Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
vadí - nevadí?
mno čistě teoreticky se totiž změní doba vznícení směsi, tudíž je potřeba změnit předstih...a když se to neudělá tak se můžou propálit ventyly....někdo řiká že je to v pohodě, že nejde o nic výraznýho a někdo že se to dřív nebo později projevý a bude potřeba všechno vyměnit, teda ty ventyly a sedla....což asi nebude levná položka...teď de o to jestli se vyplatí to a nebo to :-/ mno uvidíme
každopádně díky za názory


každopádně díky za názory

castro píše:95ka bude asi hořet rychleji takže by se nic podpálit nemělo, to spíš obráceně, lít do auta 100okt co je stavěné na 95ku.
rychlsot hoření paliva není dáno oktanovým číslem. Oktanové číslo definuje, jak je to palivo odolné od samovznícení. To může vznikat vysokým tlakem nebo žhavými částmi ve spalovacím prostoru. M3 má jako každý moderní auto čidla klepání, které detekují samozápaly. Podle toho jednotka reguluje dobu zápalu a také vstřik paliva. Proto, když je tam benzín s menším oktanovým číslem, se zmenšuje předstih a nedochází k detonacím, které ničí celý klikový mechanismus. Propálení pístu hrozí, pokud je směs chudá.
Navíc většina N95 má okt.číslo kolem 96-97. A v italii maji predpis pr M3 N95
