Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

SMG II F1 vs manuál v E46 M3

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Anton »

Zdravím, nenašel jsem tu žádný topic, který by se věnoval konkrétně tomuto srovnání. Najde se tu toho dost, ale všechno je roztahaný po různejch tématech.
Chtěl bych zde sesumírovat hlavní i vedlejší výhody a nevýhody SMG v M3 oproti manuálu. Nejlépe od lidí co E46 m3 vlastnili.
Základní dotazy:
Kolik to SMG vydrží v průměru km?
Co se na SMG nejčastěji porouchá?
Kolik stojí oprava SMG, popř kolik stojí SMG nové?
Kolik se teď pohybuje v průměru cena za použité SMG?
Byl u SMG nějakej "facelift"?
Jde mi vždy o takovej průměr při průměrnym zatížený.
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#2 Příspěvek od butthead740 »

Ahoj kolega ma M5 a s smg je celkem sranda kdyz to tam kopes sam, ale pokud mas v planu jezdit na D tak se na to vyprdni a di rovnou do manualu, ono totiz spojka z toho smg je drazsi nez cela spojka v manualu.. nejsem mechanik ale sam to jak on rika na D je uplne k hovnu.. zlatej jednoduchej manual
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Velvetek »

V e46 M3 je jiná SMG než třeba v 330i. Odejít Ti může takzvaný robot, je potřeba ho kontrolovat, co vím, tak někteří ho potřebovali třeba jen přetěsnit. Obecně platí, že SMG spousta lidem moc nevyhovuje na popojíždění po městě, ale zase to vynahrazuje na okreskách...

Životnost je jako se vším, záleží na předchozím zacházení a na jaké nastavení SMG majitel převážně jezdil...

Koukni na e46 klub, tam toho je popsáno více...
wat69
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: pon 08.11.2010 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od wat69 »

Anton píše:Zdravím, nenašel jsem tu žádný topic, který by se věnoval konkrétně tomuto srovnání. Najde se tu toho dost, ale všechno je roztahaný po různejch tématech.
Chtěl bych zde sesumírovat hlavní i vedlejší výhody a nevýhody SMG v M3 oproti manuálu. Nejlépe od lidí co E46 m3 vlastnili.
Základní dotazy:
Kolik to SMG vydrží v průměru km?
Co se na SMG nejčastěji porouchá?
Kolik stojí oprava SMG, popř kolik stojí SMG nové?
Kolik se teď pohybuje v průměru cena za použité SMG?
Byl u SMG nějakej "facelift"?
Jde mi vždy o takovej průměr při průměrnym zatížený.


Vyhody: rychlost razeni, sport rezimy,
Nevyhody: narocnejsi na udrzbu, nakladne pripadne opravy (pumpa atd...)

1)vydrzi podle zachazeni, driv se vysere spojka nez neco na prevodovce... je to klasicka skrin osazena hydroele. systmem, jednoduche a funkcni...
2) pumpa, pruzinky razeni, zavzdusneni pri servisu
3)nova 120tis (cca 4500e origo od bmw), opravy dle zavady, pumpa 1500eur nove, pouzite 500-700 euro
4) 20tis bez zaruky
5)smg I e36, smg II e46 (od r2003) do 2002 smg I ,smg III M5,M6

JInak za me jestli klacek nebo smg...tak smg patri to k M3, je to zavodni nastroj 8) ma to rychlejsi prerazeni nez ferko 1,15 a smg 0,08 s
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Anton »

Najs, takhle jsem si představoval odpověď.
Díky.
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Anton »

Ještě jeden dotaz.
Zaslechl jsem informaci, že to smg řadí rychleji, když se hážou kvalty voličem, než když se řadí pádlama.
Je to možný? a jak je to možný? :D
wat69
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: pon 08.11.2010 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od wat69 »

chtel bych videt toho cloveka co to pozna... :roll:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

to je logicky sranec jak bota ne? ten volič funguje jako joystick pro robota, kterej mechanicky ovládá táhla. Ten impulz je jedno jestli jde z tama či z tama, výsledou mrdu, kterou to udělá je stejná :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Jerremi
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 29.04.2011 00:00

#9 Příspěvek od Jerremi »

Žádná SMG I v E46 M3 není a nebyla, E46 M3 má SMG II od začátku výroby.

SMG je stejné napříč všema verzema serie přes CSL a CS, je to fuk rozdíl je v SW který lze přehrát a ten SW má právě vliv na rychlost reakce.

V E46 nonM je SSG (nic společného s SMG ale ti kdo tomu prd rozumí to označují za SMG I)

Rozdíl mezi pádlama a voličem, by stěží poznal "nějaký měřič" natož člověk. (a to jen proto, že díky kroužku ve volantu bude "delší vedení").

Je to celé o pocitu.

V příloze máte schéma SMG v M3 po roce 09/02 - došlo k drobným změnám kuli chystanému CSL v různých jednotkách se začali objevovat funkce pro něj, někdy HW i SW někdy jen SW.
Přílohy
G__release_en_svg_sp_SP0000018648.pdf
(47.28 KiB) Staženo 320 x
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Anton »

Hezkypěkně.
Pán Bůh ti to vrátí na dětech :D
Odpovědět