Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 M3 3,2-rachot kol v převodovce

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
klasek
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Bydliště: Chrudim

#1 Příspěvek od klasek »

Ahoj.U mé M3 E36 po zahřátí na provozní teplotu je slyšet na volnoběh jakoby rachot kol v převodovce,když vyšlápnu spojku tak je klid. Je to normální nebo mužu očekávat nějahou pohromu? Je to 3,2 6st. manual,naprosto original bez žádných úprav. Díky za rady.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit :-(
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Lion »

Speedy píše:Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit :-(

Takže to znamená pro Kláska koupit převodovku celou novou?
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Oldman »

Speedy píše:Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit :-(
Speedy, jestli víš o nějakém odkazu, zobrazení te převodovky, vic pohledu, atd, dík
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#5 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Speedy píše:Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit :-(


no ještě je tam malá šance že je v prdeli i spojkové ložisko...to by byla samo ta lepší varianta...
pepam3
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#6 Příspěvek od pepam3 »

no myslím, že je to spíš v té pr.... co si pamatuji tak na 3.2 náhradní díly neprodávají, jedině koupit celou. kdyby to byla 3.0 tak tam, se dají díly dokoupit jednotlivě. hodně štěstí
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Oldman píše:
Speedy píše:Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit :-(
Speedy, jestli víš o nějakém odkazu, zobrazení te převodovky, vic pohledu, atd, dík

viz ETK

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/M3 ... /02/mg-23/

M3maniac píše:no ještě je tam malá šance že je v prdeli i spojkové ložisko...to by byla samo ta lepší varianta...

Spojkové ložisko hučí když spojku zmáčkneš, než když je uvolněná

pepam3 píše:no myslím, že je to spíš v té pr...

Je to tak, na 3,2 6ti kvalt není možné koupit žádný ND. 3litrová je stejná jako 328 apod, což není problém.

Ani na 5ti kvaltu se ale nevyplatí to opravovat, samotné rozdělání a výměna stojí tolik, oc dobrá jetá převodovka. Ale kdyby někdo chtěl, tak jednu takovou, která má tohle ložisko v prdeli, mám na půdě :lol:
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Lion »

Tak to je nepříjemá závada. Za kolik se ta dobře jetá převodovka 6-kvalt dá sehnat? Popřípadě i ten 5-kvalt?
klasek
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Bydliště: Chrudim

#9 Příspěvek od klasek »

Tak tohle jsem teda vůbec nechtel slyšet :cry: No uvídíme,každopádně půjde převodovka dolů a uvidí se jestli bude nějaká evidentní vůle na mrkvi,jestli se to teda dá vůbec poznat. Mám už na auto nachystanou novou spojku kterou jsem měl v plánu měnit tuhle zimu. A to zrovna je motor po kompl.repasi vanosů a seř.ventilů u p.Kabátníka.Tak jsem myslel že budu mít na chvilku s investicema klid.Za kolik se dá zhruba tahle převodovka sehnat?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

klasek píše:Tak tohle jsem teda vůbec nechtel slyšet :cry: No uvídíme,každopádně půjde převodovka dolů a uvidí se jestli bude nějaká evidentní vůle na mrkvi,jestli se to teda dá vůbec poznat. Mám už na auto nachystanou novou spojku kterou jsem měl v plánu měnit tuhle zimu. A to zrovna je motor po kompl.repasi vanosů a seř.ventilů u p.Kabátníka.Tak jsem myslel že budu mít na chvilku s investicema klid.Za kolik se dá zhruba tahle převodovka sehnat?


6ti kvalt tak kolem 25k.

až to sundáš, tak si s tim zatoč i na jednotlive kvalty a když bude chrastit nebo pujde z tezka tocit, tak je prevodovka KO.

Jinak jsem zvedavy, jak dlouho Ti ty Vanosy vydrzi nerachtat, od Kabatnika mame sestelovany 3 motory a vsechny zacali po 2000km rachtat.
klasek
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Bydliště: Chrudim

#11 Příspěvek od klasek »

Speedy píše:
klasek píše:Tak tohle jsem teda vůbec nechtel slyšet :cry: No uvídíme,každopádně půjde převodovka dolů a uvidí se jestli bude nějaká evidentní vůle na mrkvi,jestli se to teda dá vůbec poznat. Mám už na auto nachystanou novou spojku kterou jsem měl v plánu měnit tuhle zimu. A to zrovna je motor po kompl.repasi vanosů a seř.ventilů u p.Kabátníka.Tak jsem myslel že budu mít na chvilku s investicema klid.Za kolik se dá zhruba tahle převodovka sehnat?


6ti kvalt tak kolem 25k.

až to sundáš, tak si s tim zatoč i na jednotlive kvalty a když bude chrastit nebo pujde z tezka tocit, tak je prevodovka KO.

Jinak jsem zvedavy, jak dlouho Ti ty Vanosy vydrzi nerachtat, od Kabatnika mame sestelovany 3 motory a vsechny zacali po 2000km rachtat.

No chytřejší budu až bude převodovka dole a vyzkouším jak jsi mi poradil.Jinak s tím zrepasovanýn vanosem už mám najeto skoro 3000 km a stále je to v pohodě. Ono záleží co vše se tam vymění,mě tam daval nové i to vysokotlaké čerpadlo díky kterému ten vanos nejčastěji rachtá.Každopádně bych to za takhle krátkou dobu nerad zase řešil.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#12 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Speedy píše:
klasek píše:Tak tohle jsem teda vůbec nechtel slyšet :cry: No uvídíme,každopádně půjde převodovka dolů a uvidí se jestli bude nějaká evidentní vůle na mrkvi,jestli se to teda dá vůbec poznat. Mám už na auto nachystanou novou spojku kterou jsem měl v plánu měnit tuhle zimu. A to zrovna je motor po kompl.repasi vanosů a seř.ventilů u p.Kabátníka.Tak jsem myslel že budu mít na chvilku s investicema klid.Za kolik se dá zhruba tahle převodovka sehnat?


6ti kvalt tak kolem 25k.

až to sundáš, tak si s tim zatoč i na jednotlive kvalty a když bude chrastit nebo pujde z tezka tocit, tak je prevodovka KO.

Jinak jsem zvedavy, jak dlouho Ti ty Vanosy vydrzi nerachtat, od Kabatnika mame sestelovany 3 motory a vsechny zacali po 2000km rachtat.


tady jsme možná u toho co jsem vždy říkal....protože říct že je vanos po go a po 2000km začně opět řechtat je trošku oničem myslím....já ho vyměnil za nový a žádné řechtání se nekonalo ani po 10tkm :wink: a myslím že neřechtá dodnes :D jinak s tím 6ti kvaltem je to špatný...a nejhorší je když vám každej tvrdí že ta převodovka je super a má najeto 15tkm,vy ji namontujete a je KO! i to jsem už zažil....
Návštěvník

#13 Příspěvek od Návštěvník »

K té 6st převodovce, Já koupil 3,2 měla na tachcu 130 000 a už lehce rachtala, jezdím s tým okruhy dávám tomu sadu převodovka rachtá furt a vdy po výměně oleje se to trochu stiší a jde tam krásně řadit, tak to neřeším,když je neopravitelná, až klekne, tak to budu řešit. Ps:už mám na tachecu 200 000km a k vanosum . . . . .od toho co jsem to koupil, tak chodím každýho pul roku na doagnostiku vanosu,mám najeto 200 000km sice trochu vrčijou ale podle diagnostiky funguji na 100% tak to zatim neřešim.
klasek
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Bydliště: Chrudim

#14 Příspěvek od klasek »

Asi to taky tak udělám,vymění se spojka,do převodovky se nalije nový olej a bude se jezdit dál :wink: Nerad bych totiz koupil jinou,namontoval a zjistil,že je na tom ještě hůř. U mé 3,2 vanos rachtal na volnoběh a při lehce zvýšených otáčkách a na diagnostice zjistili že nenastavuje uplně jak má,proto jsem ho dával na repas a taky mě dost vadil ten rachot.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

NO ja zjistil sthetoskopem, že většinou rachtá výfukový Vanos. NOvej olej tomu ale pomáhá. Určitě Rendo novej Vanos je super, ale 50k je docela radost, ne? :-)
Peppo
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: pon 17.04.2006 00:00
Bydliště: www.m3power.sk
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Peppo »

klasek píše:Ahoj.U mé M3 E36 po zahřátí na provozní teplotu je slyšet na volnoběh jakoby rachot kol v převodovce,když vyšlápnu spojku tak je klid. Je to normální nebo mužu očekávat nějahou pohromu? Je to 3,2 6st. manual,naprosto original bez žádných úprav. Díky za rady.


v podstate robi to iste aj mne, dokonca stale viacej a viacej, cakam co kedy buchne naposled...

este z mojho pozorovania som zistil ze to chrasti ovela viac na studeno - po zohriati to je celkom OK ked sa moc nezapocuvam...
este sa k tomu pridal jeden maly detail - vidim to na rozpadnuty zotrvak - pri poradeni autom vobec necukne, iba vyletia otacky a auto pomalsie spomaluje - brzdenie motorom v podstate takmer nemozne...

ked opadne sneh tak ide do servisu uvidime...

s tou prevodokov stastie je to M3 3.0 (m3maniac a kosh vedi ktera)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Peppo píše:
klasek píše:Ahoj.U mé M3 E36 po zahřátí na provozní teplotu je slyšet na volnoběh jakoby rachot kol v převodovce,když vyšlápnu spojku tak je klid. Je to normální nebo mužu očekávat nějahou pohromu? Je to 3,2 6st. manual,naprosto original bez žádných úprav. Díky za rady.


v podstate robi to iste aj mne, dokonca stale viacej a viacej, cakam co kedy buchne naposled...

este z mojho pozorovania som zistil ze to chrasti ovela viac na studeno - po zohriati to je celkom OK ked sa moc nezapocuvam...
este sa k tomu pridal jeden maly detail - vidim to na rozpadnuty zotrvak - pri poradeni autom vobec necukne, iba vyletia otacky a auto pomalsie spomaluje - brzdenie motorom v podstate takmer nemozne...

ked opadne sneh tak ide do servisu uvidime...

s tou prevodokov stastie je to M3 3.0 (m3maniac a kosh vedi ktera)

Proc mam pocit, ze ji znam taky. Nebyla tam nahodou keramicka lamela? :-)
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#18 Příspěvek od kosh »

Speedy píše:
Peppo píše:
klasek píše:Ahoj.U mé M3 E36 po zahřátí na provozní teplotu je slyšet na volnoběh jakoby rachot kol v převodovce,když vyšlápnu spojku tak je klid. Je to normální nebo mužu očekávat nějahou pohromu? Je to 3,2 6st. manual,naprosto original bez žádných úprav. Díky za rady.


v podstate robi to iste aj mne, dokonca stale viacej a viacej, cakam co kedy buchne naposled...

este z mojho pozorovania som zistil ze to chrasti ovela viac na studeno - po zohriati to je celkom OK ked sa moc nezapocuvam...
este sa k tomu pridal jeden maly detail - vidim to na rozpadnuty zotrvak - pri poradeni autom vobec necukne, iba vyletia otacky a auto pomalsie spomaluje - brzdenie motorom v podstate takmer nemozne...

ked opadne sneh tak ide do servisu uvidime...

s tou prevodokov stastie je to M3 3.0 (m3maniac a kosh vedi ktera)

Proc mam pocit, ze ji znam taky. Nebyla tam nahodou keramicka lamela? :-)


ano ano. Je to meje bývalé eMko
Modrá E36 3,0 s karbonovým airboxem od šenkýře
Peppo
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: pon 17.04.2006 00:00
Bydliště: www.m3power.sk
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Peppo »

jj.. keramicka lamela. Rozjezd na snehu na letnych pneu vcelku sranda...

a hrka a hrka...
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#20 Příspěvek od bmw335 »

kdy\ž jsem měl E36 M3 3,2 tak mi taky chrastila převodovka když bylo zahřáté auto. Přesně po sešlápnutí spojky přestalo, jelikož se odpojí převodovka. V BMW mi řekli výměna celé převodovky 35tis, ale začalo mito dělat po nějakých 35tiskm. Něco podobného mi dělá E92 335i, ale v hodně tišším provedení. Vyměnili mi převodovku tady v ČR která je za 90tis, v záruce ale bylo to stejné. Pak sem jel ještě do jednoho, kd emi řekli, že nic nenašli, v dalším, že v ní extrémně chrastí. Zajel sem teda do Německa, kde mi řekli, že je to v pořádku,že je to normální a je to akustický problém jak se točí synchrony v převodovce. Dělalo to i po výměně převodovky, takže je jasný, že to je OK.
Jinak spojkové ložisko to není, spojka by řachtala právě při sešlápnutí pedálu a ne naopak.
Holt chrastění zdar :lol:
Odpovědět