Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 m3 3.0 nebo 3.2 ?

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rychlik

#1 Příspěvek od Rychlik »

Zdar klubáci. Asi před týdnem jsem se poprvé svezl v m3 e36, a sice 3.0. Mám v plánu udělat si na jaře radost :). Říkám si, když m3 tak rovnou 3,2.. ale. O mkách vím kulový, tak se chci zeptat na vaše názory. Všem jsou ty auta odlišný? Co mi spíš doporučíte? O spotřebu mi nejde, to neřeším... Předem díky za rady.
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od LiborM »

Tady máš přímo téma k tvé otázce:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=36929

Ale osobně doporučuji 3,0i
uda
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: sob 14.10.2006 00:00
Bydliště: Bydliště:

#3 Příspěvek od uda »

ja rikam 3.0 na 3.2 se Double Vanos sere víc... :D a to je pak raketa :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jak sme se bavili , 3.0 má výhodu že hodně dílů je společných s obyč E36 (podvozek , nápravy , převodovka - ta má jenom velký unašeč ) u 3.2 je celá zadní naprava jina , predni jakby smet (ramena , tehlice...) , kardan ma 3.2 uplne jinej , převodovka jak je v prdeli na 6q tak ji rovnou můžes vyhodit jelikož je to lisovanej hliník a rozděláš ji jenom jednou :lol: Double vanos je to poslední o co bych měl strach , pokud staví vačku dobře , tak preventivně přetěsnit a věřit že budou fungovat dál , ja osobně vidím největší slabost ve "spodku" motoru ... nesprávné oleje a nedostatečně zahřáty motor způsobujou rychlou smrt :? 3.2 jede ale oproti 3.0 kurevsky jinak , holt je to vykoupeno tema drazsima dilama , pokud jsou tydle motory v kondici tak to jede ale pekelne :)buď koupit uplnou vraždu a udělat si ju komplet celou a vědět na čem jezdíš , a nebo nějakou pěknou 98 a doufat že ti před tebou ji věnovali dostatečnou péči ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hyena
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hyena »

MattyX napsal vsechno podstatny.Ja se treba nerozhodoval vubec...projel sem se par 3.0, ale to jen abych vedel...uz od zacatku sem mel totiz naprosto jasno.Presne jak psal Cabal v tom odkazu co ti sem daval Libor a to: "Kdyz M3, tak tu lepsi" :wink:
KEHO rennsport
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#6 Příspěvek od blesk666 »

ked odhliadneme od motora, tak aky je rozdiel v jazdnych vlastnostiach 3,0 a 3,2?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

kdyz odhledneme od kecu kolem, vzdy to je nakonec o tom nejslabsim clanku, tedy o ridici... neres nesmrtelnost brouka, najdi si auto co se ti bude libit, bude ok, nebude stat ulet a jdi do nej :-) u 3,0 vymenis zadni napravu a mas prakticky stejnou akceleraci jako 3,2 i jizdni vlastnosti... pokud ti jde o vykony, staci to odlehcit...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Hyena
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Hyena »

Hanz píše:kdyz odhledneme od kecu kolem, vzdy to je nakonec o tom nejslabsim clanku, tedy o ridici


Ale to je snad prece kazdymu jasny :wink:

Hanz píše:... neres nesmrtelnost brouka, najdi si auto co se ti bude libit, bude ok, nebude stat ulet a jdi do nej :-) u 3,0 vymenis zadni napravu a mas prakticky stejnou akceleraci jako 3,2 i jizdni vlastnosti... pokud ti jde o vykony, staci to odlehcit...


Pokud ti jde o vykony, tak odlehci 3.2 :Klaun:
KEHO rennsport
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno

#9 Příspěvek od petabmw »

je to konkretnim kousku muzes koupit 3.2 a pojede hur nez 3.0L zameril bych se na konkretni stav vic nez na motorizaci akorat u nas bych s nicim peknym nepocital osobne sem par kusu objel a s velkym sklamanim jel dom!u nas az na vyjimky to ma kazdej jen na pozerstvi a par gumovacek a autum nedavaj co by meli pak tu jezdi tolik zhuntovanych eMek......
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od cabal »

Rychlik píše:Co mi spíš doporučíte?


V první řadě budeš mít problém něco za 3/4 roku sehnat v dobrým stavu. Zeptej se kluků co sháněj eMka třeba půl roku, objeli cely mobile.de, v ČR kdo má dobrý neprodá, ostatní jsou mrdky (vlastní zkušenost).

Takže jak tu bylo psáno. Pokud budeš mít 280+ tis seženeš dobrou 3.2 pokud nebudeš mít, rozhodně nekupuj podezřelou nebo jetou 3.2 napereš to ní peněz jak želez a dostaneš se hrubě přes původně plánovanou částku. Vanos neřešit, dycky se s ním dá jezdit, vyžaduje dobrý olej, přetesnit, sítka.. výměna 60k, převodovka psal mattyx, jak se vysere kup si novou (cenu ani nevím, kdyžtak mě doplňte - 100k ?), nápravy, ramena, kardany, visky, vyfuky, spojky ....proste 3.2 má vesměs všechno jiný = větší

Rozdíl mezi 3.0 a 3.2 jde opravdu poznat pokud jsou obě v cajku. Pokud ne, 3.0 klidně 3.2 dá.

Prostě záleží na co to auto chceš. Podle toho bych se rozhodoval nyní i já. Jestli jezdit sem tam okruh, vrch, drift tak 3.0 odlehčit apod = lepší ND. (navíc ideálně padne do kategorie do 3000ccm, nebot s 3.2 jsi většinou v kat. do 4000ccm a tam už je to o nečem jinym - porshata, mišáci a subaru naturbovany aj)

Jestli na dynamickou jízdu, sem tam guma na asfalt a spíš udržovačka tak 3.2.

Samozřejmostí je auto kontrolovat, zahřívat, dávat mu kvalitní oleje, často měnit ... pokud u Tebe nejsou problém prachy. KUp 3.2 ... já si říkal když už, tak už. Do eMka ročně vrazím do servisu cca 30-50 tis a to si myslím, že je v pohodě. Když všechno sečtu vychází mi provoz cca na 8.50,- Kč na 1km. Spotřebu mám průměr 11.7 (jeto 10 tis)

petabmw píše:u nas az na vyjimky to ma kazdej jen na pozerstvi a par gumovacek a autum nedavaj co by meli pak tu jezdi tolik zhuntovanych eMek......


jsem rád, že znám 90% vyjímek
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

e36 od 97 ma celopozink kastli, coz je asi hlavni vyhoda. 3litr i 3,2 maj predni napravu stejnou, jenom maj jiny silentbloky, coz neni problem prehodit. 3litr je levnejsi, vic zere, min jede a je proste starsi, ale o motoru se rika, ze je vetsi drzak. 6ti kvalt u 3,2 se sere casteji a blbe se shani. Ale i 5ti kvalt z 3litra se blbe shani. Shanej podle stavu, pro normalni jezdeni neber 3litry bez vahy a vubec vseobecnce vytuneny M3 urcite majitel hodne honil. Drahy na aute krom motoru jsou tlumice, brzdy, ostatni je jako u neM3 aut, takze pohoda. Za 250k podle me uz sezenes peknou 3,2. Pri koupi doporucuju si vizt diagnostiku, hodne rekne o motoru a dalsich komponentach auta. Hodne zdaru.
KOMA
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00
Bydliště: BRNO

#12 Příspěvek od KOMA »

s tím celopozinkem je to fakt ? já žil v domění, že emka e36 byli všechny pozink ? nebo mě k tomu vedl aspoň fakt, že shnilý emko jsem ještě neviděl :)
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#13 Příspěvek od blesk666 »

speedy: velmi triezvy a informativne hodnotny prispevok
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

vsechny e36 jsou imo pozink, reznou jen polepovany kůlny a s neorigo plechařinou...
“Ability is what you're capable of doing.”
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Hanz píše:vsechny e36 jsou imo pozink, reznou jen polepovany kůlny a s neorigo plechařinou...


Určitě? Měl jsem za to, že celopozink je až po face, do té doby byl pozink jenom podvozku...
Uživatelský avatar
Hyena
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Hyena »

Ale facelift byl prece 09/95 nebo kdy...
KEHO rennsport
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#17 Příspěvek od blesk666 »

uvadzane byvaju dva rozdielne udaje ze vsetky 3,2L M3 su uz pozink a druhy ze az od 97 su celopozink, teraz je tu treti - ze su vsetky pozink, hmmm
Uživatelský avatar
Hyena
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Hyena »

Ja mel taky za to ze vsechny 3.2 jsou pozink....3.0 ne
KEHO rennsport
Rychlik

#19 Příspěvek od Rychlik »

Ahoj. Chci Vám poděkovat za super "recenze". Nejspíš půjdu do 3.0 a jak říká speedy, koupit origo stav, ovšem po koupi bych rád dodal pouze carbon airbox, chip a váhu dát do dža. Pár kobyl navíc a brutální zvuk nikdy neuškodí. V tu ránu bych podle mě mohl být hodně blízko 3,2 v dobrym stavu. Co se naprav tyce, nejspis to necham tak jak to je, nebudu bastlit a dělat, v uvozovkach, ze dvou aut jedno. Jediny, co bych mu dopral by byl silnejsi stabik na predek.

Jeste jednou Vám všem děkuju za rady. Těď už se jen modlit, abych na přez rok pořídil něco solidního. Diagnostiku každopádně beru. Úplně nejlepší by bylo, kdyby kdokoliv ochotnej Mkum rozumějící jel semnou :).

Michal
Odpovědět