Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Naklady na E39 M5

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#21 Příspěvek od Dally »

Meda píše:Tak jsme dnes s autem byli u pupiku na prohlidce a to, co jsem si myslel, ze by mohli byt utrzene silentbloky pod motorem (pri vytoceni motoru se v 1500 otackach motor rozechveje) pry bude nejspis nejaka nevyvazenost v motoru, ojnicni cep, praskly krouzek, kdo vi a po nastartovani je slyset celkem silne zarachtani retezu, takze mi bylo oznameno, ze je to na generalku, rozvody cca 30t a tak dale..

Ma s tim nekdo zkusenosti, co vyjde generalka atd.?

Auto ma najeto nejspis poctivych 180t, ale asi velmi krusnych..


Generálka čeho? Motoru? Nech si změřit komprese a udělat kompletní diagnostiku GT1čkou u někoho, kdo tomu rozumi (např. Kabátník), pak budeš vědět, jestli to má vůbec smysl. Jinak KOMPLETNÍ znovupostavení motoru je přes 100tis, a to nemáš jistotu, že ten, kdo ti ho v ČR postaví, ti ho pak bude schopen rozchodit. V autorizáku se boji i updatovat DME, mám své zkušenosti....

S62 motor má tu nevýhodu, že jakmile se dlouhodobě zanedbává, dát ho pak do kupy je problém.

M5 E39 musí subjektivně jet JAKO PRASE, jakykoli hrubý chod, váhání, malá odezva odspoda, nebo "zdechnutí" nad 4k RPM znamená, že s ní není něco v pořádku....
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#22 Příspěvek od Meda »

Jojo, motoru, jestlize je volny retez, ci co ho to napina a je neco spatne na pistu, ojnici, nebo krouzek, asi nema cenu to rozebirat a opravovat jen co bude spatne, nebo se pletu?

Asi se o to opravdu moc nestarali, ale treba by nebylo tak drahe to dat dohromady, ten ojnicni cep mi byl recen jako ta horsi varianta, kazdopadne je tam nejaka nevyvazenost v motoru, jeste mi pripada, ze huci diferak a je spatne lozisko na kardanu..
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#23 Příspěvek od Dally »

Meda píše:Jojo, motoru, jestlize je volny retez, ci co ho to napina a je neco spatne na pistu, ojnici, nebo krouzek, asi nema cenu to rozebirat a opravovat jen co bude spatne, nebo se pletu?

Asi se o to opravdu moc nestarali, ale treba by nebylo tak drahe to dat dohromady, ten ojnicni cep mi byl recen jako ta horsi varianta, kazdopadne je tam nejaka nevyvazenost v motoru, jeste mi pripada, ze huci diferak a je spatne lozisko na kardanu..


1. Nutná diagnostika motoru vč. za chodu a VANOS testu. Hrubý chod může mít spektrum příčin. Může to být relativní prkotina (MAF senzory, CPS senzor apod) nebo něco vážnějšího, vyžadujícího rozebrání, sundání hlavy atd., což je časově náročné tj. drahé a u M5 ne pro obyčejného mechanika. Udělat ojniční ložiska, pístní kroužky apod to už je generálka ...

Zdravý S62 má mít zcela hladký chod, žádné vibrace (narozdíl od E34 M5)

2. Udělat ten test kompresí! To je směrodatný ukazatel fyzického opotřebení motoru. Žere nějak extrémně olej? (to ví jen majitel) Jak dlouho nejezdilo? Jak drží teplotu oleje a chladící směsi?

3. Diff je dost problém, podvozek, brzdy jsou řešitelné bez problémů. Spojka určitě taky půjde ven. Převodovka je neopravitelná, ale robustní, takže většinou drží, ale spojka je naopak poddimenzovaná a u 90% prodávaných M5 při zátěži prokluzuje.

Pro info, já koupil M5 E39 rv 2001, dálniční auto s jediným majitelem v ČR (dovezeno rok po výrobě) a jen BMW servisem, "bez vad", a mám za rok a půl proinvestováno cca. 120tis...
A to byly všechno spotřební věci nebo maličkosti typu termostat.

Doporučuju nešetřit penězi a před koupí zajet k p. Kabátníkovi na diagnostiku a projet to s ním. On už S62 stavěl a je při smyslech.

Zdravá M5 E39 je skvělá!
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#24 Příspěvek od Meda »

Dif je velky problem?

Zkusim se s panem jeste domluvit, ze bychom zkusili tedy Kabatnika, kde ho najdu?

Dekuju zatim za rady..
Uživatelský avatar
Becx
Registrovaný
Příspěvky: 1897
Registrován: stř 09.03.2005 01:00
Bydliště: Kroměříž

#25 Příspěvek od Becx »

to se bavite o te byvale Martanove M5? btw. znam par lidi co koupily ojetou M5 a za rok uzivani dali do servisu a provozu 100k...
eM5thusiast
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#26 Příspěvek od eM5thusiast »

Meda: kterou konkretni M5 a za kolik resis?
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#27 Příspěvek od Meda »

S docela velkyma investicema celkem pocitam, ale auto by melo byt za takove penize, ze se to vyplati a ja si ji radeji postupne udelam, nez za ni vysolit 300t, je to pro mne dostupnejsi, kazdopadne nebylo nikde inzerovane, mozna nekomu pomuze, ze to je byvale auto Fananka Hagena..
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#28 Příspěvek od Dally »

Meda píše:Dif je velky problem?

Zkusim se s panem jeste domluvit, ze bychom zkusili tedy Kabatnika, kde ho najdu?

Dekuju zatim za rady..


http://kabatnikracing.ic.cz/ofirme.htm


Pro info o M5 je nejlepší http://www.m5board.com
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#29 Příspěvek od Meda »

Dekuju za info a m5board znam, obcas mi dela problem ta technicka anglictina, ale jinak se snazim sledovat :)
Uživatelský avatar
Becx
Registrovaný
Příspěvky: 1897
Registrován: stř 09.03.2005 01:00
Bydliště: Kroměříž

#30 Příspěvek od Becx »

Meda píše:S docela velkyma investicema celkem pocitam, ale auto by melo byt za takove penize, ze se to vyplati a ja si ji radeji postupne udelam, nez za ni vysolit 300t, je to pro mne dostupnejsi, kazdopadne nebylo nikde inzerovane, mozna nekomu pomuze, ze to je byvale auto Fananka Hagena..


auto po fanankovi bych chtel... na trech sestrach jsem vyrostl... :-) jen mi neni jasne jak v tom jezdil s tou drevenou nohou... ja ho videl v audi s automatem
Jarouch
Registrovaný
Příspěvky: 525
Registrován: pon 15.12.2008 01:00
Bydliště: Praha

#31 Příspěvek od Jarouch »

Pozor na to já fanánka viděl v E60 v manuálu... Však nemá problém ani na motorce :lol: Nechápu jak to zvládá...

Jinak k M5 je to auto který stálo ranec a i když už nestojí ranec tak se pořád servisuje jako auto za ranec :lol:
martan
Registrovaný
Příspěvky: 449
Registrován: stř 11.10.2006 00:00
Bydliště: skorobezdomovec

#32 Příspěvek od martan »

Becx píše:to se bavite o te byvale Martanove M5?


8O No to si snad děláš prdel, ne? Takovou sračku jsem rozhodně neměl :wink:
Uživatelský avatar
Becx
Registrovaný
Příspěvky: 1897
Registrován: stř 09.03.2005 01:00
Bydliště: Kroměříž

#33 Příspěvek od Becx »

martan píše:
Becx píše:to se bavite o te byvale Martanove M5?


8O No to si snad děláš prdel, ne? Takovou sračku jsem rozhodně neměl :wink:


ja vim, martane, ja vim
///M3
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od ericV8 »

neznate nekdo tuhle M5 http://www.otomoto.cz/index.php?sect=show&id=C11177983

chtel bych se na ni jet na zacatku dubna podivat. Uz mam o ni zjisteno nekolik informaci. Je to od nejakeho cloveka, ktery je velkym fandou M ... od Macha, kde je auto inzerovano si nechal dovezt M5 E60 a E39 tam nechal protiuctem. Auto vsak je momentalne pres zimu zagarazovane u majitele a je to inzerovano pod timto autoimportem.
M5 jezdila jen vikendove a ma pravielny BMW servis ...

Momentalne mam e39 540i M62, ale naskytla se mi moznost prodeje, tak zvazuji tuhle M5. Nerad bych baych po koupi do konce roku do ni nasypal dalsich 100 tis. Proto bych byl rad za kazdou radu. A kde by se dala v CB udelat diagnostika motoru, kompresi atd ...
dekuji ....
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od patriot »

ericV8 píše:.
M5 jezdila jen vikendove a ma pravielny BMW servis ...

Momentalne mam e39 540i M62, ale naskytla se mi moznost prodeje, tak zvazuji tuhle M5. Nerad bych baych po koupi do konce roku do ni nasypal dalsich 100 tis. Proto bych byl rad za kazdou radu. A kde by se dala v CB udelat diagnostika motoru, kompresi atd ...
dekuji ....


Jedna věcná ... máš 4,4i, resp.obsah 4398. To by si tam musel mít M60 a ten se do e39 nedával :idea:

Jinak ta M5 je moc pěkná :wink:
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od ericV8 »

ahoj kolego, ale vsak to oznaceni tak je spravne, jak jsem napsal ...
mam E39 540i M62 motor ... a je to 4,4i
taky nevim proc to rovnou neoznacili 544i :)

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... il/browse/
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od patriot »

Jo, v poho ... jsem detailista :wink: Těch 4,4i vypadá líp :idea: :wink:
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#38 Příspěvek od Dally »

ericV8 píše:neznate nekdo tuhle M5 http://www.otomoto.cz/index.php?sect=show&id=C11177983

chtel bych se na ni jet na zacatku dubna podivat. Uz mam o ni zjisteno nekolik informaci. Je to od nejakeho cloveka, ktery je velkym fandou M ... od Macha, kde je auto inzerovano si nechal dovezt M5 E60 a E39 tam nechal protiuctem. Auto vsak je momentalne pres zimu zagarazovane u majitele a je to inzerovano pod timto autoimportem.
M5 jezdila jen vikendove a ma pravielny BMW servis ...

Momentalne mam e39 540i M62, ale naskytla se mi moznost prodeje, tak zvazuji tuhle M5. Nerad bych baych po koupi do konce roku do ni nasypal dalsich 100 tis. Proto bych byl rad za kazdou radu. A kde by se dala v CB udelat diagnostika motoru, kompresi atd ...
dekuji ....


Samozřejmě že ji znám. Jel jsem v ní, ještě když nebyla ve volném prodeji. Největším problémem toho auta je, že je přelakovaný z bílý na černou!!! A ty km vzhledem k ošoupanýmu interiéru a nevedený servisce nějak nesedí, nevím. A motor je předfacelift. Druhý problém je zbastlený sání od BMC, který asi zasírá MAFy takže to auto moc netáhlo. Nicméně má krásný sound díky Supersprint svodům a koncovkám a super origo Schnitzer kola...
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od ericV8 »

tak to jsi me moc nepotesil, o tom prelakovani vim, ale to neni dulezite, predevsim motor. Takze rikas netahne jak by mela ted s tim sanim jo ? No a motor vibruje nebo neco, jak se chova ? klepe neco, v klidu ? nepamatujes ?
Jinak ty kola bych k tomu ani nebral, nechal bych tam origo M5, ktery mam na sve 4,4i
a serviska tedy take neni vedena ?? hmm
eM5thusiast
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#40 Příspěvek od eM5thusiast »

Dally: Jakej je rozdil mezi predfacelift a facelift motorem?
Odpovědět