Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna spojky M3 3.0

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#21 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

akorat menim spojku, protoze jsem prasknul vlnovec a nechtelo se mi odsroubovat svody kvuli vareni, tak jsem radsi sundal prevodovku :-)) spojka naprosto v pohode (140tis najeto, puvodni), verim ze bych dalsich 50tis dala...
nicmene jsem sahl na pudu a "nasel" setrvak z 3,2 ktery je 1hmotovy, zatimco 3,0 2hmotovy... k tomu 2 lamelova Tilton race spojka, nejake to odlehceni, vymena vsech plast dilu na radicce+tahlech a jedeem :-)

par fotek nasleduje stejne jako otazka-
1-o kolik ten setrvak stahnout, 20, 40, 60%? :-)
2-jak velky chod ma vypinaci lozisko (o kolik mm vyjizdi sem a tam)? bez modifikace mam dosedaci plochu pritlacaku-pruziny asi o 7mm vic utopenou nez puvodni spojka
Přílohy
2 lamelova spojka Tilton, spodni lamela pujde na setrvak
2 lamelova spojka Tilton, spodni lamela pujde na setrvak
spojka_MTilton.jpg (83.07 KiB) Zobrazeno 1575 x
nalevo 3,0 2hmota, napravo 3,2 1hmota setrvak a pod tim pritlacaky (lamely jsem nefotil, jsou nejspis stejne)
nalevo 3,0 2hmota, napravo 3,2 1hmota setrvak a pod tim pritlacaky (lamely jsem nefotil, jsou nejspis stejne)
spojky3_3,2.jpg (89.02 KiB) Zobrazeno 1575 x
S50B30 bez setrváku
S50B30 bez setrváku
spojka_Mko.jpg (73.33 KiB) Zobrazeno 1575 x
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#22 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

vazne nikdo nevi jak s tou vzdalenosti???
“Ability is what you're capable of doing.”
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

max. chod ložiska je asi 1,5cm, ale přesně nevím. Každopádně utopená pružina o 7mm je trochu problém, za 1.budeš mít blbej chod spojky a za 2.nemusí pořádně vypínat a bude se blbě řadit. Doporučuju podbrousit dosedaci plochu setrváku, aby to tam pořádně sedlo.
M3 3,2 setrvák je stejnej jako 3.0, tedy lze ho zaměnit a je dvouhmotnostní. Nevím, z čeho jsi vypáral jednohmotnostní, ale z 3,2 manualu to nebude.
Ja mam setrvak z M635CSi (6,7kg jednohmotak), přitlačák z M5 a lamelu keramickou. Váha oproti originálu je o cca 6kg nižší.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#24 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

lamela a pritlacak z 3,2 je urcite, ten setrvak jsem mel za to ze taky... nechal jsem ho trochu stocit a vyvazit, o vikendu zkusim nandat a vymyslet podlozku pod to lozisko...
“Ability is what you're capable of doing.”
Deathbox
Registrovaný
Příspěvky: 1640
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Morava

#25 Příspěvek od Deathbox »

Jaká je tedy cca váhová úspora?
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#26 Příspěvek od tukan »

hele máte někdo odlehčenej setrvák na civilním Mku ? chtěl jsem kupovat jedno hmotnostní 7,5kg přímo do Mka dělanej ale ted jsem zaslechl názor že to dělat nemám že budu muset mít volnoběh kolem 1800 ot min aby mi to nechcípalo což mě docela straší vzhledem k SMG :cry:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

tukan píše:hele máte někdo odlehčenej setrvák na civilním Mku ? chtěl jsem kupovat jedno hmotnostní 7,5kg přímo do Mka dělanej ale ted jsem zaslechl názor že to dělat nemám že budu muset mít volnoběh kolem 1800 ot min aby mi to nechcípalo což mě docela straší vzhledem k SMG :cry:


Ale prd, ja mam 6,7kg a volnobeh mam 800-900 a uplne v pohode, motor bezi krasne plynule.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#28 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tak spojka vyměněna, dojmy takovéto:
-super reakce na přidání plynu (roztáčení, podřazování s meziplynem a pod)-vliv lehkého setrváku 7kg
-volnoběh naprosto bez problémů, s rostoucíma otáčkama vše stejné (0 vibrací)
-vlivem malých setrvačných hmot lamel je řazení o dost snazší-rychlejší
-spojka zabírá na cca 2cm chodu pedálu a poměrně dávkovatelně
-jednohmotovej setrvák a přilnavá spojka=cukání bezprostředně při rozjezdu+rachocení od rázů z převodovky (nic hroznýho, ale slyšitelné)
-během jízdy 0 negativních projevů
-neumím si představit pomalý nájezd někam do kopce nebo citlivý rozjezd ve sněhu a pod, takže pro někoho na horách nebo pro polovičku to fakt není
“Ability is what you're capable of doing.”
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Jo, mlžu potvrdit rachtání převodovky při volnoběhu, hlavně po velké zátěží, kdy je olej v převodovce tekutej jak voda. Výjezd na plaťák není s keramikou žádná sranda, je to takový hups, hups a jsem tam :-)
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od capri »

tak ono keramika funguje skoro jak jen ON nebo OFF :D že jo tak se moc neni čemu divit na normoš ježdění po praze to neni :)
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#31 Příspěvek od Mirda328 »

ten setrvak z m30 je dobry napad je to taky 240mm , speedy prehazovals venec pro starter? se mi nekde doma vali upravenej pritlacak z M3 to na to vrznu, staci jen vyrobit podlozku pod to vystavovaci lozisko o sile rozdilu tloustky setrvacníků? je treba jeste neco upravovat ?nez predsunout lozisko?
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#32 Příspěvek od Mirda328 »

Mirda328 píše:ten setrvak z bajnych stroju je dobry napad je to taky 240mm , speedy prehazovals venec pro starter? se mi nekde doma vali upravenej pritlacak z M3 to na to vrznu, staci jen vyrobit podlozku pod to vystavovaci lozisko o sile rozdilu tloustky setrvacníků? je treba jeste neco upravovat ?nez predsunout lozisko?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#33 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

ja jen prodlouzil vypinaci tycku a ten cep v prevodovce, kolem ktereho se ta vypinaci paka otaci... setrvak bych nejspis jak psal speedy z m30, trochu jsem ho utocil a nalisoval svuj venec, abych nemusel menit starter za nejakou starou potvoru... auto uz nejaky patek nemam, ale priste bych tohle zkusil na bezne jezdeni udelat s 2hmotou, ta 1hmota + Tilton = jen na race, rozjezdy fakt trpi auto od razu...
“Ability is what you're capable of doing.”
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#34 Příspěvek od Mirda328 »

no koukam ta dvouhmota by mela mit do 12 kg stim se da zit, je zni kde ubirat?nebo jinak kde nejlip a kam myslis ze se da dostat na 9kg cca ? ty razi tam musej byt obrovsky s tvrdou spojkou a od pravit si 6kvalt kvuli setrvaku je prasecina, takze bych to taky tak videl ubrat 2 hmotu kord kdyz ji mam fungl novou
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#35 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tak rozhodne co nejvic po obvodu, snazil bych se ji vzit ze strany od motoru, bohuzel u 2hmoty to nebude tak jednoduche, je tam prave ten tlumici/pruzici mechanismus
“Ability is what you're capable of doing.”
Mikis
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 31.10.2009 01:00
Bydliště: Evropa
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Mikis »

chlapi prosím vás mám M3 3.0 a můžu míst spojkovou sadu od M3maniaca z 3.2 co mů zůstala doma.. tak se ptám jestli bude nějaký problém ke mě na 3.0 hodit tu spojku z 3.2??? Díky nejsem mechoš tak se nesmějte co se v tom vrtáte =D
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od LiborM »

Někde se to zu řešilo,ale mělo by to tam sednout.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Lion »

Tenkrát jsem to měl kupovat od M3maniaca taky, ono by to tam nejspíš sedlo, liší se to jen jiným číslem přítlačáku a jeho hmotností. Pro verzi 3.0 je váha 5,400kg a u verze 3.2 je 5,287 kg.Takže prd prd nic. Ale dával jsem auto do origo BMW servisu a tam mi řekli, že mi tam montovat díly z novější verze nebudou a že podle ETK tam má přijít jiný díl. Tak jelikož už sem měl nakoupeno hodně dílu z BMW a zamluvený termín, tak sem nakonec koupil spojkový set přímo na 3.0. Ale pokud si to budeš dělat doma sám či u nějakého noname servisu, tak by neměl být problém. :wink: Jít by to tam mělo, rozměrově vše sedí. :wink:
Mikis
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 31.10.2009 01:00
Bydliště: Evropa
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Mikis »

OK díky chlapi aspoń vím na čem jsem =) jo a dneska jsem udělal teda STK díky známemu na emisích.. jinak mi řekl že mám emise lepšího karburátoru =( =( mám vyměněný výfuk a teda může to být snad jen catem =( jinak nevím..
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od LiborM »

U mě taky technik křivil hubu,když se to měřilo:-) ale tpk zavřel obě oči a nalepil zelenou známku:-)
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Odpovědět