Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M5 E60 životnost jednotlivých dílů
Zdravím, zajímalo by mě jaká je životnost určitých dílů na M5 E60, řekněme z roku 2008 či 2009. Jde mi hlavně o převodovku, motor, díly podvozku a všeobecně takové ty nákladnější věci...
Co se týká podvozku, někde jsem slyšel, že u M5 je všechno dimenzované na mnohem větší zátěž než u obyčejné pětky, takže když se jezdí s rozumem, tak ty díly to auto, s trochou nadsázky, přežijí... Zajímalo by mě co je na tom pravdy.
Pokud možno ať se k tomu vyjádří hlavně lidé, kteří mají zkušenosti s tímto autem (pesa, atd...)
Kolik je ten motor schopný utáhnout km, předpokládám, že se jen tak rychle nerozsype, kolik snese převodovka, tlumiče apod., to vše PŘI BĚŽNÉM JEŽDĚNÍ. Žádné okruhy, drifty, ale normální využití auta v běžném provozu... Díky moc
Co se týká podvozku, někde jsem slyšel, že u M5 je všechno dimenzované na mnohem větší zátěž než u obyčejné pětky, takže když se jezdí s rozumem, tak ty díly to auto, s trochou nadsázky, přežijí... Zajímalo by mě co je na tom pravdy.
Pokud možno ať se k tomu vyjádří hlavně lidé, kteří mají zkušenosti s tímto autem (pesa, atd...)
Kolik je ten motor schopný utáhnout km, předpokládám, že se jen tak rychle nerozsype, kolik snese převodovka, tlumiče apod., to vše PŘI BĚŽNÉM JEŽDĚNÍ. Žádné okruhy, drifty, ale normální využití auta v běžném provozu... Díky moc
Nemam zkusenosti primo s jednim autem, ale poznal jsem par lidi co melo M5/M6 a jako vetsinou si vsichni stezovali na prevodovky, odchazi SMG pumpy. Videl jsem 2x meneny motor, ktery nemel ani kilo a diferaky huci ve valne vetsine (mam E60 M5 diferak na sve E39 M5, nemel najeto ani 90t a uz huci loziska, je ale fakt, ze se to nezhorsuje)
Na druhou stranu po tom, co jsem se svezl v E60 se ani nedivim, ze tyhle veci odchazeji, nevim jestli to bylo dane kujsem kterym jsem jel, ale mel nejakych 40t najeto, takze by nemel byt moc vybehany, ale pri prerazeni v automatickem rezimu u omezovace to tak neuveritelne kopne kvalt az jsem myslel, ze zadni naprava upadne. S tim jsou spojene hrozne razy i do prevodovky, nicmene nevim, jestli to ma neco spolecneho s vydrzi, je to jen ma domnenka, jelikoz to bezi vsechno hrozne na fest.
A co se tyce motoru-tam bych nejvic zavad, krom elektroniky pripisoval spatnym majitelum, oni se pak divi, ze litaji ven ojnice, kdyz to toci za studena do 8t rpm..
Brzdy, tlumice, napravy a ostatni bezne veci drzi..
Na druhou stranu po tom, co jsem se svezl v E60 se ani nedivim, ze tyhle veci odchazeji, nevim jestli to bylo dane kujsem kterym jsem jel, ale mel nejakych 40t najeto, takze by nemel byt moc vybehany, ale pri prerazeni v automatickem rezimu u omezovace to tak neuveritelne kopne kvalt az jsem myslel, ze zadni naprava upadne. S tim jsou spojene hrozne razy i do prevodovky, nicmene nevim, jestli to ma neco spolecneho s vydrzi, je to jen ma domnenka, jelikoz to bezi vsechno hrozne na fest.
A co se tyce motoru-tam bych nejvic zavad, krom elektroniky pripisoval spatnym majitelum, oni se pak divi, ze litaji ven ojnice, kdyz to toci za studena do 8t rpm..
Brzdy, tlumice, napravy a ostatni bezne veci drzi..
2 efrankie: nemame to k sobe daleko tak se zastav na kafe
prevodovka paradoxne neumi radit v nizkych otackach kolem 2tis ot. ..... sem tam citis kopnuti do dif. Nahore radi perfektne. Sam ale ted jezdim po zahrati jen na druhej soft rezim prevodovky a dif tak setrim... ale jak jsem psal v mem prispevku, tak karku jsem kupoval pri necelych 100tis km, kdy uz dif byl menenej.
pokud se motoru doprava zdrave zahrati a castej spravnej TWS olej (7-10tis) tak by mel vydrzet....
pumpy v prevodovkach odchazely pred faceliftem a vsechny by mely byt uz vymeneny na zaruku....
ted cekam, ze budumenit tlumice a nejaky to raminko.... ale to jenormalka....
uz mam 122tis km....

prevodovka paradoxne neumi radit v nizkych otackach kolem 2tis ot. ..... sem tam citis kopnuti do dif. Nahore radi perfektne. Sam ale ted jezdim po zahrati jen na druhej soft rezim prevodovky a dif tak setrim... ale jak jsem psal v mem prispevku, tak karku jsem kupoval pri necelych 100tis km, kdy uz dif byl menenej.
pokud se motoru doprava zdrave zahrati a castej spravnej TWS olej (7-10tis) tak by mel vydrzet....
pumpy v prevodovkach odchazely pred faceliftem a vsechny by mely byt uz vymeneny na zaruku....
ted cekam, ze budumenit tlumice a nejaky to raminko.... ale to jenormalka....
uz mam 122tis km....
No, nebudeme rikat kolega neumi radit, muzeme rict kolega nevi, ze s SMG se musi radit jinak a pri prvni projizdce v M5 E60 to nevedel, ze?
Rad se priucim a dozvim nove veci, ale muzeme to podat trochu mene povysene, ne
Nicmene zkousel jsem pri te projizdce "pomahat" prevodovce a moc to tedy nepomahalo-majitel toho auta pri mem vydesenem vyrazu na prvni ranu jen odvetil, ze to je uplne normalni..
Rad se priucim a dozvim nove veci, ale muzeme to podat trochu mene povysene, ne

Nicmene zkousel jsem pri te projizdce "pomahat" prevodovce a moc to tedy nepomahalo-majitel toho auta pri mem vydesenem vyrazu na prvni ranu jen odvetil, ze to je uplne normalni..
Meda píše:No, nebudeme rikat kolega neumi radit, muzeme rict kolega nevi, ze s SMG se musi radit jinak a pri prvni projizdce v M5 E60 to nevedel, ze?
Rad se priucim a dozvim nove veci, ale muzeme to podat trochu mene povysene, ne
Nicmene zkousel jsem pri te projizdce "pomahat" prevodovce a moc to tedy nepomahalo-majitel toho auta pri mem vydesenem vyrazu na prvni ranu jen odvetil, ze to je uplne normalni..
Hlavně je třeba si uvědomit, že jakákoliv SMG je D režimu hodně špatná, a nechávat ji ještě odrážet od revlimiteru taky není správné zacházení. Stručně, zadupnout plyn a jen zírat jak skříň sama bleskově a plynule řadí a'la videohra je u E60 naivní představa.
Mimochodem, existuje "finetuning" SMG softwaru např. od ESS nebo Dinanu, který "hrubost" přeřazení a tím někdy dokonce spojenou ztrátu trakce zlepší.
A celkem se divím, že tu nikdo nezmínil jako poddimenzovaný díl i spojku. Přestože je "double-plate", nevydrží při vyloženě "sportovním" užívání moc...
2 pesa: to by bylo super, klidne se muzem domluvit, ale spis na jare az. Abych se priznal, ja v ni jeste nikdy nejel. Jen v klasicke petce a to byl jen 525d. Ale je to laska na prvni pohled to auto, takze i kdyby cukalo a radilo jak trektor tak ho chci proste:)
Co se tyka toho difu, spojky a prevodovky, vubec nemam predstavu v jakych cenovych relacich se pohybovat za nove dily.
A co se tyka toho razeni, prijde mi z toho co pisete, ze je to nejhorsi prevodovka na svete:-) zas tak zle to snad nebude ne... Pochopil jsem, ze ma nekolik rezimu, predpokladam od bezne jizdy az po sportovni. Co se tyka me, tak bych nejcasteji vyuzival nejaky ten nejsetrnejsi k autu i spotrebe. Auto chci na denni jezdeni, jezdim hlavne Prahu a okoli, proto nepotrebuju uplne sportovni mod razeni zrovna. I bez nej to auto pojede milionkrat lip nez 99% ostatnich aut. Ano, mozna si rikate na co mi takovy auto je, kdyz s nim nechci jezdit bokem a navic do mesta, ale jak sem psal... kdyz milujes, neni co resit...
Co se tyka toho difu, spojky a prevodovky, vubec nemam predstavu v jakych cenovych relacich se pohybovat za nove dily.
A co se tyka toho razeni, prijde mi z toho co pisete, ze je to nejhorsi prevodovka na svete:-) zas tak zle to snad nebude ne... Pochopil jsem, ze ma nekolik rezimu, predpokladam od bezne jizdy az po sportovni. Co se tyka me, tak bych nejcasteji vyuzival nejaky ten nejsetrnejsi k autu i spotrebe. Auto chci na denni jezdeni, jezdim hlavne Prahu a okoli, proto nepotrebuju uplne sportovni mod razeni zrovna. I bez nej to auto pojede milionkrat lip nez 99% ostatnich aut. Ano, mozna si rikate na co mi takovy auto je, kdyz s nim nechci jezdit bokem a navic do mesta, ale jak sem psal... kdyz milujes, neni co resit...
Meda píše:No, nebudeme rikat kolega neumi radit, muzeme rict kolega nevi, ze s SMG se musi radit jinak a pri prvni projizdce v M5 E60 to nevedel, ze?
Rad se priucim a dozvim nove veci, ale muzeme to podat trochu mene povysene, ne
Nicmene zkousel jsem pri te projizdce "pomahat" prevodovce a moc to tedy nepomahalo-majitel toho auta pri mem vydesenem vyrazu na prvni ranu jen odvetil, ze to je uplne normalni..
pohoda ja to myslel v dobrém. Prvních 5 000km v M5 jsem dával převodovce pěkně poprdeli, než jsem si na to zvykl ... byl to dobrý pocit protože člověk zjistí že není úplný magor .... a jen to chce trošku času a cviku

uplne stejne ji vlastne vyuzivam i ja.... takze v klidu, nejses jedinej divnej
cena dif 70k
spojka 50k v ACR Ceske Budejovice...
Bychl ceny:
svicky 350czk, kotouc 9k, desky 7k, olej 650czk, benzin pumpa myslim 7k, ceny v ETK odpovidaji cenam bez DPH, tak na to mrkni...
ted jsem se vratil z Mimone i s rodinkou (200km) na ceste trosku vic aut, ale ta holka je fakt trosku rychla
dobra situace....za pomalym zeleznicnim prejezdem prava 90 a hned leva 90, cesta trosku posmrkana, takze dif se zamknul
5k ot k tomu, ale za tou levou cajti
nastesti tam meli business 

cena dif 70k
spojka 50k v ACR Ceske Budejovice...
Bychl ceny:
svicky 350czk, kotouc 9k, desky 7k, olej 650czk, benzin pumpa myslim 7k, ceny v ETK odpovidaji cenam bez DPH, tak na to mrkni...
ted jsem se vratil z Mimone i s rodinkou (200km) na ceste trosku vic aut, ale ta holka je fakt trosku rychla

dobra situace....za pomalym zeleznicnim prejezdem prava 90 a hned leva 90, cesta trosku posmrkana, takze dif se zamknul




I kdybych byl divnej, tak s tím autem budu hrozně rád divnej
Jinak ty ceny jsou docela raketa, hlavně ten dif, spojka a pak brzdy... nechce se mi ale věřit, že ty brzdy nepůjdou sehnat mnohem levněji, když nepůjde o originály... každopádně když se zadaří a budu si moct splnit konečně sen v podobě M5, tak snad budou i nějaký ty další finance na případný problémy... s tím se musí počítat... budu muset doufat, že předchozí majitel nebyl magor a jezdil s tím jako člověk a ne jako prase. Pak se dá očekávat a doufat, že ty nejnáchylnější díly vydrží aspoň pár sezon ještě i mě...
jinak musí to být docela "zábava" jezdit v tom dnešním marastu s tím autem... zrovna dneska jsem parkoval u školy svojí kiu a v suchym triku jsem to zapíchnul mezi dvě auta. Na silnici byl uježděný sníh a vedle mě se snažil zaparkovat chlapík s novou sedmou 750i... no čuměl jsem na to s otevřenou pusou, krásná kára... problém byl, že on prostě nezaparkoval. Snažil se zacouvat vedle mě, ale jen hrabal na místě.. asi po třech minutách to vzdal a jel jinam
to mě docela pobavilo a zároven vystrašilo... ale na druhou stranu si říkám, že to prostě asi jen neuměl... doma máme nový Céčko a garáž máme v kopci. když je vjezd zasněžený a sníh je uježděný, tak tam musím zajíždět já, protože nikdo další tam nevyjede z rodiny
tak to asi nebude zas tak o autě, ale o tom kdo sedí za volantem... to byla jen taková vsuvka:-)
Ještě se vrátím k té SMG, zkoušel jsem hledat někde info o těch režimech a jak to funguje, ale nikde jsem k tomu nenašel nic kloudného. Nový topic se mi kvůli tomu zakládat nechce... Můžeš mi ty nebo někdo další trochu osvětlit ty režimy... jak to funguje, za jakých podmínek se to přepíná... jaké druhy těch režimů tam jsou... Díky moc

Jinak ty ceny jsou docela raketa, hlavně ten dif, spojka a pak brzdy... nechce se mi ale věřit, že ty brzdy nepůjdou sehnat mnohem levněji, když nepůjde o originály... každopádně když se zadaří a budu si moct splnit konečně sen v podobě M5, tak snad budou i nějaký ty další finance na případný problémy... s tím se musí počítat... budu muset doufat, že předchozí majitel nebyl magor a jezdil s tím jako člověk a ne jako prase. Pak se dá očekávat a doufat, že ty nejnáchylnější díly vydrží aspoň pár sezon ještě i mě...
jinak musí to být docela "zábava" jezdit v tom dnešním marastu s tím autem... zrovna dneska jsem parkoval u školy svojí kiu a v suchym triku jsem to zapíchnul mezi dvě auta. Na silnici byl uježděný sníh a vedle mě se snažil zaparkovat chlapík s novou sedmou 750i... no čuměl jsem na to s otevřenou pusou, krásná kára... problém byl, že on prostě nezaparkoval. Snažil se zacouvat vedle mě, ale jen hrabal na místě.. asi po třech minutách to vzdal a jel jinam


Ještě se vrátím k té SMG, zkoušel jsem hledat někde info o těch režimech a jak to funguje, ale nikde jsem k tomu nenašel nic kloudného. Nový topic se mi kvůli tomu zakládat nechce... Můžeš mi ty nebo někdo další trochu osvětlit ty režimy... jak to funguje, za jakých podmínek se to přepíná... jaké druhy těch režimů tam jsou... Díky moc
Máš pravdu, však ale píšu, že když se zadaří a budu si moct splnit sen tak snad budou i nějaké ty prostředky na další problémy. Bylo to myšleno tak, že když se zadaří tak jak to mám v plánu, tak bude na ty M5 i dvě. Ale i kdybych měl na tři empětky, tak se to nečte uplně dobře ty pálky. A s těma brzdama je pravda, že se na tomhle asi nevyplatí uplně šetřit... navíc když to srovnám s RS5, tak tam člověk dá za brzdy čtvrt milionu, tak můžu být ještě asi rád... Každopádně zatím nesháním, spíš jen oťukávám terén, než do toho spadnu uplně... a než budou finance:-)
Tak to se muselo zadařit celkem slušně, ještě nedávno si chtěl obyč e39, debata obrovská na cz i sk. Docela skok na e60 M5
Nevím ale jak moc vhodné auto to je na denní ježdění, navíc když uvažuješ o neorigo brzdách... každopádně přeju hodně štěstí při výběru.

BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Jo no, E39 jsem původně chtěl jako vstup do světa BMW, ale pak jsem tak nějak usoudil, že je to moc staré a že zatím dojezdím starou Kiu, dokud nebude na M5. Přece jen Kia je 2002 a nechtěl jsem starší auto než mám teď. A E60 je můj sen od prvního dne, co jsem to auto viděl... A když se teď otevírají určité možnosti, že nebudu muset až tak moc hledět na peníze, tak proč si nesplnit sen hned. Navíc takové auto už tu nikdy v budoucnu nebude, EU zabíjí tyhle opravdový auta a proto se za pár let už nebude muset podařit dobrý kousek sehnat... Takže ano, uznávám, dle původních předpokladů jsem trochu výrazněji přehodnotil svoje požadavky... kdo si možná čte moje původní komentáře v jiných diskuzích, musí se asi trochu smát, ale člověk se vyvíjí a s jídlem roste chuť. Samozřejmě, pokud se nezadaří tak jak předpokládám, tak M5 nebude... to se stát může, ale i tak bych chtěl E60 (nejspíše 530i)...
SMG v M5 ma myslim5 rezimu rychlosti prerazeni. Logicky cim rychlejsi prerazeni tim vetsi prasarna na vsechny komponenty.
Ja pouzivam SMG jen v manualnim modu. Automaticky je uplne nahovno.
Nejdrive se ale s autama svez i s ruznejma motorizacema, tabulky jsou k nicemu! M5 je uplne neco jineho nez nejsilnejsi obyc e60. Podvozek, dif a kastle fungujei uplne jinak. Neda se to moc srovnavat.
Hlavne kdyz si prepnes jine mode tlumicu, tak auto nejen ze se nenaklani, ale v konfortnim modu jde vic na C sloupek nez pri normalnim a sportovnim, kdy jde na B sloupek... takze neutralne s maximalnim gripem v zatackach...
Ja pouzivam SMG jen v manualnim modu. Automaticky je uplne nahovno.
Nejdrive se ale s autama svez i s ruznejma motorizacema, tabulky jsou k nicemu! M5 je uplne neco jineho nez nejsilnejsi obyc e60. Podvozek, dif a kastle fungujei uplne jinak. Neda se to moc srovnavat.
Hlavne kdyz si prepnes jine mode tlumicu, tak auto nejen ze se nenaklani, ale v konfortnim modu jde vic na C sloupek nez pri normalnim a sportovnim, kdy jde na B sloupek... takze neutralne s maximalnim gripem v zatackach...
Jasný, díky za osvětlení... Jak opadne sníh a budou se nasazovat letní pneu, tak mám už vyjednanou projížďku s jednou M5. Tak snad se k tomu dostanu. Takže předpokládám, že řadíš tedy jen těmi pádly pod volantem...
No, já chci už jen auto s automatem, takže spíš předpokládám, že budu jezdit jen na automatický režim a pádla moc využívat nebudu. Ta pohoda volné jedné ruky, rozjezdů v kolonách a celkově ve městě, to je k nezaplacení... Co se týká rychlosti přeřazení, tak na tom mi zas tak nezáleží, stejně v normálním jízdním režimu na tomhle zas tak nezáleží. Závodit s tím nehodlám..
No, já chci už jen auto s automatem, takže spíš předpokládám, že budu jezdit jen na automatický režim a pádla moc využívat nebudu. Ta pohoda volné jedné ruky, rozjezdů v kolonách a celkově ve městě, to je k nezaplacení... Co se týká rychlosti přeřazení, tak na tom mi zas tak nezáleží, stejně v normálním jízdním režimu na tomhle zas tak nezáleží. Závodit s tím nehodlám..

No pohledal jsem neco na nemeckych forech tak jsem si o tom taky neco zjistil, i kdyz moc toho neni. Zjistil jsem tedy ze to je manualni prevodovka s automatickou spojkou. Me to je vlastne jedno co to ale je, hlavne kdyz nebudu muset radit ja, ale bude to za me delat elektronika. Jakym zpusobem mi je jedno, chci mit proste jednu ruku a levou nohu volnou...

M5 si lidi většinou kupujou z trochu jiných důvodů, ale chápu, že když je to tvůj sen, nedá se nic dělat 

BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295