na 4ku a 5ku tak kolem 70-90 když mam jen trochu plynu začme škubat celým autem, ale udajně je problém v elektoronické hlavě čerpadla, že je tam pry v určitém místě asi vydřená nějaká klapka nebo co... a ohledně výměny toho turba, je mi jasné, že budu muset dát asi otevřené sání, ale štve mě to, když už mám ten KaN filtr který je tam pul roku a stál přez 2táci... jinak ohledně toho čidla tlaku, nevíš jak se zapojuje nebo kde by šel sehnat konektor?
milius
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: ned 01.11.2009 01:00

#8 Příspěvek od milius »

ahoj tak tu ctu vase predelavky taky mam predelavku jednu nejedna se sice o BMW, muzu se zeptat kolik tam mas tlak turba po pridani 0,3bar? ja mam primo budik na tlak turba a tlacim tam 2bary jede to sice jak krava ale mam problem furt mi praskaji nekde u spon hadice musim jeste vse predelat.
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od MUF_IV »

Ahoj, čistě ze zajímavosti, jedete potom s takovým upraveným autem třeba na dovolenou na jih itálie? Vydrží to? Opravdu nic ve špatném, jen mě to zajímá :) :lol:
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#10 Příspěvek od mev1 »

po přidání tlaku tam mužu mít tak 1.4bar odhad, budík na tlak ještě nemám, nové turbo z 530d tam zatím ještě taky nemám, dodělavam přetlakove ovládání turba, tak až to dodělam a namontuju tak dam vědět, ted sem moc nestíhal, řešil sem ještě problémi se vstřikovacím čerpadlem a vypadá to, že budu muset sehnat nové... jinak ja zatím s životností a spolehlivostí motoru absolutně problém nemam, ale jak to bude na tlaku 2bary a výkonu přez 200hp to se pozná, každopádně mam to auto spíše na takové víkendové ježdění, projíždky a občas závody, na ježdění do práce a každodenní popojíždění mam už jine auto...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od Misanek »

tlak neni všechno. Nastuduj si o turbodmychadlech víc. Všichni ti, kdo o turbu ví akorát to, že dělá pšššš a rychle se točí si totiž myslí že funguje jednoduchá rovnice vyšší boost = víc koní, ale tak to nefunguje. Ti, kteří studiu přeplňování věnovali spoustu času taky ví, proč tak činili a představa 2 Barů a tudíž 200 koní, kor na jinak seriovém motoru je hodně mírně řečeno víc než přitažená za vlasy :roll: Už vidím seriovou M51 šlapající na tlaku 2 Bary... ...ale asi tak pár motohodin, ne-li motominut. Tyto představy mě vždycky dovedou pobavit :lol:
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#12 Příspěvek od mev1 »

Jenze je to uz odzkousene a zmerene na brzde, nedelam nic co uz by nevyzkouseli lidi predemnou a co vim ze funguje... Jinak vim o motoru co uz dost dlouho jezdi na tlaku 2.2bar jaky ma nyni vykon nevim ale s turbem z e39 530d nastavenym na 1.7bar namerily 209hp a 429Nm.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od Misanek »

Jo, jasně. Pořád se bavíme o seriovém motoru se seriovým těsněním pod palicí, se seriovýma šroubama v hlavě a dalšíma N/A dílama, jo?
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#14 Příspěvek od mev1 »

Jo, streva sou origo, je tam jen mechanicke cerpadlo a jine turbo, jinak ten tlak je teda 1.9baru
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#15 Příspěvek od Misanek »

Tak to teda čumím a nezbývá nic jiného než držet palce, aby tento motor vydržel takovýto tlak co nejdýl.
mev1
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 23.01.2012 01:00

#16 Příspěvek od mev1 »

Tak on kazdy rika jaky ten motor neni macka a jak praskaji hlavy atd... Ale ono je to hlavne o pristupu ridice, kdyz se necha zahrat a nehoni se za studena, nedava se mu porad plny po dojeti se hned nezdechne tak je to docela drzak, znamy na nem ma pri vykonu 209hp najeto uz nekoli desitek tisic km, fouka tam obcas i nitrak a motor drzi... Jen spojka uz to moc nepobira a musel dat keramiku
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#17 Příspěvek od Misanek »

Jo, to všechno vím. TD(S) už nějaký ten rok taky mám
Odpovědět