Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tonovani auto skla
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Přední máš určitě už tónovaný z výroby na maximální povolenou propustnost, můžeš pak mít problém když tam dáš folie. Já si před pár lety nechal nalepit folie, který měli být atestovaný, i jsem k nim měl atest, že nejsou moc tmavý (byli téměř čirý).
Zrovna včera jsem prošel STK, ale musel jsem je strhnout, žádný atest je nezajímal, prostě tam nemaji být.
Zrovna včera jsem prošel STK, ale musel jsem je strhnout, žádný atest je nezajímal, prostě tam nemaji být.
paveld píše:Přední máš určitě už tónovaný z výroby na maximální povolenou propustnost, můžeš pak mít problém když tam dáš folie. Já si před pár lety nechal nalepit folie, který měli být atestovaný, i jsem k nim měl atest, že nejsou moc tmavý (byli téměř čirý).
Zrovna včera jsem prošel STK, ale musel jsem je strhnout, žádný atest je nezajímal, prostě tam nemaji být.
tak to je zajimvy.. a naco tedy lidi plateji prachy za atesty ?:)))
- Storm
- Registrovaný
- Příspěvky: 3601
- Registrován: úte 29.08.2006 00:00
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Tohle je zajímavé téma, když mě policista napomenul za tmavé fólie s atestem, bylo to letos při velikonočních kontrolách, tak vše zdůvodnil tak, že podle nové vyhlášky která upravuje průsvitnost, nebo zatmavení, nevím jak to správně nazvat, pozbývají některé atesty svoji platnost, oponoval jsem stále platným atestem třeba 8 SD, ale i tak mi vysvětlil, že nová vzhláška vše upravuje a kdo má atestované fólie před touto vyhláškou, má prostě smůlu a fólie musí dolů, nehledě na jejich atest.
Pochopil jsem z toho akorád to, že pokud chce někdo fólie s atestem v současné době, musí dodržet aktuální platnou vyhlášku.
Pochopil jsem z toho akorád to, že pokud chce někdo fólie s atestem v současné době, musí dodržet aktuální platnou vyhlášku.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Je možný, že se vyhláška změnila, já to pochopil tak, že se po tom jen začalo víc jít, ale to je asi jedno. V autoskle mi vysvětlili, že folie na naprosté většině aut být na předních nemůžou, protože skoro všechny auta už skla mají sníženou propustnost na 70% (nebo kolik to je). Takže legálně pouze uplně průhledný folie.
Já uvažuju akorát nad tim, že si seženu stejný folie jako jsem měl a budu si je lepit sám co 2 roky po STK
.
Já uvažuju akorát nad tim, že si seženu stejný folie jako jsem měl a budu si je lepit sám co 2 roky po STK

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Kontaktovat uživatele:
To bych Ti nedoporučoval, zastaví Tě benga a máš flastr jak vyšitej.
Z výroby to není pravidlo, to zase bacha. Legální je propustnost vepředu 75%, je na to i měřák za pár stovek se to dá koupit na netu, policajti používaj prakticky tentýž. Pokud budeš mít po nalepení folie při otevřenejch dveřích propustnost světla 75% a víc, tak si v pohodě, i kdyby si tam měl ty folie 3.
Z výroby to není pravidlo, to zase bacha. Legální je propustnost vepředu 75%, je na to i měřák za pár stovek se to dá koupit na netu, policajti používaj prakticky tentýž. Pokud budeš mít po nalepení folie při otevřenejch dveřích propustnost světla 75% a víc, tak si v pohodě, i kdyby si tam měl ty folie 3.

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
S kontrolou policie vím, že může být problém. Na druhou stranu mě stavili mockrát a nikdo si folií ani nevšim, asi proto, že opravdu skoro nejsou vidět že tam jsou. Mít tmavší, že je problém vidět do auta, tak je určitě pravděpodobnost daleko vyšší že to budou řešit.
Zatím jsem měl problém akorát teď jednou na STK, jinak nikdy a folie jsem měl na autě od 12/2009.
Zatím jsem měl problém akorát teď jednou na STK, jinak nikdy a folie jsem měl na autě od 12/2009.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Sry,Storm píše:Jinak je pravda, že pokud tě zastaví dopravák a bude měřit skla, můžeš dostat pokutu až 20,000 kč
ale s dopravákem se o technické způsobilosti vozidla nebavím. Ale může mne poslat na nejbližší STK, kde na to musí mít kalibrovaný přístroj. Potom tu kontrolu zaplatí ten, kdo neměl pravdu.

- Storm
- Registrovaný
- Příspěvky: 3601
- Registrován: úte 29.08.2006 00:00
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Já to moc nechápu taky, jsou dvě možnosti, buď na ně dojde časem, nebo to auto bylo již koupené jako nové a výrobce je tam montoval, setkal jsem se stím u kamaráda, před cca 10-ti lety dotáhl z německa felicii a ta má od výroby všechny skla tmavě hnědé, žádná fólie, předpokládám, že ho dopraváci nemají jak donutit k výměně org skel na celém autě, technickou prochází bezproblému.
- Storm
- Registrovaný
- Příspěvky: 3601
- Registrován: úte 29.08.2006 00:00
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Protože mě to také zajímá, více jsem se podíval na internet, tady vložím jak to vše má být:
Z vyhlášky č.341/2002 Sb. jsou pro nás důležité:
§ 36
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy:
prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm, zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost nižší než 70%.
Z §36 je zřejmé, že chybná instalace fólií je hodnocena jako závažná závada ohrožující bezpečnost provozu.
Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu. Podmínky pro instalaci fólií v ČR jsou obdobné jako v ostatních státech EU. V případě porušení těchto předpisu lze očekávat při cestách do zahraničí penalizaci mistními kontrolními orgány.
Ná závěr vám nabízíme v bodech jak postupovat při instalaci autofólií.
1. Zvolit pouze shválené fólie-viz.seznam schválených držitelů Osvědčení
2. Propustnost čelního skla v žádném případě neupravovat
3. Propustnost předních bočních skel nesmí být nižší než 70% doporučujeme tyto skla neupravovat
4. Provedené úpravy musí být označeny na jednotlivých sklech schvalovací značkou ATEST 8SD 1818 v provedení dle přílohy č.15 vyhlášky MDS č.341/2002 Sb.
5. Požadovat od instalační firmy Osvědčení nebo Typový list o provedené úpravě skel

Z vyhlášky č.341/2002 Sb. jsou pro nás důležité:
§ 36
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy:
prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm, zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost nižší než 70%.
Z §36 je zřejmé, že chybná instalace fólií je hodnocena jako závažná závada ohrožující bezpečnost provozu.
Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu. Podmínky pro instalaci fólií v ČR jsou obdobné jako v ostatních státech EU. V případě porušení těchto předpisu lze očekávat při cestách do zahraničí penalizaci mistními kontrolními orgány.
Ná závěr vám nabízíme v bodech jak postupovat při instalaci autofólií.
1. Zvolit pouze shválené fólie-viz.seznam schválených držitelů Osvědčení
2. Propustnost čelního skla v žádném případě neupravovat
3. Propustnost předních bočních skel nesmí být nižší než 70% doporučujeme tyto skla neupravovat
4. Provedené úpravy musí být označeny na jednotlivých sklech schvalovací značkou ATEST 8SD 1818 v provedení dle přílohy č.15 vyhlášky MDS č.341/2002 Sb.
5. Požadovat od instalační firmy Osvědčení nebo Typový list o provedené úpravě skel

Storm píše:Protože mě to také zajímá, více jsem se podíval na internet, tady vložím jak to vše má být:
Z vyhlášky č.341/2002 Sb. jsou pro nás důležité:
§ 36
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy:
prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm, zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost nižší než 70%.
Z §36 je zřejmé, že chybná instalace fólií je hodnocena jako závažná závada ohrožující bezpečnost provozu.
Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu. Podmínky pro instalaci fólií v ČR jsou obdobné jako v ostatních státech EU. V případě porušení těchto předpisu lze očekávat při cestách do zahraničí penalizaci mistními kontrolními orgány.
Ná závěr vám nabízíme v bodech jak postupovat při instalaci autofólií.
1. Zvolit pouze shválené fólie-viz.seznam schválených držitelů Osvědčení
2. Propustnost čelního skla v žádném případě neupravovat
3. Propustnost předních bočních skel nesmí být nižší než 70% doporučujeme tyto skla neupravovat
4. Provedené úpravy musí být označeny na jednotlivých sklech schvalovací značkou ATEST 8SD 1818 v provedení dle přílohy č.15 vyhlášky MDS č.341/2002 Sb.
5. Požadovat od instalační firmy Osvědčení nebo Typový list o provedené úpravě skel
Zajimavé

Teď zkusim někoho sehnat kdo mi da tu folii s ATESTEM na přední boční skla a budu čekat kdy se ke mně někdo přise.. kvuli foliim
