Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW M5 E60 nebo BMW M3 E90

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Elldon
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 28.01.2013 01:00

#21 Příspěvek od Elldon »

Jak bude trochu lépe, chystám se vyrazit na nějaké okruhy, tak pak můžu zhodnotit - jsem asi větší optimista. Raději bychom ale neměli měnit téma, protože původní otázka zněla M3/M5 a o okruzích nebyla řeč :-)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#22 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Chlapi divize M je sice pro sportovněji založené řidiče, ale do okruhového speciálu to má sakra daleko :D proto nemám rád jízdy na okruhu, protože auto dostává neskutečnou čočku. Kilometry ujeté na okruhu se násobí 7x. Pokud chce někdo aktivněji jezdit na okruhy s M3 , musí vyměnit minimálně brzdy a nejlépe s podvozkem. Jsou to prostě auta, které mají na běžné silnici nadprůměrné jízdní vlastnosti a výkony. Pro běžné ježdění a občasné svezení se na volné okresce je to v poho, ale na okruhu jen lehce :wink:
NSH
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 27.01.2013 01:00

#23 Příspěvek od NSH »

Na okruhy bych se chtěl občas podívat a pořádně auto provětrat a to je asi jedinej důvod proč jsem přemýšlel o E60 jako daily a M3 E46, protože jsem právě slyšel, že auto dostává na okruhu záhul a ničit si M3 E90/M5 E60 jako moje jediné vozítko by se mi nechtělo asi. E46 by určitě tím pádem nezůstala bez úprav a kdybych ji koupil, tak z ní udělám něco jako M3 GTS E92 a dostala by podvozek a pořádné brzdy třeba od AP, aby něco vydržela. Právě ten kámoš co má S3 mě přesvědčoval, že na Nordchleife viděl spoustu M3 i s rámem místo zadních sedaček a byly normálně na značkách, tak nevím co to obnáší, myslel jsem, že musí mít výjimku výrobce :Confused2:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#24 Příspěvek od Filozof »

NSH píše:Na okruhy bych se chtěl občas podívat a pořádně auto provětrat a to je asi jedinej důvod proč jsem přemýšlel o E60 jako daily a M3 E46, protože jsem právě slyšel, že auto dostává na okruhu záhul a ničit si M3 E90/M5 E60 jako moje jediné vozítko by se mi nechtělo asi. E46 by určitě tím pádem nezůstala bez úprav a kdybych ji koupil, tak z ní udělám něco jako M3 GTS E92 a dostala by podvozek a pořádné brzdy třeba od AP, aby něco vydržela. Právě ten kámoš co má S3 mě přesvědčoval, že na Nordchleife viděl spoustu M3 i s rámem místo zadních sedaček a byly normálně na značkách, tak nevím co to obnáší, myslel jsem, že musí mít výjimku výrobce :Confused2:


tak si kup běžnou 5er na ježdění pro rodinu...
a pro radost E46 M3 a ještě ti zbyde 5ti kilo na úpravy a další....asi bych šel touto cestou ...do té M3 ti nikdo nebude kecat protože doma bude 5er a ty se můžeš pořádně vyřádit na okruhu ... určitě zajimavá možnost na zvážení.
pesa
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: úte 05.01.2010 01:00
Bydliště: Zábřeh

#25 Příspěvek od pesa »

kup si jedno auto. nedas do neho vic penez nez do dvou.
s jednim se zzijes rychleji a uzijes si ho kazdy den...
kazde auto bych doporucil jednou za 2 rok:-) vytahnout na okruh, aby se s nim nejen clovek zzil, ale zjistil chovani na a za limitem. Pokud nezkousite trefovat brzdne body, tak je M ve svem zivlu... proste nejvetsi pruser je stale stridani fullgas a full brake a to NEMUSITE a pak si s M uzijete oba :-)
ARMAN
Registrovaný
Příspěvky: 1429
Registrován: ned 29.01.2006 01:00
Bydliště: la Praga

#26 Příspěvek od ARMAN »

NSH jels někdy nějaky okruh sam svym autem? Pokud jsi na okruhu fizycky nikdy nejel tak zapomeň na to že ho usmažiš nebo uvařiš maximalně to rozpališ na rovince a lehky neopatrny uklouznuti v zatačce... to je za předpokladu že maš půd sebezachovy, pokud nemaš půd sebezachovy tak to z nedostatků zkušenosti opřeš do zabradli nebo vylitneš do kačirku.

Pokud bych měl vybrat tak si vemu m3e90, e60 si myslim že budemoc velka pro mě a pak jak řika Pesa uživat si to každy den.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pesa píše:kup si jedno auto. nedas do neho vic penez nez do dvou.
s jednim se zzijes rychleji a uzijes si ho kazdy den...
kazde auto bych doporucil jednou za 2 rok:-) vytahnout na okruh, aby se s nim nejen clovek zzil, ale zjistil chovani na a za limitem. Pokud nezkousite trefovat brzdne body, tak je M ve svem zivlu... proste nejvetsi pruser je stale stridani fullgas a full brake a to NEMUSITE a pak si s M uzijete oba :-)


No to si rozhodně nemyslím ... pokud tady přemýšlí od E46 M3 s polorámem atd. tak na denní ježdění s tím autem bude "trpět" a jakmile bude dělat nějaký kompromisy tak na okruhu zase budeš nadávat že to je nahovno :) jako vím o čem mluvím, sám bych nejraději něco, ale to se zase na silnici nedá dost dobře skloubit ... je to jen otázka priorit, a pokud chce nějakýho semi-hobíka, tak rozhodně E46 m3 a k tomu jakýkoliv dailycar ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#28 Příspěvek od janbrasna »

Taky je otázka, co znamená "okruh". Něco pálí brzdy, něco žere gumy… Je rozdíl Most vs. Mýto vs. Brno vs. Salzburgring…

A styl jízdy. Pokud najedeš 200 kol ročně, budeš mít jiné nároky, když máš 20 kol za život.

Třeba na Nordschleife se dají dát s Performance brzdama (nebo keramikou) tak 2–3 "kola" (po ~25km) po sobě, než jsou na kaši brzdy a gumy. S lehkým párminutovým dochlazením se dá jezdit téměř nepřetržitě. Ale zase je rozdíl, jestli jezdíš za 7:30 nebo za 10:00, to se pak taky projeví.

Jo pravda soudim spíš podle 130i, E46 M3 nebo Z4MC, ty jsou všechny lehčí — u E90 M3 by mě zajímalo třeba chlazení převodovky, jak by vypadalo 0:}
Odpovědět