Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 V8, V12 nebo turbo ?

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#61 Příspěvek od Storm »

Máš pravdu jen částečně, pokud to doma slátáš na koleni, což málokdy funguje, , tak máš smůlu, ale pokud to koupiš jako sadu (kit) od evropského výrobce, je možné vše nechat zapsat do TP. Pokud by jsi měl sadu z USA, tak je jedinná možnost po instalaci projít TUV a potom nechat zapsat v čr.
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#62 Příspěvek od BOOST »

Storm píše:Máš pravdu jen částečně, pokud to doma slátáš na koleni, což málokdy funguje, , tak máš smůlu, ale pokud to koupiš jako sadu (kit) od evropského výrobce, je možné vše nechat zapsat do TP. Pokud by jsi měl sadu z USA, tak je jedinná možnost po instalaci projít TUV a potom nechat zapsat v čr.

Pochybuju o tom, že sehnat KIT, který bude homologován pro ČR opravdu legálně, bude jednoduchý a když tak ta cena bude přímo astronomická. TUV u nás nemá žádnou hodnotu, pokud něco tak se to musí řešit přes Dekru a při takovéto výkonové úpravě s tím budou muset souviset i brzdy, podvozek atd. Takže auto bude muset projít testem na emise, spotřebu, jízdní vlastnosti, test maximální rychlosti.....atd. Tyto testy se mohou v součtu vyšplhat až na 170tKč, všechno záleží na tom, co si vymyslí příslušný úřada na dopravce, kde bude muset člověk požádat o individuální přestavbu vozidla. No a ve finále člověk projde všemi těmito testy, zaplatí balík peněz a jedna z podmínek od ouřady, aby byl krytej, bude, že chce vyjádření od výrobce vozidla, jestli takovou stavbu povoluje a schvaluje a on se samozřejmě vyjádří, že ne a prachy za zkoušky v hajzlu a auto pořád ilegál. Jsme v čechách, takže základem všeho je takové věci občanům znemožnit, případně co nejvíc ztížit. Vím to sám na vlastní kůži, zastavěl jsem do E30 cabrio M60 V8 4.0 s šestikvaltem, brzdami z E46 330d a samozřejmě, že jsem všude možně řešil, jak to zapsat a nejsem sám, ke stejným zkušenostem došli i kluci z 200SX fóra s instalací motoru ze Skylinu, prostě u nás legálně nemožné.
Samozřejmě, když tohle člověk staví, tak to přemůže nadšení atd., po určitém času ale dojde k tomu, že člověka začne štvát ta ilegálnost. Znám hodně lidí, co zastavěli jiné motory nebo turba atd. a do tohode stavu došli všichni. Takže jedině na plaťák a vozit to na drifty, okruhy atd., nebo se na to ....
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#63 Příspěvek od Storm »

Konečně se tady otevřela debata o tom, co obnáší taková úprava auta, motoru, díky všem za příspěvky poukazující na problematiku takových úprav, její následky a jejich legalizace.

Já o tom vím málo, účelem mého psaní bylo poukazát na případné důsledky, tak přestaňte plácat po ramenou úpravce a neříkejte jim, jak dobrý nápad mají, jací jsou borci, když s tím chtějí do běžného provozu.

Jinak nepodceňuj TUV, stačí se podívat na jejich stránky "Individuální stavba a přestavba", pokud si koupíš třeba kit od Dinanu, má certifikaci právě TUV a česká legislativa jí jako člen EU musí uznat.

Tohle je přesně napsané, na co jsem chtěl poukázat ...

BOOST píše:Znám hodně lidí, co zastavěli jiné motory nebo turba atd. a do tohode stavu došli všichni. Takže jedině na plaťák a vozit to na drifty, okruhy atd., nebo se na to ....
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#64 Příspěvek od Mirda328 »

Storm píše:Konečně se tady otevřela debata o tom, co obnáší taková úprava auta, motoru, díky všem za příspěvky poukazující na problematiku takových úprav, její následky a jejich legalizace.

Já o tom vím málo, účelem mého psaní bylo poukazát na případné důsledky, tak přestaňte plácat po ramenou úpravce a neříkejte jim, jak dobrý nápad mají, jací jsou borci, když s tím chtějí do běžného provozu.

Jinak nepodceňuj TUV, stačí se podívat na jejich stránky "Individuální stavba a přestavba", pokud si koupíš třeba kit od Dinanu, má certifikaci právě TUV a česká legislativa jí jako člen EU musí uznat.

Tohle je přesně napsané, na co jsem chtěl poukázat ...

BOOST píše:Znám hodně lidí, co zastavěli jiné motory nebo turba atd. a do tohode stavu došli všichni. Takže jedině na plaťák a vozit to na drifty, okruhy atd., nebo se na to ....



jo je to jedna z cest, legalizaci lze dosahnout i jinak, ale je to batoh penez, lepsi pak poridit 335i e90, pac toho od BMW moc neni co by jelo za rozumny penize

asi prejdu na Audi oooo, ta uz krasne fouka v zakladu :lol:
Nikbmw
Registrovaný
Příspěvky: 191
Registrován: ned 10.04.2011 00:00
Bydliště: Svitavy

#65 Příspěvek od Nikbmw »

asi prejdu na Audi oooo, ta uz krasne fouka v zakladu :lol:[/quote]
:roll: :savle:
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#66 Příspěvek od _stalker_ »

A nešel by tento problém s takto upraveným autem řešit přes naše kolegy v Německu?? Nebo je postup při řihlašování takto upraveného auta je stejná procházka po minovém poli jako u nás.
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#67 Příspěvek od Storm »

Podle mě by to šlo, před léty jsem se zajímal o možnost instalace kompresor kitu, nebo turbo kitu do e34, když pominu cenu této sady, tak největší problém byl v tom, že výrobci těchto sad nejsou v EU, tím to bylo horší, nicméně tehdy byla cesta projít s takto upraveným autem TUV v německu, postupem času tuto službu začala dělat TUV v ČR, takže si myslím, že by to chtělo probrat s nima, zjistit jaké možnosti jsou.

Určitě by neprošla úprava auta ve stylu Alpiny, třeba nacpat do e36 V8 motor, nebo jak dělal Hartge e34 V12, to určitě NE.
Odpovědět