Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problem s M5E39

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
burner
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: sob 07.03.2009 01:00

#1 Příspěvek od burner »

Zdarec, stal se mi nejakej error, motor na volnobeh bezi uplne normalne ale hur se vytaci a upne se zmenil zvuk z vyfuku...Je (ten zvuk) jak kdyby to slo na 7valcu ale jde na vsechny, samozrejme je s tim spojeny i pokles vykonu ale ne nijak hrozny ale dost znatelny...Nema s tim nekdo zkusenost????Nedavno jsem dal vlozky KN filtru...Muze to s tim byt spojeny?Ze by odepsaly vahy vzuchu???Nebo me napada ze by se mohl vysypat katalizator...Kdyby nekdo zkusenost mel, byl bych vdecny, nez se zase pustim do operace sundavani vyfuku a koupe vah vzduchu...Nebo uplne jinej problem??
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

začni origo diagnostikou ;) ať se vyloučí elektronika :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
0000000000 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 55
Registrován: pát 19.09.2008 00:00

#3 Příspěvek od 0000000000 Člen Klubu »

diagnostika první a váhy někdy stačí pořádně vyčistit .
filtry nevím. dávám jen origo ......
burner
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: sob 07.03.2009 01:00

#4 Příspěvek od burner »

Tak jsem byl dnes na diag. u Krotila a prej jsou to vanosy... :-((((( Nebo respektive vyfukova vacka je pry asio 9 stupnu jinde nez ma byt, a to je pry ve vanosu...Takze uz je mi z toho auta momentalne do breku (slabsi chvilka)....Takze odesla jedna z mala veci ktery jsem se nevenoval pri skoro generalce celyho auta...Tohle snad nikdy neskonci :-((((((((((
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

a co zkusit tu vacku nastavit na rozvodech do polohy jak ma byt ? :) ačkoliv nerozumim tomu že by bylo možný aby se na rozdovech pootočila :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Syrup »

kolik ma to auto najeto? pokud vim tak u M5 e39 se ten vanos ma delat co 100 000 km, a stoji to bohuzel raketu... co jsem slysel ja teda...
burner
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: sob 07.03.2009 01:00

#7 Příspěvek od burner »

111000Km :-)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Je to prý jeden z těch magnetických ventilů, a ten má prý vliv na polohu vačky výfuková má mít -5 a má +4 stupně.

Ale prý to nemusím kupovat, že si troufají na opravu toho...Tak nevim co si o tom mam myslet.Pry to už na m5 řešili ...Ale když to nepůjde,tak se to bude muset koupit.Takže se trošku bojim toho, že vim jak by to probíhalo.Jsme v čechách...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

dneska uz se vanosy daji vpohode rapasovat jako takovy, selenoidovy ventily se daji koupit zvlast po kusech , jeden stoji cca 5000kč :) jinak repas vanosu na e39 m5 resil na slovenskym bmw klubu nekdo , a ten je posilal do texasu do dokotra vanosa :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#9 Příspěvek od Dally »

burner píše:111000Km :-)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Je to prý jeden z těch magnetických ventilů, a ten má prý vliv na polohu vačky výfuková má mít -5 a má +4 stupně.

Ale prý to nemusím kupovat, že si troufají na opravu toho...Tak nevim co si o tom mam myslet.Pry to už na m5 řešili ...Ale když to nepůjde,tak se to bude muset koupit.Takže se trošku bojim toho, že vim jak by to probíhalo.Jsme v čechách...


Klasickej Krotil. Naúčtuje si práci jak na kostele, v autě se bude vrtat věčnost, nakonec se to stejně bude muset koupit v BMW. Prachy za "údajnou" práci mu zůstanou. O tom to je... já to zažil a už mu nevěřím.
A má vůbec přípravek, aby ty vačky zas nastavil? Ať řekne jasně jestli je špatněj solenoid (dá se snadno zjistit). Ať koupí novej solenoid (a rovnou vymění u všech O kroužky), vymění, diagnostikuje funkčnost a hotovo.
Navíc v 80% případů je jen vadný čidlo výfukové vačky, jak víš, že tě nevodí za nos...
burner
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: sob 07.03.2009 01:00

#10 Příspěvek od burner »

Dally píše:
burner píše:111000Km :-)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Je to prý jeden z těch magnetických ventilů, a ten má prý vliv na polohu vačky výfuková má mít -5 a má +4 stupně.

Ale prý to nemusím kupovat, že si troufají na opravu toho...Tak nevim co si o tom mam myslet.Pry to už na m5 řešili ...Ale když to nepůjde,tak se to bude muset koupit.Takže se trošku bojim toho, že vim jak by to probíhalo.Jsme v čechách...


Klasickej Krotil. Naúčtuje si práci jak na kostele, v autě se bude vrtat věčnost, nakonec se to stejně bude muset koupit v BMW. Prachy za "údajnou" práci mu zůstanou. O tom to je... já to zažil a už mu nevěřím.
A má vůbec přípravek, aby ty vačky zas nastavil? Ať řekne jasně jestli je špatněj solenoid (dá se snadno zjistit). Ať koupí novej solenoid (a rovnou vymění u všech O kroužky), vymění, diagnostikuje funkčnost a hotovo.
Navíc v 80% případů je jen vadný čidlo výfukové vačky, jak víš, že tě nevodí za nos...


No, to je prave ono, nez udela diag. jsem cekal asi hodinu a pak prisel s timhle zaverem napsanym na papirku...Ale musim to resit, u nej to ale rozhodne nebude, nepusobi na me vubec dobrym dojmem a kdo vi co s tim vubec je...Takze jsem dal 800 za diagnostiku, a stejne pojedu nekam jinam nechat ji udelat znovu...Na aute resim vsechno sam, takze jak prijde na nejakou takovou zavadu a musim to sverit nekomu jinymu, tak jsem z toho spatnej.Tenhle clovek si moji duveru vazne neziskal, myslel jsem ze prijde s pocitacem a ukaze co nacetl atd...Tohle mi prislo jak kdyz hazi levou.
0000000000 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 55
Registrován: pát 19.09.2008 00:00

#11 Příspěvek od 0000000000 Člen Klubu »

Souhlas s Dallym. Krotil ne .Vyzkoušeno .....
burner
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: sob 07.03.2009 01:00

#12 Příspěvek od burner »

TO Dally: Uměl bys mi s tim nejak pomoct diagnostikovat ten problem atd??Jsem z Prahy, ale neni problem kamkoli prijet.Ikdyz nevim jestli je dobry s tim takhle jezdit.Uz jsem s tim najel 300km z chaty kdyz to zaclo delat...Ted jsem v tom uz za 160k za jarni servis a nechci to nechat zprznit u nejakyho Krotila.Dik za odpo.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#13 Příspěvek od ada540i »

Ahoj, už si nějak vyřešil ten Vanos? Mám sice jen 540i (2001,sedan,manuál) ale Vanos je jedna z věcí, který se na tom autě bojim. Sice zatím vypadá naprosto v pořádku, ale člověk nikdy neví, kdy to přijde. Měl bych pár dotazů, jestli to nebude vadit:
1)Přišlo to (ten zvuk atd.) najednou, nebo si už náznaky pozoroval dýl?
2)Jsou Vanosy stejný u 540i jako u M5? Někdo tu psal, že se mění po 100tis km?
3)Dá se nějak prodloužit životnost Vanosu? Většina lidí říká, že je lepší jezdit dokud to funguje a řešit to až když to fungovat přestane, takže do nich nešahat?
4)Co rozvody? Jak často měnit? Nebo na co si dávat pozor. Někde jsem četl, že je třeba dávat pozor na napínák řetězu, nemohlo by to způsobovat ten tvůj problém? Ikdyž to by byla asi posunutá i vačka sacích ventilů ne?

Díky
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
cajicek
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 02.01.2012 01:00
Bydliště: Usti nad Labem

#14 Příspěvek od cajicek »

tak přesně tohle znám a klidně ti pomůžu, poradim, prošel jsem tu cestu dva měsíce zpátky
602450334
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#15 Příspěvek od ada540i »

Nějak jsem z toho nepochopil, komu byl tvůj příspěvek adresován 8O
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
burner
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: sob 07.03.2009 01:00

#16 Příspěvek od burner »

Me, teprve pozitri se na to jdeme mrknout, tak budu informovat...
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#17 Příspěvek od ada540i »

Nějaké nové info? :)
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
burner
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: sob 07.03.2009 01:00

#18 Příspěvek od burner »

No, vyfukova vacka se vubec nechce hnout, vypada to na pridrenej vanos, nebo vacku...
Jeste neni doreseno...In progress :-)
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#19 Příspěvek od ada540i »

Díky, budu čekat jak se to vyvine dál :)
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
ickx
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 14.05.2008 00:00
Bydliště: Brno

#20 Příspěvek od ickx »

Hoši jak to dopadlo s tím Vanosem?:-)
Odpovědět