Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
m3 e46 nestabilní ve vyšších rychlostech
Zdravím všechny nadšence a zároveň potřebuji nějakou radu.
Nedávno jsem si pořídil M3 E46 rok 2003 naj. 129tis a zjištuji že potřebuje dochytat nějaké věci, tak jako každé starší auto.Nejvíc mi ale vadí, že ve vyšších rychlostech jakoby odskauje zád v zatáčkách.Nejdřív se to začne nervozně pohupovat až nebezpečně řekl bych a pak začne skoro odskakovat.
První podezření mířilo k tlumičům samozřejmě ale na tlumičovém testu mi mechanik sdělil že je vše ok ,že zád má 85 procent a příd cca 84...
Nemůžou být vadné nějaké silentbloky nebo nějaké stabilizátory?
Vyšší rychlost myslím zhruba táhlé zatáčky od nějakých 120kmh a výš...
Nedávno jsem si pořídil M3 E46 rok 2003 naj. 129tis a zjištuji že potřebuje dochytat nějaké věci, tak jako každé starší auto.Nejvíc mi ale vadí, že ve vyšších rychlostech jakoby odskauje zád v zatáčkách.Nejdřív se to začne nervozně pohupovat až nebezpečně řekl bych a pak začne skoro odskakovat.
První podezření mířilo k tlumičům samozřejmě ale na tlumičovém testu mi mechanik sdělil že je vše ok ,že zád má 85 procent a příd cca 84...
Nemůžou být vadné nějaké silentbloky nebo nějaké stabilizátory?
Vyšší rychlost myslím zhruba táhlé zatáčky od nějakých 120kmh a výš...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
v drtivě většině to co popisuješ by mohli dělat přední silentbloky zadního podélného ramene, ten i když je uplně novej tak má vakl jako prase
když bys pach chtěl poradit s výběrem něčeho odolnějšího (jak silentbloků tak tlumičů), klidně dej vědět po SZ 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Osobně bych začal tím, že bych zavolal původnímu majiteli a zeptal se jej, zda s tím něco zkoušel dělat a co všechno případně vyměnil. K tomu samozřejmě třepačka na STK.
Pokud to původní majitel nedělal tak silentbloky na zadni naprave určo vyměnit. Já nechal vymenit ty malý i velký za sportovní preventivně a to se mi to zdálo nestabilní v rychlostech okolo 200 a výš
Pokud to původní majitel nedělal tak silentbloky na zadni naprave určo vyměnit. Já nechal vymenit ty malý i velký za sportovní preventivně a to se mi to zdálo nestabilní v rychlostech okolo 200 a výš

Zdravím všechny nadšence do m3 e46.Nedávno jsem tu psal o nestabilním chování m3 e46 ve vyšších rychlostech.Mám jednu velkou prosbu ,potřeboval bych aby někdo nafotil zadní nápravu ze spoda a umístil sem fotky plus fotky kufru s odkrytym tapicem abych viděl na prostor kde má být ulozena opravna sada na pneu a jak tento prostor má vypadat.Auto bylo totiž bourane na zadek ale nevím jak moc tak proto potřebují tyto fotky pro porovnání mé zádě s nebouranou zádí.Fotky buď prosím vložte sem nebo na email army.ota@seznam.cz budu moc vděčný všem za jakoukoliv fotku nebo radu.
Rozpery nemam a auto sedi pekne, osobne si myslim, ze rozpera je vyhodou na okruhu, ale pri beznem blbnuti na okreskach ji az tak nepotrebujes.
Kdyz tak o tom tvym aute premyslim, tak bych si skoro tipnul, ze mas vytrzenou zadni napravu z kastle. Videl jsem to jednou u 330i E46 a delalo to presne takovy divny houpani a odskakovani jak popisujes.
Kdyz tak o tom tvym aute premyslim, tak bych si skoro tipnul, ze mas vytrzenou zadni napravu z kastle. Videl jsem to jednou u 330i E46 a delalo to presne takovy divny houpani a odskakovani jak popisujes.
No zespoda jsem auto několikrát prohlížel a náprava se zdála být dobrá.
Auto bylo bourané na zadek ale nevim jak vážně nikde jsem si nevšiml že by bylo něco napojované je opravené ale auto přesto nemá pevnost jakou má mít.Proto bych potřeboval nafotit ten spodek a porovnat to .A nemohl bys nafotit alespon ten kufr?Zvednout pouze tapic tam kde mas opravnou sadu s kompresorem a vyfotit mi ty nosníky co jsou tam a dno kufru? A ještě se musím pořádně podívat jestli tam mam tento díl viz obrázek.
Auto bylo bourané na zadek ale nevim jak vážně nikde jsem si nevšiml že by bylo něco napojované je opravené ale auto přesto nemá pevnost jakou má mít.Proto bych potřeboval nafotit ten spodek a porovnat to .A nemohl bys nafotit alespon ten kufr?Zvednout pouze tapic tam kde mas opravnou sadu s kompresorem a vyfotit mi ty nosníky co jsou tam a dno kufru? A ještě se musím pořádně podívat jestli tam mam tento díl viz obrázek.
- Přílohy
-
- images.jpg (2.15 KiB) Zobrazeno 4729 x
-
- images.jpg (2.15 KiB) Zobrazeno 4729 x
¨Tak jak jsem psal výše chyběla na podvozku vzpěra zadní nápravy....a mimojiné jsme zjistil že levý zadní tlumič má na etiketě napsáno m technik E39 a pravý zadní tlumič má na etiketě napsáno M3/2 takže levý zadní tlumič je pravděpodobně z jiného auta....btw nemá někdo bezprizorní zadní tlumiče na M3???
Čau. Neni náhodou tohle tvoje M3? http://www.sportovnivozy.cz/43008-bmw-m3-manual-susice ... Jinak s tím co popisuješ, jsem se setkal u 635d kterou jsme meli na dílně. Stačilo vyměnit tlumiče.. 
