
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
odlehceny setrvak do M 3.2
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: pon 11.04.2005 00:00
- Bydliště: Troubky - Prerov/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
LOPOLO píše:sorry, trosku mimo ale neda mi to .. proc pouzivas zkratky kterejm nerozumis? Vzdyt ta veta nedava smysl
tak dyl jak tyden cekam na odpoved a pak typicka rekace na bmwklubu

uz jsem to opravil, a zkratkam rozumim, jen jsem puvodne chtel napsat mou verzi co udela lehci setrvak s autem s dotazem jestli si to myslim spravne, ale pak jsem si to radeji rozmyslel a prepsal na neco co uz se logicky k te zkratce nehodilo... staci ti to takto?
jinak teda doufam ze se tu nezvrhne diskuse na tema zkratek...

8,5 lbs je podle všeho moc lehké a dělá rachot kol...
11 lbs je rozumnej kompromis...
taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí?

“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: pon 11.04.2005 00:00
- Bydliště: Troubky - Prerov/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Hanz píše:taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí?
no hlavne na blbnuti pri dennim jezdeni:) jde mi spis jen o navyseni vykonu rozumnyma upravama a tohle povazuji za jednu z moznosti... samo me zajimaji i informace ohledne te spojky, pac je tam zatim taky origo ale parkrat uz mi pekne zasmrdela, tak bych ji nerad znicil a zustal kvuli tomu nekde stat

Greg píše:Hanz píše:taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí?
no hlavne na blbnuti pri dennim jezdeni:) jde mi spis jen o navyseni vykonu rozumnyma upravama a tohle povazuji za jednu z moznosti... samo me zajimaji i informace ohledne te spojky, pac je tam zatim taky origo ale parkrat uz mi pekne zasmrdela, tak bych ji nerad znicil a zustal kvuli tomu nekde stat
pokud chceš výkon tak si kup kratší převod do diferáku a diferák si nech zrepasovat
presne ako písal Hanz.
Na svoje Mko som namontoval odlahčený zotrvák, a môžem povedať , že na 1. a 2. prevodovom stupni je to citelné, auto lepšie akceleruje.
Origo zotrvák na M3 E36 3.2 má váhu 11,09kg a ten čo som montoval ja váži 7,5 kg.
Záporná stránka odlahčeného zotrváku:
-origo zotrvák na 3,2 je dvojhmotovy odpružený- tlmí vibrácie motora
-odlahčený zotrvák je jednohmotový pevný- prenáša vibrácie
Vibrácie na volnobehu sú úplne v pohode je to takmer necitelné.
Horšie to je z prevodovkou, tá po zohriati na prevádzkovú teplotu štrká ako mlynček na mäso
Po zošlapnutí spojky tento pazvuk prestane, alebo po jemnom zvýšení otáčok.
Vela ludí sa potom čuduje čo je to za mrdku , keď to na volnobehu vydáva takéto pazvuky
Vadnou alebo vylietanou prevodovkou to určite neni, skúšal som ich viacej a bez rozdielu na to kolko mali najazdené štrkotali rovnako.
Na svoje Mko som namontoval odlahčený zotrvák, a môžem povedať , že na 1. a 2. prevodovom stupni je to citelné, auto lepšie akceleruje.
Origo zotrvák na M3 E36 3.2 má váhu 11,09kg a ten čo som montoval ja váži 7,5 kg.
Záporná stránka odlahčeného zotrváku:
-origo zotrvák na 3,2 je dvojhmotovy odpružený- tlmí vibrácie motora
-odlahčený zotrvák je jednohmotový pevný- prenáša vibrácie
Vibrácie na volnobehu sú úplne v pohode je to takmer necitelné.
Horšie to je z prevodovkou, tá po zohriati na prevádzkovú teplotu štrká ako mlynček na mäso

Po zošlapnutí spojky tento pazvuk prestane, alebo po jemnom zvýšení otáčok.
Vela ludí sa potom čuduje čo je to za mrdku , keď to na volnobehu vydáva takéto pazvuky

Vadnou alebo vylietanou prevodovkou to určite neni, skúšal som ich viacej a bez rozdielu na to kolko mali najazdené štrkotali rovnako.
LOPOLO píše:kosh píše:pokud chceš výkon tak si kup kratší převod do diferáku a diferák si nech zrepasovat
podle me idealni reseni .. pak se clovek ukvrdla k smrti a ma pocit ze top hrozne jede kdyz musi porad radit
jj, proto se skladaji prevodovky podle zavodu, mozna cekaji az jim to reknes, ze nemuseji tolik radit a pojede jim to lip


“Ability is what you're capable of doing.”
Cim lehci prevody do zrychleni, tim mensi moznost vyuziti krouticiho momentu. Sice jde motor brutalne do otacek, ale ta sila je nevyuzita a caste razeni v urcite chvili, kdy uz je to zprevodovani ultra kratky, akorat zdrzuje. Nemluve o nemoznosti udrzeni rozumne trakce.
TRochu(ale jen opravdu trochu) neco jineho je hmotnost, kterou roztacim na klice. Negativa jsou jak psal Hanz, ale chrasteni prevodovky je problem stare prevodovky
ne lehkeho setrvaku.
Idealni je vse zmerit pred a po uprave a pak hodnotit. Jako priklad muzu uvest muj zavodak, kdy jsem zkratil prevod o 25% a zrychleni do 100km/h je stale stejny, az pak se zacalo projevovat to zprevodovani. Idealni pro M3 motor je podle meho nazoru nechat 1. a 2.kvalt zhruba stejne dlouhy, a az 3. kvalt zkracovat.
TRochu(ale jen opravdu trochu) neco jineho je hmotnost, kterou roztacim na klice. Negativa jsou jak psal Hanz, ale chrasteni prevodovky je problem stare prevodovky

Idealni je vse zmerit pred a po uprave a pak hodnotit. Jako priklad muzu uvest muj zavodak, kdy jsem zkratil prevod o 25% a zrychleni do 100km/h je stale stejny, az pak se zacalo projevovat to zprevodovani. Idealni pro M3 motor je podle meho nazoru nechat 1. a 2.kvalt zhruba stejne dlouhy, a az 3. kvalt zkracovat.